Gå til innhold

Er du imot rituell omskjæring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei. Mine sønner er alle omskåret.

Anonymous poster hash: a76ef...4be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Mine sønner er alle omskåret.

Anonymous poster hash: a76ef...4be

Stakkars :(

Anonymous poster hash: adfb4...bf4

Skrevet

Ja, og det skulle vært ulovelig. Der straffen er å miste foreldreretten til barnet sitt, og fengsel. Gjerne utvisning hvis foreldrene ikke er etnisk norske. ( men det sjønner jeg er vanskelig)

Anonymous poster hash: a1318...04f

Skrevet

Ja, er imot rituell omskjæring!

Anonymous poster hash: ead38...83d

Skrevet

Fy søren, er så lei av dere fordomsfulle nordmenn , som alltid tror at dere er best/ alt dere gjør er riktig... Og ser ned på andres måte å gjøre ting på. Tro meg har gjennom min jobb sett mye grusom omsorgssvikt av etnisk norske mot sine barn. Å omskjære et guttebarn er ikke omsorgssvikt!

Anonymous poster hash: 96c97...fff

Skrevet

Fy søren, er så lei av dere fordomsfulle nordmenn , som alltid tror at dere er best/ alt dere gjør er riktig... Og ser ned på andres måte å gjøre ting på. Tro meg har gjennom min jobb sett mye grusom omsorgssvikt av etnisk norske mot sine barn. Å omskjære et guttebarn er ikke omsorgssvikt!

Jo, å skjære i kroppen til små babyer er grov bestialsk omsorgssvikt. Kun syke syke mennesker gjør det!!

Skrevet

Det har vi nå hørt mange ganger. Finn noe nytt å komme med, eller kanskje fokusere på din perfekte omsorgsutøvelse 😝

Skrevet

Det har vi nå hørt mange ganger. Finn noe nytt å komme med, eller kanskje fokusere på din perfekte omsorgsutøvelse 😝

La alle velge om de ønsker å la seg skjære i når de er gamle nok til å velge selv du så går det nok fint! Du bør høre det så mange ganger at det går inn i ditt syke hodet forøvrig.

Anonymous poster hash: 88bc3...a99

Skrevet

Dummeste jeg har hørt på lenge.

Jeg ser ikke ned på de som ønsker å få utført en omskjæring på seg selv eller foreldre på vegne av barna ved medisinsk grunn.

Men rent kosmetisk er bare hårreisende. Det er ens egen rett å bestemme om man ønsker slike varige endringer på kroppen sin, ikke foreldrene sin.

Anonymous poster hash: 1ce8d...346

Skrevet

Syk er jeg ikke, heller ikke later jeg som om mine meninger er de mest riktige i verden. I mitt hjemmeland som forsåvidt er et europeisk land blir guttebarn omskjært ( ikke religiøs motiv) , og av tusenvis av alle gutter/ menn jeg kjenner så har ingen hatt noe negativt å si i fobi delse med dette.

Forstår ikke hvorfor dere hele tiden setter igang med slike tråder??? Hva er hensikten??? Dere får ikke oss til å tro at vi er syke, for de fleste jeg kjenner med guttebarn viser større omsorg ovenfor sine barn enn mange av de jeg kjenner som ikke gjør det.

Skrevet

Vet ikke helt hva jeg synes egentlig, men kjenner at jeg ikke er imot....

Har bodd i USA, der er d mer vanlig å være omskjært, enn ikke å være d. Mange er jøder og muslimer, men "vanlige" amerikanere velger d ofte fordi de mener d er rensligere.

(og d trenger dere ikke kverulere på om DERE mener noe annet, DE gjør d av den grunn!!)

Har hatt flere amr. sexpartnere (og kjenner maaaaaaange) og INGEN har problemer med 'litjkaren' ;)

Dessuten er den mye penere omskjært!

Anonymous poster hash: 76a00...009

Skrevet

Haha, man er ikke fordomsfull om man er imot å KUTTE I UNDERLIVET til små barn! Det sier seg selv at det er omsorgssvikt og helt, helt feil!

Skrevet

Vet ikke helt hva jeg synes egentlig, men kjenner at jeg ikke er imot....

Har bodd i USA, der er d mer vanlig å være omskjært, enn ikke å være d. Mange er jøder og muslimer, men "vanlige" amerikanere velger d ofte fordi de mener d er rensligere.

(og d trenger dere ikke kverulere på om DERE mener noe annet, DE gjør d av den grunn!!)

Har hatt flere amr. sexpartnere (og kjenner maaaaaaange) og INGEN har problemer med 'litjkaren' ;)

Dessuten er den mye penere omskjært!

Anonymous poster hash: 76a00...009

Ja, for all del. Arr, tørr hud og forskjellige hudfarger på penis er nydelig.

(Og forresten går antall som omskjærer ned for hvert år i USA. Nå er det vel 60-70% som IKKE omskjærer. De går fremover de også)

Hvem du kjenner eller ikke er av liten betydning. En stor andel barn dør hvert år som følge av omskjæringen og enda flere får problemer.

Skrevet

Meld deg inn i denne gruppa på facebook; Stopp rituell omskjæring av norske barn

Jo flere jo bedre :)

Anonymous poster hash: 95cd7...101

Norske barn? Det skjer da også med barn i Norge som ikke er norske eller er av norsk avstamning. Dere burde jo inkludere disse også i tittelen. F.eks "nei til rituell omskjæring av barn i Norge".

