Gå til innhold

2 timer lang bussreise uten mulighet for sete til minste.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt påspandert sydentur til høsten, men det er ikke sete i bussen og heller ikke mulig å feste et om vi tar med selv. Prisen for å leie bil er 6000 kr og det finnes ikke parkering på hotellet... han er 2 år når vi reiser. What to do??

Anonymous poster hash: 13cef...69e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finns da barneseter i bussene, noen er integrert i setet andre ligger i en kasse ca midt i bussen.

Skrevet

Hva med å ha barnet i en vogn? Jeg vet ikke om det er tryggere enn å la ham sitte i et sete (som kanskje ikke engang har setebelter?)... Vi tar aldri buss med barnet, men bhg gjør det fra tid til annen om de skal noe spesielt, og da sitter de minste i vogna. 

Anonymous poster hash: f9a23...350
Skrevet

Hva med å ha barnet i en vogn? Jeg vet ikke om det er tryggere enn å la ham sitte i et sete (som kanskje ikke engang har setebelter?)... Vi tar aldri buss med barnet, men bhg gjør det fra tid til annen om de skal noe spesielt, og da sitter de minste i vogna. 

Anonymous poster hash: f9a23...350

De fleste busser som går så langt har belter :)

Skrevet

Nei, jeg har spurt flyselskapet og de opplyser om at det ikke er barneseter i bussene de bruker, og det er heller ikke seler i alle bussene. Dette var utrolig kjedelig :(

Det er transferbuss fra flyplassen til hotellet så tipper det ikke er noe mulighet for å ha vogn stående i midtgangen.

Skrevet

Jeg hadde enten tatt med bilsete og tatt taxi (om avstanden ikke er veeeeldig lang), eller bestilt et slikt "tre over setet"-seletøy og tenkt at det var bedre enn ingenting. Noe a la dette: http://www.ebay.com/itm/New-Cotton-Convenient-Baby-Car-Seat-ET06-/331456753827?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4d2c5cb0a3

Anonymous poster hash: 5ca28...07c

Det tar 2 timer med buss, så taxi utgår.

Gjest flykræsj
Skrevet

Hvis ikke det hadde vært andre muligheter, hadde jeg tatt ungen på fanget og latt det stå til... Vi gjorde det på ferie i italia. Ikke perfekt, men kan jo ikke akkurat avlyse turen pga manglende barnesete.

Skrevet

Jeg hadde enten tatt med bilsete og tatt taxi (om avstanden ikke er veeeeldig lang), eller bestilt et slikt "tre over setet"-seletøy og tenkt at det var bedre enn ingenting. Noe a la dette: http://www.ebay.com/itm/New-Cotton-Convenient-Baby-Car-Seat-ET06-/331456753827?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4d2c5cb0a3

Joda. Den var jo lur nok, men om det skjer noe da? Hoff, dette var dumt :/

Skrevet

Har blitt påspandert sydentur til høsten, men det er ikke sete i bussen og heller ikke mulig å feste et om vi tar med selv. Prisen for å leie bil er 6000 kr og det finnes ikke parkering på hotellet... han er 2 år når vi reiser. What to do??

Da har du barnet på fanget. Sånn er det mange av transfer bussene, og det er mange barn med på bussene.

Vi bor i Oslo og tar bussen titt og ofte, og da sitter mine, dine og alles barn i seter uten barnesete. Slik er det bare... De som ikke tar buss med små barn bor kanskje ikke slik at det er naturlig å ta buss? Det er minst like farlig å ha barnet sittende i vogn hele turen, den beskytter jo ikke noe...

Reis, kos dere og prøv å ikke bekymre deg : )

Skrevet

Hvis ikke det hadde vært andre muligheter, hadde jeg tatt ungen på fanget og latt det stå til... Vi gjorde det på ferie i italia. Ikke perfekt, men kan jo ikke akkurat avlyse turen pga manglende barnesete.

Signerer den.

Anonymous poster hash: 10ef1...738

Skrevet

Vi reiste med buss fra flyplassen i 1,5 time da barnet var 1,5 år. Hadde ikke barnesete og hadde henne på fanget.

Anonymous poster hash: 34de5...b07
Skrevet

Den i linken festes med setebelte, så da utgår jo det. Hadde ikke turen vært så lang så hadde deg gått å ha han på fanget, men det går ikke i 2 timer...

Gjest flykræsj
Skrevet

Den i linken festes med setebelte, så da utgår jo det. Hadde ikke turen vært så lang så hadde deg gått å ha han på fanget, men det går ikke i 2 timer...

Hvorfor ikke? Hva gjør dere på flyet da? Han kommer jo ikke til å sitte bom stille i fanget i to timer. Må bytte fang, la han sitte litt i sete selv osv. Eller er det trafikksikkerhet du tenker på? Da er jo iså fall de voksne uten setebelte i like stor fare...

Skrevet

Hvorfor ikke? Hva gjør dere på flyet da? Han kommer jo ikke til å sitte bom stille i fanget i to timer. Må bytte fang, la han sitte litt i sete selv osv. Eller er det trafikksikkerhet du tenker på? Da er jo iså fall de voksne uten setebelte i like stor fare...

Fordi han er en mare. Gruer meg allerede til flyturen. Men ja, jeg tenker på sikkerheten. Det er jo den jeg bekymrer meg for. Om vi styrter med flyet (flott nick, forresten!) så dør vi jo uansett. I en buss kan jeg leve med at jeg blir lam fra livet og ned, men jeg kan ikke tilgi meg selv at ungen dør fordi de ikke er godt nok sikra.

(Og dør jeg selv, så må jeg strengt tatt ikke leve med det...)

Blir nok til at vi leier en bil, tror jeg.

Skrevet

Det er helt vanlig å la ungene sitte på fanget eller på sete ved siden av når man tar buss.

Jeg har ikke lappen og tar mye buss, trikk , tog og t bane. Tar ikke med meg bilsete hver gang vi skal ta offentlig transport. Har heller aldri sett noen ha med seg store bilseter på ferie.

Skrevet

Fordi han er en mare. Gruer meg allerede til flyturen. Men ja, jeg tenker på sikkerheten. Det er jo den jeg bekymrer meg for. Om vi styrter med flyet (flott nick, forresten!) så dør vi jo uansett. I en buss kan jeg leve med at jeg blir lam fra livet og ned, men jeg kan ikke tilgi meg selv at ungen dør fordi de ikke er godt nok sikra.

Men da får dere sitte hjemme i pottitlandet til barnet er 18 år da... Makan til hysteri.

Skrevet

Har alltid henta mi på fanget med mulighet for eget sete når vi tar buss i utlandet. Gjør det mye pga mange reiser. Det går som oftest helt fint. Pappan sitter bak så kan dere bytte litt på.

Skrevet

Men da får dere sitte hjemme i pottitlandet til barnet er 18 år da... Makan til hysteri.

Jeg sier jo at vi mest sannsynlig leier en bil. Er da ikke nødvendig å bli grinete av den grunn?

Skrevet

Den i linken festes med setebelte, så da utgår jo det. Hadde ikke turen vært så lang så hadde deg gått å ha han på fanget, men det går ikke i 2 timer...Anonymous poster hash: 13cef...69e

Fordi han er en mare. Gruer meg allerede til flyturen. Men ja, jeg tenker på sikkerheten. Det er jo den jeg bekymrer meg for. Om vi styrter med flyet (flott nick, forresten!) så dør vi jo uansett. I en buss kan jeg leve med at jeg blir lam fra livet og ned, men jeg kan ikke tilgi meg selv at ungen dør fordi de ikke er godt nok sikra. (Og dør jeg selv, så må jeg strengt tatt ikke leve med det...)Blir nok til at vi leier en bil, tror jeg. Anonymous poster hash: 13cef...69e
Tror det er best om dere ikke drar, med disse dommedagsprofetiene som plager deg..

Anonymous poster hash: 96264...725

Skrevet

Det finnes plenty av slike seler som festes uten belte, jeg bare tok den første jeg kom over (ser den har beltefesting). Let litt på ebay.

Selvfølgelig langt fra optimal sikring, men også betydelig bedre enn ingenting.

Skrevet

Den i linken festes med setebelte, så da utgår jo det. Hadde ikke turen vært så lang så hadde deg gått å ha han på fanget, men det går ikke i 2 timer...Anonymous poster hash: 13cef...69e

Fordi han er en mare. Gruer meg allerede til flyturen. Men ja, jeg tenker på sikkerheten. Det er jo den jeg bekymrer meg for. Om vi styrter med flyet (flott nick, forresten!) så dør vi jo uansett. I en buss kan jeg leve med at jeg blir lam fra livet og ned, men jeg kan ikke tilgi meg selv at ungen dør fordi de ikke er godt nok sikra. (Og dør jeg selv, så må jeg strengt tatt ikke leve med det...)Blir nok til at vi leier en bil, tror jeg. Anonymous poster hash: 13cef...69e
Tror det er best om dere ikke drar, med disse dommedagsprofetiene som plager deg..

Anonymous poster hash: 96264...725

Næmmen kjære deg?? Det er da ikke snakk om noe dommedagsprofetier, jeg spør jo bare hva man evt kan gjøre. Jeg og skjønner at sannsynligheten for at vi styrter med flyet er marginal, og gjør vi det ja så gjør vi det.

Men det er ikke snakk om at vi skal kjøre bil i sverige, men i et land hvor de kjører som om de har stjålet både bil og bensin. Siden NÅR ble det forbudt å tenke på barnas sikkerhet? Her inne er man jo ubrukelig som mor om man ikke har ungene bakovervendt til de er 6, men å ha de løst på fanget i en buss er liksom helt greit?

Skrevet

Det finnes plenty av slike seler som festes uten belte, jeg bare tok den første jeg kom over (ser den har beltefesting). Let litt på ebay.

Selvfølgelig langt fra optimal sikring, men også betydelig bedre enn ingenting.

Skal ta en kikk, takk for tips :) Absolutt bedre enn ingenting! Sånn bortsett fra sikkerheten, så er det fint å ha noe som holder han i ro :)

Skrevet

Hadde også leid bil så du er ikke alene om å være " hysterisk" ifølge dib damer.

Anonymous poster hash: 41bf9...f90

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...