Gå til innhold

Er du imot rituell omskjæring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meld deg inn i denne gruppa på facebook; Stopp rituell omskjæring av norske barn

Jo flere jo bedre :)

Anonymous poster hash: 95cd7...101
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig er jeg det! :) godt initiativ!

Skrevet

Selvsagt!

Myndighetene er på kollisjonskurs med 99% av befolkningen...

Anonymous poster hash: f23e4...309

Skrevet

Ja selvfølgelig

Anonymous poster hash: dc3fd...531

Skrevet

Jeg er i mot all mishandling av barn, så ja.

Skrevet

Selvsagt, det er jo en fullstendig idiotisk ting å gjøre!

Skrevet

Nei til mishandling av barn, inkludert omskjæring.

Anonymous poster hash: 34bf8...abe
Skrevet

Ja !!

Anonymous poster hash: d2be5...e3d

Skrevet

Nei er ikke imot det...

Anonymous poster hash: 54466...38d

Skrevet

Ja!!!

Anonymous poster hash: 4773e...a81

Skrevet

Nei er ikke imot det...

Hvorfor ikke?

Bør ikke en person få bestemme selv om de vil få gjort det om i utgangspunktet er unødvendige inngrep på egen kropp?

Hvorfor skal foreldre bestemme dette for barnet, når dette endrer barnet for resten av livet?

Anonymous poster hash: 6f141...cab

Gjest ♡perla
Skrevet

Så absolutt! Men det er likevel bedre at det blir gjort rituelt på ordentlig måte, enn av en eller annen ukyndig.... I mange tilfeller er jeg redd det blir gjort uansett hva vi sier/gjør 😐

Skrevet

Fatter ikke at noen skal ødelegge noe på kroppen

Vi er skapt sånn !!

Alle inngrep er en risiko

Anonymous poster hash: d2be5...e3d

Skrevet

Nei er ikke imot det...

Hvorfor ikke?

Bør ikke en person få bestemme selv om de vil få gjort det om i utgangspunktet er unødvendige inngrep på egen kropp?

Hvorfor skal foreldre bestemme dette for barnet, når dette endrer barnet for resten av livet?

Nei dette er noe foreldrene burde bestemme, det er mindre smertefullt, mindre risiko osv osv når de er små enn når de er voksne. Dette Jar jeg leste veldig mye om og har god kunnskap om dette. Nei jeg har ikke fått det utført på mine barn da jeg ikke har den troen der dette er normalt. Men har mange vennepar der dette har blitt utført. Vit hva dere uttaler dere om før dere snakker!

Skrevet

Nei er ikke imot det...

Hvorfor ikke?

Nei dette er noe foreldrene burde bestemme, det er mindre smertefullt, mindre risiko osv osv når de er små enn når de er voksne. Dette Jar jeg leste veldig mye om og har god kunnskap om dette. Nei jeg har ikke fått det utført på mine barn da jeg ikke har den troen der dette er normalt. Men har mange vennepar der dette har blitt utført. Vit hva dere uttaler dere om før dere snakker!

Det er ikke det at jeg ikke har kunnskap om risiko ved ulike aldre. Poenget er at dette er en såpass stor endring av kropp og i verste fall funksjon at jeg mener at foreldre ikke har rett til å foreta kosmetiske endringer av et barns kropp.

Heller ikke pga. religiøse årsaker. Menneskets rett til å bestemme over egen kropp trumfer religion!

Hva om et barn som er omskåret velger å ikke bekjenne seg til foreldrenes religion? Hva om personen får varig nedsatt følelse under samleie - er foreldres rett til å påtvinge barnet sin religion og overbevisning viktigere likevel?

Jeg mener ikke!

Skrevet

Selvsagt.

Å utføre slikt uten medisinsk grunn er barnemishandling.

Skrevet

Er så lei av denne diskusjonen, går om og om igjen på dette forumet.

Dere må komme over dette. Jøder/ muslimer omskjærer sine guttebarn uansett hva dere måtte mene om det.

Anonymous poster hash: 96c97...fff

Skrevet

Bare av personer som ikke er samtykkekompetente.

Men hva tenker du at man oppnår ved å melde seg inn i denne Facebook-gruppen?

Anonymous poster hash: 69bc0...a67
Skrevet

Er så lei av denne diskusjonen, går om og om igjen på dette forumet.

Dere må komme over dette. Jøder/ muslimer omskjærer sine guttebarn uansett hva dere måtte mene om det.

Anonymous poster hash: 96c97...fff

Dette er da i hvert fall en diskusjon med mer mening enn mange andre tråder her inne - eller mener du vi trenger flere bloggertråder? :P

Det at foreldre velger å gjøre unødvendige inngrep på at barns kropp, inngrep som innebærer helserisiko, i religionens navn mener jeg ikke er god nok argument. Jeg mener Norge burde forby det i steden for å la det bli tilbud på offentlige sykehus. Omskjæring av både jenter og gutter burde være straffbart.

Skrevet

Helt klart i mot. Hadde det vært meningen at forhuden ikke skulle vært der så hadde den ikke vært der, tenker jeg. Ikke riktig å påføre sitt eget barn en slik endring som kan påvirke fremtiden deres, når de ikke engang får uttalt seg om at de ønsker det selv.

Hvorfor foreldrene skal ha noe å si på hvordan utstyret til gutten deres skal være/se ut er en ting. Men da kan man hvert fall vente til de kan avgjøre selv om de ønsker det eller ei. Men det er nå min mening..

• 3 uker senere...
Skrevet

100% imot, helt sykt at det er lov. Oppegående mennesker gjør ikke slik!

Anonymous poster hash: adfb4...bf4

Skrevet

Dere som er imot rituell omskjæring, er dere imot å opererer inn ørene på barn som har utstående ører? Begge deler er unødvendig så lenge det ikke gir smerter og plager..

Anonymous poster hash: 4c31c...6c0

Skrevet

Nei er ikke imot det...

Hvorfor ikke?

Tull!

Det er MER smertefullt da de er spedbarn (Smertelindring til spedbarn er vanskeligere enn hos voksne) og det er mye høyere risiko.

Skrevet

Dere som er imot rituell omskjæring, er dere imot å opererer inn ørene på barn som har utstående ører? Begge deler er unødvendig så lenge det ikke gir smerter og plager..

Anonymous poster hash: 4c31c...6c0

Kan ikke sammenlignes. Forhuden er viktig for funksjonen av penis og et normalt seksualliv. Man skjærer jo faktisk bort viktig vev full av nervetråder.

Nå det er sagt så er jeg ikke for operasjon av utstående ører, men sammenligningen er idiotisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...