Anonymous poster hash: a3e7b...7bb

Skrevet

synes det er greit de gjør det, er deres tro, ville aldri gjort det med min sønn,men de  må gjøre hva de synes er best, de som bestemmer over barnet

Anonymous poster hash: 81b37...fc4
Skrevet

synes det er greit de gjør det, er deres tro, ville aldri gjort det med min sønn,men de må gjøre hva de synes er best, de som bestemmer over barnet

Anonymous poster hash: 81b37...fc4

Bestemmer over barnet...? Seriøst?

Skrevet

Jeg gidder ikke hisse meg opp over omskjæring av gutter så lenge det blir gjort på en god måte. Det er på linje med å ta hull i ørene på barn.

Anonymous poster hash: b6ad0...f7e

Skrevet

Jeg gidder ikke hisse meg opp over omskjæring av gutter så lenge det blir gjort på en god måte. Det er på linje med å ta hull i ørene på barn.

Du mener at å ta hull i øreflippene er det samme som å kutte bort den naturlige beskyttelsen på et mannlig kjønnsorgan? Se en video av en omskjæring så kanskje du lærer noe nytt.

Omskjæring er kjønnslemlestelse så selvfølgelig er jeg imot. Bestialsk skikk som ikke har noe i et sivilisert samfunn å gjøre. De som utfører dette burde blitt fratatt omsorgen for barna sine.

Skrevet

Du mener at å ta hull i øreflippene er det samme som å kutte bort den naturlige beskyttelsen på et mannlig kjønnsorgan? Se en video av en omskjæring så kanskje du lærer noe nytt.

Omskjæring er kjønnslemlestelse så selvfølgelig er jeg imot. Bestialsk skikk som ikke har noe i et sivilisert samfunn å gjøre. De som utfører dette burde blitt fratatt omsorgen for barna sine.

Ja, det mener jeg kan regnes som omtrent det samme. Den største forskjellen er at å omskjære gutter er noe "noen andre" gjør mens å ta hull i ørene er noe "vi" gjør.

http://www.tv2.no/a/3867225

Skrevet (endret)

Ja, det mener jeg kan regnes som omtrent det samme. Den største forskjellen er at å omskjære gutter er noe "noen andre" gjør mens å ta hull i ørene er noe "vi" gjør.

Så du mener at dette:

https://www.youtube.com/watch?v=9CqmXDpKEvQ

hvor man lager et lite hull i noe som til syvende og sist er en unyttig del av kroppen, kan sammenlignes med dette:

hvor man skjærer bort viktige deler av penis? En prosedyre som tar livet av mange barn årlig og som etterlater enda flere menn med en penis som ikke fungerer som den skal?

Hvor mange barn dør årlig av å ta hull i ørene?

Jeg er imot både omskjæring og hull i ørene, men det ene kan virkelig ikke sammenlignes med det andre.

Endret av Katteskinnet
Skrevet

Jeg er imot både omskjæring og hull i ørene, men det ene kan virkelig ikke sammenlignes med det andre.

Fy faen! Den videoen gjorde meg kvalm! Hvordan kan noen ville gjøre noe slikt mot barna sine??

Skrevet

Syk er jeg ikke, heller ikke later jeg som om mine meninger er de mest riktige i verden. I mitt hjemmeland som forsåvidt er et europeisk land blir guttebarn omskjært ( ikke religiøs motiv) , og av tusenvis av alle gutter/ menn jeg kjenner så har ingen hatt noe negativt å si i fobi delse med dette.

Forstår ikke hvorfor dere hele tiden setter igang med slike tråder??? Hva er hensikten??? Dere får ikke oss til å tro at vi er syke, for de fleste jeg kjenner med guttebarn viser større omsorg ovenfor sine barn enn mange av de jeg kjenner som ikke gjør det.

Så du har snakket med tusenvis av alle de guttene/mennene du kjenner om penisen deres fungerer som den skal, om de har arr, nedsatt følsomhet, problemer med tørr hud på penishodet, smerter ved reisning, feilstillinger eller om den som skar en gang i tiden skar for mye, eller om alt er brillefint og seksuallivet deres er tilfredsstillende og godt? For det første så er det imponerende at du kjenner så mange tusen menn, og enda mer imponerende er det at de har snakket så åpenhjertig med deg om så intime ting som kjønnsorgan og seksuelt samkvem....

Svogerforskning kalles dette, forøvrig, og det trumfer nok ikke reell forskning. Du synser akkurat like mye som det jeg gjør når jeg trekker konklusjoner basert på min omgangskrets og kan si at alle mennene, som har blitt omskåret som små, jeg kjenner har komplikasjoner. Jeg kjenner riktignok bare én som jeg har snakket med dette om, men han har til gjengjeld et penishode med en hud som er like hard og ru som den han har inni håndflatene, og har veldig nedsatt følsomhet. 

Jeg er forøvrig imot omskjæring av personer som ikke selv er i stand til å vite konsekvensene av det som skal skje. 

Skrevet

Ja for det som står i denne tråden er: Vi normenn er så mye bedre enn andre folkslag, det er skjer aldri at barn blir utsatt for omsorgssvikt utført av norske foreldre?

Å omskjære guttebarn er ikke omsorgssvikt, det er mishandling. At folk er misinformert og tror at dette er viktig er formidlende, men det er like fullt mishandling av barnet.

I dag går en sak om en menighet på jæren som oppfordrer til å slå barn. Det reagerer folk like sterkt på som når det står om foreldre fra andre kulturer som gjør det med liknende argumentasjon. Det er handlingen man reagerer på.

Anonymous poster hash: d436f...aa6

Skrevet

Kjenner jeg er nysgjerrig på om du sier det samme etter å ha sett den videoen?

Skrevet

STAKKARS ;( Skjønner ikke at de klarer engang

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...