Gå til innhold

Sunn og aktiv med denne størrelsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er for all del ikke en rollemodell for noen, men vil gjerne påpeke at med mine 90 kg er jeg sunnere enn friskere enn jeg var for 10 år siden. Jeg er aktiv, sterk, kroppen min gjør akkurat det jeg vil (inkludert å kaste min 23 kg tung gutt i luften og ta han imot), jeg spiser sunt, har holdt vekten stabilt i 5 år og jeg er aldri syk. Eneste er at jeg spiser for mye til å gå ned i vekt, men det er greit. Kroppen min går veldig fort i sparemodus om jeg prøver å slanke meg, og jeg gidder ikke å gå rundt dvask, sliten og gretten i flere uker for å kunne gå ned en str. Energien min trenger jeg til å gjøre ting som gir meg mer energi, som å gå på fjellet eller ta en økt med skikkelige vekter. Det måtte i så fall være mellom ski-, sykkel- og fottursesongene, hvilket er liksom...aldri?

Jeg er meget uenig at det ikke går å være overvektig og trene. Det går. Jeg er også uenig i ligningen overvektig = usunt, det er en delvis sannhet med veldig mange modifikasjoner.

Men at det er best å ikke være uenig er jeg helt enig med.

Anonymous poster hash: 6e9bc...1a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde hun vært sunn hadde hun ikke sett slik ut!

Hun må ha et enormt kaloriinntak og blodårene er garantert fult av gult fett på innsiden.

Det er verken inspirerende, vakkert eller idealverdig å se sånn ut, på ingen måte!

Skrevet

Jeg blir helt sjokkert av det jeg leser her inne, 90 kg og sunn? Du må være høøøøy og bodybuilder for å påstå det. Bærer man på 20 kg ekstra fett er du usunn, du spiser for mye ift det du forbrenner, så kroppen lagrer overskuddet. Leddene slites av å bære så mye ekstra vekt. Er man noen få kg for stor og aktiv vil jeg være enig, men ikke de strl som beskrives her!

Anonymous poster hash: bcd46...b57

Skrevet

Dama er veldig pen i ansiktet - ingen tvil! Jeg synes det er helt topp med plus-size-modeller, for å få en motvekt til mange av de syltynne modell-idealene som florerer...

Men her må til og med jeg si at denne dama er SYKELIG overvektig. Full av cellulitter - ja store "kratere". Den dama der finnes ikke sunn - det nekter jeg å tro. Da hadde hun ikke vært så stor!! Hun har en midjemål og en vekt som gjør at hun er i fare for hjerte- og karsykdommer. Helseskadelig til tusen!!!

Man kan fint være litt stor, litt overvektig osv, og fremdeles være sunn og aktiv. Denne dama faller ikke inn under denne kategorien...

Anonymous poster hash: 64cf7...329

Skrevet

Jeg blir helt sjokkert av det jeg leser her inne, 90 kg og sunn? Du må være høøøøy og bodybuilder for å påstå det. Bærer man på 20 kg ekstra fett er du usunn, du spiser for mye ift det du forbrenner, så kroppen lagrer overskuddet. Leddene slites av å bære så mye ekstra vekt. Er man noen få kg for stor og aktiv vil jeg være enig, men ikke de strl som beskrives her!Anonymous poster hash: bcd46...b57

Du får prate med legen min, da. Alle prøvene som ble tatt ifm undersøkelse for jobben er fine, og leddene har det bedre enn når jeg var aktiv alpinist (tøft for knærne i lengden). Pga fortid med spiseforstyrrelser er jeg blitt anbefalt å ikke gjøre noe med vekten utenom å holde det stabilt, hvilket jeg klarer uten problemer. Trener vekter, går tur, står på ski og skøyte og bruker sykkel som hovedtransportmiddel (med føttene som transportmiddel nr 2).

Jeg ser ikke ut som modellen her, det må jeg bare si. For det første har hun et finere ansikt enn meg. For det andre er hun en del "mykere" i formene. Er ikke body builder eller spesielt høy, men har veldig brede skuldre og store lår (flere år med utfortrening og kampsport).

Men er absolutt stor, det vet jeg. Og kommer fra "lubben" slekt der man lever gammel men ser ikke spesielt modellaktig ut. Om det plager andre, får det være deres problem, jeg er blitt for gammel til å bry meg.

Anonymous poster hash: 6e9bc...1a4

Skrevet

Herlig at jenter i ALLE slags former kan bli ansett som pene! :)

Og at jenter i alle slags fasonger kan få gjøre d de vil!

MEN jeg er enig med de som sier at kraftig fedme er like ille som de syltynne bulimiske kroppene!! For d er d jo!

Veldig helsefarlig! Og et like dårlig forbilde som de anorektiske.

Overspising er en spiseforstyrrelse på lik linje med de andre lidelsene, men blir behandlet mer som et livsstilproblem...

Fortsetter denne kvinnen livet sitt som idag er d veldig stor sjanse for at hun aldri blir 50 år...

Kanskje på tide å begynne å bruke d som faktisk ER gjennomsnittet som modeller?? Str.42/44? :)

ALLTID noen som skal klage og gnåle, for noen blir ALDRI fornøyde uansett!

Anonymous poster hash: 5cd8c...3f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...