Gjest Skrevet 29. januar 2015 #1 Skrevet 29. januar 2015 Etter å ha hatt en runde med i høst om at guttungen IKKE skal sove i barnehagen der på dagtid, så har de pokker i meg begynt å gjøre dette igjen. Han sovner ikke føre 23.00 om kvelden og er lys våken hele kvelden, til tross for at en oppe ca 07.30. Normalt så legger han seg kl 18.00 - 19,00 og sover 12 - 14 timer. Dette får han ikke gjort nå siden han våkner til samme tid og blir grinete utover dagen. Hva pokker gjør jeg? Sa i fra om mandag at ha ikke skulle sove. Han er snart 3 år . Frustrert!
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 29. januar 2015 #2 Skrevet 29. januar 2015 Det er jo ikke noe de bestemmer vel!? Hadde blitt fly forbanna altså! Ta det opp med de igjen, om ikke må du gå videre til styrer.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #3 Skrevet 29. januar 2015 Jobber selv i barnehagen, og tenkte at dette skal da ikke være mulig!!! Anonymous poster hash: 6aee1...84d
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #4 Skrevet 29. januar 2015 3 åringer sover vel ikke på dagen??? Anonymous poster hash: 5633d...733
Gjest Skrevet 29. januar 2015 #5 Skrevet 29. januar 2015 På den avdelingen som han er, så er mye smått under 2 år og de sover. Han blir sååå trøtt må vite. Ja han har vært syk i det siste, men er frisk nå. Spurte han nå om han hadde sovet i barnehagen og fikk til svar ja - på golvet.....!! Kjenner jeg koker her i sofa!
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 29. januar 2015 #6 Skrevet 29. januar 2015 Men legger de han eller sovner han?
Gjest Skrevet 29. januar 2015 #7 Skrevet 29. januar 2015 Når det er ro og hviletid / sovetid så legger alle seg. De gidder jo ikke aktivisere poden eller han må være stille. Hva søren skal han gjøre da? Unntatt å sovne på golvet? For vognen tok jeg med hjem i høst.
skinnfilla Skrevet 29. januar 2015 #8 Skrevet 29. januar 2015 I alle dager, hadde blitt rimelig sur da. Blir han trøtt , så får de jammen klare å aktivisere han litt! Det er jo alltid en overgang, må bare distrahere og finne på noe annet. Min datter sluttet med dagsøvn da hun var 1,5-2 år ,nettopp fordi hun holdt det gående hele kvelden. Hadde blitt temmelig irritert om ikke bhg hadde fulgt opp på det.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #9 Skrevet 29. januar 2015 3 åringer sover vel ikke på dagen???Anonymous poster hash: 5633d...733 Jo 3 åringer kan også sove på dagen. Snuppa her er 3,5 og sov 3 timer i går. Vanlige dager sover hun 1 time. Lillesøster på 2 sover 4 timer på dagen. Barn er veldig forskjellige! De sover 11-13 timer på natten. Anonymous poster hash: a886c...96b
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #10 Skrevet 29. januar 2015 3 åringer sover vel ikke på dagen???Anonymous poster hash: 5633d...733 Jo 3 åringer kan også sove på dagen. Snuppa her er 3,5 og sov 3 timer i går. Vanlige dager sover hun 1 time. Lillesøster på 2 sover 4 timer på dagen. Barn er veldig forskjellige! De sover 11-13 timer på natten. Anonymous poster hash: a886c...96b Ja da er unger forskjellige ! Eldste min slutta med dagsoving lenge før 2 år. Og ettåringen sover nå to dupper på dagen -da kun en time hver gang, samt ca 11t om natta Anonymous poster hash: 5633d...733
skinnfilla Skrevet 29. januar 2015 #11 Skrevet 29. januar 2015 Når det er ro og hviletid / sovetid så legger alle seg. De gidder jo ikke aktivisere poden eller han må være stille. Hva søren skal han gjøre da? Unntatt å sovne på golvet? For vognen tok jeg med hjem i høst.Sover hele personalet også, da eller? Vi har ro/hviletid i vår bhg også, men der er de små som skal sove et sted og de store et annet. De hører på eventyr, sang og slapper av , men ingen av de store sover. Og 3 år , er for stort til å sove på dagen, om han ikke er syk. Evt lager de store mat ,mens de små sover.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #12 Skrevet 29. januar 2015 For en dårlig barnehage Min sønn er 2.5 år, sover ikke på dagtid de finner på mye kjekt med han i barnehagen Anonymous poster hash: 31f31...433
Julie (: Skrevet 29. januar 2015 #13 Skrevet 29. januar 2015 Sliter med det samme selv. Pedleder er 40 % sykemeldt, og de to dagene hun ikke er der får vesla sove leeenge. Avtalen er ingenting eller maks 30 min. I går hadde hun sovet halvannen time og var lys våken til klokka ti. Utrolig frustrerende! Endte med en liten utblåsning hos pedleder som skulle ta det opp på møtet i dag. Gudskjelov er hun på min side, men er veldig frustrert over spesielt den ene assistenten. Har ikke andre gode råd enn å gi tydelig beskjed og ikke legge så altfor mye skjul på irritasjonen din hvis de ikke hører på deg.
Gjest Skrevet 29. januar 2015 #14 Skrevet 29. januar 2015 I alle dager, hadde blitt rimelig sur da. Blir han trøtt , så får de jammen klare å aktivisere han litt! Det er jo alltid en overgang, må bare distrahere og finne på noe annet. Min datter sluttet med dagsøvn da hun var 1,5-2 år ,nettopp fordi hun holdt det gående hele kvelden. Hadde blitt temmelig irritert om ikke bhg hadde fulgt opp på det. Ja, barnehagen vet hva jeg har slitt med lenge ang søvn på denne ungen, og nå begynner de med tullet igjen. Han flyr rundt her i stua nå, og legger seg ikke før jeg hopper til køys. Har lagt han fire ganger alt og kommer like fort opp igjen. ER ikke i nærheten av å være trøtt. Blir så satt ut av at de ikke kan respektere hva jeg sier. Sett ungen foran Ipad`n, perle litt med han, send han over til en annen avdeling eller noe annet. Har jeg han hjemme hele dagen, så aktiviserer jeg han og er i seng til 18.00 og SOVNER!""
Mamma_til_2 Skrevet 29. januar 2015 #15 Skrevet 29. januar 2015 Kan dukke foreslå at han får besøke/ bli en annen avdeling ut mens de andre sover?
skinnfilla Skrevet 29. januar 2015 #16 Skrevet 29. januar 2015 I alle dager, hadde blitt rimelig sur da. Blir han trøtt , så får de jammen klare å aktivisere han litt! Det er jo alltid en overgang, må bare distrahere og finne på noe annet. Min datter sluttet med dagsøvn da hun var 1,5-2 år ,nettopp fordi hun holdt det gående hele kvelden. Hadde blitt temmelig irritert om ikke bhg hadde fulgt opp på det. Ja, barnehagen vet hva jeg har slitt med lenge ang søvn på denne ungen, og nå begynner de med tullet igjen. Han flyr rundt her i stua nå, og legger seg ikke før jeg hopper til køys. Har lagt han fire ganger alt og kommer like fort opp igjen. ER ikke i nærheten av å være trøtt. Blir så satt ut av at de ikke kan respektere hva jeg sier. Sett ungen foran Ipad`n, perle litt med han, send han over til en annen avdeling eller noe annet. Har jeg han hjemme hele dagen, så aktiviserer jeg han og er i seng til 18.00 og SOVNER!"" Det burde virkelig ikke være så vanskelig for bhg og gjennomføre, ærlig talt, er jo for faen ikke rart ungen er trøtt i bhg ,Når du ikke får lagt ham før sene natta!
Gjest Skrevet 29. januar 2015 #17 Skrevet 29. januar 2015 Tro meg....Har spurt om han besøke de andre på huset, men nei slikt fungerte det ikke vistnok. I går sovnet han nærmere halv tolv og våknet kl 07.00 i dag av snømåka ute i gaten. Ikke rart han blir trøtt av kun 7 timers søvn, som er 7 timer mindre enn det som er vanlig!!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #18 Skrevet 29. januar 2015 Bhg din virker vanskelig. Der jeg jobber får gjerne de eldste på småbarn komme over til oss på storbarn når de små hviler. Ofte har de med seg en voksen også:-) Anonymous poster hash: 75dc8...943
Gjest Skrevet 29. januar 2015 #19 Skrevet 29. januar 2015 Ja det er det jeg mener også. Kan da umulig være et stort problem. Denne sovingen skjer rett etter lunsj og lurer på om jeg skal overraske de en dag, med å komme tidlig for avhenting.
Tordensky Skrevet 29. januar 2015 #20 Skrevet 29. januar 2015 Jeg tenker du får ta kampen om å rette opp døgnet hans nå i helgen, så han er i vanlig rute igjen. Og på mandag er du beinhard på at han IKKE skal sove på dagtid. Hver morgen når du leverer. Til de skjønner det. De høres jo helt tett i nøtta ut... Skjønner jo at når det først er sklidd ut så trenger han den duppen på dagtid, men da får de heller ta kampen med drittrøtt unge én dag for å rette opp igjen den rytmen de selv har blusset til.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #21 Skrevet 29. januar 2015 Dere vet at barn ikke sovner med mindre de har behov for det? Du kan ikke presse et lite barn til å sovne. Sovner det så er det fordi det trenger det var det en søvnekspert som fortalte meg en gang. Og tro meg - jeg vet hva det vil si å ha barn som lager mye styr og sliter med alt som har med soving å gjøre, barnet mitt ble rett og slett gitt opp av søvneksperter da ingen råd fungerte selv etter mange års prøving av alt som var. Sovner barnet så er det fordi det trenger det. Anonymous poster hash: d4886...11a
Preggie Skrevet 29. januar 2015 #22 Skrevet 29. januar 2015 Mitt barn var den første som sluttet å sove på sin avdeling i november. Det var ikke noe problem for avdelingen, hun fikk enten være med de ansatte å rydde/gjøre istand til ting, være på naboavdelingen eller så tok de henne med ut. Det var aldri noe spørsmål om soving når jeg sa at kveldene hjemme var blitt problematiske. (Hun blir tre i mars) Nå er de tre barn som ikke sover, og det virker som om de koser seg mens de mindre sover. Hvis ikke dette endrer seg ville jeg ha snakket direkte med styrer, jeg ville ikke ha funnet meg i det!
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #23 Skrevet 29. januar 2015 Dere vet at barn ikke sovner med mindre de har behov for det? Du kan ikke presse et lite barn til å sovne. Sovner det så er det fordi det trenger det var det en søvnekspert som fortalte meg en gang. Og tro meg - jeg vet hva det vil si å ha barn som lager mye styr og sliter med alt som har med soving å gjøre, barnet mitt ble rett og slett gitt opp av søvneksperter da ingen råd fungerte selv etter mange års prøving av alt som var. Sovner barnet så er det fordi det trenger det. Anonymous poster hash: d4886...11a Ikke rart barnet har behov for å sove, når det kun får 7 timer søvn om natten. Jeg hadde blitt fly forbanna på barnehagen, dette er det ikke de som bestemmer. Anonymous poster hash: 84961...fc6
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #24 Skrevet 30. januar 2015 Dette er helt uakseptabelt. Jeg jobber som ped leder og dette er ikke ok. Hvis det ikke hjelper å klage til ped leder, så tar du det med styrer. Hvis det ikke hjelper å ta det med styrer tar du det med eier hvis privat, eller kommunen hvis offentlig. Det regnes kanskje som drastisk å klage høyere og høyere opp pga soving, men synes uansett at du burde gjøre det. Å gå så kraftig i mot foreldres ønske, til tross for flere beskjeder, synes jeg er uakseptabelt. Anonymous poster hash: cacfb...277
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2015 #25 Skrevet 30. januar 2015 Ser problemet ditt,har opplevd det samme i vår barnehage. Problemet laste vi ved at han fikk sove i 20 minutter. Men han sovnet uansett hva de gjorde.. Så det funket for oss. Jobber selv i barnehage og vi har foreldre med barn under to år som nekter oss å legge de. Og det selv om barna sovner i spisestolen. Da skal vi visstnok filleriste de til de våkner..DET gjør ikke jeg. Hvis de sovner og vi ikke får liv i de igjen,da får de sove. Anonymous poster hash: eafc8...057
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå