Gå til innhold

Skal dere streike onsdag?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, og synes mange burde hive seg på!

Anonymous poster hash: f4eda...33b

Skrevet

Skal ikke streike, skal på styremøte som begynner 14.30! :)

Skrevet

Er det noe sted jeg kan sjekke hvem som streiker?

Øh samme lurte jeg på !?? ;-/

Anonymous poster hash: 1dfe8...b66

Det er frivillig streik

jeg skal ikke streike og heller ingen av mine kolleger, så barnehagen jeg jobber i kommer ikke til å stenge

Anonymous poster hash: bb1cb...8bb

Skrevet

Det er frivillig streik

jeg skal ikke streike og heller ingen av mine kolleger, så barnehagen jeg jobber i kommer ikke til å stenge

Jeg er forresten medlem av utdanningsforbundet

Skrevet

Det skal ikke gå ut over liv og helse, så da får ikke vi lov å streike, som vanlig!

Anonymous poster hash: b2d82...234

Skrevet

Jeg skal ikke streike for ønsker mer fleksibilitet i arbeidslivet.

Om de som står utenfor arbeidslivet nå har ett alternativ til midlertidig stilling enn å få penger for å gå hjemme ønsker jeg det velkomment.

Midlertidige stillinger trenger vi også for å være konkurransedyktige. Men det store bildet blir som vanlig ikke sett.

For de fleste vil ingen endringer skje.

Men hvorfor er man så imot midlertidige stillinger? Har selv gått sånn noen år og ja skjønner at det kan være ustabilt men se ting fra bedriftens side da hvis de ikke kan ansette noen midlertidig tror dere virkelig de vil ansette noen fast?

Da må ofte de som allerede jobber jobbe mer og lenger...

Anonymous poster hash: be1d9...5e9

Skrevet

Skulle gjerne streiket, men må som vanlig reise for å hente ungene på den tiden, så det passer dårlig.

Og nei, jeg har ingen som kan hente ungene for meg.

Anonymous poster hash: 91417...c47

Skrevet

Finnes det en plass man kan lese en litt mer nøytral tolkning av forslagene? 

Gjest thricane
Skrevet

Det er frivillig streik

Ok, så det er ingen mulighet for oss med barn i barnehage og skole å finne ut hvem som stenger dørene, om skolebussen kommer eller ikke osv?
Skrevet

Det er frivillig streik

Ok, så det er ingen mulighet for oss med barn i barnehage og skole å finne ut hvem som stenger dørene, om skolebussen kommer eller ikke osv?

Hvis barnehagen stenger, så må dere jo ha fått beskjed vel.

Gjest thricane
Skrevet

Det er frivillig streik

Hvis barnehagen stenger, så må dere jo ha fått beskjed vel.

Ikke mottatt noen beskjed. Høre med de i morgen. Mer usikkert med buss fra skolen. Blir jo litt for dumt å ta fri fra jobben hvis ikke det er nødvendig.
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, jeg må jo hente barna...sfo og bhg stenger kl 14

Skrevet

Da lurer jeg på en liten ting: hvorfor fikk lærerne så ekstremt mye pes når de streiket sist, mens de som skal streike nå får ingenting? Hva er det som gjør at lærerne "sutrer" når de streiker, men at dette ikke gjelder alle andre arbeidsgrupper?

Anonymous poster hash: 46ed7...8a3

epler og appelsiner... Dette er en varslet, politisk streik som varer i 2 timer. Og utdanningsforbundet er vel den største fagforeningen som deltar, så lærerne streiker de og 😉
Nei? LO er vel den største fagforeningen som streiker? Jeg har ikke hørt/lest noe om at lærerne streiker? Det er vel mer snakk om som er ansatt i barnehage?

Uansett hvor lenge den varer eller hvor godt den er varslet så syns jeg at det er merkverdig at lærerne fikk så mye negativ tilbakemelding på sin streik (som i bunn og grunn omhandlet det samme), men at denne streiken ikke får noe negativt. Ikke at jeg mener at den burde det, for det streikes definitivt for en bra sak.

Jeg håper du tøyser?

Lo er ikke en fagforening (hvilket fag?) Det er en lønnstakerorganisasjon. De ulike fagforeningene er så samlet under lo. Utdanningsforbundet er en av dem og udf omfatter både barnehagelærere og skolelærere.

Skrevet

Skulle egentlig, men så fikk jeg ultralydtime kl. 14.30 den dagen, så da tar den selvsentrerte delen av meg over, og drar heller på ultralyd :) Gleder meg!!! :D

Men er takknemlig over alle dere som streiker, dette er jo en kjempeviktig sak! :)

Anonymous poster hash: bbdcd...905

Haha, det har jeg også 14.30 😂😊

Anonymous poster hash: ad610...5c2

Skrevet

Da lurer jeg på en liten ting: hvorfor fikk lærerne så ekstremt mye pes når de streiket sist, mens de som skal streike nå får ingenting? Hva er det som gjør at lærerne "sutrer" når de streiker, men at dette ikke gjelder alle andre arbeidsgrupper?

epler og appelsiner... Dette er en varslet, politisk streik som varer i 2 timer. Og utdanningsforbundet er vel den største fagforeningen som deltar, så lærerne streiker de og

Nei? LO er vel den største fagforeningen som streiker? Jeg har ikke hørt/lest noe om at lærerne streiker? Det er vel mer snakk om som er ansatt i barnehage?

Uansett hvor lenge den varer eller hvor godt den er varslet så syns jeg at det er merkverdig at lærerne fikk så mye negativ tilbakemelding på sin streik (som i bunn og grunn omhandlet det samme), men at denne streiken ikke får noe negativt. Ikke at jeg mener at den burde det, for det streikes definitivt for en bra sak.

Dette er en politisk streik for LO, YS og Unios medlemmer. Unio omfatter blant annet Utdanningsforbundet og Forskerforbundet. Det vil si at bare her er det 175.000 hvorav flesteparten i undervisningsstillinger. Men det er jo ikke stort å klage på når streiken kun går utover de streikende selv i de fleste tilfeller - fra to til fire på ettermiddagen er det ikke elever og studenter som rammes hardest.

Skrevet

epler og appelsiner... Dette er en varslet, politisk streik som varer i 2 timer. Og utdanningsforbundet er vel den største fagforeningen som deltar, så lærerne streiker de og

Feil, det er ikke utdanningsforbundet som har oppfordret til streik, det er UNIO som er vår paraplyorganisasjon.

Skrevet

Til dere som lurer på busser så sjekk deres buss selskap på nett, vet at togene i Oslo står en time i morgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...