Gå til innhold

Jeg har nettopp funnet ut at...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde aldri flyttet sammen med en som hadde så mye gjeld. I hvertfall ikke om jeg hadde barn å tenke på. Hvis du elsker ham kan du stille ultimatum om at han skaffer seg gjeldsordning og følger den opp de neste tre årene før du kan tenke på å flytte sammen. Hvis du er en tålmodig kvinne da....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flytte sammen behøver ikkje og rånere deg så lenge alt står på deg. Men gifter du deg blir det ei Anna mølle. Men du må alltid betale på han.

Anonymous poster hash: a4bf3...3c6

Skrevet

Tenk på sønnen din og hvordan det vil påvirke hans framtid om du blir i et forhold til en med så mye gjeld, i tillegg til andre ting som tydeligvis ikke er helt greit heller...

Anonymous poster hash: a9428...dcc

Skrevet

Det hadde jeg ikke hatt noe problem med. Her har jeg og mannen tilsammen ca 1 mill i inkassogjeld. Ser helt ærlig ikke problemet? Det er da for pokker meg ikke pengene hans jeg giftet meg med! Ja vi har mye gjeld, ja vi har vært dumme men ting har alltid en forklaring og en grunn. Vi er gift, leier hus og har 3 små barn. Livet vårt er helt likt som en hvilken som helst småbarnsfamilie. Vi er ikke noe annerledes og vi lever ikke på en annen måte selvom vi har gjeld.

Anonymous poster hash: 8c2e1...730

Skrevet

Han har ingen av foreldrene igjen, de døde nettopp. Ingenting å arve derfra...

Jeg vet ærlig talt ikke om jeg elsker han så høyt at jeg vil ofre hele mitt eget liv og handlefrihet. For det er det det ender med. For meg og min sønn. Pga hans gamle tull... Jeg vet at jeg klarer meg helt fint alene. Vi har et bosted og alt er fint. Vet ikke om jeg frivillig orker å gå inn i det økonomiske kaoset hans... Men nå prater han om å flytte sammen. Da blir vel jeg og min inntekt også dratt med i regnestykkene med brevene om utleggstrekk som kommer fra politiet/namsmannen hele tiden? Noen som vet?

Anonymous poster hash: a3046...b35

Hvis dere flytter sammen så kommer du uansett til å måtte betale mesteparten av de daglige utgiftene og dette vil bli beinhardt for dere. Hvis du ikke er hodestups forelsket så gå din vei, tenk på at de pengene du tjener heller bør gå kun til deg og din sønn og deres fremtid.

Anonymous poster hash: 3f13b...280

Godt poeng... Joda, jeg var hodestups forelska. Men nå har det vært mye greier i det siste og han viser seg å være to personer... En som er omsorgsfull, snill og god og som jeg elsker - også er det han skumle, som er mistenksom på alt og alle rundt seg (meg inkludert) og har over to millioner i gjeld... Så jeg vet jeg må gå...

Ja, da er det jo mer enn "bare" pengene som er ett problem. Du kommer neppe til å angre dersom du går, for dette høres ut som noe som bare kommer til å bli verre. Masse lykke til, det er tungt i starten men mange fisker i havet :)

I know - skulle ønske det var enkelt ;)

Det er nå det er enkelt å komme seg ut. Når dere flytter sammen er det plutselig mye vanskeligere å komme seg ut av forholdet. Da har man hensynet til ungen som er blitt knyttet til en (mulig) uansvarlig fyr, det er så mye styr med mitt og ditt osv. osv.

Jeg ville ha gått. Å ha vært så uansvarlig ovenfor seg selv gjør at jeg ville ha hatt mine store tvil om han klarer å være ansvarlig ovenfor oss og vår familie. Når du da slenger oppå at han er mistenksom osv så er det ingen tvil i min sjel om at jeg hadde taklet å vært kjæreste med den mannen. Da hadde jeg faktisk levd livet uten mann,ever.

Skrevet

Jeg vet ærlig talt ikke om jeg elsker han så høyt at jeg vil ofre hele mitt eget liv og handlefrihet. For det er det det ender med. For meg og min sønn. Pga hans gamle tull... Jeg vet at jeg klarer meg helt fint alene. Vi har et bosted og alt er fint. Vet ikke om jeg frivillig orker å gå inn i det økonomiske kaoset hans... Men nå prater han om å flytte sammen. Da blir vel jeg og min inntekt også dratt med i regnestykkene med brevene om utleggstrekk som kommer fra politiet/namsmannen hele tiden? Noen som vet?

Selvfølgelig vil han flytte sammen. Da kan jo du hjelpe han med gjelda. For din sønns skyld; styr unna! Han skal ikke måtte vokse opp i et hjem hvor mammma ikke har råd til noenting fordi hun må hjelpe en idiot som har ødslet vekk 2 millioner. For det er det han er. Uansett hvor flott han er på andre områder. Ikke la deg dra med i dragsuget hans, du fortjener bedre enn p tilbringe resten av livet med å snu på krona.
Skrevet

Det hadde jeg ikke hatt noe problem med. Her har jeg og mannen tilsammen ca 1 mill i inkassogjeld. Ser helt ærlig ikke problemet? Det er da for pokker meg ikke pengene hans jeg giftet meg med! Ja vi har mye gjeld, ja vi har vært dumme men ting har alltid en forklaring og en grunn. Vi er gift, leier hus og har 3 små barn. Livet vårt er helt likt som en hvilken som helst småbarnsfamilie. Vi er ikke noe annerledes og vi lever ikke på en annen måte selvom vi har gjeld.

Anonymous poster hash: 8c2e1...730

For det første, det er enklere å tilgi enn mann for feil du selv har begått.

For det andre: du kommer til å merke forskjellen når pensjonen skal dekke boutgifter i tillegg til alt det andre. De fleste har nedbetalt bolig innen den tid.

Skrevet

Om du velger og flytte sammen med han så sørg for at du skriver samboerkontrakt. Ikke under noen omstendigheter må dere få felles økonomi. Og sørg for at han betaler sin del av husleigen, strøm, mat osv. Ikke la han leve på deg og ikke la han tro at han kommer til og få det bedre økonomi ved at du betaler når han er blakk. 

Husk at det er lett og gå i en økonomisk felle, selv om du ikke har ansvaret for hans økonomiske rot og at det dermed kan bli litt for enkelt for han og la deg betale for kino, resurantbesøk, byturer, julegaver , ferie osv. Dette kan være en lett felle for deg og gå i siden du sikkert syns synd i fyren og at du er nødt til og betale for han er den eneste måten dere faktisk kan finne på ting for han har aldri råd :(

Skrevet

...mannen jeg elsker har over to millioner i inkassogjeld hos ulike kreditorer. Han eier ikke noe eiendom, bil eller andre eiendeler av verdi og nesten hele lønna blir trukket pga dette...

Nå gikk ting litt i knas her... Han har sagt han har en del gjeld og blir trukket pga dette, men jeg var ikke forberedt på at det var snakk om SÅ mye... :(

To millioner...?!!

Han må da tidligere ha eid hus, bil osv. for å i det hele tatt ha fått låne så mye. Eller kan det være snakk om at han har svindlet bankene også?

Er dere gift, eller kun samboere?

Har han fast jobb? I så fall vil han kunne kvalifiserer til gjeldsordning, dersom dere kun er samboere.

Anonymous poster hash: 19afc...85f

Skrevet

Hvis dere flytter sammen så kommer du uansett til å måtte betale mesteparten av de daglige utgiftene og dette vil bli beinhardt for dere. Hvis du ikke er hodestups forelsket så gå din vei, tenk på at de pengene du tjener heller bør gå kun til deg og din sønn og deres fremtid.

Godt poeng... Joda, jeg var hodestups forelska. Men nå har det vært mye greier i det siste og han viser seg å være to personer... En som er omsorgsfull, snill og god og som jeg elsker - også er det han skumle, som er mistenksom på alt og alle rundt seg (meg inkludert) og har over to millioner i gjeld... Så jeg vet jeg må gå...

Det er nok ikke rart at han har blitt mistenksom og på vakt, dersom han har så mange kreditorer og gjeld. Da må han være utsatt for litt av et press fra dem.

Søker han om gjeldsordning via NAV, så vil han være helt gjeldsfri etter fem år, og månedlig ha ca. 10 000 til overs etter at alle kreditorer og regninger er betalt.

Skrevet

Jeg kan ikke skjønne hvilke egenskaper han kan ha som er så gode at du i det hele tatt vurderer å la sønnen din vokse opp i et sånt økonomisk uføre.

Anonymous poster hash: 10f0a...cd4

Skrevet

Om han har så mye gjeld som 2 milloner kr,er dette noe han aldri kommer til og klare og nedbetale. Han må søke om gjeldsordning. Da betaler han så mye han kan i en 5 års periode og etter dette blir resten av gjelden slettet. Da kan han altså om en 5 års tid starte på nytt.

Nettopp.

De fleste kan havne i en skikkelig økonomisk vanskelig situasjon, og er man der så er veien ut igjen svært tung- men mulig med gjeldsordning. Men to millioner var ekstremt mye, må jeg si.... At han har vært ærlig nå er uansett et pluss. For jeg antar at han fortalte det selv?

Skrevet

Har du kjent han lenge? I såfall, hva mer er det du ikke vet om han tenker jeg....

Anonymous poster hash: d8bc1...b22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...