Gå til innhold

Noen serviettsamlere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg legger alltid ved en liten serviett i min datters lunsj hver dag. Ofte er serviettene rester fra barnebursdager o.l., og vi har etterhvert endel ganske mange forskjellige.

Da jeg la servietten i lunsjboksen husket jeg plutselig at det ikke var uvanlig at man samlet servietter som hobby da jeg var liten.

Er det noen som fremdeles gjør det? Jeg ble bare nyskjerrig. Det er jo egentlig en herlig tantete hobby, liksom passe eksentrisk, fjern og original.

Anyone?

Anonymous poster hash: 794a6...46d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er egentlig ingen bevisst samler, men kjøper faktisk en del servietter fordi de er fine selv om jeg sjelden bruker de :P 

Anonymous poster hash: 890ec...3a6
Skrevet

min niese gjør det, eller nå er det vel blitt til at alle vi andre samler for ho, tror ho har mange hundre nå ja.Men vi samler på mye annet....sand, fingerbøler og teskjeer, alt etter hvor vi er i verden.

Anonymous poster hash: 1e6c8...447
Skrevet

Gjorde det da jeg var barn, og lykken var jo om noen hadde vært i f.eks bryllup og tok med en serviett til meg, kanskje med blondekant ;) Samlingen min ligger i en eske på loftet.

Tror ikke det er så mange barn som samler på servietter lenger gitt...

Anonymous poster hash: e2faa...2d7
Skrevet (endret)

Jeg gjorde det da jeg var liten. Nå bruker vi ikke papirservietter, men jeg har en relativt rikholdig samling tøyservietter, spesielt svak for de med monogram 😀

Endret av amandine
Skrevet

samler ikke papirservietter selv om det nok utfra hvor mange forskjellige pakker jeg har kan se sånn ut (vi bruker alltid servietter - papir til hverdags, og da kan de godt være fine.) Samler tøyservietter, derimot, kan nok dekke til 70-80 selv om det er max 15 av samme type (heldigvis er det de fineste, hvite damaskserviettene med monogra jeg har flest av).

Skrevet

jeg er egentlig ingen bevisst samler, men kjøper faktisk en del servietter fordi de er fine selv om jeg sjelden bruker de :P

Anonymous poster hash: 890ec...3a6

Hm.. Da tror jeg faktisk du er samler av servietter pr. def.. En ubevisst samler, riktignok. Så vet du det.  :Nikke: 

Skrevet

min niese gjør det, eller nå er det vel blitt til at alle vi andre samler for ho, tror ho har mange hundre nå ja.Men vi samler på mye annet....sand, fingerbøler og teskjeer, alt etter hvor vi er i verden.

Anonymous poster hash: 1e6c8...447

Så hyggelig! Jeg liker slike små, mindre materialistiske overraskelsesgaver. Det tar liksom gavejaget litt ned.

Du er nok ei morsom tante! 

Takk for svar!

HI. 

Skrevet

Jeg har samlingen min fra jeg var lita :) Sparer den til jenta kommer, eller barnebarn :)

Anonymous poster hash: 3ea00...574

Skrevet

Samlet servietter når jeg var liten men syns de hadde finere og mer spesielle servietter før:-)

Skrevet

Samlet servietter da jeg var liten. Har sluttet og samle for lengst, men har fremdeles samlingen. Den er ganske stor. Vi var veldig effektive samlere da vi var små. Ringte på dørene til folk og spurte om de hadde servietter vi kunne få. Begynte å samle på 80-tallet. Overtok en samling fra mine eldre kusiner så har også en del fra 70-tallet.

Anonymous poster hash: f3c86...f80
Skrevet

Gjorde det da jeg var barn, og lykken var jo om noen hadde vært i f.eks bryllup og tok med en serviett til meg, kanskje med blondekant ;) Samlingen min ligger i en eske på loftet.

Tror ikke det er så mange barn som samler på servietter lenger gitt...

Anonymous poster hash: e2faa...2d7

Så herlig! Jeg husker hvor fantastisk det var med de virkelig vakre serviettene.

Du burde ta den frem. Med litt flaks så lukter det noe av dem, eller du husker knitringen. Multisensoriske minner er alltid sterkest. Kanskje du har et barn du kan dele minnene med?

Ha en god natt!

HI.

Skrevet

Jeg gjorde det da jeg var liten. Nå bruker vi ikke papirservietter, men jeg har en relativt rikholdig samling tøyservietter, spesielt svak for de med monogram

Ja, selv bruker vi aldri papirservietter til annet enn barna. Vi har ett sett 'bruksservietter' vi bruker til hverdags, og ett sett av meget god kvalitet som kun brukes til sosialisering.

Men la meg stille deg et spørsmål, om jeg kan:

Vi har venn min mann traff gjennom jobben. Han kommer fra en overklassefamilie, og er vokst opp med en meget høy levestandard. Han er veldig sjarmerende og interessant, men nå til sakens kjerne:

Han snyter seg gjerne i de fineste serviettene våre! (Kunstpause.) Etter at vi har spist snyter han seg gjerne så det braker i en av dem, og jeg grøsser.

Er dette vanlig? Hva pokker? Jeg har aldri spurt ham om det, for jeg vil ikke at han skal bli brydd. 

HI.

Skrevet

Jeg gjorde detnår jeg var barn, nå har mine unger overtatt min samling og de utvider den ofte. Ikke ofte de ordner med den, men storkoser seg innimellom.

Et søskenpar av ungene samler også. Jeg sparer litt til de og de sparer litt til oss så det blir litt forskjellige servietter.

Nå sparer ungene mine på glandsbilder også. Leker boksengår, kaster på stikka så de er skikkelig tantetr ;)

Anonymous poster hash: 61080...c03

Skrevet

samler ikke papirservietter selv om det nok utfra hvor mange forskjellige pakker jeg har kan se sånn ut (vi bruker alltid servietter - papir til hverdags, og da kan de godt være fine.) Samler tøyservietter, derimot, kan nok dekke til 70-80 selv om det er max 15 av samme type (heldigvis er det de fineste, hvite damaskserviettene med monogra jeg har flest av).

Hei Sug! Jeg håpte spesielt du ville svare. 'Crazy-Sad-About-Peaches'-dama, din største fan, her! Hyggelig at serviettene appellerte til deg. Du virker som interessant blanding av en pragmatisk liberal humanist. Good for you!

Etterhvert som jeg har blir eldre setter jeg større og større pris på god kvalitet. Det er vidunderlig å velge absolutt best mulig dopapir, f.eks., eller ha på tynne kashmirsokker når det er kaldt å legge seg. Det er merkelig hvordan behovet for kvantitet erstattes med behovet for kvalitet. 

Barna sluker gjerne innpå sjokoladeimitasjonsgodis, f.eks.- spiser det selv om det smaker direkte ubehagelig, så lenge det kan defineres som godteri.

Selv er jeg så godt moden etterhvert at jeg tålmodig kan vente på godbiten min til vi skal besøke en fantastisk kaffebar neste helg, f.eks.. Det er utrolig hva litt perspektiv og tid gjør med selv en tullet stakkar.

Til Neste Gang,

HI. 

Skrevet

Hei Sug! Jeg håpte spesielt du ville svare. 'Crazy-Sad-About-Peaches'-dama, din største fan, her! Hyggelig at serviettene appellerte til deg. Du virker som interessant blanding av en pragmatisk liberal humanist. Good for you!

Etterhvert som jeg har blir eldre setter jeg større og større pris på god kvalitet. Det er vidunderlig å velge absolutt best mulig dopapir, f.eks., eller ha på tynne kashmirsokker når det er kaldt å legge seg. Det er merkelig hvordan behovet for kvantitet erstattes med behovet for kvalitet. 

Barna sluker gjerne innpå sjokoladeimitasjonsgodis, f.eks.- spiser det selv om det smaker direkte ubehagelig, så lenge det kan defineres som godteri.

Selv er jeg så godt moden etterhvert at jeg tålmodig kan vente på godbiten min til vi skal besøke en fantastisk kaffebar neste helg, f.eks.. Det er utrolig hva litt perspektiv og tid gjør med selv en tullet stakkar.

Til Neste Gang,

HI. 

Beklager- innså at jeg var litt upresis. Jeg er 'Crazy-Sad-About-Peaches' #1- The Original, ok? Ikke hun som skrev for noen uker siden, men hun som spurte om du husket Paula Yates.

Ja.

HI.

Skrevet

Samlet da jeg var liten, men kastet de i tenårene. 

Skulle virkelig ønske jeg hadde de enda, hadde så utrolig mange, og veldig gamle også som min bestemor hadde.  :frown:

Skal aldri kaste noe igjen, i tilfelle jeg angrer.

Skrevet

Jeg har samlingen min fra jeg var lita :) Sparer den til jenta kommer, eller barnebarn :)

Anonymous poster hash: 3ea00...574

Så morsomt at du gleder deg til å dele dem med barn! Jeg har ingen slike ting selv, men elsker at barna faller for de samme tingene jeg er svak for. Det binder oss tettere sammen, virker det som.

Men husk at du trenger ikke vente til du får en jente, for de fleste gutter liker også fine ting man kan samle på.  

HI.

Skrevet

Samlet servietter når jeg var liten men syns de hadde finere og mer spesielle servietter før:-)

Jeg tror du har rett i det, men tenk på hvilket marked som finnes utenfor Norge! Se etter noen om du reiser utenlands, eller bestill noe crazy fra eBay!

Eller kanskje du kan begynne å samle på noe annet du liker bedre som voksen?

HI.

Skrevet

Samlet servietter da jeg var liten. Har sluttet og samle for lengst, men har fremdeles samlingen. Den er ganske stor. Vi var veldig effektive samlere da vi var små. Ringte på dørene til folk og spurte om de hadde servietter vi kunne få. Begynte å samle på 80-tallet. Overtok en samling fra mine eldre kusiner så har også en del fra 70-tallet.

Anonymous poster hash: f3c86...f80

Du er heldig som fremdeles har samlingen! Jeg må si jeg liker tanken på hvordan dere gikk på dørene til folk. Jeg hadde helt glemt at man gjorde det, men jeg gjorde det selv også. Jeg var riktignok litt beskjeden, men det var slett ikke uvanlig at man ganske så skamløst ringte på til de som f.eks. bodde ved lekeplassen og spurte om å få et glass saft. Ikke vann, men saft. Derav skamløsheten.  :briller: 

Jeg ser for meg at dere hadde et kart, delte opp i området, og skred til verks som små arbeiderbier eller Jehovas Vitne på jakt etter desperate sjeler. Så spennende det må ha utartet seg!

Bra at dere konsoliderte samlingen deres, Ta den frem en dag, så kommer nok minnene!

HI.

Skrevet

Jeg gjorde detnår jeg var barn, nå har mine unger overtatt min samling og de utvider den ofte. Ikke ofte de ordner med den, men storkoser seg innimellom.

Et søskenpar av ungene samler også. Jeg sparer litt til de og de sparer litt til oss så det blir litt forskjellige servietter.

Nå sparer ungene mine på glandsbilder også. Leker boksengår, kaster på stikka så de er skikkelig tantetr ;)

Anonymous poster hash: 61080...c03

Morsomt at barna dine også holder på med dem! Det er sikkert ekstra morsomt at de var mammas da hun var liten. 

Jeg synes serviettsamling er litt tantete, men 'Boksen Går' og 'Kaste på Stikka' er vel heller klassikere? Jeg liker hvertfall å tro det, ellers er jeg blir totalt betantet på mine gamle dager. 

HI

Skrevet

Til Neste Gang,

HI. 

Beklager- innså at jeg var litt upresis. Jeg er 'Crazy-Sad-About-Peaches' #1- The Original, ok? Ikke hun som skrev for noen uker siden, men hun som spurte om du husket Paula Yates.

Ja.

HI.

Hei i natta! Lenge siden.

Jeg tenker at med alderen kommer ytterpunktene - både høyere kvalitet og det totale sosiale selvmord. Dvs damaskservietter, übersjokolade og crocs er like gledesframbringende.

Skrevet

OOOh vi matcher!

Skrevet

Jeg gjorde det da jeg var liten. Nå bruker vi ikke papirservietter, men jeg har en relativt rikholdig samling tøyservietter, spesielt svak for de med monogram

Ja, selv bruker vi aldri papirservietter til annet enn barna. Vi har ett sett 'bruksservietter' vi bruker til hverdags, og ett sett av meget god kvalitet som kun brukes til sosialisering.

Men la meg stille deg et spørsmål, om jeg kan:

Vi har venn min mann traff gjennom jobben. Han kommer fra en overklassefamilie, og er vokst opp med en meget høy levestandard. Han er veldig sjarmerende og interessant, men nå til sakens kjerne:

Han snyter seg gjerne i de fineste serviettene våre! (Kunstpause.) Etter at vi har spist snyter han seg gjerne så det braker i en av dem, og jeg grøsser.

Er dette vanlig? Hva pokker? Jeg har aldri spurt ham om det, for jeg vil ikke at han skal bli brydd. 

HI.

Man snyter seg ikke ved bordet. Punktum. Man har servietten brettet pent i fanget og tørker seg diskret i munnvikene etter måltidet, eller i løpet av måltidet hvis man skal snakke med sin sidemann og vil være på den sikre siden. Man snyter seg ikke.

Skrevet

Til Neste Gang,

HI. 

Ja.

HI.

Hei i natta! Lenge siden.

Jeg tenker at med alderen kommer ytterpunktene - både høyere kvalitet og det totale sosiale selvmord. Dvs damaskservietter, übersjokolade og crocs er like gledesframbringende.

CROCS????? ouææh

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...