Gå til innhold

er blitt gravid..gubben vil vi skal ta de bort!

Anbefalte innlegg

Skrevet

skulle skifte til nytt merke på p-piller so måtte vente til eg fikk mensen før eg begynte på de nye pillene... vi har hatt sex.. brukt kondom og hoppet av i svingen. han vil ikke ha flere barn da vi har 4 fra før..eg er imot abort so de byr meg imot. so eg ender vel opp som alene mor.. flere som har hatt en mann som er imot som de har endret seg med?

Anonymous poster hash: a1429...d96
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eeeeee.. Han har 4 unger og har sex med hoppe av i svingen metoden? Skjønner han ikke hvor unger kommer fra? For en dust!!! Hadde beholdt ungen og bedt ham om å sterilisere seg.

Anonymous poster hash: 42348...c57

Skrevet

Når dere hopper av i svingen må dere jo ta med i beregningen at det er den mest usikre prevansjonsmetoden som finnes. Man hopper ikke av i svingen om det er krise å bli gravid!

Behold barnet og be mannen sterilisere seg.

Anonymous poster hash: 50925...967

Skrevet

nei tydeligvis ikke... han mener jeg er umoden og uansvarlig som vil beholde men jeg tar ivertfall konsikvensen av det vi gjorde.. hi

Skrevet

nei tydeligvis ikke... han mener jeg er umoden og uansvarlig som vil beholde men jeg tar ivertfall konsikvensen av det vi gjorde.. hi

Da han valgte å ha ubeskyttet sex med deg så valgte han også muligheten for å gjøre deg gravid.

Hvis han virkelig ikke ville ha flere barn så var det HAN som var uansvarlig og umoden - han tenkte tross alt bare på sin kortvarige nytelse under sex, ikke over følgene av å gjøre deg gravid.

Jeg hadde beholdt om jeg var deg. Og som flere sier - la mannen sterilisere seg.

Anonymous poster hash: b2051...44c

Skrevet

Forhold, ekteskap inkludert tåler bedre "et barn for mye", enn en abort.

Det er mitt inntrykk, har ikke noe vitenskaplig bak dette, er bare et inntrykk. De jeg vet om som har gjort abort i ekteskap eller stabile forhold er ikke sammen i dag.

Kan jo være mange som har utført abort, taklet det fint, bare aldri sagt det til meg.

Skrevet

For å være helt ærlig så skjønner jeg ikke menn som sier de forlater kone og barn dersom en til kommer..
Så hans 4 barn han var villig med på å sette til verden og et til skal vokse opp i et brutt hjem siden han var med på å være uforsiktig..
Det er så lett å skylde på henne siden det er hun som blir gravid, men når man har 4 barn med en person burde man klare å kjenne personen godt nok til å vise om personen ville klart å gjennomføre en abort eller ei

Anonymous poster hash: f3497...04c
Skrevet

Å ta abort for å behage ham vil ikke nødvendigvis redde forholdet.

Å ta abort mot sin egen overbevisning vil føre til problemer.

Om det er mulig så gi ham litt tid til å venne seg til tanken og ta så saken opp igjen.

Skjønner jo at det kan oppleves litt uoverskuelig plutselig å måtte tenke tanken om enda et barn, men jeg ville ikke selv klare å ta abort mot min egen overbevisning og du virker alt annet enn umoden i mine øyne.

Klem fra meg.

Skrevet

Var i samme situasjon. Uplanlagt gravid med nummer 5. Mannen tok det kjempe tungt. De to hadde småbarns astma, og begge hadde ikke sovet en hel natt på 4 år. 

Forberedte meg på å bli alenemor, for klarte ikke ta abort. Heldigvis tok mannen til vett. Nå har vi en nydelig prinsesse på snart 5 år. Mannen takket meg faktisk for at jeg var så sta og beholdt :)

Anonymous poster hash: c1ec9...2b9
Skrevet

Ikke ta abort i din situasjon

Tror at du vil angre resten av livet

Klemmer

Anonymous poster hash: aabf5...28d

Skrevet

takk for støttende ord :) eg nekter å ta de bort..so får han sitte der me sjegget i postkassa. jeg veit jeg kommer til og angre på de om jeg tar abort. mistet i spontan abort for snart 4 år siden i uke 6 og til og med de tenker jeg på enda meg gråten i halsen. so koffor skulle jeg frivillig ta livet av eit uskyldig foster so har like mykje rett til å leve som alle andre. han mener vi ikke har kapasitet til 5 barn men de har vi.. eller jeg har ivertfall!!  

Skrevet

takk for støttende ord :) eg nekter å ta de bort..so får han sitte der me sjegget i postkassa. jeg veit jeg kommer til og angre på de om jeg tar abort. mistet i spontan abort for snart 4 år siden i uke 6 og til og med de tenker jeg på enda meg gråten i halsen. so koffor skulle jeg frivillig ta livet av eit uskyldig foster so har like mykje rett til å leve som alle andre. han mener vi ikke har kapasitet til 5 barn men de har vi.. eller jeg har ivertfall!!  

Du er ei jeg ser opp til. De beste ønsker på veien :D Tommel opp!!!

Anonymous poster hash: 1d544...2e8

Skrevet

Noen vil kanskje mene at "konsikvensen" burde bli abort.

Om dere har fire barn og far ikke ville ha flere, da ville jeg ha tatt abort.

Dere burde sterilisere dere.

Anonymous poster hash: e0cc5...a4c

Skrevet

ja beklager så mye skrivefeil.. de er ikke de største problemet her!!

Skrevet

Er det tvillinger? ?

Anonymous poster hash: aabf5...28d

Skrevet

ikke som jeg vet om nei..kada? hi

Skrevet

Har dere kapasiet til ett barn til? Tåler forholdet ett barn til? Økonomi til ett barn til? Bil til ett barn til? Greier du evt deg alene med 5 (!) barn om mannen skulle stikke? 

Verdt å stille seg disse spørsmålene uansett om en er for eller i mot abort. Og ja, mannen burde da virkelig greid å holde snoppen i trusa om det var krise hvis du ble gravid, men du burde da vitterlig holdt beina samlet du også kanskje?

Uansett, lett å være etterpåklok. Dere har opptredd uansvarlig begge to, man hopper ikke av i svingen når en har nettopp byttet p-pillemerke....

Anonymous poster hash: 74c98...256
Skrevet

Syns det er utrolig at du vil rive opp familien din, og ødelegge for de 4 barna du allerede har for denne situasjonen. Virkelig?

Du skriver at dere har brukt kondom og hoppet av i svingen, samtidig eller hver for seg? Dere har etter mitt skjønn like mye skyld i situasjonen, og det blir helt feil å fremstille mannen din som en dritt når dere begge to har vært uansvarlige med tanke på at du er imot abort, og at han faktisk ikke ønsket flere.

Dere må snakke sammen, men en av dere må ofre meningen deres og gi etter her.

Ikke ofre barna deres familie fordi dere ikke vil rikke dere. Det er egoistisk!

Anonymous poster hash: a5d0e...155

Skrevet

Hvor mange er det egentlig? Siden du skriver "ta de bort". De=flertall

Anonymous poster hash: c5838...74b

Skrevet

Stå på meiningane dine og ikkje la andre rokka på din overbevisning om ka som er rett! Om du er i mot abort så bør han støtta deg i da, dåken har vore to om å vera uforsiktig og då bør dåken vera to om konsekvensen og! All respekt te deg som ikkje lar deg pressa te nåke du vett ville fulgt deg resten av livet! Om mannen din elske å respektere deg så vil han til slutt støtta deg og! God klem te deg og takk for at da finnes folk som deg endo, som ikkje meine at abort e løysningen på alt!! 🌷🌸

Skrevet

Lite smart å ha sex uten skikkelig beskyttelse, men du må faktisk ta hensyn til mannen din sine meninger rundt dette også. Dere er to om dette.

Har dere overskudd og ressurser til et barn til ? Kjører du over hans ønsker her så risikerer du å bli alenemor til 5 barn,

Irriterer meg over de her som kaller han en dust. Alle er ikke i mot abort!

Skrevet

Hvorfor er det bare hennes meninger som skal bli hørt, og ikke hans? Det er jo faktisk ikke urimelig å ikke ønske seg flere barn etter 4 stk. De er jo begge ansvarlige, han tvang henne vel ikke til sex uten prevensjon?

Utrolig hvor mange som kan mene at hennes ønsker er viktigere enn hans i dette tilfellet og at det er bedre å evt la 5 barn bli skilsmissebarn og alt det medfører... Hjelpes!

Anonymous poster hash: a5d0e...155

Skrevet

ja vi har både plass og økonomi til eit barn til. vi må ha ny bil men de skulle vi ha uansett! og ja vi var uforsiktige begge 2. er ikke bare mannen sin feil nei..like masse min feil. eg hadde 2 barn fra tidligere forhold han har 1..så fikk vi 1 barn ilag for 2 år siden og er no gravid med de andre felles barne vårt. barnet hans fra tidligere bur fast med mor og er på samvær med oss annakvar helg. men eg veit ka eg vil..er min kropp og min avgjerelse. eg håpa og trur han skifter mening.

hi

Skrevet

takk for støttende ord :) eg nekter å ta de bort..so får han sitte der me sjegget i postkassa. jeg veit jeg kommer til og angre på de om jeg tar abort. mistet i spontan abort for snart 4 år siden i uke 6 og til og med de tenker jeg på enda meg gråten i halsen. so koffor skulle jeg frivillig ta livet av eit uskyldig foster so har like mykje rett til å leve som alle andre. han mener vi ikke har kapasitet til 5 barn men de har vi.. eller jeg har ivertfall!!

Jeg ser du skriver i hi at du risikerer å bli alene, noe jeg VIRKELIG ikke håper vil skje. Men om det skulle ende sånn så ønsker jeg å dele noen tanker med deg, hi..

Jeg tenkte som deg da jeg ble ufrivillig gravid med nr 4. Jeg beholdt barnet selv om det betydde at jeg mistet mannen min.

Jeg var innstilt på at det ville bli tøft, men dette skulle jeg klare!

I dag er jeg alenemor med 4 barn, og mitt råd til deg er; tenk deg GODT om!

Det er noe helt annet å være alene med ett barn enn fem. De skal følges opp på alle områder, og man blir DØNN avhengig av hjelp. Jeg må ha hjelp fra både mine foreldre, andre foreldre, og innleid barnevakt for å få kabalen til å gå opp. Man klarer fysisk ikke alt alene, ihvertfall ikke når barna blir store og skal kjøres hit og dit, følges opp med idretter og lekser. Og det er vanvittig dyrt (ikke alt kan arves) og man ønsker jo ikke at barna skal lide unødig. For ikke å snakke om det enorme matbudsjettet! Spesielt nå når jeg har barn som både er i og nærmer seg puberteten.

Faren deres fant seg ny dame 6 mil unna og flyttet til henne. Han sa fra seg det meste av samværet for å bo hos henne (han har også jobben sin der nå), så han bidrar kun de helgene han har ungene. Jo forresten, han følger det ene barnet på trening en dag i uka fordi det kræsjer med to av de andres aktiviteter. Alt annet må jeg ordne selv. Det hjelper ikke stort på å samkjøre med andre forelder for jeg har ikke plass til å ta med andres barn. Da blir det feil at mine barn alltid skal sitte på med andre.

I tillegg er det helger hvor en skal i bursdag, den andre skal ha konsert og de to siste har hver sin kamp på hvert sitt sted til samme tid. Da er det i hvert fall viktig å ha flere voksne som kan bidra med å få kabalen til å gå opp..

Jeg har heller ikke verken tid, ork og energi til å date, så jeg har slått meg til ro med å være alene i mange, mange år fremover.. Det er litt sårt å tenke på, men samtidig må jeg vite at den nye mannen vil passe inn i min hverdag. Ikke alle menn gjør det. Ikke mange ønsker å påta seg ansvaret for 5 barn som ikke er hans heller. Det må du også være innstilt på.

Jeg sier ikke at du skal ta abort, men du må vite at det ikke er bare-bare å være alene med 5 barn! Man må ha penger, tid, overskudd og et nettverk for å klare dette alene.

Det er selvfølgelig et hav av positive ting med å ha mange barn, altså. For all del..

Og jeg elsker hvert av barna så mye at det gjør vondt. Jeg ville ikke byttet dem bort mot all verdens gull. De gir meg en enorm glede og jeg er kjempestolt av banden min.

Men det ER en utrolig hektisk tid. Jeg er utslitt fysisk og psykisk og jeg vet det vil være sånn i minst 5-6 år til. Jeg tok meg nok litt vann over hodet, kjente ikke mine begrensninger. Men man gjør så klart det beste ut av situasjonen :) ungene lider ingen nød, de er med på alt det vennene er med på, de mangler ingenting. Verken klær, utstyr eller leker. Men det koster meg masse blod, slit og tårer for å få hverdagen (og økonomien) til å gå rundt.

Så selv om man kan si at man aldri angrer på de barna man får, så råder jeg deg virkelig til å se realistisk på situasjonen.

Har du alle forutsetningene på plass til å klare deg alene med 5 barn? Man skal faktisk kunne tilby barna en viss "livskvalitet" også, ikke bare tenke at "jeg VIL ha dette barnet". Men har du forutsetningene til å klare dette alene så kjør på!

Men igjen.. Håper virkelig dere klarer å holde sammen!

Lykke til, håper det vil ende godt for dere!

Anonymous poster hash: 4efc9...f52

Skrevet

Hvorfor veier din mening tyngre enn hans?

Anonymous poster hash: 50f3e...43e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...