Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #1 Skrevet 27. januar 2015 Barna til psykologen min ringer ham hele tiden, og han tar telefonen. De er store, snakk om videregåendealder, og de ringer om middag og slikt. Synes det er grusomt å sitte der og utlevere meg selv, og så bli avbrutt både en og to ganger av telefoner fra dem. Vurderer å slutte, men vet ikke om slikt er vanlig? Det føles veldig uprofesjonelt! Anonymous poster hash: df20d...bac
LeTwinsA Skrevet 27. januar 2015 #2 Skrevet 27. januar 2015 Dette burde du ta opp med han, og om han ikke skjerper seg - så skift... Makan det er uprofesjonelt og totalt følelsesløst......
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #3 Skrevet 27. januar 2015 Det føles ikke veldig greit å skulle ta det opp med ham. Og det er ikke bare å skifte psykolog, jeg måtte vente nesten ett år før jeg kom inn hos ham. Har ikke råd til privat. Men dette er så vanskelig at jeg vurderer å bare slutte. HI Anonymous poster hash: df20d...bac
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #4 Skrevet 27. januar 2015 Snakk om å mangle dannelse og sosiale antenner. Heelt uhørt!! Dette bør du absolutt ikke finne deg i - håper du har guts til å konfrontere ham med det😉💪 Anonymous poster hash: 0a1f6...1ea
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #5 Skrevet 27. januar 2015 Det føles ikke veldig greit å skulle ta det opp med ham. Og det er ikke bare å skifte psykolog, jeg måtte vente nesten ett år før jeg kom inn hos ham. Har ikke råd til privat. Men dette er så vanskelig at jeg vurderer å bare slutte. HI Anonymous poster hash: df20d...bac Nei, dette er ikke normalt og IKKE ok. Enten må du ta det opp med han, eller så ber du om ny behandler. Det tar ikke lang tid, nå er du allerede inne. Eventuelt kan du snakke med fastlegen din og be han eller henne videreformidle. Anonymous poster hash: fe16b...6fe
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #6 Skrevet 27. januar 2015 IKKE GREIT Anonymous poster hash: bba99...816
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #7 Skrevet 27. januar 2015 Det føles ikke veldig greit å skulle ta det opp med ham. Og det er ikke bare å skifte psykolog, jeg måtte vente nesten ett år før jeg kom inn hos ham. Har ikke råd til privat. Men dette er så vanskelig at jeg vurderer å bare slutte. HI Anonymous poster hash: df20d...bac Nei, dette er ikke normalt og IKKE ok. Enten må du ta det opp med han, eller så ber du om ny behandler. Det tar ikke lang tid, nå er du allerede inne. Eventuelt kan du snakke med fastlegen din og be han eller henne videreformidle. Anonymous poster hash: fe16b...6fe Ventelistene er jo fortsatt like lange? Han jeg går hos nå var en av få som i det hele tatt tok nye inn på listen. Tror ikke jeg tør å ta det opp med ham - vil liksom at han jeg vrenger sjela til skal være positivt innstilt til meg, og det å kritisere barna hans føles liksom ikke så lurt. Selv om det strengt tatt hadde vært kritikk av ham. HI Anonymous poster hash: df20d...bac
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #8 Skrevet 27. januar 2015 Det føles ikke veldig greit å skulle ta det opp med ham. Og det er ikke bare å skifte psykolog, jeg måtte vente nesten ett år før jeg kom inn hos ham. Har ikke råd til privat. Men dette er så vanskelig at jeg vurderer å bare slutte. HI Anonymous poster hash: df20d...bac Nei, dette er ikke normalt og IKKE ok. Enten må du ta det opp med han, eller så ber du om ny behandler. Det tar ikke lang tid, nå er du allerede inne. Eventuelt kan du snakke med fastlegen din og be han eller henne videreformidle. Anonymous poster hash: fe16b...6fe Ventelistene er jo fortsatt like lange? Han jeg går hos nå var en av få som i det hele tatt tok nye inn på listen. Tror ikke jeg tør å ta det opp med ham - vil liksom at han jeg vrenger sjela til skal være positivt innstilt til meg, og det å kritisere barna hans føles liksom ikke så lurt. Selv om det strengt tatt hadde vært kritikk av ham. HI Anonymous poster hash: df20d...bac Skjønner deg kjempe godt Det er vanskelig Anonymous poster hash: bba99...816
Iiiiik Skrevet 27. januar 2015 #9 Skrevet 27. januar 2015 Det går jo an å si at du kommer ut av det? Neste gang det skjer, kommenterer du der og da at nå mistet du tråden helt. Skjer det gangen etterpå også, kommenterer du på nytt at det er vanskelig å fortsette uten videre der dere ble avbrutt og spør om det er mulig å bytte tid på dagen. Det er sikkert bedre med morgenen enn ettermiddagen f.eks, for da er ungene hans på skolen. Hvis ikke det heller hjelper og han jobber i et fellesskap med tilgjengelige kolleger, ber du om å få bytte terapeut fordi det forstyrrer deg at han får så mange private telefoner. For å svare på det du spør om - nei, dette er ikke vanlig. Og ikke greit. Så sant du ikke går i behandling fordi du sjelden står opp for deg selv og dette er et bevisst tiltak for å sette deg på prøve. Det er ugreit da også, men da er han ikke helt tankeløs.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #11 Skrevet 27. januar 2015 Det går jo an å si at du kommer ut av det? Neste gang det skjer, kommenterer du der og da at nå mistet du tråden helt. Skjer det gangen etterpå også, kommenterer du på nytt at det er vanskelig å fortsette uten videre der dere ble avbrutt og spør om det er mulig å bytte tid på dagen. Det er sikkert bedre med morgenen enn ettermiddagen f.eks, for da er ungene hans på skolen. Hvis ikke det heller hjelper og han jobber i et fellesskap med tilgjengelige kolleger, ber du om å få bytte terapeut fordi det forstyrrer deg at han får så mange private telefoner. For å svare på det du spør om - nei, dette er ikke vanlig. Og ikke greit. Så sant du ikke går i behandling fordi du sjelden står opp for deg selv og dette er et bevisst tiltak for å sette deg på prøve. Det er ugreit da også, men da er han ikke helt tankeløs. Jeg har hatt timer fra 8.00 til 16.00 og alt i mellom, og det har skjedd på de fleste tidspunkt. Og nei, det er ikke derfor jeg går dit, jeg går dit på grunn av en voldtekt. Veldig ugreit å legge ut om det og så bli avbrutt både en og to ganger. HI HI Anonymous poster hash: df20d...bac
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #12 Skrevet 27. januar 2015 Det er ikke barna hans du skal kritisere, men det faktum at du blir avbrutt i en tankerekke og i en vanskelig prosess. Jeg ville sagt høflig i fra neste gang at du mister tråden når det ofte blir avbrudd pga telefonsamtaler. Anonymous poster hash: c7242...ed8
Iiiiik Skrevet 27. januar 2015 #13 Skrevet 27. januar 2015 Ja, det er ugreit! Jeg mener du kan si at det forstyrrer deg når telefonen ringer når du jobber med en traumatisk hendelse. Det må han da være profesjonell nok til å ta imot.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #14 Skrevet 27. januar 2015 Det føles ikke veldig greit å skulle ta det opp med ham. Og det er ikke bare å skifte psykolog, jeg måtte vente nesten ett år før jeg kom inn hos ham. Har ikke råd til privat. Men dette er så vanskelig at jeg vurderer å bare slutte. HI Anonymous poster hash: df20d...bac Mulig det er lange ventelister, men om du ikke får hjelp der du går har du jo ikke noe å tape. Det er bare å si til han at du hadde satt pris på om han slo av lyden/ikke svarer telefonen i løpet av timen din, da det er forstyrrende. Og er han proff så tar han den og beklager. Anonymous poster hash: d5cdd...901
Ileus Skrevet 27. januar 2015 #15 Skrevet 27. januar 2015 Neste gang tlf hans ringer tar du opp din og ringer en vennine og begynner å skravle med henne, gjerne om noe så trivielt som neglelakk, hårkur el. (avtal med henne på forhånd). Hvis han ikke skjønner tegninga da er han fullstendig blottet for sosiale antenner.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #16 Skrevet 27. januar 2015 Nei, er utrolig uproft! Kanskje du kan sende ham et anonymt gammeldags brev, og forklare problemet? Anonymous poster hash: aaeb1...a71
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #17 Skrevet 27. januar 2015 Nei ikke vanlig. Så ufattelig uproft!!! Gi beskjed å skift psykolog Anonymous poster hash: fd820...0a3
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #19 Skrevet 27. januar 2015 Veldig uproft! Gikk hos en psykiater en periode som ikke koblet ut telefonen og snakket med kona om middag, bilen som skulle på verksted osv. Helt forferdelig. Psykologen jeg går hos nå kobler ut telefon og skrur av mobil, han blir flau om mobilen vibrerer på lydhør mens vi sitter der og det kunne ikke falt han inn å svare. Anonymous poster hash: 6e0cb...5c2
Nissefisen Skrevet 27. januar 2015 #20 Skrevet 27. januar 2015 Hvis du har samboer eller noe sånt så be han/hun ringe deg mens du har time. Ta telefonen som avtalt med den som ringer og bli enige om middag. Spør psykologen hvordan han opplevde dette og sats på at han tar hintet
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2015 #21 Skrevet 27. januar 2015 Hvis du synes det er vanskelig å si det til han direkte, kan du gå til sjefen hans. Anonymous poster hash: fe29a...38c
FML Skrevet 27. januar 2015 #22 Skrevet 27. januar 2015 Min psykolog svarte barn og pasienter, noen ganger på sms eller pr tlf -spurte alltid om det var greit, passet det ikke ignorerte hun til det passet
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #23 Skrevet 28. januar 2015 Han kan ikke bruke den tida du betaler for til private ting. Det kan du faktisk si høyt, og be om at det blir slutt på det. Anonymous poster hash: ff433...58f
Pobie Skrevet 28. januar 2015 #24 Skrevet 28. januar 2015 (endret) Ikke normalt og ikke greit. Hvis du ikke kan si det direkte til han, går du til sjefen hans. Evt sender du en anonym epost til kontoret og sier hva som skjer, uten å nevne navn, og dermed kan de ta det opp med alle. Endret 28. januar 2015 av Pobie
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2015 #25 Skrevet 28. januar 2015 Hvorfor tør du ikke? Hva er det verste som kan skje? Hvis ikke psykologen evner å ta kritikk er han ikke riktig behandler for deg eller noen. Jeg er behandler selv, ville ALDRI ta en privat tlf i samtale, glemte å slå av vib. på mobilen en gang og synes det var utrolig flaut. Pas. mine betaler over 300 kr for min tid, det er deres tid punktum. Anonymous poster hash: d5c11...57a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå