Gå til innhold

Jeg har nettopp funnet ut at...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...mannen jeg elsker har over to millioner i inkassogjeld hos ulike kreditorer. Han eier ikke noe eiendom, bil eller andre eiendeler av verdi og nesten hele lønna blir trukket pga dette...

Nå gikk ting litt i knas her... Han har sagt han har en del gjeld og blir trukket pga dette, men jeg var ikke forberedt på at det var snakk om SÅ mye... :(

Anonymous poster hash: a3046...b35

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vitner jo om dårlig dømmekraft og dårlige prioriteringer, samt en ganske mangelfull modenhet. Ville nok sagt ha det bra der. Enda godt at du ikke er trukket med inn i gjørma...

Skrevet

Så kjedelig! Tror jeg hadde gått videre og satset på å finne en annen elske.

Anonymous poster hash: 206a4...b10

Skrevet

Oi, det hadde vært en dealbreaker for meg. Samboeren min hadde også en del inkassogjeld da vi møttes, og det tenkte lenge og hardt på om det var aktuelt å satse på han pga det. Men det var "kun" snakk om 60 000, så det er relativt raskt å nedbetale om man må. Jeg valgte å satse på han, men fra det sekundet vi flyttet sammen tok jeg over all kontroll på økonomien og jeg sa så klart nei til både å gifte meg og få barn med han inntil gjelden hans er nedbetalt. Hadde det vært snakk om så mye som det du forteller så hadde jeg aldri blitt sammen med han, for så mye gjeld kommer til å holde han igjen resten av livet sannsynligvis. I tillegg er det inkassogjeld som renter seg som ett uvær, så sjansen for å få det nedbetalt er minimal, ingen banker vil vel låne han penger med bedre vilkår for å nedbetale det med. Dere kan ikke kjøpe noe som helst sammen på kanskje 20-30 år. Utrolig trist, men det der er grovt. 

Anonymous poster hash: 3f13b...280
Skrevet

Beklager hadde dratt min vei

Anonymous poster hash: ee192...3d4

Skrevet

...mannen jeg elsker har over to millioner i inkassogjeld hos ulike kreditorer. Han eier ikke noe eiendom, bil eller andre eiendeler av verdi og nesten hele lønna blir trukket pga dette...

Nå gikk ting litt i knas her... Han har sagt han har en del gjeld og blir trukket pga dette, men jeg var ikke forberedt på at det var snakk om SÅ mye... :(

Huff.. den var lei.. jeg hadde faktisk aldri villet ha en mann med så mye gjeld, det vil bli et mørke i lang tid fremover. .

Som hun over hadde også min mann litt minus da vi møttes, men ikke på langt nær så mye. .Men jeg synes det var ille nok og tenkte på at hvis det hadde vært snakk om millioner hadde jeg ikke orket..

men du må jo selvfølgelig sette ting litt opp mot hverandre. . Hva betyr noe for deg? Er du villig til å ikke kunne kjøpe hus og leve trangt i lang tid? Er han verdt det økonomiske slitet?

Anonymous poster hash: ec8f2...2eb

Skrevet

To mill :(

Da hadde jeg gått. Økonomisk sikkerhet betyr enormt mye for meg.

Anonymous poster hash: c6d3d...bd9

Skrevet

Overforbrukt 2 mill -har han ikke NOE igjen? Som han kan selge?? Kan det være det kommer noe arv etc i fremtiden ? Hvordan vil han Selv løse dette?? Kjip situasjon også .. Er ikke bare å dra heller regner jeg med, om du elsker han :-/

Anonymous poster hash: 7b404...1e1

Skrevet

Han har ingen av foreldrene igjen, de døde nettopp. Ingenting å arve derfra...

Jeg vet ærlig talt ikke om jeg elsker han så høyt at jeg vil ofre hele mitt eget liv og handlefrihet. For det er det det ender med. For meg og min sønn. Pga hans gamle tull... Jeg vet at jeg klarer meg helt fint alene. Vi har et bosted og alt er fint. Vet ikke om jeg frivillig orker å gå inn i det økonomiske kaoset hans... Men nå prater han om å flytte sammen. Da blir vel jeg og min inntekt også dratt med i regnestykkene med brevene om utleggstrekk som kommer fra politiet/namsmannen hele tiden? Noen som vet?

Skrevet

2 mill?? Hvordan er det i det hele tatt mulig lurer jeg på da? Hvordan har han fått til det?

Anonymous poster hash: d8bc1...b22

Skrevet

2 mill?? Hvordan er det i det hele tatt mulig lurer jeg på da? Hvordan har han fått til det?

Anonymous poster hash: d8bc1...b22

Sløsing, dårlige valg (mange), uheldige situasjoner, dyre biler....

Skrevet

Jeg vet ærlig talt ikke om jeg elsker han så høyt at jeg vil ofre hele mitt eget liv og handlefrihet. For det er det det ender med. For meg og min sønn. Pga hans gamle tull... Jeg vet at jeg klarer meg helt fint alene. Vi har et bosted og alt er fint. Vet ikke om jeg frivillig orker å gå inn i det økonomiske kaoset hans... Men nå prater han om å flytte sammen. Da blir vel jeg og min inntekt også dratt med i regnestykkene med brevene om utleggstrekk som kommer fra politiet/namsmannen hele tiden? Noen som vet?

Hvis dere flytter sammen så kommer du uansett til å måtte betale mesteparten av de daglige utgiftene og dette vil bli beinhardt for dere. Hvis du ikke er hodestups forelsket så gå din vei, tenk på at de pengene du tjener heller bør gå kun til deg og din sønn og deres fremtid.

Skrevet

Da kan kjærlighet bare ryke og reise for min del. Hadde aldri orket å leve med økonomisk usikkerhet, og å ikke kunne stole på kjæresten.

Skrevet

Hvis dere flytter sammen så kommer du uansett til å måtte betale mesteparten av de daglige utgiftene og dette vil bli beinhardt for dere. Hvis du ikke er hodestups forelsket så gå din vei, tenk på at de pengene du tjener heller bør gå kun til deg og din sønn og deres fremtid.

Godt poeng... Joda, jeg var hodestups forelska. Men nå har det vært mye greier i det siste og han viser seg å være to personer... En som er omsorgsfull, snill og god og som jeg elsker - også er det han skumle, som er mistenksom på alt og alle rundt seg (meg inkludert) og har over to millioner i gjeld... Så jeg vet jeg må gå...

Skrevet

Siden dere ikke bor sammen en gang, så hadde jeg gått. Det er alt for mye gjeld.

Min ektemann, ble spilleavhengig, og spilte bort alle pengene våres. Og han nektet for alt og bare fortsatte. Jeg brukte 300 000 av min arv på gjelden og, siden my var i begge sitt navn, siden vi var gift. Så gikk jeg fra han. Han satt da igjen med 50 000 i gjeld. I dag har han ca 500 000 i gjeld. Det bare øker.

Anonymous poster hash: b830b...bdf
Skrevet

No way! Tror ikke lenger på "the one and only", så jeg hadde lett etter en annen...

Anonymous poster hash: 82f31...8ea

Skrevet

Godt poeng... Joda, jeg var hodestups forelska. Men nå har det vært mye greier i det siste og han viser seg å være to personer... En som er omsorgsfull, snill og god og som jeg elsker - også er det han skumle, som er mistenksom på alt og alle rundt seg (meg inkludert) og har over to millioner i gjeld... Så jeg vet jeg må gå...

Ja, da er det jo mer enn "bare" pengene som er ett problem. Du kommer neppe til å angre dersom du går, for dette høres ut som noe som bare kommer til å bli verre. Masse lykke til, det er tungt i starten men mange fisker i havet :)

Skrevet

Med så mange fisk i havet så hadde jeg ikke valgt en med kroken i kjeften.

Anonymous poster hash: a48dc...acd

Skrevet

Ja, da er det jo mer enn "bare" pengene som er ett problem. Du kommer neppe til å angre dersom du går, for dette høres ut som noe som bare kommer til å bli verre. Masse lykke til, det er tungt i starten men mange fisker i havet :)

I know - skulle ønske det var enkelt ;)

Skrevet

Vet du, jeg tenker at det går også an å bare være kjærester, ikke bo sammen.

Da finner du nok ut etter hvert om han er joe å satse på eller om du bare bør sette punktum.

Anonymous poster hash: 10843...3e9

Skrevet

Det vil jo kunne ta han mellom 20-30 år å få betalt tilbake så mye om han ikke har en inntekt på flere millioner i året. Det er nok ikke rart han blir missteknsom for han har selv så mye å skjule. Jeg hadde nok ikke orket et liv sammen med en som hadde rotet det så mye til for seg selv.

Anonymous poster hash: 7a789...f4c
Skrevet

Om han har så mye gjeld som 2 milloner kr,er dette noe han aldri kommer til og klare og nedbetale. Han må søke om gjeldsordning. Da betaler han så mye han kan i en 5 års periode og etter dette blir resten av gjelden slettet. Da kan han altså om en 5 års tid starte på nytt.

Skrevet

Da hadde jeg tatt kjærlighetssorgen og blitt ferdig med den!!

Sorry, men mennesker i så 'deep shit' skjønner d bare ikke!! Livet ditt vil bli myyyye mer komplisert enn en kjærlighetssorg i fremtiden!

Anonymous poster hash: f06c4...800

Skrevet

Hadde løpt min vei! Aldri i verden om jeg hadde gått videre etter en slik avsløring. Det er jo ikke akkurat småbeløp, dette her :-/

Anonymous poster hash: 90a97...a5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...