Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #1 Skrevet 28. januar 2015 http://www.minmote.no/#!/artikkel/23382470/plus-size-modellen-tess-29-faar-gjev-modellkontrakt "vi er alle bygget forskjellig". Man har da ikke bare kraftig benbygning når man bruker str 54 i klær.. Gosh, selvinnsikt. Anonymous poster hash: 6227a...516
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #2 Skrevet 28. januar 2015 Viktig rollemodell!?! Du verden... Ja, det er fint å vise at mennesker kommer i ulike fasonger og former, men det å være syklig overvektig er ikke noe man bør trakte etter. Jeg synes det er helt greit med de modellene som har litt former (type str 42-44) og gjerne trener og spiser relativt sundt, de er gode forbilder, men dette? På ingen måte! Anonymous poster hash: 3d489...8f0
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #3 Skrevet 28. januar 2015 Jeg vil tro at hun kunne vært enda sunnere med noen kilo mindre på kroppen, men at hun kan være aktiv og relativt sunn tviler jeg ikke på, spessielt ikke hvis det er andre fotomodeller hun sammenlikner helsen med. Hun er stor, men hun er ganske flott også. Anonymous poster hash: 55ce8...ae8
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #4 Skrevet 28. januar 2015 hjelp, det er er jo like ille som å vise undervektige jenter. Ingen av delene er sunt og langt ifra en rollemodell.. I følge media nå skal man enten være anorektisk, ekstremt overvektig eller så full av muskler at man ser ut som en mann... Hva med å begynne å vise normalvektige friske folk da.. Det er jo rollemodeller. Anonymous poster hash: 449f5...23c
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #5 Skrevet 28. januar 2015 Reagerer på at hun kalles "formfull", er dette det nye utrykket for feit? (Ja, unnskyld mitt uttrykk). Dama er sykelig overvektig! Det er ikke bra og være sykelig tynn eller sykelig overvektig. Anonymous poster hash: 6227a...516
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #6 Skrevet 28. januar 2015 Og for all del, hun er jo pen. Bare reagerer på at hun er en "viktig rollemodell". Anonymous poster hash: 6227a...516
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #7 Skrevet 28. januar 2015 Jeg er helt for å vise mangfoldet i kvinnekropper altså, men dette blir litt drøyt. Hun må jo være i risikogruppen for å få en del tilleggssykdommer over tid..på samme måte som de veldig undervektige modellene Anonymous poster hash: d3fdf...99c
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #8 Skrevet 28. januar 2015 Når det nå er en del kvinner som er veldig overvektige er det jo bra at de får se klær som kan ta seg bra ut på deres kropp. Da er det bra at det finnes modeller med et stort spenn i vekt, selv om ikke alle er optimalt sunne. Mange mennesker lever noe som ikke er optimale liv. Noen veier for mye eller for lite, noen er i dårlig form, noen røyker, noen bruker stoff, noen lever med en partner som misbruker dem osv. Alle bør få hjelp til å leve sunnere, men de bør også ha mulighet til å leve så godt som mulig der de er. Det er ikke alle som klarer å gjøre noe med situasjonen og da bør de få lov til å ha det godt likevell. Du skal ikke trenge å gå uten klær selv om du veier mer enn det som er idielt, du skal ikke sulte ihjel selv om du ikke klarer å styre din egen pengebruk og du skal slippe at alt i livet ditt dreier seg om den ene tingen du ikke fikser. Anonymous poster hash: 55ce8...ae8
*Nøtta* Skrevet 28. januar 2015 #9 Skrevet 28. januar 2015 Hun er jo en viktig rollemodell på den måten at hun viser jenter at de ikke trenger å gjemme seg bort selv om de ikke er syltynne. *tommel opp* Men en prisen for "Beste rollemodell- god helse", vinner hun neppe. Hun kan godt være aktiv og trene. Selvsagt. Men artikkelen sa ingenting om hva hun putter i munnen innimellom treningene sine.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #10 Skrevet 28. januar 2015 Neida, fint hun viser at store damer også kan være modeller, ikke det. MEN, det som er så rart er at når modeller er sykelig tynne (typ anorektiske) så blir de kalt dårlige forbilder, syk, blablabla. Ikke noe vi vil at våre barn skal se opp til. Med en gang en ekstremt overvektig damer kommer på pletten blir hun kalt et godt forbilde, frodig, formfull - HVORFOR? Bør ikke da de sykelig tynne også få vise at man ikke trenger og gjemme seg vekk som kjempetynn uten og få tyn i media? Denne damen kan også få livsstilsykdommer. Dårlig hjerte, søvnproblemer pga vekten, diabetes type 2. Mens de tynne kan få sine livsstilsykdommer. Skjønner ikke hvorfor moteverden er så svart/hvit, enten skal man være smellfeit eller anorektisk. Sjelden man ser modeller i str 38/40 bli omtalt gitt. Anonymous poster hash: 6227a...516
Elsker livet Skrevet 28. januar 2015 #11 Skrevet 28. januar 2015 Hun er sikkert sunnere og mer aktiv enn mange andre modeller. Men hun er ikke direkte sunn med tanke på at hun har for mye fett på kroppen.
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 28. januar 2015 #12 Skrevet 28. januar 2015 Flott med variasjon i motebildet. Men jeg er generelt skeptisk til å vise "sykelige" varianter av kroppen, være seg altfor tynne, altfor trente eller altfor store..ikke at man nødvendigvis er syk i den ene eller andre delen av skalaen, men det er ofte usunne idealer som blir satt! Med det sagt- Se på det ansiktet!! Herregud så vakker!!!
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #13 Skrevet 28. januar 2015 Hun var veldig vakker. Og for digre kvinner, må det være flott å se en vakker annen diger kvinne. I noen kleskataloger, så bruker de kvinner i str 38 til å vise fram pluss size mote, og det forteller jo ingenting om hvordan en kvinne i str 48 ser ut i de klærne. Så jeg er for at de skal bruke modeller i alle varianter. Anonymous poster hash: b9577...29a
skjotta Skrevet 28. januar 2015 #14 Skrevet 28. januar 2015 Vel... Vi vet jo alle at sykelig overvektige også har klær på og vi vet også at de ikke passer inn i klærne som "vanlige" modeller viser. At hun fremheves som et forbilde.... utfra sine forutsetninger og sin målgruppe så ER hun jo et forbilde. Hun er stolt av seg selv til tross for overvekt og er ikke redd for å vise det. Hun er i jobb, er aktiv. Kanskje hun kan inspirere andre sykelig overvektige til å komme seg over flauhet og skam og komme seg ut? Der er mye sant i det at overvekt er en ond sirkel. Selvfølelsen går ned, det å trene blir flaut, trøstespising kan fort bli et resultat av depresjon og følelse av håpløshet. Dersom hun kan gi inspirasjon til noen, gjør ikke det henne til et forbilde? Å være forbilde er mye mer enn "se hvor perfekt jeg er, alle burde være som meg!" Og det reflekterer på mye mer enn størrelse og utseende. Oppnåelige mål er noe vi som foreldre kan mye om, og for en sykelig overvektig person kan til og med str 42 virke uoppnåelig. At der finnes 1 eller 2 modeller som er sykelig overvektige blandt 10 000 syltynne modeller tror jeg ikke vil forderve våre unge, men de kan kanskje gjøre noe godt for de som er i deres målgruppe.
beef sister Skrevet 28. januar 2015 #15 Skrevet 28. januar 2015 (endret) Fra et ytterpunkt til et annet - jeg kan i grunnen ikke se så mye positivt med det. Endret 28. januar 2015 av beef sister
Villbringebringebær Skrevet 28. januar 2015 #16 Skrevet 28. januar 2015 Hun er da en fryktelig dårlig rollemodell! Oppfordrer omtrent til farlig overvekt. Jaja
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #17 Skrevet 28. januar 2015 Personlig trener 4 ganger i uken?? Ja særlig! Hun er bælfeit! Vakkert ansikt, men tragisk at det er ytterpunktene som skal fremheves. Anonymous poster hash: 7968b...3b5
skjotta Skrevet 28. januar 2015 #18 Skrevet 28. januar 2015 Personlig trener 4 ganger i uken?? Ja særlig! Hun er bælfeit! Vakkert ansikt, men tragisk at det er ytterpunktene som skal fremheves. Anonymous poster hash: 7968b...3b5 Hvorfor er det umulig? Nå er det slik at denne dama faktisk tjener penger fordi hun er sykelig overvektig. Jeg er overvektig. Mannen min er tynn som en strek. Jeg er den sunne i dette forholdet. Han spiser snacks og godteri hver dag, pølser fra bensinstasjon omtrent annenhver dag, trener aldri og synes det er et ork å hente posten. Jeg. er i en aktiv jobb, trener utenom, spiser godteri kun i helgene... Å være sunn handler om mere enn hva man veier. Jeg tviler ikke på at hun har personlig trener 4 ganger i uka. Artikkelen sier ingenting om hva de gjør.
Fragglene Skrevet 28. januar 2015 #19 Skrevet 28. januar 2015 Personlig trener 4 ganger i uken?? Ja særlig! Hun er bælfeit! Vakkert ansikt, men tragisk at det er ytterpunktene som skal fremheves. Anonymous poster hash: 7968b...3b5 Hvorfor er det umulig? Nå er det slik at denne dama faktisk tjener penger fordi hun er sykelig overvektig. Jeg er overvektig. Mannen min er tynn som en strek. Jeg er den sunne i dette forholdet. Han spiser snacks og godteri hver dag, pølser fra bensinstasjon omtrent annenhver dag, trener aldri og synes det er et ork å hente posten. Jeg. er i en aktiv jobb, trener utenom, spiser godteri kun i helgene... Å være sunn handler om mere enn hva man veier. Jeg tviler ikke på at hun har personlig trener 4 ganger i uka. Artikkelen sier ingenting om hva de gjør. Nei akkurat.. Men tviler på at det er særlig til trening. Man fortsetter ikke å være så overvektig om man trener skikkelig 4 ganger i uken og i tillegg passer kostholdet. Men hun her er jo et "forbilde" så hun har vel ikke noe ønske om å gå ned i vekt. Tragisk!
skjotta Skrevet 28. januar 2015 #20 Skrevet 28. januar 2015 (endret) Personlig trener 4 ganger i uken?? Ja særlig! Hun er bælfeit! Vakkert ansikt, men tragisk at det er ytterpunktene som skal fremheves. Anonymous poster hash: 7968b...3b5 Hvorfor er det umulig? Nå er det slik at denne dama faktisk tjener penger fordi hun er sykelig overvektig. Jeg er overvektig. Mannen min er tynn som en strek. Jeg er den sunne i dette forholdet. Han spiser snacks og godteri hver dag, pølser fra bensinstasjon omtrent annenhver dag, trener aldri og synes det er et ork å hente posten. Jeg. er i en aktiv jobb, trener utenom, spiser godteri kun i helgene... Å være sunn handler om mere enn hva man veier. Jeg tviler ikke på at hun har personlig trener 4 ganger i uka. Artikkelen sier ingenting om hva de gjør. Nei akkurat.. Men tviler på at det er særlig til trening. Man fortsetter ikke å være så overvektig om man trener skikkelig 4 ganger i uken og i tillegg passer kostholdet. Men hun her er jo et "forbilde" så hun har vel ikke noe ønske om å gå ned i vekt. Tragisk!Dersom hun, til tross for sin vekt, lever et relativt sunt liv, skjønner jeg ikke hva som er tragisk? Man KAN være sunn OG overvektig. Hvorfor skal vi synes negativt om hennes valg? Hun skader ingen. Jeg har aldri hørt noen si "se den feite modellen! Sånn vil jeg og bli!" Og modellbyrået har, i tillegg til henne, hundrevis av andre modeller, mange av dem skraptynne. Hvorfor denne frykten for at ett overvektig menneske skal gjøre ubotelige skade? Denne dama hadde et mål og ønske, hun ville bli modell til tross for at hun kun er 164 cm høy og svært overvektig. Hun har oppnådd det målet. Tenk hvor hardt hun har jobbet! Hvor mye hun har stått på! Hvor mye nedverdigelse og hån hun har måttet tåle. Hvorfor ser dere kun på vekta hennes? Endret 28. januar 2015 av skjotta
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #21 Skrevet 28. januar 2015 Idiotisk å kalle henne formfull. Hun er sykelig overvektig og smellfeit er ordet. Formfull meg her og der.... Anonymous poster hash: 2a10c...868
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #22 Skrevet 28. januar 2015 Man kan være overvektig og sunn, men denne modellen er kanskje litt for "formfull" til at det er sunt. Skal jeg ta meg selv så bruker jeg 44/46 i størrelse og er etter manges mening her inne bælfeit. Og ja jeg veier for mye, men er faktisk sunn og trener mye. I forrige uke var jeg på to joggeturer på 1 time hver, jeg trente 2 spinningstimer, var på skitur på søndag i 3 timer og har tur med bikkja hver dag. Jeg har en smartklokke som sier ifra hvis jeg har sittet for lenge stille og de få gangene den sier ifra så kommer jeg meg i aktivitet. Sist jeg tok legesjekk i november 2014 var langtidsblodsukkeret mitt på 4,4, kolestrol var perfekt og blodtrykk var på 115/72. Jeg spiser gotteri kun i helgene, men jeg er for glad i vanlig mat og spiser derfor for mye av det. Jeg lager f.eks "sunn" pizza med grov bunn, karbonadedeig eller bare grønnsaker, men spiser man for mye så spiller det ingen rolle hvor sunn maten er i forhold til vekt, men jeg kan allikevel holde meg sunn innvendig. Så å påstå at man ikke kan være sunn som overvektig er å være litt for unyansert, men denne modellen har nok litt for mye polstring til at hun kan være sunn. Anonymous poster hash: 6c89b...5ce
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #23 Skrevet 28. januar 2015 Personlig trener 4 ganger i uken?? Ja særlig! Hun er bælfeit! Vakkert ansikt, men tragisk at det er ytterpunktene som skal fremheves. Anonymous poster hash: 7968b...3b5 Hvorfor er det umulig? Nå er det slik at denne dama faktisk tjener penger fordi hun er sykelig overvektig. Jeg er overvektig. Mannen min er tynn som en strek. Jeg er den sunne i dette forholdet. Han spiser snacks og godteri hver dag, pølser fra bensinstasjon omtrent annenhver dag, trener aldri og synes det er et ork å hente posten. Jeg. er i en aktiv jobb, trener utenom, spiser godteri kun i helgene... Å være sunn handler om mere enn hva man veier. Jeg tviler ikke på at hun har personlig trener 4 ganger i uka. Artikkelen sier ingenting om hva de gjør. Nei akkurat.. Men tviler på at det er særlig til trening. Man fortsetter ikke å være så overvektig om man trener skikkelig 4 ganger i uken og i tillegg passer kostholdet. Men hun her er jo et "forbilde" så hun har vel ikke noe ønske om å gå ned i vekt. Tragisk! Selvfølgelig kan man trene skikkelig 4 dager i uken, og fortsatt være overvektig. Hvor mye tror du man egentlig forbrenner ved å trene. Ved en bar treningsøkt en time, har man forbrent ca 500 kalorier + -. Det blir da ca 2000 kalorier forbrent på en uke, man må forbrenne 7000 kalorier for å gå ned 1 kg. Så er det stor forskjell på forbrenningen våres, mest sannsynlig har ikke en så overvektig høy forbrenning. Så godt mulig hun spiser helt vanlig sunn mat, i helt normale mengder, koser seg en dag i uken. Så fører det til at hun holder den vekten hun har, verken går opp eller ned. Jeg har selv fått påvist lav forbrenning. Trener minst 10 timer i uken, trener spinning, sykling og hard styrke. Spiser normal sunn mat, helt normale porsjoner. Litt ekstra de dagene jeg har de tøffeste treningsøktene. Så koser jeg meg en dag i uka. Dette fører til at jeg verken går opp eller ned i vekt. For noen krever det så mye mer å holde seg normalvektig. Valget mitt er å trene mye, men kunne spise helt normalt med en kosedag. Eller trene lite og være ekstremt nøye med maten. Anonymous poster hash: b9577...29a
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 28. januar 2015 #24 Skrevet 28. januar 2015 det er sunnere å være overvektig og aktiv, enn tynn og inaktiv. Når det er sagt så synes jeg ikke at hun er et godt forbilde basert på bildene.
skjotta Skrevet 28. januar 2015 #25 Skrevet 28. januar 2015 det er sunnere å være overvektig og aktiv, enn tynn og inaktiv. Når det er sagt så synes jeg ikke at hun er et godt forbilde basert på bildene. Det kommer an på hvem du er. Dersom du er sykelig overvektig og deprimert fordi du skammer deg og ikke tør å gå ut kan hun være det perfekte forbilde og inspirasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå