Jezebel Skrevet 28. januar 2015 #26 Skrevet 28. januar 2015 (endret) Hun sa det gikk over etter gjerne 2-3 mnd Men utfifra mine beregninger så må jeg ha hatt den sikkert 1 år... Jeg har sikkert ikke kreft Men tror det blir kreft etterhvert Hi Anonymous poster hash: 7f555...6c9 Det kan bli kreft etterhvert, ja. Hvis legen din sier at det går over etterhvert ville jeg meldt henne til fylkeslegen. Og jeg ville byttet lege. Seriøst??! Det var da tidenes overreaksjon. Det er for øvrig helt sant. Så godt som alle kvinner har lette celleforandringer innimellom. Men må jo gå litt oftere til kontroll for å sjekke da. Anonymous poster hash: b61e5...156 Man kan gå fra fine prøver til livmorhalskreft på mindre enn 3 år. Når man da får påvist celleendringer er det viktig at man følger det opp, ikke bare blir sendt hjem med beskjed om at "det går over av seg selv". Det gjør det nødvendigvis ikke. Det er ekstremt sjeldent. Normalt tar det 10 år fra lette celleforandringer til livmorhalskreft. Eller hadde venninnen din forstadier? CIN3? Kan hende legen sa "som regel" selv om det ikke ble sitert her. Og det sto heller ingenting om legen har satt henne opp på oppfølging. Jeg kan nesten ikke kommentere utifra hva legen KANSKJE har sagt og hva HI KANSKJE ikke har fortalt. I hovedinnlegget forteller HI at hun fikk beskjed om at hun hadde celleendringer og at disse ville gå over av seg selv. Hvis dette er den fulle og hele sannheten, burde legen rapporteres da det potensielt setter HI's liv i fare. Det blir litt feil å kritisere min kommentar fordi det kanskje kan tenkes at legen muligens har ordlagt seg litt annerledes og muligens har satt henne opp på oppfølging. Jeg baserer svarene mine på den informasjonen som blir gitt. Nei, min venninne hadde ikke forstadier. Som jeg skrev: hun gikk fra helt fine prøver til kreft på under tre år. At det er veldig sjeldent, hjelper henne fint lite. Hun har fremdeles kreft. HI: uavhengig av hva legen din har sagt eller ikke sagt, gjort eller ikke gjort: Celleendringer skal følges opp til dem er borte, og hvis de ikke forsvinner, fjernes ved konisering. Jeg har selv vært gjennom dette og det er et veldig enkelt inngrep, du drar hjem samme dagen, trenger ikke sykemelding, og det er ingen problemer med tanke på å få barn. Og husk...sannsynligheten for at du skal utvikle kreft er VELDIG LITEN. Endret 28. januar 2015 av Jezebel
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #27 Skrevet 28. januar 2015 Tusen takk Er en lettelse å lese. Har ingen å snakke med. Mannen er borte på jobb Så dette var godt. Jeg var dessverre ikke så nøyaktig i hovedinnlegget Men beskrev videre i tråden. Hi Anonymous poster hash: 7f555...6c9
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #28 Skrevet 28. januar 2015 Hun sa det gikk over etter gjerne 2-3 mnd Men utfifra mine beregninger så må jeg ha hatt den sikkert 1 år... Jeg har sikkert ikke kreft Men tror det blir kreft etterhvert Hi Anonymous poster hash: 7f555...6c9 Det kan bli kreft etterhvert, ja. Hvis legen din sier at det går over etterhvert ville jeg meldt henne til fylkeslegen. Og jeg ville byttet lege. Seriøst??! Det var da tidenes overreaksjon. Det er for øvrig helt sant. Så godt som alle kvinner har lette celleforandringer innimellom. Men må jo gå litt oftere til kontroll for å sjekke da. Anonymous poster hash: b61e5...156 Man kan gå fra fine prøver til livmorhalskreft på mindre enn 3 år. Når man da får påvist celleendringer er det viktig at man følger det opp, ikke bare blir sendt hjem med beskjed om at "det går over av seg selv". Det gjør det nødvendigvis ikke. Ro dæ ned, glansvask! Ser du at jeg har skrevet "man må gå oftere til kontroll for å sjekke"?? Det betyr pittelitt oftere enn hvert 3. år altså. Jeg har tidligere jobbet på en privat gynekologisk klinikk i 4 år, så jeg vet jo litt hva jeg snakker om. Når kvinner fikk celleforandringer, ble dette testet med både ultralyd og celleprøver, og alt etter hva begge disse undersøkelsene sa, ble kvinnen kalt inn til ny kontroll om henholdsvis 1, 3 eller 6 måneder, alt etter celleforandringens art. Jeg er rimelig sikker på at også HI har fått en anbefaling om kontroll fra sin gynekolog, tror ikke du?? Det er likevel slik, at om man ser at dette er celleforandringer av den minst alvorlige arten, kan man gjerne si at dette som regel går over av seg selv, så det er ikke noe å bekymre seg for. Det som var vanlig, dog, var at enkelte kvinner fikk helt panikk av en slik beskjed, og fikk med seg sånn ca halvparten av hva legen sa fordi de satt å tenkte "herregud, celleforandringer! Jeg har kreft!". Ut fra hva HI skriver tenker jeg at hun er ganske stresset over dette, og nok ikke har fått med seg alt legen har sagt... Men det er selvsagt en antakelse, basert på erfaring. Anonymous poster hash: b61e5...156
Jezebel Skrevet 28. januar 2015 #29 Skrevet 28. januar 2015 Hun sa det gikk over etter gjerne 2-3 mnd Men utfifra mine beregninger så må jeg ha hatt den sikkert 1 år... Jeg har sikkert ikke kreft Men tror det blir kreft etterhvert Hi Anonymous poster hash: 7f555...6c9 Det kan bli kreft etterhvert, ja. Hvis legen din sier at det går over etterhvert ville jeg meldt henne til fylkeslegen. Og jeg ville byttet lege. Seriøst??! Det var da tidenes overreaksjon. Det er for øvrig helt sant. Så godt som alle kvinner har lette celleforandringer innimellom. Men må jo gå litt oftere til kontroll for å sjekke da. Anonymous poster hash: b61e5...156 Man kan gå fra fine prøver til livmorhalskreft på mindre enn 3 år. Når man da får påvist celleendringer er det viktig at man følger det opp, ikke bare blir sendt hjem med beskjed om at "det går over av seg selv". Det gjør det nødvendigvis ikke. Ro dæ ned, glansvask! Ser du at jeg har skrevet "man må gå oftere til kontroll for å sjekke"?? Det betyr pittelitt oftere enn hvert 3. år altså. Jeg har tidligere jobbet på en privat gynekologisk klinikk i 4 år, så jeg vet jo litt hva jeg snakker om. Når kvinner fikk celleforandringer, ble dette testet med både ultralyd og celleprøver, og alt etter hva begge disse undersøkelsene sa, ble kvinnen kalt inn til ny kontroll om henholdsvis 1, 3 eller 6 måneder, alt etter celleforandringens art. Jeg er rimelig sikker på at også HI har fått en anbefaling om kontroll fra sin gynekolog, tror ikke du?? Det er likevel slik, at om man ser at dette er celleforandringer av den minst alvorlige arten, kan man gjerne si at dette som regel går over av seg selv, så det er ikke noe å bekymre seg for. Det som var vanlig, dog, var at enkelte kvinner fikk helt panikk av en slik beskjed, og fikk med seg sånn ca halvparten av hva legen sa fordi de satt å tenkte "herregud, celleforandringer! Jeg har kreft!". Ut fra hva HI skriver tenker jeg at hun er ganske stresset over dette, og nok ikke har fått med seg alt legen har sagt... Men det er selvsagt en antakelse, basert på erfaring. Anonymous poster hash: b61e5...156 Men herregud, det er jo det jeg sier. Det er viktig å ta nye prøver. Derfor reagerte jeg på at HI sin lege tilsynelatende ikke hadde informert HI om dette men istedenfor sendt henne hjem med beskjed om at det vil gå over av seg selv. Du er vel enig i at det ville vært kritikkverdig? Hersketeknikk synes jeg du skal holde deg for god til.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #30 Skrevet 28. januar 2015 Hun sa det gikk over etter gjerne 2-3 mnd Men utfifra mine beregninger så må jeg ha hatt den sikkert 1 år... Jeg har sikkert ikke kreft Men tror det blir kreft etterhvert Hi Anonymous poster hash: 7f555...6c9 Det kan bli kreft etterhvert, ja. Hvis legen din sier at det går over etterhvert ville jeg meldt henne til fylkeslegen. Og jeg ville byttet lege.Seriøst??! Det var da tidenes overreaksjon. Det er for øvrig helt sant. Så godt som alle kvinner har lette celleforandringer innimellom. Men må jo gå litt oftere til kontroll for å sjekke da. Anonymous poster hash: b61e5...156 Man kan gå fra fine prøver til livmorhalskreft på mindre enn 3 år. Når man da får påvist celleendringer er det viktig at man følger det opp, ikke bare blir sendt hjem med beskjed om at "det går over av seg selv". Det gjør det nødvendigvis ikke. Ro dæ ned, glansvask! Ser du at jeg har skrevet "man må gå oftere til kontroll for å sjekke"?? Det betyr pittelitt oftere enn hvert 3. år altså. Jeg har tidligere jobbet på en privat gynekologisk klinikk i 4 år, så jeg vet jo litt hva jeg snakker om. Når kvinner fikk celleforandringer, ble dette testet med både ultralyd og celleprøver, og alt etter hva begge disse undersøkelsene sa, ble kvinnen kalt inn til ny kontroll om henholdsvis 1, 3 eller 6 måneder, alt etter celleforandringens art. Jeg er rimelig sikker på at også HI har fått en anbefaling om kontroll fra sin gynekolog, tror ikke du?? Det er likevel slik, at om man ser at dette er celleforandringer av den minst alvorlige arten, kan man gjerne si at dette som regel går over av seg selv, så det er ikke noe å bekymre seg for. Det som var vanlig, dog, var at enkelte kvinner fikk helt panikk av en slik beskjed, og fikk med seg sånn ca halvparten av hva legen sa fordi de satt å tenkte "herregud, celleforandringer! Jeg har kreft!". Ut fra hva HI skriver tenker jeg at hun er ganske stresset over dette, og nok ikke har fått med seg alt legen har sagt... Men det er selvsagt en antakelse, basert på erfaring. Anonymous poster hash: b61e5...156 Men herregud, det er jo det jeg sier. Det er viktig å ta nye prøver. Derfor reagerte jeg på at HI sin lege tilsynelatende ikke hadde informert HI om dette men istedenfor sendt henne hjem med beskjed om at det vil gå over av seg selv. Du er vel enig i at det ville vært kritikkverdig? Hersketeknikk synes jeg du skal holde deg for god til. Hvor i all verden bruker jeg hersketeknikk?? Som sagt over tviler jeg på at HI ikke har fått råd/anbefalinger vedrørende kontroller... Anonymous poster hash: b61e5...156
Jezebel Skrevet 28. januar 2015 #31 Skrevet 28. januar 2015 Hun sa det gikk over etter gjerne 2-3 mnd Men utfifra mine beregninger så må jeg ha hatt den sikkert 1 år... Jeg har sikkert ikke kreft Men tror det blir kreft etterhvert Hi Anonymous poster hash: 7f555...6c9 Det kan bli kreft etterhvert, ja. Hvis legen din sier at det går over etterhvert ville jeg meldt henne til fylkeslegen. Og jeg ville byttet lege.Seriøst??! Det var da tidenes overreaksjon. Det er for øvrig helt sant. Så godt som alle kvinner har lette celleforandringer innimellom. Men må jo gå litt oftere til kontroll for å sjekke da. Anonymous poster hash: b61e5...156 Man kan gå fra fine prøver til livmorhalskreft på mindre enn 3 år. Når man da får påvist celleendringer er det viktig at man følger det opp, ikke bare blir sendt hjem med beskjed om at "det går over av seg selv". Det gjør det nødvendigvis ikke. Ro dæ ned, glansvask! Ser du at jeg har skrevet "man må gå oftere til kontroll for å sjekke"?? Det betyr pittelitt oftere enn hvert 3. år altså. Jeg har tidligere jobbet på en privat gynekologisk klinikk i 4 år, så jeg vet jo litt hva jeg snakker om. Når kvinner fikk celleforandringer, ble dette testet med både ultralyd og celleprøver, og alt etter hva begge disse undersøkelsene sa, ble kvinnen kalt inn til ny kontroll om henholdsvis 1, 3 eller 6 måneder, alt etter celleforandringens art. Jeg er rimelig sikker på at også HI har fått en anbefaling om kontroll fra sin gynekolog, tror ikke du?? Det er likevel slik, at om man ser at dette er celleforandringer av den minst alvorlige arten, kan man gjerne si at dette som regel går over av seg selv, så det er ikke noe å bekymre seg for. Det som var vanlig, dog, var at enkelte kvinner fikk helt panikk av en slik beskjed, og fikk med seg sånn ca halvparten av hva legen sa fordi de satt å tenkte "herregud, celleforandringer! Jeg har kreft!". Ut fra hva HI skriver tenker jeg at hun er ganske stresset over dette, og nok ikke har fått med seg alt legen har sagt... Men det er selvsagt en antakelse, basert på erfaring. Anonymous poster hash: b61e5...156 Men herregud, det er jo det jeg sier. Det er viktig å ta nye prøver. Derfor reagerte jeg på at HI sin lege tilsynelatende ikke hadde informert HI om dette men istedenfor sendt henne hjem med beskjed om at det vil gå over av seg selv. Du er vel enig i at det ville vært kritikkverdig? Hersketeknikk synes jeg du skal holde deg for god til. Hvor i all verden bruker jeg hersketeknikk?? Som sagt over tviler jeg på at HI ikke har fått råd/anbefalinger vedrørende kontroller... Anonymous poster hash: b61e5...156 "Ro dæ ned, Glansvask" var ment som et saklig innspill i diskusjonen? Det var vel heller et forsøk på latterliggjøring, en kjent hersketeknikk. Som jeg allerede har skrevet: jeg kommenterer utifra den informasjonen som blir gitt.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #32 Skrevet 28. januar 2015 "Ro dæ ned, Glansvask" var ment som et saklig innspill i diskusjonen? Det var vel heller et forsøk på latterliggjøring, en kjent hersketeknikk. Som jeg allerede har skrevet: jeg kommenterer utifra den informasjonen som blir gitt. Nei, det var ikke ment som et saklig innspill i diskusjonen, og det var heller ikke ment som latterliggjøring. Jeg sa det fordi jeg synes du er veldig PÅ ift å stemple denne legen som inkompetent, og jeg synes du skal roe deg ned ift det. Du har ikke undersøkt HI, og baserer dine uttalelser på mangelfull og delvis motsigende informasjon (se kommentaren min til HI litt lengre ned snart), mens denne gynekologen faktisk HAR undersøkt pasienten og i tillegg har utdannelsen for å uttale seg... Da synes jeg det blir vel overilt å stresse opp en person som allerede er redd og overreagerer på dette viset. Derfor sier jeg "ro dæ ned, glansvask". "Uttrykket" stammer fra en utbredt misforståelse om hva en av personene i en reklame for Yoplait for noen år siden. Jeg synes det er en morsom reklame, og en morsom misforståelse, og jeg bruker den når jeg godmodig forteller folk at jeg synes de overreagerer. Vi to har åpenbart forskjellig definisjon av hva hersketeknikk er. Anonymous poster hash: b61e5...156
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #33 Skrevet 28. januar 2015 Hun sa det gikk over etter gjerne 2-3 mnd Men utfifra mine beregninger så må jeg ha hatt den sikkert 1 år... Jeg har sikkert ikke kreft Men tror det blir kreft etterhvert Hi Anonymous poster hash: 7f555...6c9 Altså Jeg var hos gynekolog og ble fortalt at hun kunne se celleforandring Min lege sjekket meg for 6 mnd siden da var akt greit Gynekologen tok en test Og skal ringe meg når svaret kommer Hi Anonymous poster hash: 7f555...6c9 Jeg lurer på en ting, HI: Hva er det som gjør at du tror du har hatt denne celleforandringen i 1 år, når du har hatt en kontroll hos din lege hvor alt så bra ut? Jeg tror helt seriøst du skal stole på din gynekolog, og så gå tilbake for en kontroll om en stund for å sjekke igjen. Anonymous poster hash: b61e5...156
Jezebel Skrevet 28. januar 2015 #34 Skrevet 28. januar 2015 (endret) "Ro dæ ned, Glansvask" var ment som et saklig innspill i diskusjonen? Det var vel heller et forsøk på latterliggjøring, en kjent hersketeknikk. Som jeg allerede har skrevet: jeg kommenterer utifra den informasjonen som blir gitt. Nei, det var ikke ment som et saklig innspill i diskusjonen, og det var heller ikke ment som latterliggjøring. Jeg sa det fordi jeg synes du er veldig PÅ ift å stemple denne legen som inkompetent, og jeg synes du skal roe deg ned ift det. Du har ikke undersøkt HI, og baserer dine uttalelser på mangelfull og delvis motsigende informasjon (se kommentaren min til HI litt lengre ned snart), mens denne gynekologen faktisk HAR undersøkt pasienten og i tillegg har utdannelsen for å uttale seg... Da synes jeg det blir vel overilt å stresse opp en person som allerede er redd og overreagerer på dette viset. Derfor sier jeg "ro dæ ned, glansvask". "Uttrykket" stammer fra en utbredt misforståelse om hva en av personene i en reklame for Yoplait for noen år siden. Jeg synes det er en morsom reklame, og en morsom misforståelse, og jeg bruker den når jeg godmodig forteller folk at jeg synes de overreagerer. Vi to har åpenbart forskjellig definisjon av hva hersketeknikk er. Anonymous poster hash: b61e5...156 Jeg står for det jeg skrev som svar på det opprinnelige innlegget. Jeg kunne på det tidspunktet ikke ta hensyn til informasjon som kom i etterkant. Neste gang får jeg passe på å grave etter litt flere detaljer før jeg svarer istedenfor å nøye meg med informasjonen som er gitt. Men nå synes jeg vi har tatt nok plass i denne tråden:-) Kan vi ikke avslutte med å være enige om at det er viktig å ta nye prøver, og ønske HI lykke til? Glansvask takker for seg;-) Endret 28. januar 2015 av Jezebel
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #35 Skrevet 28. januar 2015 Hun sa det gikk over etter gjerne 2-3 mnd Men utfifra mine beregninger så må jeg ha hatt den sikkert 1 år... Jeg har sikkert ikke kreft Men tror det blir kreft etterhvert Hi Anonymous poster hash: 7f555...6c9 Altså Jeg var hos gynekolog og ble fortalt at hun kunne se celleforandring Min lege sjekket meg for 6 mnd siden da var akt greit Gynekologen tok en test Og skal ringe meg når svaret kommer Hi Anonymous poster hash: 7f555...6c9 Jeg lurer på en ting, HI: Hva er det som gjør at du tror du har hatt denne celleforandringen i 1 år, når du har hatt en kontroll hos din lege hvor alt så bra ut? Jeg tror helt seriøst du skal stole på din gynekolog, og så gå tilbake for en kontroll om en stund for å sjekke igjen. Anonymous poster hash: b61e5...156 Jeg tenker kanskje at min fastlege ikke er så erfaren... Begge såg bare med sitt blått øye. Gynekologen tok en celle prøve så klart og skulle ringe når hun fikk resultatet Hun sa og at hun ville ha meg inn uansett til kontroll. .. Hun sa at jeg ikke måtte gå rundt og bekymre meg. Dette ser hun OFTE Men jeg har liksom alltid uflaks så blir veldig redd Og har ingen å snakke med HI Anonymous poster hash: 7f555...6c9
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #36 Skrevet 28. januar 2015 "Ro dæ ned, Glansvask" var ment som et saklig innspill i diskusjonen? Det var vel heller et forsøk på latterliggjøring, en kjent hersketeknikk. Som jeg allerede har skrevet: jeg kommenterer utifra den informasjonen som blir gitt. Nei, det var ikke ment som et saklig innspill i diskusjonen, og det var heller ikke ment som latterliggjøring. Jeg sa det fordi jeg synes du er veldig PÅ ift å stemple denne legen som inkompetent, og jeg synes du skal roe deg ned ift det. Du har ikke undersøkt HI, og baserer dine uttalelser på mangelfull og delvis motsigende informasjon (se kommentaren min til HI litt lengre ned snart), mens denne gynekologen faktisk HAR undersøkt pasienten og i tillegg har utdannelsen for å uttale seg... Da synes jeg det blir vel overilt å stresse opp en person som allerede er redd og overreagerer på dette viset. Derfor sier jeg "ro dæ ned, glansvask". "Uttrykket" stammer fra en utbredt misforståelse om hva en av personene i en reklame for Yoplait for noen år siden. Jeg synes det er en morsom reklame, og en morsom misforståelse, og jeg bruker den når jeg godmodig forteller folk at jeg synes de overreagerer. Vi to har åpenbart forskjellig definisjon av hva hersketeknikk er. Anonymous poster hash: b61e5...156 Jeg står for det jeg skrev som svar på det opprinnelige innlegget. Jeg kunne på det tidspunktet ikke ta hensyn til informasjon som kom i etterkant. Neste gang får jeg passe på å grave etter litt flere detaljer før jeg svarer istedenfor å nøye meg med informasjonen som er gitt. Glansvask takker for seg. Når det gjelder slike temaer som dette (celleforandringer, kreft og andre faktisk alvorlige temaer), så synes jeg at det ikke skader å spørre noen oppfølgingsspørsmål før man svarer slik du svarer ja. Når det gjelder temaer som kakebaking, Paradise Hotel og barselgruppe er det en litt annen sak. Synes jeg. Dette er riktignok BIM, men likevel... Anonymous poster hash: b61e5...156
Gjest MammaTilKidsa Skrevet 28. januar 2015 #37 Skrevet 28. januar 2015 Hun sa det gikk over etter gjerne 2-3 mnd Men utfifra mine beregninger så må jeg ha hatt den sikkert 1 år... Jeg har sikkert ikke kreft Men tror det blir kreft etterhvert Hi Anonymous poster hash: 7f555...6c9 Det kan bli kreft etterhvert, ja. Hvis legen din sier at det går over etterhvert ville jeg meldt henne til fylkeslegen. Og jeg ville byttet lege. Jeg tror ikke du kan noe om dette? Det er nokså vanlig med små forandringer på celleprøven. Disse kan man kontrollere igjen etter en viss tid. Det som er mer skremmende er at en relativt høy andel av celleprøvene som tas ifm sceeening er falsk negative.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #38 Skrevet 29. januar 2015 Siden dere er virker ferdig diskutert, tillater jeg meg og komme med oppfølgingspørsmål. Når man har fått time til konisering, kan jeg da slappe av og gå ut i fra at jeg blir kvitt celleforandringene etter inngrepet? Eller er det en sannsynlighet at de mistenker kreft, og dette vil bekreftes/oppdages ved koniseringen? Jeg har HPV og har hatt det i kroppen i ganske mange år. Vil jeg alltid teste positivt på prøver for HPV? Eller kan jeg bli kvitt det, teste negativt og siden bli smittet igjen? I familien min har de som har utviklet forskjellige typer kreft alltid hatt en aggressiv type. Det gjorde meg ikke mindre bekymret av å lese at livmorhalskreft kan utvikles så raskt... Jeg har alltid trodd at denne kreftvarianten utelukkende brukte lang tid på å utvikle seg, siden alle informasjonssider skriver om 10 år. Det hadde vært fint å lese om de korteste tilfellene også, og litt statistikk om utviklingstid. :-( Innspill? Anonymous poster hash: f3ae4...d46
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2015 #39 Skrevet 29. januar 2015 Jeg lurer på det samme Lurer på akt rundt dette.. Kan jeg ha sex med mannen min ?? Jeg har fått vondt i underlivet og endetarmen også etter i går... sikkert psykisk Masse lykke til,til deg. Gooo bedring. Klem Anonymous poster hash: 7f555...6c9
Jezebel Skrevet 29. januar 2015 #40 Skrevet 29. januar 2015 Siden dere er virker ferdig diskutert, tillater jeg meg og komme med oppfølgingspørsmål. Når man har fått time til konisering, kan jeg da slappe av og gå ut i fra at jeg blir kvitt celleforandringene etter inngrepet? Eller er det en sannsynlighet at de mistenker kreft, og dette vil bekreftes/oppdages ved koniseringen? Jeg har HPV og har hatt det i kroppen i ganske mange år. Vil jeg alltid teste positivt på prøver for HPV? Eller kan jeg bli kvitt det, teste negativt og siden bli smittet igjen? I familien min har de som har utviklet forskjellige typer kreft alltid hatt en aggressiv type. Det gjorde meg ikke mindre bekymret av å lese at livmorhalskreft kan utvikles så raskt... Jeg har alltid trodd at denne kreftvarianten utelukkende brukte lang tid på å utvikle seg, siden alle informasjonssider skriver om 10 år. Det hadde vært fint å lese om de korteste tilfellene også, og litt statistikk om utviklingstid. :-( Innspill?Anonymous poster hash: f3ae4...d46 Hvi de er venninna mi du sikter til så hadde hun, som allerede påpekt, ekstrem uflaks. men hun overlevde med god margin:-) Det er liten sannsynlighet for at det skal bli kreft og enda mindre for at den skal være sa aggressiv. Selv da er prognosene gode. Så du skal nok ingen steder med det første:-) Hvis prøvene viser at du kun har celleendringer så ville jeg slått meg til ho med det. Konisering er først og fremst behandling av celleendringer ikke en videre undersøkelse.
Anonym bruker Skrevet 3. mars 2015 #41 Skrevet 3. mars 2015 Hi her Fikk svar på celleprøvene De var helt fine.. Men hvorfor sa gynekologen det da? At hun kunne se celleforandring? ? Skjønner ingenting Noen som vet? Anonymous poster hash: 7f555...6c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå