Gå til innhold

kjenner jeg koker over her

Anbefalte innlegg

Skrevet

for å gjøre en lang historie kort, forlovet oss i fjor sommer. Mannen vil gjerne ha sin bror som toastmaster, jeg vil ikke. han er en type uten noen som helst filter og er mest opptatt å ha det gøy på andres bekostning (gjerne vår) 

frem til nå har jeg trodd vi var enige om at han ikke skulle ha den rollen i bryllupet vårt. "regelen" vår har hele tiden vært at vi velger hver vår forlover, men alle andre roller skal vi være enige om.

idag hadde vi mannens bror på middag, under middagen kommer det fra han at han har skrevet et utkast på talen han skal holde som toastmaster, og hvordan han har tenkt å legge opp kvelden osv osv 

ser bare mannen bli helt stille og blir veldig fokusert på maten

har ikke snakket med mannen enda, de sitter begge i sofaen her nå

jeg kjenner jeg koker!!!!

Anonymous poster hash: 624a1...a80
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med mannen når broren er gått hjem. Det er ikke så mye annet å gjøre!

Anonymous poster hash: 3a972...9f4

Skrevet

Huff, det kan jo bli veldig ødeleggende for dere.

Utrolig pinlig med toastmastere som driter ut brudepar og gjester .

Skrevet

du er vel ikke sjefen? kan ikke få alt som du vil hele tiden

Anonymous poster hash: 7174e...1b2
Skrevet

De hadde en avtale? Kan du ikke lese?

Skrevet

Hvor lenge har du kjent han som skal bli mannen din?

Anonymous poster hash: d1f75...134

Skrevet

Hjelper det om dere snakker med han på forhånd, og sier det som det er, at det er deres dag, og dere vil helst ikke ha så mange vitser på deres bekostning? Kanskje han tror at dere også synest at det er morsomt, og derfor fortsetter med det? 

Skrevet

Her har mannen bæsja på leggen. Dere har en avtale. Enten må du forlange at han ordner opp, ellers legger du lista. En gifter seg bare en gang, i alle fall med samme person. Det er en viktig dag, tydeligvis også for han, eller så bare bryr han seg ikke om at det er viktig for deg også.

Det virker kanskje slemt, men om han får gjøre som han vil og du gir deg på en så viktig dag for dere begge, ja da finnes det lite respekt.

Skrevet

for å gjøre en lang historie kort, forlovet oss i fjor sommer. Mannen vil gjerne ha sin bror som toastmaster, jeg vil ikke. han er en type uten noen som helst filter og er mest opptatt å ha det gøy på andres bekostning (gjerne vår) 

frem til nå har jeg trodd vi var enige om at han ikke skulle ha den rollen i bryllupet vårt. "regelen" vår har hele tiden vært at vi velger hver vår forlover, men alle andre roller skal vi være enige om.

idag hadde vi mannens bror på middag, under middagen kommer det fra han at han har skrevet et utkast på talen han skal holde som toastmaster, og hvordan han har tenkt å legge opp kvelden osv osv 

ser bare mannen bli helt stille og blir veldig fokusert på maten

har ikke snakket med mannen enda, de sitter begge i sofaen her nå

jeg kjenner jeg koker!!!!

Han har ikke lovt broren dette for tusen år siden da? Og så har broren bare tatt det for gitt når han hørte om bryllupsplanene at han da er toastmaster?

Skrevet

sjefen?

handler det ikke om å komme til en ENIGHET når man planlegger bryllup?

den ene er ikke mer sjef en den andre, da kan ikke den ene parten bare kjøre på å delegere og ta avgjørelser bak den andres rygg.

I sær ikke om det er en avtale om at man skal bli enige om de avgjørelser som tas.

dust

Skrevet

Det innlegget med "sjefen" er Februarprins som har skrevet. Og hun eier ikke fornuft dessverre. Så overse dette innlegget.

Anonymous poster hash: 1b12b...f6d
Skrevet

sjefen?

handler det ikke om å komme til en ENIGHET når man planlegger bryllup?

den ene er ikke mer sjef en den andre, da kan ikke den ene parten bare kjøre på å delegere og ta avgjørelser bak den andres rygg.

I sær ikke om det er en avtale om at man skal bli enige om de avgjørelser som tas.

dust

Signerer dette her. Bryllup er brudeparets dag, ikke bare den enes. Hvis den ene i brudeparet vil oppleve det som ødeleggende og ubehagelig å ha masse slibrige vitser om seg selv under middagen, så bør den andre føye seg.

Anonymous poster hash: 4247d...15e

Skrevet

Det innlegget med "sjefen" er Februarprins som har skrevet. Og hun eier ikke fornuft dessverre. Så overse dette innlegget.

Tenkte akkurat det samme. Eller B.W.som er nicket hennes nå

Anonymous poster hash: 1707a...8df

Skrevet

Ikke sant :D

Skrevet

Viktig å få dette rett. Jeg må innrømme at jeg kjørte mitt løp da vi giftet oss, jeg bestemte mye, ofte uten å tenke så mye på hva min mann mente. Det er nå 10 år siden vi giftet oss. Han nekter meg fortsatt å ha brudebilde på veggen. Han minnes dagen som grusom og vil ikke minnes den. Jeg angrer fortsatt og det er vondt å vite at han ikke vil minnes den dagen.

Anonymous poster hash: 89205...3a0
Skrevet

Viktig å få dette rett. Jeg må innrømme at jeg kjørte mitt løp da vi giftet oss, jeg bestemte mye, ofte uten å tenke så mye på hva min mann mente. Det er nå 10 år siden vi giftet oss. Han nekter meg fortsatt å ha brudebilde på veggen. Han minnes dagen som grusom og vil ikke minnes den. Jeg angrer fortsatt og det er vondt å vite at han ikke vil minnes den dagen.

Nei uff så tragisk :sjokkert:

Anonymous poster hash: 03898...fd8

Skrevet

synes allerede at min kommende mann (som jeg har bodd med i 7år) har bestemt ganske mye.

han har bestemt budsjett, farger vi IKKE skal ha i brylluppet, han har også bestemt at hele hans familie ska være invitert - vi snakker alle søskenbarn med følge, og han har 18 søskenbarn....

har har veldig klare føring for hvor han IKKE vil vi skal ha festen, uten å komme med noen gode forslag selv.

han har til og med kommet med kommentarer på hvilken type kjole han helst ser at jeg ikke kjøper til dne store dagen

da synes ikke jeg det er så innmari mye forlangt å få et ord med i laget på hvem som får tildelt hvilke oppgaver.

dette skulle liksom være en fin tid, men føler det bare er stress og krangling - hva er vitsen da liksom?

Skrevet

synes allerede at min kommende mann (som jeg har bodd med i 7år) har bestemt ganske mye.

han har bestemt budsjett, farger vi IKKE skal ha i brylluppet, han har også bestemt at hele hans familie ska være invitert - vi snakker alle søskenbarn med følge, og han har 18 søskenbarn....

har har veldig klare føring for hvor han IKKE vil vi skal ha festen, uten å komme med noen gode forslag selv.

han har til og med kommet med kommentarer på hvilken type kjole han helst ser at jeg ikke kjøper til dne store dagen

da synes ikke jeg det er så innmari mye forlangt å få et ord med i laget på hvem som får tildelt hvilke oppgaver.

dette skulle liksom være en fin tid, men føler det bare er stress og krangling - hva er vitsen da liksom?

er altså HI

Skrevet

Ikke sant :D

Hva så om det er henne? Herregud. La dama få starte med blanke ark her uten at dere skal drive heksejakt på henne igjen!!

Anonymous poster hash: 422ba...29e

Skrevet

Men har du ikke snakket med ham enda, HI?

Hva sier han selv om dette?

Ut fra det siste du skriver så virker det som om dere ikke kommuniserer særlig bra, mer at han forteller deg hvordan ting skal være. Er du virkelig fornøyd med å ha det slik? Hva sier dette om forholdet deres ellers - er det slik ellers også?

Du må snakke med ham! Fortell ham hvordan du føler det!

Anonymous poster hash: dd2ea...c99
Skrevet

Men hva bestemte du som gjorde dagen så fryktelig for ham??

Anonymous poster hash: bf31e...c14

Skrevet

synes allerede at min kommende mann (som jeg har bodd med i 7år) har bestemt ganske mye.han har bestemt budsjett, farger vi IKKE skal ha i brylluppet, han har også bestemt at hele hans familie ska være invitert - vi snakker alle søskenbarn med følge, og han har 18 søskenbarn....har har veldig klare føring for hvor han IKKE vil vi skal ha festen, uten å komme med noen gode forslag selv.han har til og med kommet med kommentarer på hvilken type kjole han helst ser at jeg ikke kjøper til dne store dagen da synes ikke jeg det er så innmari mye forlangt å få et ord med i laget på hvem som får tildelt hvilke oppgaver.dette skulle liksom være en fin tid, men føler det bare er stress og krangling - hva er vitsen da liksom? Anonymous poster hash: 624a1...a80

Min første tanke hadde vært om han egentlig ønsker å gifte seg, eller om han kommer opp med alle disse kravene og ikke ditt og ikke datt for å slippe unna.

I ditt sted ville jeg ha satt meg ned med ham og forlangt en alvorlig, ikke agressiv samtale der han fikk forklare seg. Så ville jeg vennlig men tydelig sagt at dette er mitt bryllup også, ikke bare hans, og at dersom han ville at jeg skulle delta ville jeg være med på avgjørelsene som skulle tas i FELLESSKAP.

Nektet han dette hadde jeg seriøst sagt at da fikk vi utsette bryllupet, for nå blir det familievernkontoret neste.

Skrevet

det er litt sånn - han tjener mest og har en plettfri bkgrunn, om man kan si det sånn

jeg tjener dårlig, og har en del bagasje, ergo har min stemme mindre å si

han sier til stadighet at han ikke orker og lide for det jeg har rota til i fortiden.

han har riktignok snakket med broren sin og forklart tydelig at jeg ikke vil ha han som toastmaster...

og nå er han veldig opptatt av å minne meg på at hans kjære bror nærmest er forvist pga meg

kjenner jeg får en bismak av hele opplegget

HI

Skrevet

Hvorfor vil du gifte med ham egentlig? Han holder fortiden din opp mot deg og bruker den som våpen for å undertrykke deg, for å nekte deg medbestemmelse i ting som angår deg.

Jeg skjønner ikke hva du får ut av dette og hvorfor du gidder å være sammen med ham og planlegge bryllup med ham.

Skrevet

Jeg er glad i han, vi har to flotte barn sammen og vil ikke at de skal ha foreldre som ikke bor sammen. ikke klarer jeg med alene heller.på en måte skjønner jeg jo at min fortid tas opp, det påvirker jo han også. (det er snakk om gammel gjeld) men det er så nedbrytende å øre om mine gamle feil hver eneste uke - jeg er nå i jobb og jobber ræva av meg i døgnturnus for å gjøre opp for meg å bidra så godt jeg kan hjemme. 

men på en annen side får en følelse av at dette er en slags fornuft ekteskap for barnas skyld og ikke minst slik at mannen kan opprettholde sin fasade som plettfri. 

jeg spurte han rett ut hvorfor han vil gifte seg, jo fordi han vil gi barna våre faste rammer med foreldre som holder sammen.

romantikeren...

kjenner at jeg på en side vet at dette ikke er verdens beste ide, men på en annen side har jeg ingeting om jeg går, så da er det bedre å bli. orker ikke leve alene uten midler til å klare meg skikkelig

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...