Gå til innhold

Jeg er ikke helt som alle andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Asperger. Les boka 'derfor hopper jeg'.

Anonymous poster hash: 413f0...0f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, jeg har det også sånn, og jeg har alltid trodd at jeg var en slags psykopat. Bortsett fra at jeg elsker barna mine og mannen min, og er kjærlig med dem, og bekymret når de er syke eller er lei seg. Jeg er heller ikke promiskuøs, og kunne aldri vært utro.

Og sånn er jo ikke psykopater. Men resten av mine nærmeste, søsken, foreldre, er jeg helt likegyldig til på innsiden.

F.eks så kan jeg forestille meg et scenario der broren min dør. Det jeg føler da er irritasjon over å skulle måtte høre på moren min sin sorg, styre med begravelse og sånne ting. Altså, hvordan det vil påvirke meg.

Jeg er heller ikke på facebook, fordi jeg er helt uinteressert i andres liv, og regner med at andre heller ikke er interessert i mitt.

Så det enkleste er om alle lever og er friske, for da slipper jeg styr. Jeg vet jo at det er fullstendig galt, men jeg vet ikke hvorfor jeg er sånn. Har ingen diagnoser, feiler ingenting, har vært gift med mannen min i mange år, og vi har fire fine barn.

Samtidig så gråter jeg lett når det er fæle ting i media, f.eks, mishandling av barn, men det er fordi jeg tenker på barna mine i en slik situasjon.

Jeg har bare lært meg å leve med det, å fake følelser og interesse for andres liv.

Anonymous poster hash: cac86...b9c

Mer enn mange tror er helt innenfor normalvariasjonen, også det at du har litt mindre empati enn snittet som du beskriver.

Ellers er det faktisk ingen studier som har vist noen sammenheng mellom "promiskuitet" og psykopati, majoriteten av dem som har mange partnere er enkelt og greit bare en anelse mer spenningssøkende enn andre og elsker sex. Helt normalt.

Anonymous poster hash: 8d92a...967

Skrevet

Dette med å føle at alle andre er statister i ens eget liv, er da helt vanlig?!

Anonymous poster hash: bbbad...21b

Ja, frem til femårsalderen når de fleste skjønner at det er en verden utenom en selv....

Anonymous poster hash: 683aa...5ff

Statister i eget liv?? Haha, måtte faktisk le av den groteske arrogansen i dette utsagnet!

Nå vet jo ikke jeg hva folk føler innerst inne, men jeg håper (og tror) da virkelig ikke at de fleste føler det slik.

Ekstremt selvsentrert og arrogant. Noe må være galt.

Anonymous poster hash: 282c7...f19

Skrevet

Jeg tenker det er sannsynlig at du har en diagnose i autismespekteret, for eksempel asperger. Du kan fint ha en slik diagnose og ha omsorgen for barn. Du virker veldig reflektert og innsiktsfull, og det er en stor fordel.

Anonymous poster hash: 2a55d...737

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...