Gå til innhold

Er dette vanlig hos psykolog??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uproffesjonelt og ikke greit. Du har flere måter du kan si i fra på:

1. Bli stille etterpå i noen minutter og bare gjenta 'jeg kom helt ut av det jeg' hver gang han prøver å ta opp tråden. Han bør ta hintet om det skjer hver gang etter at han har tatt telefonen.

2. Si at du syntes det er vanskelig å være her, og det blir enda vanskeligere når dere blir avbrutt.

3. Si at du forventer at han legger private samtaler til pausene hans, og ikke til dine betalte timer. Si også pkt 2.

En psykolog bør tåle tøffe tilbakemeldinger, og de har gått 6 år og lært hvordan hanskes med vanskelige følelser og tanker. Klart han kan bruke sine egne mestringsstrategier på å komme seg over en liten kommentar fra deg.

Anonymous poster hash: 54850...202

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du skrevet om dette før her inne? Jeg har lest om dette en gang før her inne å husker at jeg ble så sjokkert over den manglende respekten til psykologen! Er ikke sikkert det var deg da dette var lenge siden, men det kan være samme psykolog. En av de tingene du skal lære deg ved hjelp av disse timene er å sette deg selv først i form av bla grensesetting så se på det å si ifra som en øvelse i å ivareta deg selv.

For meg er dette hårreisende, absurd og respektløst å nå som jeg har lært meg å sette noen grenser for meg selv hadde jeg sagt ifra.

Lykke til videre i prosessen.

Anonymous poster hash: 44059...49e

Skrevet

Har du skrevet om dette før her inne? Jeg har lest om dette en gang før her inne å husker at jeg ble så sjokkert over den manglende respekten til psykologen! Er ikke sikkert det var deg da dette var lenge siden, men det kan være samme psykolog. En av de tingene du skal lære deg ved hjelp av disse timene er å sette deg selv først i form av bla grensesetting så se på det å si ifra som en øvelse i å ivareta deg selv.

For meg er dette hårreisende, absurd og respektløst å nå som jeg har lært meg å sette noen grenser for meg selv hadde jeg sagt ifra.

Lykke til videre i prosessen.

Anonymous poster hash: 44059...49e

Nei, jeg har ikke det. Jeg begynte hos ham for litt over to måneder siden, og det har skjedd mange ganger siden da - kanskje annenhver gang jeg er der. I begynnelsen var jeg så ute av meg når jeg satt der at tanken på å skulle kritisere var helt fremmed for meg, men etter hvert har jeg begynt å lure mer og mer. Det har hendt flere ganger at jeg har sittet der oppløst i tårer og prøvd å nærme meg smertepunktene, og så har telefonen ringt og vi har blitt avbrutt. Det føles så ille!

Takk til dere som har svart meg. Det var godt å få en tilbakemelding på at det ikke er normalt og greit. Jeg skal tenke gjennom hva jeg bør gjøre, dere har gitt meg mange gode tips. Å ringe og skravle selv tør jeg nok ikke, men å si at jeg har kommet ut av det er en mulighet. Ellers må jeg si at et anonymt brev frister litt, men så feig bør jeg nok ikke være. 

HI

Anonymous poster hash: df20d...bac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...