Gå til innhold

2 timer lang bussreise uten mulighet for sete til minste.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde også leid bil så du er ikke alene om å være " hysterisk" ifølge dib damer.

Anonymous poster hash: 41bf9...f90

Tror nok vi heller mot det, ja... Da er det enklere å stoppe hvis han må skifte bleie, blir sut, etc. også

Anonymous poster hash: 13cef...69e

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Når du tenker på sikkerhet (noe som er bra) har du da tenkt på hvordan det er og kjøre selv dir dere skal, har vært en del i utlandet og har absolutt tatt taxi eller buss før jeg hadde kjørt selv/ eller latt mannen kjøre, de har andre trafikkregler og andre måter og merke opp veien på, ikke bare gule og hvite striper som her i Norge.

Endret av Mamma_til_2
Skrevet

To timer med en transferbuss blir sansynlig vis maks 1 1/2 time med taxi. Avhengi av hvor dere skal er det ikke sikkert det blir så dyrt.

Anonymous poster hash: 060e1...66d

Skrevet

Når du tenker på sikkerhet (noe som er bra) har du da tenkt på hvordan det er og kjøre selv dir dere skal, har vært en del i utlandet og har absolutt tatt taxi eller buss før jeg hadde kjørt selv/ eller latt mannen kjøre, de har andre trafikkregler og andre måter og merke opp veien på, ikke bare gule og hvite striper som her i Norge.

Jada, det er selvsagt tatt med i beregningen :) Har kjørt der tidligere, og det går helt fint. Er vel heller noe med at hvis jeg sikrer han skikkelig og det skjer noe så trenger jeg ikke klandre meg selv for ikke å ha gjort det jeg skulle...

Skrevet

Det er helt vanlig å la ungene sitte på fanget eller på sete ved siden av når man tar buss.

Jeg har ikke lappen og tar mye buss, trikk , tog og t bane. Tar ikke med meg bilsete hver gang vi skal ta offentlig transport. Har heller aldri sett noen ha med seg store bilseter på ferie.

Vi tar bussen hver dag å da sitter 3 åringen i setet ved siden av,MEN har alltid på sikkerhetsbeltet.

Syns det er verre å skulle ta buss i utlandet der de grisekjører,å itellegg ikke har sikkerhetsbeltet.

Anonymous poster hash: 84202...0b9

Skrevet

Det er helt vanlig å la ungene sitte på fanget eller på sete ved siden av når man tar buss.

Jeg har ikke lappen og tar mye buss, trikk , tog og t bane. Tar ikke med meg bilsete hver gang vi skal ta offentlig transport. Har heller aldri sett noen ha med seg store bilseter på ferie.

Vi tar bussen hver dag å da sitter 3 åringen i setet ved siden av,MEN har alltid på sikkerhetsbeltet.

Syns det er verre å skulle ta buss i utlandet der de grisekjører,å itellegg ikke har sikkerhetsbeltet.

Anonymous poster hash: 84202...0b9

I Oslo finnes det ikke seler på bussen.

Skrevet

Kjøp privat transfer, pleier ikke koste særlig mer enn buss. Finn noen som har sete.

Skrevet

Vi har hatt barnet på fanget vi.. Det er liksom slik når man er å reiser, det er andre regler og andre kulturer. Vi er veldig glad i å reise da, men selv om man er veldig nøye med sikkerheten, så er det ikke alltid mulig å følge norsk standard. At busser som går langt har setebelter er slett ikke sikkert!! Vi var i Spania i sommer, og bussen fra flyplassen der hadde ikke seler - og da hjelper det lite å ha drasset med et bilsete.. Hvis du vil garantere trygg transport, må dere leie bil. Men jeg ville ikke stolt på barnesetene du kan leie, da de for det meste gir falsk trygghet (ikke godkjent norsk standard).

Anonymous poster hash: 2c14c...3d9
Skrevet

Vi har hatt barnet på fanget vi.. Det er liksom slik når man er å reiser, det er andre regler og andre kulturer. Vi er veldig glad i å reise da, men selv om man er veldig nøye med sikkerheten, så er det ikke alltid mulig å følge norsk standard. At busser som går langt har setebelter er slett ikke sikkert!! Vi var i Spania i sommer, og bussen fra flyplassen der hadde ikke seler - og da hjelper det lite å ha drasset med et bilsete.. Hvis du vil garantere trygg transport, må dere leie bil. Men jeg ville ikke stolt på barnesetene du kan leie, da de for det meste gir falsk trygghet (ikke godkjent norsk standard).

Anonymous poster hash: 2c14c...3d9

Jada, og vi kjører jo buss her med vogn. Men da sitter han fast. Hadde han vært som broren hadde jeg ikke ofra det en tanke, men han er noget vilter ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...