*Miss Marple* Skrevet 24. januar 2015 #26 Skrevet 24. januar 2015 Det blir litt fjernt å tenke at mannen stjeler fra meg. Hvis han hadde tatt penger jeg hadde tiltenkt noe spesielt, hadde eg sagt det og så fått pengene igjen så snart han hadde vært i minibanken. Ser at det er stor forskjell på hva som er vanlig. Hos oss er det helt ok at man henter kontanter hos den som har, men vi prøver å huske å gi beskjed. Det er litt kjipt når man tror man har 200 kr i lommeboken og oppdager at det er tomt når man skal kjøpe lodd osv.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #27 Skrevet 24. januar 2015 Dette er noe som altså har skjedd etter kl 16.00 på torsdag og mannen har hatt god tid til å "nevne" at han har tatt de pengene. Han svarte forresten at jeg var teit, dum og kontrollerende( i en hissig tone på telefon) som påstod at han hadde gjort dette. Bare det gjør meg litt på allerten. Anonymous poster hash: 726e4...aa5
Sint naken biltyv Skrevet 24. januar 2015 #28 Skrevet 24. januar 2015 Ser ikke problemet vist det er mannen din 😂 rart det er krig i verden?! 🙈 mangler jeg peng i lommeboka vet jeg det er mannen, og tenke ikke mer på den saken. Folk har lite og gjør på fortiden om dei ska gå rundt å vere sur for mannen tok 200kr 😂😂❗️ Anonymous poster hash: ab2a2...f18 Enig
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 24. januar 2015 #29 Skrevet 24. januar 2015 Her har vi felles økonomi og slipper å tenke på sånne småting. Men! Vi spør hverandre først om man har noe ekstra i lommeboka hvis man trenger kontanter til noe.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #30 Skrevet 24. januar 2015 Her er det utenkelig at mannen skulle ha tatt penger og nekte for det etterpå. Så jeg ville tenkt at jeg hadde glemt seg jeg hadde brukt penger på noe eller mistet det. Virker som du og din mann har en del utfordringer på økonomibiten... Prøv å lag tydelige regler dere begge kan leve med. Skal ikke være nødvendig å skjule penger for din egen mann. Anonymous poster hash: 39f83...efc
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #31 Skrevet 24. januar 2015 Ehh... Litt spesielt å spørre om slikt på et forum? Kommuniserer du ikke med mannen din? Dette høres jo bare rart ut.... Anonymous poster hash: 6bd0e...a3e
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #32 Skrevet 24. januar 2015 Dette er noe som altså har skjedd etter kl 16.00 på torsdag og mannen har hatt god tid til å "nevne" at han har tatt de pengene. Han svarte forresten at jeg var teit, dum og kontrollerende( i en hissig tone på telefon) som påstod at han hadde gjort dette. Bare det gjør meg litt på allerten. Anonymous poster hash: 726e4...aa5 La oss si at jeg hadde tatt 200 kr fra lommeboken til min samboer og glemt å gi beskjed om det. Hvis han da hadde syntes det var så forferdelig at han hadde ringt meg på telefon og spurt om det var jeg som hadde "frastjålet" ham penger (i en anklagende tone), så hadde sannsynligvis jeg også sagt at han var teit, dum og kontrollerende, i en hissig tone. Jeg har levd sammen med en mann med alvorlig spilleavhengighet, som spilte bort både hus og bil og lot meg sitte igjen med flere hundre tusen i gjeld. Da er det lov å bli sint... Hvis du har penger på kontoen din, hvorfor ikke bruke 1000 kr derfra og bruke pengene i lommeboka på andre ting. Det spiller jo ingen rolle det vel? Anonymous poster hash: dec32...43b
Elsker livet Skrevet 24. januar 2015 #33 Skrevet 24. januar 2015 Jeg hadde ikke reagert om mannen tok 200 kr. fra lommeboka mi. Jeg hadde regnet med han trengte kontanter, og tenker ikke på det som stjeling akkurat. Jeg tar rett som det er og betaler med hans kort når jeg handler på nettet, og det uten å si i fra etterpå. Om han stjal 200 kr av meg hadde jeg tenkt vi hadde alvorlige problemer med økonomien, kommunikasjonen og tilliten.
Gemini77 Skrevet 24. januar 2015 #34 Skrevet 24. januar 2015 Hadde ikke løftet et øyebryn om mannen hadde tatt en 200-lapp fra lommeboka mi. Vi har felles økonomi og har mer enn nok på kortene våres. Det er ikke ofte man trenger kontanter så hadde han tatt det så hadde det vært en grunn til at han trengte kontanter. Mannen har dog aldri tatt penger fra lommeboka mi men når vi skal betale vaskehjelpen så må vi lete opp kontanter.
vetra Skrevet 24. januar 2015 #35 Skrevet 24. januar 2015 Det høres ut som dere har et veeeeldig godt parforhold.......
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #36 Skrevet 24. januar 2015 Kan ikke påstå det nei! Og etter at jeg hentet posten idag, så finner jeg ut at han ikke betalt 2 avdrag på bilen sin!! Er bare ikke mulig. Anonymous poster hash: 726e4...aa5
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #37 Skrevet 24. januar 2015 Tror ikke det er den 200-lappen som er kjernen i problemene deres. Kom dere i terapi sier nå jeg! Anonymous poster hash: 323e2...606
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #38 Skrevet 24. januar 2015 Hos noen er det helt OK at slikt gjøres, og da er det jo ikke noe problem. Men i deres tilfelle, hvor du reagerer på det slikt, er det selvfølgelig ikke greit. Slikt bør jo da spørres om, eller gies beskjed om rett etterpå. Slik har i allefall vi her hjemme det. Vi har ikke felles økonomi, men vi deler likevel på det meste. Uansett - jeg ville aldri bare tatt penger av mannen min uten å spørre først, og det ville ikke han heller gjort. Hadde det vist seg at han hadde gjort det, hadde jeg tatt det opp med ham på en fin måte etterpå. Og sagt at det er fint om vi ifremtiden gir beskjed om slikt, da det kan være at de pengene er satt til noe annet. Når en ikke er mangemillionær, er det ikke bare å ta penger til det ene og det andre - og da tenker jeg en må avklare det på forhånd om det er snakk om å bruke noe av den andre partens penger. Selv om en deler aldri så mye. Anonymous poster hash: 8ab62...6bc
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #39 Skrevet 24. januar 2015 Hadde mannen min "stjålet" 200kr fra meg som du kaller det, hadde jeg ledd meg ihjel. 😂😂 ikke fordi det er noe å le av, men ingen voksne mennesker gjør vel det? Og hadde han gjort det regner jeg med at grunne var så legitim at det hadde jeg ikke brukt tid på å hverken spørre om eller grave i. Hvor gamle er dere egentlig ? Du sier at resten av husstanden har det de trenger, så det høres ut som om du og mannen bor hjemme hos foreldrene dine eller noe ? Anonymous poster hash: 49665...30b
lover Skrevet 24. januar 2015 #40 Skrevet 24. januar 2015 Vi kan fritt ta penger av hverandre. Om en av oss får penger i gave, betyr det bare at den gjerne unner seg noe ekstra. Men om akkurat den lappen jeg hadde fått ble brukt på ekstraen til meg, eller om jeg brukte kortet på det lille ekstra, og selve pengen jeg fikk ble inn i ordinært forbruk, er ikke så nøye.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #42 Skrevet 24. januar 2015 Greit, er ikke store summen. Men oppdaget nå at "noen" i huset har tatt 200 kroner fra lommeboken min, som var julegave til meg. Altså 1000,- men 1 x 500, 2 x 200 og 1 x100.*Og "noen" er mannen i huset tror jeg, da de andre har mere enn nok på konto. Hva hadde dere gjort? Han er ikke hjemme, men jeg har sendt han meld og ikke svart! Drittmann..... Anonymous poster hash: 726e4...aa5 Gud for en nøkkamann Også en tohundrings da Jeg hadde krevd pengene tilbake med en faktura, eller to billige flasker vin Anonymous poster hash: 2eeec...f4a
soleia Skrevet 24. januar 2015 #43 Skrevet 24. januar 2015 Hadde normalt sett ikkje brydd meg om mannen trong pengar og tok frå lommeboka mi. Men om det var pengar du hadde lagt til sides fordi dei vr ei gåve, så var det litt dårleg gjort å ta desse utan å spørje.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #44 Skrevet 24. januar 2015 Kan ikke påstå det nei! Og etter at jeg hentet posten idag, så finner jeg ut at han ikke betalt 2 avdrag på bilen sin!! Er bare ikke mulig. Anonymous poster hash: 726e4...aa5 Så å åpne den andres brev er ok, men ikke å åpne den andres lommebok og låne 200,-. Høres ut som dere bør ta dere en alvorlig prat. Anonymous poster hash: a274b...998
Hjertefru Skrevet 24. januar 2015 #45 Skrevet 24. januar 2015 Kan ikke påstå det nei! Og etter at jeg hentet posten idag, så finner jeg ut at han ikke betalt 2 avdrag på bilen sin!! Er bare ikke mulig. Anonymous poster hash: 726e4...aa5 Så å åpne den andres brev er ok, men ikke å åpne den andres lommebok og låne 200,-. Høres ut som dere bør ta dere en alvorlig prat. Anonymous poster hash: a274b...998 Hjemme hos oss er begge deler uaktuelt. Det første kalles å stjele og det andre er å bryte brev. Begge deler er teknisk sett lovbrudd.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #46 Skrevet 24. januar 2015 Kan ikke påstå det nei! Og etter at jeg hentet posten idag, så finner jeg ut at han ikke betalt 2 avdrag på bilen sin!! Er bare ikke mulig.Anonymous poster hash: 726e4...aa5 Så å åpne den andres brev er ok, men ikke å åpne den andres lommebok og låne 200,-. Høres ut som dere bør ta dere en alvorlig prat.Anonymous poster hash: a274b...998 Hjemme hos oss er begge deler uaktuelt. Det første kalles å stjele og det andre er å bryte brev. Begge deler er teknisk sett lovbrudd. Vi har det ganske forskjellig hjemme når det gjelder akkurat dette, skjønner jeg. Med mann som er borte i uker om gangen åpner jeg de brevene som ser ut til å haste/være viktige og så scanner jeg de videre til han om det er nødvendig. Det er sjelden det går andre veien, men om det er en grunn til det så er det helt greit at han åpner min post også. Er ikke så mye hemmelig eller spennende som lander i postkassen vår. Men så sjekker jeg mailen hans regelmessig også da, og det er visst den sanne dødssynd. Jeg tenker at han er smart nok til å ordne seg hvis det er noe han ønsker å skjule for meg. Anonymous poster hash: fa1c9...712
Hjertefru Skrevet 24. januar 2015 #47 Skrevet 24. januar 2015 Kan ikke påstå det nei! Og etter at jeg hentet posten idag, så finner jeg ut at han ikke betalt 2 avdrag på bilen sin!! Er bare ikke mulig.Anonymous poster hash: 726e4...aa5 Så å åpne den andres brev er ok, men ikke å åpne den andres lommebok og låne 200,-. Høres ut som dere bør ta dere en alvorlig prat.Anonymous poster hash: a274b...998 Hjemme hos oss er begge deler uaktuelt. Det første kalles å stjele og det andre er å bryte brev. Begge deler er teknisk sett lovbrudd.Vi har det ganske forskjellig hjemme når det gjelder akkurat dette, skjønner jeg. Med mann som er borte i uker om gangen åpner jeg de brevene som ser ut til å haste/være viktige og så scanner jeg de videre til han om det er nødvendig. Det er sjelden det går andre veien, men om det er en grunn til det så er det helt greit at han åpner min post også. Er ikke så mye hemmelig eller spennende som lander i postkassen vår. Men så sjekker jeg mailen hans regelmessig også da, og det er visst den sanne dødssynd. Jeg tenker at han er smart nok til å ordne seg hvis det er noe han ønsker å skjule for meg. Anonymous poster hash: fa1c9...712 Det er jo helt greit så lenge dere er enige om at sånn gjør dere det, enten det gjelder post eller kontanter.Men hvis det ikke er en gjensidig aksept for dette er det et overtramp. Det er vel bare et av mange ting et par må bli enige om.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #48 Skrevet 24. januar 2015 Greit at man i et forhold skal dele på det økonomiske men jeg hadde aldri funnet det greit at min partner hadde tatt penger fra min lommebok uten å gi beskjed. også fordi jeg ville være sikker på om jeg måtte ta det opp med barna om noe mangler eller ikke. Og fordi jeg vil ha oversikt over hvilke penger jeg har til en hver tid, kjedelig å stå i butikken å skulle bruke de så mangler de. Men i Hi sin historie tror jeg nok de 200 hundre som mangler er bare en liten bit av en veldig stor historie og jeg kan derfor skjønne at det ligger langt mer bak sinnet hi føler mot sin mann akkurat nå. Anonymous poster hash: 9e9c3...9e4
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #49 Skrevet 24. januar 2015 Hadde ikke løftet et øyebryn om mannen hadde tatt en 200-lapp fra lommeboka mi. Vi har felles økonomi og har mer enn nok på kortene våres. Det er ikke ofte man trenger kontanter så hadde han tatt det så hadde det vært en grunn til at han trengte kontanter. Mannen har dog aldri tatt penger fra lommeboka mi men når vi skal betale vaskehjelpen så må vi lete opp kontanter. Betale vaskehjelp i kontanter? Svart og godt skjult da, med andre ord. Anonymous poster hash: 39f83...efc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå