Gjest Skrevet 30. januar 2015 #26 Skrevet 30. januar 2015 Han sovnet kl 22,30 i går og sov nå til 08.00 Men er altfor lite og kommer nok til å være trøtt i dag også. Men da får de søren i meg holde han våken. Når jeg klarer å holde han våken hele dagen hjemme, så bør de klare det også. Han skal ikke lide under at resten av avd sover. :/
<3 mine søte små<3 Skrevet 30. januar 2015 #27 Skrevet 30. januar 2015 Selv om de finner på mye kjekt så blir barna trette . Jobber selv i Bhg og opplevd mye. Barn som ikke skal sove, men de sovner i sandkasse, på husker og ved bordet . Da får de en liten power nap på 15 - 20 min.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #28 Skrevet 30. januar 2015 Jeg har nylig måttet kutte i søvnen til min tass på 1,5 år. Det er fortsatt en liten time igjen han får sove på dagtid, og det fungerer fint! Nå sovner han til normal tid, kontra 22-23 tiden på kvelden. Ikke rart sønnen din virker trøtt i barnehagen når han sover så lite. Men da må de snu rytmen da, ved å holde ham våken. Klarer de ikke holde ham våken i dag, får du ordne det selv nå som helgen kommer:) Problem solved. Anonymous poster hash: be322...553
Mamma_til_2 Skrevet 30. januar 2015 #29 Skrevet 30. januar 2015 Jeg har nylig måttet kutte i søvnen til min tass på 1,5 år. Det er fortsatt en liten time igjen han får sove på dagtid, og det fungerer fint! Nå sovner han til normal tid, kontra 22-23 tiden på kvelden. Ikke rart sønnen din virker trøtt i barnehagen når han sover så lite. Men da må de snu rytmen da, ved å holde ham våken. Klarer de ikke holde ham våken i dag, får du ordne det selv nå som helgen kommer:) Problem solved. Anonymous poster hash: be322...553 Har du lest hi? Problemet er jo ikke barnets mor hun klarer fint og holde gutten våken på dagtid hjemme, men bhg gidder ikke tilrettelegge for at han skal være våken når de andre sover så han får sove han og, og da har mammaen ett problem på kvelden, og om hun får rytmen riktig i helgen så ødelegges jo dette på mandag!! HI du må ta dette opp med ped og styrer.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #30 Skrevet 30. januar 2015 Jeg har nylig måttet kutte i søvnen til min tass på 1,5 år. Det er fortsatt en liten time igjen han får sove på dagtid, og det fungerer fint! Nå sovner han til normal tid, kontra 22-23 tiden på kvelden. Ikke rart sønnen din virker trøtt i barnehagen når han sover så lite. Men da må de snu rytmen da, ved å holde ham våken. Klarer de ikke holde ham våken i dag, får du ordne det selv nå som helgen kommer:) Problem solved. Anonymous poster hash: be322...553 Har du lest hi? Problemet er jo ikke barnets mor hun klarer fint og holde gutten våken på dagtid hjemme, men bhg gidder ikke tilrettelegge for at han skal være våken når de andre sover så han får sove han og, og da har mammaen ett problem på kvelden, og om hun får rytmen riktig i helgen så ødelegges jo dette på mandag!! HI du må ta dette opp med ped og styrer. Joda, jeg leste Hi, men ikke hele tråden. Mulig jeg misforsto situasjonen. Merkelig at barnehagen lar dette pågå om mor kommer med tilbakemeldinger om at det ikke fungerer. Tror nesten de ikke har fått klar nok beskjed? Eller bare stupdumme? Eller begge alternativer? Anonymous poster hash: be322...553
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #31 Skrevet 30. januar 2015 Når det er ro og hviletid / sovetid så legger alle seg. De gidder jo ikke aktivisere poden eller han må være stille. Hva søren skal han gjøre da? Unntatt å sovne på golvet? For vognen tok jeg med hjem i høst. Men de har vel et eget soverom, så kan han vel være på et annet rom mens de andre barna sover? Anonymous poster hash: 22f79...5ff
Gjest Skrevet 30. januar 2015 #32 Skrevet 30. januar 2015 Nei...ungene sover i vognene sine inne på avdelingen eller på matter 😡
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #33 Skrevet 30. januar 2015 Nei...ungene sover i vognene sine inne på avdelingen eller på matter Men hva gjør de når ungene våkner da, alle som sover inne våkner vel ikke samtidig på magisk vis? Anonymous poster hash: 22f79...5ff
Gjest Skrevet 30. januar 2015 #34 Skrevet 30. januar 2015 Tja si det. De fleste sover vistnok en halvannen time til to.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #35 Skrevet 30. januar 2015 Tja si det. De fleste sover vistnok en halvannen time til to. Jeg skjønner ikke hvordan de får det til, tror egentlig det bare er en dårlig unnskyldning. De kan jo ikke forlange at alle barna sover, hva når foreldrene ønsker max tid som er under halvannen time, er kanskje ikke lov det heller. Hvis de kun har et oppholdsrom, så må de jo finne en annen løsning på det.Da får de kle på seg og ta han med ut. Jeg jobber selv på en småbarnsavdeling hvor vi har noen barn som ikke sover i det hele tatt og noen som sover 2 ganger. De andre barna sover alt fra 30 min til 2,5 time. Vi kan jo ikke tvinge barnatil å sovne og våkne samtidig Anonymous poster hash: 22f79...5ff
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #36 Skrevet 30. januar 2015 Hvor lenge lar de han sove da? Hvis han sovner så har han nok behov for en liten dupp, men 15 min holder kanskje og da går det ikke utover leggetid på kvelden. Jobber selv i barnehage på småbarnsavdeling og når de minste sover så har vi hviling med de største. Noen sovner aldri og har tydeligvis ikke behov for mer søvn, mens noen sovner og får seg en 15 minutters. Anonymous poster hash: e8560...9d1
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #37 Skrevet 30. januar 2015 Enig i at 15-20 min med søvn kanskje er nødvendig om han sovner av seg selv, men sånn ellers så høres det ut som at personalet er ganske late og vil at alle skal sove samtidig Er hva jeg antar, vet jo ikke. Anonymous poster hash: 87ea8...4e2
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #38 Skrevet 30. januar 2015 jeg har sagt til barnehagen at ungen min får sove til hun våkner, om hun ikke sovner før 10 gjør det meg overhodet ingenting. Men så blir hun grinete heller da så er ikke noe problem Anonymous poster hash: b9c82...8dd
Tonje-84 Skrevet 30. januar 2015 #39 Skrevet 30. januar 2015 Skjønner ikke hvem de her inne er som bestemmer at 3åringer ikke sover på dagen......? Tror det er litt forskjell på barn der gitt.... Har ei jente på 2år og 7 mnd, og hun sover på dagen. Som regel en times tid. Om ikke hun får den hvilen på dagen blir hun kjempesutrete og tydelig veldig trøtt og lei. Har skjedd at de ikke har fått henne til å sove i bhg, og da har hun sovnet av utmattelse hjemme etter at jeg har hentet. Hun sovner helt uten problemer hver kveld rundt 19:30 og sover til mellom 7-8. har en kusine som er 2 år og 4 mnd, hun klarer seg fint uten hvil på dagen. Så blir nok ikke slutt på den daghvilen her med det første i hvert fall....
Superdolly Skrevet 30. januar 2015 #40 Skrevet 30. januar 2015 Skjønner ikke hvem de her inne er som bestemmer at 3åringer ikke sover på dagen......? Tror det er litt forskjell på barn der gitt.... Har ei jente på 2år og 7 mnd, og hun sover på dagen. Som regel en times tid. Om ikke hun får den hvilen på dagen blir hun kjempesutrete og tydelig veldig trøtt og lei. Har skjedd at de ikke har fått henne til å sove i bhg, og da har hun sovnet av utmattelse hjemme etter at jeg har hentet. Hun sovner helt uten problemer hver kveld rundt 19:30 og sover til mellom 7-8. har en kusine som er 2 år og 4 mnd, hun klarer seg fint uten hvil på dagen. Så blir nok ikke slutt på den daghvilen her med det første i hvert fall.... Poenget i denne tråden er jo ikke om treåringer sover på dagen eller ikke. Poenget er at barnehagen nekter å høre på Hi selv om hun gjentatte ganger har forklart dem hvorfor hun ikke vil at hennes barn skal sove på dagen. Til Hi. Jeg synes du skal klage skriftlig. Start med pedleder, hjelper ikke det så til styrer. Hjelper ikke det, så til eier eller kommunen. Ikke gi deg!
Gjest Skrevet 31. januar 2015 #41 Skrevet 31. januar 2015 Da er jeg tilbake igjen her. De lar han sove alt fra 1 - 2 timer. Men mannen var hjemme med han i går og de i barnehagen bedyret at han IKKE hadde sovet i barnehagen..... Og han sovnet ikke hjemme føre i 22 tiden vistnok. (jeg har vært bortreist) I dag har han vært hjemme og stod opp i halv ni tiden og gjett hvem som sovnet før kl 19.00???? Den barnehagen LYVER så det renner av de! Bedyret for mannen at han ikke hadde sovet siden i høst, da jeg tok en runde med de. Right liksom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå