Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #1 Skrevet 22. januar 2015 Har eksamen neste tirsdag, og minste på snart to år skal til sin bestemor fra fredag til mandag slik at jeg får lest. Hun foreslo å ha henne til jeg er ferdig med eksamen, men det sa jeg nei til. Bestemor kjenner barnet veldig godt da. Men bor to timer unna, inkludert ferje. Sliter med dette å sende barnet bort, og vet ikke helt om jeg synes det er greit med 3 netter borte, har prøvd 2 netter borte i desember, men en natt til og fra betyr så mye synes jeg. Hvordan skal det gå når jeg skal føde om to mnd, når jeg sliter slik. Anonymous poster hash: 4581c...8bf
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #2 Skrevet 22. januar 2015 Synes dere det er for lenge for en snart toåring? Drar på ettermiddagen på fredag, hjemme på formiddagen på mandag. Anonymous poster hash: 4581c...8bf
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #3 Skrevet 22. januar 2015 Synes du er hysterisk. Barnet er to år og klarer fint å være alene uten mamma en natt, med bestemor ved siden av seg. Jeg har hatt barnevakt til min snart toåring flere ganger (besteforeldre) i forbindelse med nødvendig jobbreise. Har ikke merket noen negative konsekvenser av det. Anonymous poster hash: 66b6a...cf6
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #4 Skrevet 22. januar 2015 Nei, synes ikke det er for lenge hvis de kjenner hverandre godt, men jeg forstår deg. Har nettopp bestilt tur en langhelg til meg og mannen, og er litt engstelig for å være borte fra 3-åringen så lenge. Men vet av erfaring at det går helt fint og at han koser seg med mormor. Anonymous poster hash: 15f5e...be9
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #5 Skrevet 22. januar 2015 Vi har ikke hatt ungene på overnatting før de var nesten to år og da kun en natt så jeg syns 3 netter er mye. Selv om du skal føde nr.2 snart trenger jo ikke ungen å være borte flere netter. Holder å ha barnevakt hjemme hos dere selv de timene fødselen tar. Ikke bra for den lille ungen å bli sendt bort siden dere skal ha ny unge. Hvor lenge varer egentlig eksamen? Anonymous poster hash: 681c1...387
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 22. januar 2015 #6 Skrevet 22. januar 2015 Jeg synes du skal sende henne til bestemoren de tre nettene. Det kommer til å gå så fint så lenge barnet kjenner bestemoren godt.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #7 Skrevet 22. januar 2015 Eksamen varer en dag. Tirsdagen. Hadde det vært ei natt så hadde jeg ikke sett problemet, men tre netter føles for lenge. Alternativet blir at jeg må kjøre å hente på søndag, og det tar jo fort hele dagen ettersom det er to timer en vei. Barnet sover ikke på dagtid, og krever full oppmerksomhet når det er våkent, så om blir hjemme så får jeg ikke lest. Anonymous poster hash: 4581c...8bf
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #8 Skrevet 22. januar 2015 Vi har ikke hatt ungene på overnatting før de var nesten to år og da kun en natt så jeg syns 3 netter er mye. Selv om du skal føde nr.2 snart trenger jo ikke ungen å være borte flere netter. Holder å ha barnevakt hjemme hos dere selv de timene fødselen tar. Ikke bra for den lille ungen å bli sendt bort siden dere skal ha ny unge. Hvor lenge varer egentlig eksamen? Anonymous poster hash: 681c1...387 Det hender da faktisk at man må bli på sykehuset noen dager etter fødselen... Anonymous poster hash: 15f5e...be9
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 22. januar 2015 #9 Skrevet 22. januar 2015 Eksamen varer en dag. Tirsdagen. Hadde det vært ei natt så hadde jeg ikke sett problemet, men tre netter føles for lenge. Alternativet blir at jeg må kjøre å hente på søndag, og det tar jo fort hele dagen ettersom det er to timer en vei. Barnet sover ikke på dagtid, og krever full oppmerksomhet når det er våkent, så om blir hjemme så får jeg ikke lest. Anonymous poster hash: 4581c...8bf La barnet være hos bestemoren. Då får du konsentrere deg med lesingen og barnet kommer nok til å storkose seg hos bestemor i tre dager:)
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #10 Skrevet 22. januar 2015 Jeg hadde ikke vært vekke så lenge fra sønnen min når han var så gammel hvertfall. Men sønnen min har alltid vært veldig klar på at han ikke vil være alene hos noen uten meg,uansett hvor glad han er i de som han skal overnatte hos. Så jeg hadde vært vekke maks en natt. Anonymous poster hash: f78aa...30d
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #11 Skrevet 22. januar 2015 Vi har ikke hatt ungene på overnatting før de var nesten to år og da kun en natt så jeg syns 3 netter er mye. Selv om du skal føde nr.2 snart trenger jo ikke ungen å være borte flere netter. Holder å ha barnevakt hjemme hos dere selv de timene fødselen tar. Ikke bra for den lille ungen å bli sendt bort siden dere skal ha ny unge. Hvor lenge varer egentlig eksamen? Anonymous poster hash: 681c1...387 Det hender da faktisk at man må bli på sykehuset noen dager etter fødselen... Anonymous poster hash: 15f5e...be9 Ja den som føder, men som regel har ungene en far også. Anonymous poster hash: 681c1...387
QueeenBeee Skrevet 22. januar 2015 #12 Skrevet 22. januar 2015 På grunn av at pappa måtte jobbe og mamma ble innlagt på sykehus i 2 måneder og jeg ikke hadde barnehageplass måtte jeg bo til mormor i 2 måneder da jeg var 2 år. Mormor kom reisende 40 mil for å hente meg også hjem igjen. Ut i fra det jeg fikk fortalt så gikk det kjempe bra og jeg hadde em fin sommer med mormor, bestefar og masse onkler. Mamma fortalte at det var kun hun som hadde det fælt som var så langt unna. Ingen tilknytningsproblemer til mamman min og har et tett forhold til mormor i dag. 2 år gammel og 3 netter er jo ingenting og ungen kommer sikkert til å kose seg masse.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #13 Skrevet 22. januar 2015 Jeg ville ikke hatt henne borte mer enn 1 natt. Anonymous poster hash: b92ad...914
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #14 Skrevet 22. januar 2015 Ville ikke hatt henne borte mer enn en natt. Anonymous poster hash: 27a9e...535
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #15 Skrevet 22. januar 2015 Vi var fast hos besteforeldre annenhver helg fra vi var et år fordi foreldrene våre hadde mye jobb. Aldri tatt noe skade av det. Tvert imot. Jeg har passet min lillesøster fra torsdag-søndag da hun var 1 1/5 år. Gikk helt fint. Anonymous poster hash: d1e49...cc9
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #16 Skrevet 22. januar 2015 Barnet får det mye bedre hos ei bestemor hun er trygg på og som gir full oppmerksomhet enn hjemme hos ei eksamensstressa mor!😊 Anonymous poster hash: 6c872...83c
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #17 Skrevet 22. januar 2015 Jeg hadde eksamen forrige uke når jeg var hjemme alene med alle 3 barna. Og nå denne uka mens jeg hadde et barn hjemme. Det var 24 timers eksamen. Ble selv syk natta før den skulle leveres, og hadde et sykt barn hjemme og. Det gikk helt fint. Poenget er at hvis du vegrer deg sånn, hvorfor ikke bare ha barnet hjemme? Anonymous poster hash: a0ab1...736
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #18 Skrevet 23. januar 2015 Blir slik at hun blir hjemme, faren dro på sjøen forrige uke, så hun går og savner han også, føltes ikke rett å ha henne borte over så mange dager. Skole og eksamen er viktig, men barnets behov er viktigst. Anonymous poster hash: 4581c...8bf
Gjest Moonstruck Skrevet 23. januar 2015 #19 Skrevet 23. januar 2015 Men er det ditt eller barnet sitt behov? Har full forståelse for at det er vanskelig å være borte fra henne, men om hun trives hos sine besteforeldre - er det ikke da viktigere at du får tatt eksamen, slik at du kan få den jobben du ønsker? Det vil jo både du og jenta di være tjent med på sikt:)
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #20 Skrevet 23. januar 2015 Vi har ikke hatt ungene på overnatting før de var nesten to år og da kun en natt så jeg syns 3 netter er mye. Selv om du skal føde nr.2 snart trenger jo ikke ungen å være borte flere netter. Holder å ha barnevakt hjemme hos dere selv de timene fødselen tar. Ikke bra for den lille ungen å bli sendt bort siden dere skal ha ny unge. Hvor lenge varer egentlig eksamen? Anonymous poster hash: 681c1...387 Det hender da faktisk at man må bli på sykehuset noen dager etter fødselen... Anonymous poster hash: 15f5e...be9 Ja? Er du alenemor da eller? Skal føde til våren selv og har barn fra før. Mannen er med på fødslen, men så skal jo han såklart ta seg av det andre barnet hjemme til jeg skal dra hjem.... vi trenger da ikke 2 stk inne på sykehuset, og man kan ikke bare glemme ansvaret for barn man har fra før selv om det kommer en ny. Uaktuelt å ha barnevakt mange dager bare fordi jeg skal føde.... Anonymous poster hash: 62d2c...a99
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #21 Skrevet 23. januar 2015 Min var 11 mnd første gang han lå en helg borte til besteforeldre. Anonymous poster hash: 949a8...782
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #22 Skrevet 23. januar 2015 Vi var borte en uke da vår var 3 år, bodde da hos besteforeldrene og storkoste seg. Ble godt bortskjemt Så lenge barnet er trygg på bestemor så ser jeg ikke problemet. Er det ikke godt at de kan få litt tid til å knytte gode bånd seg i mellom også? Selv bodde jeg i 10 dager hos besteforeldre på andre siden av landet da jeg var 2-3 år, og har bare gode minner fra det. Fikk et godt og nært forhold til de etter det Hva ser dere for dere blir skadene av at barnet sover borte tre netter? Anonymous poster hash: 39503...cd3
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #23 Skrevet 23. januar 2015 Barnet er glad i bestemor, men barnets beste er å ha rutiner, og de gangene hun har vært borte tidligere så har hun blitt hysterisk når hun har kommet hjem, hun må ligge å holde meg fast på natta, får ikke reise meg fra sofa uten at hun løper etter å gråter. Så vil si det er for hennes behov, selv om jeg også liker best å ha henne hjemme. Anonymous poster hash: 4581c...8bf
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #24 Skrevet 23. januar 2015 Hadde gjort som deg HI 😃 Anonymous poster hash: 27a9e...535
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2015 #25 Skrevet 23. januar 2015 Hadde gjort som deg HI 😃 Anonymous poster hash: 27a9e...535
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå