Gå til innhold

Utroskap. Fortelle eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og ja, vet at jeg kan ødelegge for mannen. Men samtidig tenker jeg at jeg neppe vil ødelegge så mye. Ja, hun som har vært utro kommer jo til å bli kjempesint på mannen min. Men hva skal hun gjøre liksom? Gå rundt og fortelle alle at hun hater xxxxx (min kjære) fordi han sladra til kona si om utroskapen hennes..?

Anonymous poster hash: 3e273...7b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og ja, vet at jeg kan ødelegge for mannen. Men samtidig tenker jeg at jeg neppe vil ødelegge så mye. Ja, hun som har vært utro kommer jo til å bli kjempesint på mannen min. Men hva skal hun gjøre liksom? Gå rundt og fortelle alle at hun hater xxxxx (min kjære) fordi han sladra til kona si om utroskapen hennes..?

Hva med å overlate det til mannen din. Han kjenner tross alt dama. Du har bare hørt en "sladrehistorie" fra mannen om utroskapen. Du har ingen førstehåndskunskap.

Anonymous poster hash: 00638...4e4

Skrevet

Han kommer ikke til å sladre. Men han vet godt at jeg vurderer det.

Skrevet

Jeg hadde blitt rasende på mannen om han hadde sladret om en slik sak som jeg hadde diskutert med ham.

Skrevet

Er ikke snakk om at hun har vært utro ved engangstilfelle. Er et forhold til en annen. Problemet er at hun har betrodd seg til min mann om utroskapen fordi hun ikke vet hvem hun skal velge stakkar (ironisk). Og min mann var jo dum nok til å fortelle meg dette. Jeg har egentlig alltid tenkt at hvis jeg vet noen er utro vil jeg fortelle det, men hvis jeg forteller regner jeg med at hun blir ganske sur på mannen min som fortalte hennes hemmelighet til meg. Jeg for min del bryr meg lite om hun skulle bli veldig sur på meg. Men kjedelig om mannen min får dårlig stemning på jobb. Eller går dette foran?

Velger man å være utro - især over tid - da har man valgt å sette seg i en posisjon hvor man kan bli oppdaget og en oppdagelse har konsekvenser. Om man virkelig ønsker å satse på sitt forhold er kontinuerlig utroskap uansett ikke veien å gå. Om man ikke ønsker det kan man like gjerne få avsluttet forholdet med en gang. Ellers holder man et menneske for narr som tror at man satser på en felles fremtid. Det er nå min holdning.

Uansett, da min mann var blitt avslørt valgte jeg å ikke fortelle ham hvem som hadde tipset meg. Poenget var at det ikke gjorde noen forskjell hvor opplysningen kom fra. Den var der, påstanden var bevist, han la seg flat og innrømmet det hele. Det var det som talte. Saken var forholdet mellom oss ikke hvordan jeg hadde oppdaget det hele.

Skrevet

Jeg undrer meg litt over at så mange ville velge å ikke si noe. Det er jo reneste "Hotel Cæsar-tilstander". Om dere var den bedratte part ville dere da også ha valgt ikke å bli informert?

Jeg har ikke noe ønske om å leve i en verden hvor det er alminnelig akseptert at man kan ha langtidsforhold bak ryggen på den man egentlig er sammen med. Men om man mener man ikke skal blande seg og si i fra da sier man jo samtidig at det er greit å holde på slik.

Skrevet

Om du skal si det så fortell at du vet til hun som er utro slik at hun får en mulighet til å fortelle det selv eller eventuelt å forklare deg at det er en misforståelse.

I saken med meg og mannen hvor han var utro over tid bak min rygg var det akkurat det vennene våre hadde gjort. De hadde snakket med ham og han hadde forklart at jeg visste om det og at det var ok for meg. Det var en loddrett løgn men de trodde jo på ham. Det gikk flere uker før de ved et tilfelle oppdaget at det ikke var sant. Jeg trodde ikke at mannen kunne lyve slik. De trodde det heller ikke. Men slik var det og jeg ser lite poeng i akkurat denne fremgangsmåten. Om ikke partneren tilstår på eget initiativ uansett men kun om vedkommende omtrent er truet til det så kan man like gjerne høre det fra andre. Det endrer jo ikke på det faktum at andre allerede vet om det....

Skrevet

Hva om den kollegaen er mannen din, og hvordan kan du som ikke kjenner dem vite at de ikke har et åpent forhold? Heldigvis har ikke jeg ei slarvkjerring av en mann, som forteller alt hjemme. En arbeidskollega av han byttet samboer uten at han sa noe til meg om det, så ble litt paff da vi møtte de ute :sjokkert:  :D

Anonymous poster hash: d0ab0...502
Skrevet

Jeg ville visst!

Og jeg hadde vært superskuffet dersom andre visste også, og ikke sa fra!!

Anonymous poster hash: 56a3b...f68

Skrevet

Jeg ville visst. Men jeg hadde ikke tipset mennesker jeg ikke kjente om utroskap. Det synes jeg faktisk er ganske drøyt å gjøre!! Venner/bekjente ville jeg tatt en prat med - men ikke totalt fremmede mennesker (altså fremmede for meg som i ditt tilfelle) 

Anonymous poster hash: 53099...173
Skrevet

Hva om den kollegaen er mannen din, og hvordan kan du som ikke kjenner dem vite at de ikke har et åpent forhold? Heldigvis har ikke jeg ei slarvkjerring av en mann, som forteller alt hjemme. En arbeidskollega av han byttet samboer uten at han sa noe til meg om det, så ble litt paff da vi møtte de ute :sjokkert:  :D

Hvis de uansett har et åpent forhold skjer der jo absolutt intet ved å tipse. Da vet den andre part jo allerede om det...

Skrevet

Hva om den kollegaen er mannen din, og hvordan kan du som ikke kjenner dem vite at de ikke har et åpent forhold? Heldigvis har ikke jeg ei slarvkjerring av en mann, som forteller alt hjemme. En arbeidskollega av han byttet samboer uten at han sa noe til meg om det, så ble litt paff da vi møtte de ute :sjokkert::D

Jeg vet hvilken kollega hun er utro med, så er ikke mannen min. Og hun har fortalt mannen min at hun sliter med utroskapen og at han ikke måtte si det til noen, så da regner jeg med at de ikke har et åpent forhold. Mannen min kjenner henne heller ikke veldig godt. Hun plumset ut med dette til mannen min en kveld jobben var ute på middag sammen og det ble litt mye å drikke.

Skrevet

Liker ikke folk som blander seg i alt.

Men om dere føler at det er deres borgerplikt, så kan MANNEN din si i fra at kollegaen bør si i fra til mannen sin. Du derimot skal ikke foreta deg noe. Eller skal du holde på å styre med alle han jobber sammen med, sånn at det etter hvert blir uutholdelig for han på jobben?

Skrevet

Er ikke snakk om at hun har vært utro ved engangstilfelle. Er et forhold til en annen. Problemet er at hun har betrodd seg til min mann om utroskapen fordi hun ikke vet hvem hun skal velge stakkar (ironisk). Og min mann var jo dum nok til å fortelle meg dette. Jeg har egentlig alltid tenkt at hvis jeg vet noen er utro vil jeg fortelle det, men hvis jeg forteller regner jeg med at hun blir ganske sur på mannen min som fortalte hennes hemmelighet til meg. Jeg for min del bryr meg lite om hun skulle bli veldig sur på meg. Men kjedelig om mannen min får dårlig stemning på jobb. Eller går dette foran?

Velger man å være utro - især over tid - da har man valgt å sette seg i en posisjon hvor man kan bli oppdaget og en oppdagelse har konsekvenser. Om man virkelig ønsker å satse på sitt forhold er kontinuerlig utroskap uansett ikke veien å gå. Om man ikke ønsker det kan man like gjerne få avsluttet forholdet med en gang. Ellers holder man et menneske for narr som tror at man satser på en felles fremtid. Det er nå min holdning.

Uansett, da min mann var blitt avslørt valgte jeg å ikke fortelle ham hvem som hadde tipset meg. Poenget var at det ikke gjorde noen forskjell hvor opplysningen kom fra. Den var der, påstanden var bevist, han la seg flat og innrømmet det hele. Det var det som talte. Saken var forholdet mellom oss ikke hvordan jeg hadde oppdaget det hele.

Jeg tenker sånn som deg. Jeg vet jo ikke hvordan hennes samboer vil reagere hvis jeg sier noe:/

Skrevet

Liker ikke folk som blander seg i alt.

Men om dere føler at det er deres borgerplikt, så kan MANNEN din si i fra at kollegaen bør si i fra til mannen sin. Du derimot skal ikke foreta deg noe. Eller skal du holde på å styre med alle han jobber sammen med, sånn at det etter hvert blir uutholdelig for han på jobben?

Jeg vet det ikke er min rett å blande meg, men jeg syns at samboeren hennes også har en rett her. Rett til å vite at dama hans er utro.

Skrevet

Synes du som fjerdepart i saken skal holde deg unna jeg, disse menneskene er jo fremmede for deg!

Anonymous poster hash: 23f26...509

Skrevet

Dersom mannen min hadde vært utro en gang og angret, ville jeg ikke visst det. Dersom det hadde vært snakk om forelskelse ville jeg ha visst. Men da går jeg ut i fra han hadde forlatt meg likevel.

Så fra meg blir det ikke fortell.

Skrevet

Herregud. Skulle jeg sagt i fra hver gang jeg visste om slikt og alle andre med meg ville skilsmisse statistikken vært enda høyere.

Forstår ikke hvorfor hi har ansvar for å si i fra når hun ikke kjenner noen av de.

Damene her inne altså. Dere lever ikke i den virkelige verden.

Anonymous poster hash: 6849f...c6d

Skrevet

Vil vel bare ikke bli ført bak lyset selv om enkelte tydeligvis ikke har noe i mot å bli det.

Jeg fant ut at min mann var utro med meg, merket at han skjulte noe, han inrømmet det da jeg konfronterte han etter en del beviser. Vi har ikke skilt oss av den grunn. Mye bedre nå da jeg vet.

Anonymous poster hash: fbec4...ded
Skrevet

Nå må folk roe seg kraftig ned. Hva andre voksne folk velger å gjøre i sine forhold er deres sak. Du skal selvfølgelig ikke si noen ting for det angår ikke deg. Du kan feie for din egen dør. Du kjenner ikke disse menneskene engang. Hvem er det du tror du er? Makan til sladrelyst!

Anonymous poster hash: 3a11c...8ce

Skrevet

Hadde jeg visst at noen var utro, ville jeg fortalt det. Hadde selv satt stor pris på om noen sa i fra til meg hvis mannen min var utro.

Selv hadde jeg vært så feig at jeg hadde sagt i fra anonymt med mindre det var noen jeg kjente godt. Har avslørt utroskap for en venninne. Hun var veldig takknemlig for det.

Anonymous poster hash: 250a7...5ce

Skrevet

Si det!

Anonymous poster hash: a72dc...ebb

Skrevet

Send ett brev å legg det i posten da, med bilde.. Si det, stakkars mann..

Anonymous poster hash: 9737a...4fa

Skrevet

Herregud. Skulle jeg sagt i fra hver gang jeg visste om slikt og alle andre med meg ville skilsmisse statistikken vært enda høyere.

Forstår ikke hvorfor hi har ansvar for å si i fra når hun ikke kjenner noen av de.

Er det den virkelige verden hvor man ikke sier i fra "hver gang jeg visste om slikt" som om det er noe som skjer hele tiden med alle og enhver. En ting er om det var snakk om en ons i fylla - det skjer jo sikkert oftere enn man liker å tenke på - men her er det snakk om et lengerevarende forhold bak partnerens rygg.

Skrevet

Er det den virkelige verden hvor man ikke sier i fra "hver gang jeg visste om slikt" som om det er noe som skjer hele tiden med alle og enhver. En ting er om det var snakk om en ons i fylla - det skjer jo sikkert oftere enn man liker å tenke på - men her er det snakk om et lengerevarende forhold bak partnerens rygg.

Vel. Jeg har sett masse slikt i jobbsammenheng. Noen bransjer er nok mer utsatt for slikt muligens men jeg skal love deg det er me vanlig en folk tror.

Som foredragsholder med mange døgn på hotell har jeg observert mange kollegaer som har "funnet hverandre" på sosiale tilstelninger på kvelden etter endt kursdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...