Gjest Sekretøsa Skrevet 26. januar 2015 #26 Skrevet 26. januar 2015 Nei. Fordi jeg ikke spiser karbohydrater Er det karbohydrater i magre meieriprodukter? Hehe, folkens, det er jo paleofreaken som vil messe igjen. Og dere går fem på! For å få slutt på prekinga hennes bør man unngå å svare på trådene hennes, for så å begynne å argumentere hvorfor korn og melk ikke bare er usunt. Det er jo det hun er ute etter. Anonymous poster hash: bb377...f0c Ja. Vet ikke hvem denne freaken du refererer til er, men jeg lever lavkarbo /ketogent, og da spiser jeg ikke magre ting og heller ikke karbohydrater
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #27 Skrevet 26. januar 2015 Dere som ikke spiser kornprodukter, hva spiser dere for å veie opp de nødvendige tingene man finner i korn som kroppen trenger? Anonymous poster hash: 2323f...1c9 At man MÅ spise korn for å få optimalt med næringsstoffer er bare svada. Jeg trodde det samme før. For å sitere boka "PALEO - sunnere, sterkere og slankere med en naturlig livsstil": "Jernet i korn er bundet til fytater, som gjør at kroppens jernopptak fra korn er på skarve 2-3 prosent. Til sammenlikning er prosentandelen på 25-35 for rødt kjøtt. Snakk om dårlig uttelling for all den brødskivetygginga. Sink lider samme skjebne som jernet; det er også festet til fytater. Når vi vet at sink er viktig for kjønnshormoner, immunsystem, syn, en sunn graviditet og en fin hud, er det gode grunner for å velge andre matvarer fremfor korn for å få dekket dagsbehovet for sink. Det samme gjelder for hvert eneste ett av de andre næringsstoffene som vi er lært til å tro at korn er den fremste kilden til. Folat finnes i langt større mengder f.eks. i spinat, grønnkål og grønne bladsalater generelt, men det er i animalske kilder de største mengdene finnes. Lever, f.eks., er en av de beste kildene til folat. Faktisk gir 100 gram kyllinglever 995 mikrogram folat, mens 100 gram lettkokte havregryn gir 31 mikrogram folat. Om jeg ønsker meg gode nivåer av niacin og tiamin, spiser jeg heller fisk, innmat, kylling eller svin. Alle disse animalske matvarene har langt høyere nivåer av disse B-vitaminene enn hva korn har, i tillegg til B12, slik at du kan spise mindre og få i deg mer vitaminer og mineraler. Med andre ord: Korn er ikke den beste kilden - faktisk en særdeles dårlig kilde - til jern, sink og B-vitaminer. Korn er derimot en god kilde til tomme karbohydrater og proteiner som er trøblete for tarmsystemet vårt. Ett av disse proteinene er gluten. Gluten betyr lim oversatt fra latin. I Norge er det syv-åtte prosent av befolkningen som ikke tåler gluten. Innen denne gruppen varierer tilstandene fra å være sensitiv til gluten til å ha sterk allergi. Det antas at mange reagerer på gluten uten å forstå at det er gluten som er problemet. Noen eksempler på tilstander som forbindes med gluten, er diare/og eller forstoppelse (disse to henger ofte sammen), luftproblemer og vondt i magen, hovenhet i kroppen, i tillegg til slapphet og vondt i hodet. Men det er heller ikke uvanlig å oppleve å ikke ha symptomer. For kvinner kan uregelmessig menstruasjon, PMS eller problemer med å bli gravid henge sammen med glutensensitivitet, siden inntak av gluten for disse kvinnene kan føre til ubalanserte østrogennivåer i kroppen. Gluten kan hindre opptak av andre næringsstoffer i kroppen, i tillegg til at proteinet kan skade tarmveggen. Korn består for det meste av karbohydrater. Når du i tillegg vet at korn ikke inneholder særlig mange vitaminer eller mineraler, og at de få som er i kornet, ikke blir tatt opp i særlig grad av kroppen, er det lett å velge andre, mer næringsrike kilder til karbohydrater." Da jeg i min grønne ungdom trodde korn var sunt, spiste jeg en del brødskiver. Jeg fikk jernmangelanemi. Tilfeldig? Neppe. Nå har jeg kjempebra jernnivå og jernlagre, selv under graviditeten hadde jeg det. Etter at jeg la om til paleo, har jeg holdt meg frisk året rundt, så det er en veldig hyggelig bonus Anonymous poster hash: 8ce23...521 Gå og mess en annen plass, dame! Du oppretter jo nye innlegg hver dag for å prakke på alle dette paleotullet ditt, jeg personlig er drittlei. Hvis du har så stort behov for forkynning, meld deg inn i Jehovas vitner og gå på dørene. Det er ingen lesetvang her. Om du ser at dette er ett innlegg du ikke "tåler" å lese, har du all rett til å la være. Jeg har behov for å spre ett viktig budskap mtp paleo og det kommer bare mer og mer fram i "dagslyset" at Staten gir oss feil kostholdsråd. Dette anser jeg som alvorlig og har ikke tenkt å stå på sidelinja å "se på". Anonymous poster hash: 8ce23...521
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #28 Skrevet 26. januar 2015 Nei. Fordi jeg ikke spiser karbohydrater Er det karbohydrater i magre meieriprodukter? Hehe, folkens, det er jo paleofreaken som vil messe igjen. Og dere går fem på! For å få slutt på prekinga hennes bør man unngå å svare på trådene hennes, for så å begynne å argumentere hvorfor korn og melk ikke bare er usunt. Det er jo det hun er ute etter. Anonymous poster hash: bb377...f0c Ja. Vet ikke hvem denne freaken du refererer til er, men jeg lever lavkarbo /ketogent, og da spiser jeg ikke magre ting og heller ikke karbohydrater Så rett du gjør at du lever lavkarbo/ketogent Magre meieriprodukter er ikke sunt heller, les bare på innholdsfortegnelsen så skjønner man hvorfor, men folk flest har ikke peiling på hva som er bra/ikke bra,så de bryr seg ikke. Mettet fett er det sunneste Rapsolje, solsikkeolje, margarin osv er usunt, da det er raffinert/fabrikkert/kjemisk fremstilt. Er IKKE ett naturlig produkt, i motsetning til smør, som er et naturprodukt. Jeg spiser mye mettet fett og har jernhelse. Da jeg spiste "magert" hadde jeg dårligere helse. Tilfeldig? Neppe Anonymous poster hash: 8ce23...521
Luksusdyret Skrevet 26. januar 2015 #29 Skrevet 26. januar 2015 Dere som ikke spiser kornprodukter, hva spiser dere for å veie opp de nødvendige tingene man finner i korn som kroppen trenger? Anonymous poster hash: 2323f...1c9 At man MÅ spise korn for å få optimalt med næringsstoffer er bare svada. Jeg trodde det samme før. For å sitere boka "PALEO - sunnere, sterkere og slankere med en naturlig livsstil": "Jernet i korn er bundet til fytater, som gjør at kroppens jernopptak fra korn er på skarve 2-3 prosent. Til sammenlikning er prosentandelen på 25-35 for rødt kjøtt. Snakk om dårlig uttelling for all den brødskivetygginga. Sink lider samme skjebne som jernet; det er også festet til fytater. Når vi vet at sink er viktig for kjønnshormoner, immunsystem, syn, en sunn graviditet og en fin hud, er det gode grunner for å velge andre matvarer fremfor korn for å få dekket dagsbehovet for sink. Det samme gjelder for hvert eneste ett av de andre næringsstoffene som vi er lært til å tro at korn er den fremste kilden til. Folat finnes i langt større mengder f.eks. i spinat, grønnkål og grønne bladsalater generelt, men det er i animalske kilder de største mengdene finnes. Lever, f.eks., er en av de beste kildene til folat. Faktisk gir 100 gram kyllinglever 995 mikrogram folat, mens 100 gram lettkokte havregryn gir 31 mikrogram folat. Om jeg ønsker meg gode nivåer av niacin og tiamin, spiser jeg heller fisk, innmat, kylling eller svin. Alle disse animalske matvarene har langt høyere nivåer av disse B-vitaminene enn hva korn har, i tillegg til B12, slik at du kan spise mindre og få i deg mer vitaminer og mineraler. Med andre ord: Korn er ikke den beste kilden - faktisk en særdeles dårlig kilde - til jern, sink og B-vitaminer. Korn er derimot en god kilde til tomme karbohydrater og proteiner som er trøblete for tarmsystemet vårt. Ett av disse proteinene er gluten. Gluten betyr lim oversatt fra latin. I Norge er det syv-åtte prosent av befolkningen som ikke tåler gluten. Innen denne gruppen varierer tilstandene fra å være sensitiv til gluten til å ha sterk allergi. Det antas at mange reagerer på gluten uten å forstå at det er gluten som er problemet. Noen eksempler på tilstander som forbindes med gluten, er diare/og eller forstoppelse (disse to henger ofte sammen), luftproblemer og vondt i magen, hovenhet i kroppen, i tillegg til slapphet og vondt i hodet. Men det er heller ikke uvanlig å oppleve å ikke ha symptomer. For kvinner kan uregelmessig menstruasjon, PMS eller problemer med å bli gravid henge sammen med glutensensitivitet, siden inntak av gluten for disse kvinnene kan føre til ubalanserte østrogennivåer i kroppen. Gluten kan hindre opptak av andre næringsstoffer i kroppen, i tillegg til at proteinet kan skade tarmveggen. Korn består for det meste av karbohydrater. Når du i tillegg vet at korn ikke inneholder særlig mange vitaminer eller mineraler, og at de få som er i kornet, ikke blir tatt opp i særlig grad av kroppen, er det lett å velge andre, mer næringsrike kilder til karbohydrater." Da jeg i min grønne ungdom trodde korn var sunt, spiste jeg en del brødskiver. Jeg fikk jernmangelanemi. Tilfeldig? Neppe. Nå har jeg kjempebra jernnivå og jernlagre, selv under graviditeten hadde jeg det. Etter at jeg la om til paleo, har jeg holdt meg frisk året rundt, så det er en veldig hyggelig bonus Anonymous poster hash: 8ce23...521 Gå og mess en annen plass, dame! Du oppretter jo nye innlegg hver dag for å prakke på alle dette paleotullet ditt, jeg personlig er drittlei. Hvis du har så stort behov for forkynning, meld deg inn i Jehovas vitner og gå på dørene. Det er ingen lesetvang her. Om du ser at dette er ett innlegg du ikke "tåler" å lese, har du all rett til å la være. Jeg har behov for å spre ett viktig budskap mtp paleo og det kommer bare mer og mer fram i "dagslyset" at Staten gir oss feil kostholdsråd. Dette anser jeg som alvorlig og har ikke tenkt å stå på sidelinja å "se på". Anonymous poster hash: 8ce23...521 Hvorfor mener du at det er akkurat DIN oppgave å preke om dette hver eneste dag? Siden du påstår at du har mye mer peiling enn alle andre - har du utdanning innen feltet? Er du forsker? Eller er du nyfrelst hjernevasket person som tror at du har rett og alle andre tar feil, kun basert på humbug som du har hørt på kurs, pluss personlige erfaringer? Det er skummelt å messe om helseråd til folk når du ikke har utdanning/nok kunnskaper om det. Bare at du har "jernhelse" har ingenting å si når det gjelder kosthold. Min morfar røyket 40 om dagen i 60 år og døde som frisk 75-åring (døde av ulykke med strøm på jobben), mener du at dette beviser at vi alle sammen må begynne å røyke? Jeg har aldri røyket en eneste sigarett i mitt liv, og har elendige lunger. Mettet fett er forresten IKKE det sunneste, noe som forskere over hele verden konkluderer, men du vet jo selvfølgelig så mye bedre enn alle andre FAG(!)folk. Når det gjelder korn - ta Japan, for eksempel. Der spises det mye ris, mais og slik. Japanere har den lengste levealderen i verden, de fleste i landet har god helse, og de har ikke like stor fedmeproblematikk som vestlige folk eller amerikanere. For øvrig å si at "folk flest har ikke peiling på hva som er bra og ikke bra", mens du SELVFØLGELIG har peiling, og kun du, vitner om ikke annet, enn lav IQ. Dessverre.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #30 Skrevet 26. januar 2015 Dere som ikke spiser kornprodukter, hva spiser dere for å veie opp de nødvendige tingene man finner i korn som kroppen trenger?Anonymous poster hash: 2323f...1c9 At man MÅ spise korn for å få optimalt med næringsstoffer er bare svada. Jeg trodde det samme før.For å sitere boka "PALEO - sunnere, sterkere og slankere med en naturlig livsstil":"Jernet i korn er bundet til fytater, som gjør at kroppens jernopptak fra korn er på skarve 2-3 prosent. Til sammenlikning er prosentandelen på 25-35 for rødt kjøtt. Snakk om dårlig uttelling for all den brødskivetygginga. Sink lider samme skjebne som jernet; det er også festet til fytater. Når vi vet at sink er viktig for kjønnshormoner, immunsystem, syn, en sunn graviditet og en fin hud, er det gode grunner for å velge andre matvarer fremfor korn for å få dekket dagsbehovet for sink. Det samme gjelder for hvert eneste ett av de andre næringsstoffene som vi er lært til å tro at korn er den fremste kilden til. Folat finnes i langt større mengder f.eks. i spinat, grønnkål og grønne bladsalater generelt, men det er i animalske kilder de største mengdene finnes. Lever, f.eks., er en av de beste kildene til folat. Faktisk gir 100 gram kyllinglever 995 mikrogram folat, mens 100 gram lettkokte havregryn gir 31 mikrogram folat. Om jeg ønsker meg gode nivåer av niacin og tiamin, spiser jeg heller fisk, innmat, kylling eller svin. Alle disse animalske matvarene har langt høyere nivåer av disse B-vitaminene enn hva korn har, i tillegg til B12, slik at du kan spise mindre og få i deg mer vitaminer og mineraler. Med andre ord: Korn er ikke den beste kilden - faktisk en særdeles dårlig kilde - til jern, sink og B-vitaminer. Korn er derimot en god kilde til tomme karbohydrater og proteiner som er trøblete for tarmsystemet vårt. Ett av disse proteinene er gluten. Gluten betyr lim oversatt fra latin. I Norge er det syv-åtte prosent av befolkningen som ikke tåler gluten. Innen denne gruppen varierer tilstandene fra å være sensitiv til gluten til å ha sterk allergi. Det antas at mange reagerer på gluten uten å forstå at det er gluten som er problemet. Noen eksempler på tilstander som forbindes med gluten, er diare/og eller forstoppelse (disse to henger ofte sammen), luftproblemer og vondt i magen, hovenhet i kroppen, i tillegg til slapphet og vondt i hodet. Men det er heller ikke uvanlig å oppleve å ikke ha symptomer. For kvinner kan uregelmessig menstruasjon, PMS eller problemer med å bli gravid henge sammen med glutensensitivitet, siden inntak av gluten for disse kvinnene kan føre til ubalanserte østrogennivåer i kroppen. Gluten kan hindre opptak av andre næringsstoffer i kroppen, i tillegg til at proteinet kan skade tarmveggen. Korn består for det meste av karbohydrater. Når du i tillegg vet at korn ikke inneholder særlig mange vitaminer eller mineraler, og at de få som er i kornet, ikke blir tatt opp i særlig grad av kroppen, er det lett å velge andre, mer næringsrike kilder til karbohydrater." Da jeg i min grønne ungdom trodde korn var sunt, spiste jeg en del brødskiver. Jeg fikk jernmangelanemi. Tilfeldig? Neppe.Nå har jeg kjempebra jernnivå og jernlagre, selv under graviditeten hadde jeg det.Etter at jeg la om til paleo, har jeg holdt meg frisk året rundt, så det er en veldig hyggelig bonus Anonymous poster hash: 8ce23...521 Gå og mess en annen plass, dame! Du oppretter jo nye innlegg hver dag for å prakke på alle dette paleotullet ditt, jeg personlig er drittlei. Hvis du har så stort behov for forkynning, meld deg inn i Jehovas vitner og gå på dørene. Det er ingen lesetvang her. Om du ser at dette er ett innlegg du ikke "tåler" å lese, har du all rett til å la være. Jeg har behov for å spre ett viktig budskap mtp paleo og det kommer bare mer og mer fram i "dagslyset" at Staten gir oss feil kostholdsråd. Dette anser jeg som alvorlig og har ikke tenkt å stå på sidelinja å "se på". Anonymous poster hash: 8ce23...521 Staten prøver selsvagt å forgifte oss, det er en konspirasjon satt sammen mellom politikerne og illuminati for å sørge for at de ansatte i helsevesenet har nok jobb i overskuelig fremtid. 😏 God natt folkens! Anonymous poster hash: 5a64a...b7f Anonymous poster hash: 5a64a...b7f
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #31 Skrevet 26. januar 2015 Hvorfor mener du at det er akkurat DIN oppgave å preke om dette hver eneste dag? Siden du påstår at du har mye mer peiling enn alle andre - har du utdanning innen feltet? Er du forsker? Eller er du nyfrelst hjernevasket person som tror at du har rett og alle andre tar feil, kun basert på humbug som du har hørt på kurs, pluss personlige erfaringer? Det er skummelt å messe om helseråd til folk når du ikke har utdanning/nok kunnskaper om det. Bare at du har "jernhelse" har ingenting å si når det gjelder kosthold. Min morfar røyket 40 om dagen i 60 år og døde som frisk 75-åring (døde av ulykke med strøm på jobben), mener du at dette beviser at vi alle sammen må begynne å røyke? Jeg har aldri røyket en eneste sigarett i mitt liv, og har elendige lunger. Mettet fett er forresten IKKE det sunneste, noe som forskere over hele verden konkluderer, men du vet jo selvfølgelig så mye bedre enn alle andre FAG(!)folk. Når det gjelder korn - ta Japan, for eksempel. Der spises det mye ris, mais og slik. Japanere har den lengste levealderen i verden, de fleste i landet har god helse, og de har ikke like stor fedmeproblematikk som vestlige folk eller amerikanere. For øvrig å si at "folk flest har ikke peiling på hva som er bra og ikke bra", mens du SELVFØLGELIG har peiling, og kun du, vitner om ikke annet, enn lav IQ. Dessverre. Ikke meg du argumenterer med, men når du påstå at den andre annie har lav IQ, det sier svært mye om deg eller dine evner til å argumentere, ikke særlig om henne. Hvorfor blir du så himla provosert over dette? Hvorfor ikke bruke like mye energi på å få stoppet alle de intetsigende trådene om samme overfladiske temaene som går her stadig vekk? Ser deg ikke frese like mye i de trådene... Jeg kjenner indremedisinere samt andre blant landets mest utdannede innen kosthold og ernæring som er helt enig med det den andre annie sier. Anonymous poster hash: 8275f...8fc
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2015 #32 Skrevet 26. januar 2015 Dere som ikke spiser kornprodukter, hva spiser dere for å veie opp de nødvendige tingene man finner i korn som kroppen trenger?Anonymous poster hash: 2323f...1c9 At man MÅ spise korn for å få optimalt med næringsstoffer er bare svada. Jeg trodde det samme før.For å sitere boka "PALEO - sunnere, sterkere og slankere med en naturlig livsstil":"Jernet i korn er bundet til fytater, som gjør at kroppens jernopptak fra korn er på skarve 2-3 prosent. Til sammenlikning er prosentandelen på 25-35 for rødt kjøtt. Snakk om dårlig uttelling for all den brødskivetygginga. Sink lider samme skjebne som jernet; det er også festet til fytater. Når vi vet at sink er viktig for kjønnshormoner, immunsystem, syn, en sunn graviditet og en fin hud, er det gode grunner for å velge andre matvarer fremfor korn for å få dekket dagsbehovet for sink. Det samme gjelder for hvert eneste ett av de andre næringsstoffene som vi er lært til å tro at korn er den fremste kilden til. Folat finnes i langt større mengder f.eks. i spinat, grønnkål og grønne bladsalater generelt, men det er i animalske kilder de største mengdene finnes. Lever, f.eks., er en av de beste kildene til folat. Faktisk gir 100 gram kyllinglever 995 mikrogram folat, mens 100 gram lettkokte havregryn gir 31 mikrogram folat. Om jeg ønsker meg gode nivåer av niacin og tiamin, spiser jeg heller fisk, innmat, kylling eller svin. Alle disse animalske matvarene har langt høyere nivåer av disse B-vitaminene enn hva korn har, i tillegg til B12, slik at du kan spise mindre og få i deg mer vitaminer og mineraler. Med andre ord: Korn er ikke den beste kilden - faktisk en særdeles dårlig kilde - til jern, sink og B-vitaminer. Korn er derimot en god kilde til tomme karbohydrater og proteiner som er trøblete for tarmsystemet vårt. Ett av disse proteinene er gluten. Gluten betyr lim oversatt fra latin. I Norge er det syv-åtte prosent av befolkningen som ikke tåler gluten. Innen denne gruppen varierer tilstandene fra å være sensitiv til gluten til å ha sterk allergi. Det antas at mange reagerer på gluten uten å forstå at det er gluten som er problemet. Noen eksempler på tilstander som forbindes med gluten, er diare/og eller forstoppelse (disse to henger ofte sammen), luftproblemer og vondt i magen, hovenhet i kroppen, i tillegg til slapphet og vondt i hodet. Men det er heller ikke uvanlig å oppleve å ikke ha symptomer. For kvinner kan uregelmessig menstruasjon, PMS eller problemer med å bli gravid henge sammen med glutensensitivitet, siden inntak av gluten for disse kvinnene kan føre til ubalanserte østrogennivåer i kroppen. Gluten kan hindre opptak av andre næringsstoffer i kroppen, i tillegg til at proteinet kan skade tarmveggen. Korn består for det meste av karbohydrater. Når du i tillegg vet at korn ikke inneholder særlig mange vitaminer eller mineraler, og at de få som er i kornet, ikke blir tatt opp i særlig grad av kroppen, er det lett å velge andre, mer næringsrike kilder til karbohydrater." Da jeg i min grønne ungdom trodde korn var sunt, spiste jeg en del brødskiver. Jeg fikk jernmangelanemi. Tilfeldig? Neppe.Nå har jeg kjempebra jernnivå og jernlagre, selv under graviditeten hadde jeg det.Etter at jeg la om til paleo, har jeg holdt meg frisk året rundt, så det er en veldig hyggelig bonus Anonymous poster hash: 8ce23...521 Gå og mess en annen plass, dame! Du oppretter jo nye innlegg hver dag for å prakke på alle dette paleotullet ditt, jeg personlig er drittlei. Hvis du har så stort behov for forkynning, meld deg inn i Jehovas vitner og gå på dørene.Det er ingen lesetvang her. Om du ser at dette er ett innlegg du ikke "tåler" å lese, har du all rett til å la være. Jeg har behov for å spre ett viktig budskap mtp paleo og det kommer bare mer og mer fram i "dagslyset" at Staten gir oss feil kostholdsråd. Dette anser jeg som alvorlig og har ikke tenkt å stå på sidelinja å "se på". Anonymous poster hash: 8ce23...521 Staten prøver selsvagt å forgifte oss, det er en konspirasjon satt sammen mellom politikerne og illuminati for å sørge for at de ansatte i helsevesenet har nok jobb i overskuelig fremtid. God natt folkens! Anonymous poster hash: 5a64a...b7f Anonymous poster hash: 5a64a...b7f Du har nok ett poeng der, en sammensvergelse, dessverre. Anonymous poster hash: 8ce23...521
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå