Gå til innhold

Dere som har barnehagebarn - hvordan er deres ettermiddager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner senere på jobb enn mannen så jeg leverer, mens mannen som slutter (kl 15) tidligere enn meg henter. Han handler da noen ganger, og lager middag når han kommer hjem. Vi spiser, leker litt med ungen, gir han kveldsmat (om ikke middagen er sen som kl 17.30) og legger han kl 18. Han er bare 1 år. Så mannen ikke skal bli veldig lei av å lage middag hver eneste dag så lager jeg noen helger masse av en middagsrett (eks lasagne i flere former) og fryser ned, så kan middgen tine mens vi jobber og trenger bare varmes opp. Vi skriver ukesmeny for middagene. Noen ganger drar jeg eller mannen og handler etter ungen har lagt seg, da er det mindre folk på butikken og man slipper å bruke tid på det ofte rett etter jobb. Men prøver å handle maks to ganger i uken.

Anonymous poster hash: 134fb...1e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som de andre beskriver, planlegging er en stor must. Her i huset er det min kjære som kjøre begge ungene på barnehagen senest kl.07.15 siden han begynner å jobbe kl.08, mens jeg er på jobb allerede kl.06.30. Og henter dem rett etter jeg er ferdig på jobb, dvs kl.14.30. Vi er hjemme rundt 15.15 tida, og da pleier vi å slappe litt, benytter samtidig anledningen til å spøre ungene hva dem har gjort på barnehagen og hvordan dagen deres har vært. Rundt 15.50 begynner jeg med middagen, og da er alt gjort klart kvelden før etter at ungene har lagt seg ( kuttet opp alt som skal lages til middag). Vi spiser så felles middag når mannen kommer hjem. Etter middagen er fortært, tar min kjære av oppvasken, mens ungene og jeg leker i lag. Når min kjære er ferdig med det, bytter vi på. Da går jeg og hiver skitne klær i vaskemaskinen. Kveldsmat kl.18 og kveldsstell kl.19. Jeg tar av lille tøtta, mens min kjære tar av storebroren og leser samtidig kveldshistorie til han. Når ungene har lagt seg, hiver vi rundt med husarbeid. Han tar å henge opp klærne, rydde lekene på plass og andre småtteri, mens jeg gjør klar til middagen derpå. En gang i uka, drar jeg og handler inn alle nødvendige varer vi trenger i huset. Og hver søndag setter vi opp ukens meny, Nå har vi heldigvis to barnehage unger, syns det er verre når de blir større og skal på diverse aktiviteter. Men men man får bare brette opp armene og gjør det beste ut av det :) :) 

Anonymous poster hash: ce2c7...a33
Skrevet (endret)

Jeg jobber turnus, jobben er nabo med barnehagen. Henter ungene der pluss sfo og er hjemme ca 15.20. Middager pleier å være planlagt ut i fra ukesmeny og jeg klargjør det jeg kan kvelden før. Litt sløvt på middagsfronten i det siste, men ukemeny og handleliste ligger nå klar.

Husarbeid prøver jeg å få unna på formiddagen de dagene jeg har kveldsvakt eller fri.

Endret av Bumblebeee
Skrevet

Frøkna er 2 år og går i bhg.

Henter 1615 ca, mannen er hjemme i 17 tiden, da spiser vi middag til ca 1730. Hun går på barneturn på tirsdager 1630-1715 (foreldre og barn), så da blir middagen litt senere. Leketid/barnetv og evt kveldsmat til ca 1900, da er det kveldsstell og i seng til 1930.

Vi forsøker å ukeshandle en dag i uka, mandager stort sett og planlegge alle middager, fokuserer på kjapt og sunt.

Har vaksehjelp annenhver fredag, så bruker liten tid på å husarbeid annet en litt rydding i leker, støvsuging, grovvask av badet og klær (lettere å holde ting i orden når huset tas skikkelig annenhver uke).

Timene går, men føler vi får gjort det vi skal og at de viktige tingene blir prioritert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...