sug lut Skrevet 24. januar 2015 #26 Skrevet 24. januar 2015 Selvsagt er navn sosiale markører. Det viser både kriminalstatistikker og forsida på Vi Menn.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #27 Skrevet 24. januar 2015 Selvfølgelig! Anonymous poster hash: c431c...164
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #28 Skrevet 24. januar 2015 Foreldrene til Adrian? Foreldrene til Emilie? Anonymous poster hash: cbe0c...bc7
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #29 Skrevet 24. januar 2015 Nei! William? Flott navn. Kjenner ei som har det navnet på sin sønn og hun er naver. (Jeg dømmer ikke. Aap selv jeg). Beatrice Angelica...navnet på ei der begge foreldrene er meget utdannet. Så nei..folk har forskjellig smak Anonymous poster hash: 6de56...59d
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #30 Skrevet 24. januar 2015 Adrian og Emilie forbinder jeg med foreldre med ok økonomi og 8-16 jobb, kontor o.l. Hva med Ronja da? Anonymous poster hash: 7ef66...a04
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #31 Skrevet 24. januar 2015 Morsom tråd 😊 jeg er helt enig i at navnet ofte gjenspeiler foreldrene og deres livsstil, men her som ellers er det jo mange unntak 😊 Hva tenker dere om foreldrene til Tiril? Anonymous poster hash: 9762c...a2f
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #32 Skrevet 24. januar 2015 D er da vel logisk at navnevalg avspeiler foreldrene!? Eksempler kan jo fort føre til krangling da Men kan komme med en GROV generalisering (så alle som kjenner unntakene, for de finnes!, trenger ikke protestere!) : Bønder, spes. med gamle slektsgårder og veldig tradisjonsbundne nordmenn velger ofte staute slektsnavn: Harald, Ingeborg, o.l. Kunstnere velger ofte litt "sære" navn, eks. ungen til M. Aulie... UNGE alenemødre velger snåle navn (i mine ører!!) som Chris Leander og Sarah Michelle Rikfolk, type Oslo vestkant velger litt 'fancy' navn som Maximillian og Celina Vel, let the fight begin.... hihihihi Anonymous poster hash: b36e3...723 Ja, det har vel hvertfall vært sånn. Men så forandrer jo navn seg fra generasjon til generasjon. Nå er jo "overklassenavn" som William in, så da blir det jo ikke et "overklassenavn" lengre. Da blir det plutselig et populært navn som "de som går med strømmen" bruker. Så finner overklassen på noe annet. Det var en forsker (Ivar Utne?) som sa at overklassen ofte starter navnetrender. Så da blir det jo spennende å se hva overklassen finner på neste ☺️ Samme med kulturnavn. Da jeg var liten var navnet mitt et navn for teater- og kulturinteresserte og litt sært. I dag er jo navnet mitt et av de mest populære. Så det samme navnet har "byttet foreldretype", hvis du skjønner hva jeg mener? ☺️ Anonymous poster hash: 4cd6a...5b2
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #33 Skrevet 24. januar 2015 Forsker my ass. Anonymous poster hash: c0ff7...8f8
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #34 Skrevet 24. januar 2015 Navn sier helt klart noe om foreldrene, selv om det finnes unntak. Hvem er foreldrene til Kristoffer da? Anonymous poster hash: 7e769...38b
Sol Skippertaksdronning Skrevet 24. januar 2015 #35 Skrevet 24. januar 2015 Og hvordan er foreldrene til Yrja?
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #36 Skrevet 24. januar 2015 Skal vi måtte ta denne enda en gang, altså? Siden det finnes bøttevis av forskning, statistikk og annen dokumentasjon på dette, så trodde jeg at de fleste snart hadde fått det med seg. Det er hevet over enhver tvil at det er nøye og tydelige sammenhenger mellom foreldres alder, klassetilhørighet, utdanningsnivå osv og deres navnevalg. Etter hvert har jeg imidlertid skjønt at det for mange er vanskelig å forstå dette med statistikk og forskning. De tror at siden de kjenner og/eller vet om noen som statistikken ikke stemmer med, så er både forskningen og statistikken feil. Sånn er det selvfølgelig ikke. Statistikk på dette området, tar for seg hele befolkningen, hele landet. Da bør alle forstå at et unntak eller fire ikke påvirker statistikken nevneverdig. Du kan også gjerne sjekke med en lærer, en som har vært i gamet i mange år, helst, og du får samme svar som statistikk og forskning gir. Anonymous poster hash: 25084...d10
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #37 Skrevet 24. januar 2015 Skal vi måtte ta denne enda en gang, altså? Siden det finnes bøttevis av forskning, statistikk og annen dokumentasjon på dette, så trodde jeg at de fleste snart hadde fått det med seg. Det er hevet over enhver tvil at det er nøye og tydelige sammenhenger mellom foreldres alder, klassetilhørighet, utdanningsnivå osv og deres navnevalg. Etter hvert har jeg imidlertid skjønt at det for mange er vanskelig å forstå dette med statistikk og forskning. De tror at siden de kjenner og/eller vet om noen som statistikken ikke stemmer med, så er både forskningen og statistikken feil. Sånn er det selvfølgelig ikke. Statistikk på dette området, tar for seg hele befolkningen, hele landet. Da bør alle forstå at et unntak eller fire ikke påvirker statistikken nevneverdig. Du kan også gjerne sjekke med en lærer, en som har vært i gamet i mange år, helst, og du får samme svar som statistikk og forskning gir. Anonymous poster hash: 25084...d10 Amen Anonymous poster hash: 9d117...9e4
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #38 Skrevet 24. januar 2015 Jeg lurer veldig på hvordan foreldrene til Viktor er😁 Anonymous poster hash: 486da...6c4 De er helt supre😎. Hilsen mammaen til Viktor. Anonymous poster hash: b35cf...92a
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #39 Skrevet 24. januar 2015 D er da vel logisk at navnevalg avspeiler foreldrene!? Eksempler kan jo fort føre til krangling da Men kan komme med en GROV generalisering (så alle som kjenner unntakene, for de finnes!, trenger ikke protestere!) : Bønder, spes. med gamle slektsgårder og veldig tradisjonsbundne nordmenn velger ofte staute slektsnavn: Harald, Ingeborg, o.l. Kunstnere velger ofte litt "sære" navn, eks. ungen til M. Aulie... UNGE alenemødre velger snåle navn (i mine ører!!) som Chris Leander og Sarah Michelle Rikfolk, type Oslo vestkant velger litt 'fancy' navn som Maximillian og Celina Vel, let the fight begin.... hihihihi Anonymous poster hash: b36e3...723 Jeg er i stor grad enig med deg. Men du bommer på vestkantnavn. De du nevner er mye mer "ung mor". Vestkanten er mye mer tradisjonell. Anonymous poster hash: 1b07a...062
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #40 Skrevet 24. januar 2015 Hvordan er foreldrene til Øyvind? Anonymous poster hash: 58de1...456
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #41 Skrevet 24. januar 2015 Hvordan er foreldrene til Øyvind? Anonymous poster hash: 58de1...456 Solide og fornuftige mennesker. Ikke purunge. Anonymous poster hash: 657e7...da9
☆☆☆ Skrevet 24. januar 2015 #42 Skrevet 24. januar 2015 Skal vi måtte ta denne enda en gang, altså? Siden det finnes bøttevis av forskning, statistikk og annen dokumentasjon på dette, så trodde jeg at de fleste snart hadde fått det med seg. Det er hevet over enhver tvil at det er nøye og tydelige sammenhenger mellom foreldres alder, klassetilhørighet, utdanningsnivå osv og deres navnevalg. Etter hvert har jeg imidlertid skjønt at det for mange er vanskelig å forstå dette med statistikk og forskning. De tror at siden de kjenner og/eller vet om noen som statistikken ikke stemmer med, så er både forskningen og statistikken feil. Sånn er det selvfølgelig ikke. Statistikk på dette området, tar for seg hele befolkningen, hele landet. Da bør alle forstå at et unntak eller fire ikke påvirker statistikken nevneverdig. Du kan også gjerne sjekke med en lærer, en som har vært i gamet i mange år, helst, og du får samme svar som statistikk og forskning gir. Anonymous poster hash: 25084...d10 Svogerforsking slår vanlig forsking kvar einaste gong på dette forumet. Røyking under graviditet er ufarlig viss ein kjenner nokon det har gått bra med, helsesøstre kan ingen ting om ein møter ei som er udugelig og saft er ikkje usunt viss ein veit om ein saftdrikkande unge som er normalvektig.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #43 Skrevet 24. januar 2015 Hvordan er foreldrene til Øyvind? Anonymous poster hash: 58de1...456 Faren er en horebukk og mora NAV'er med dårlige tenner. Anonymous poster hash: c0ff7...8f8
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #44 Skrevet 24. januar 2015 Hvem er foreldrene til Olivia og Adriana? Anonymous poster hash: 92910...f42
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #45 Skrevet 24. januar 2015 Det sier helt klart noe om sosioøkonomisk status. Savannah har trolig ikke en legemor. Faren til Leander har sannsynligvis ikke en phd-stilling. Anonymous poster hash: ebd99...64c Min mann, som er far til Leander er regnskapssjef i et stort internasjonalt firma som har flere enn 300 ansatte i Norge. Jeg, som da er Leanders mor, har en stilling innen pensjon i privat sektor. Altså ingen alenemødre og ikke typisk unge foreldre heller (nesten i 30-årene). Anonymous poster hash: 41f81...453 Men han er langt fra å ha en phd-stilling....Men du følte tydeligvis for å gå inn for å forsvare navnet? Anonymous poster hash: 9f8ea...aa5
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #46 Skrevet 24. januar 2015 Fredrik? Anonymous poster hash: 6fcf0...96c
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #47 Skrevet 24. januar 2015 Hva tenker dere om barna mine heter Hedda og Torjus? Er enig i at type navn sier noe foreldrene. Du ser ikke for deg vestkantfolk døpe ungen Kåre Jonny eller Arnt Remy. Anonymous poster hash: 2f7e4...123 Foreldrene til Heddal og Torjus er aktive folk som går mye med skibukse og ull-/superundertøy. De har tre til fire års høyere utdannelse. Mulig at én av foreldrene har PhD eller er stipendiat. Anonymous poster hash: 30054...582
*flux* Skrevet 24. januar 2015 #48 Skrevet 24. januar 2015 Noen jeg kjenner har en Leander. Far er professor, mor har hovedfag.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #49 Skrevet 24. januar 2015 Hvem er foreldrene til Olivia og Adriana? Anonymous poster hash: 92910...f42 Har du lett i fødselsregisteret? Anonymous poster hash: 8e583...29f
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2015 #50 Skrevet 24. januar 2015 Hvem er foreldrene til Olivia og Adriana? Anonymous poster hash: 92910...f42 Har du lett i fødselsregisteret? Anonymous poster hash: 8e583...29f Haha. Lurte på hvordan foreldrene er som personer Anonymous poster hash: 92910...f42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå