Anonym bruker Skrevet 19. januar 2015 #51 Skrevet 19. januar 2015 Vet du, jeg hadde nok funnet et annet navn, lagt til et annet navn som hovednavnet eller et eller annet for å ikke gjøre vondt verre. Dette er veldig sårt for eks, og en viss forståelse synes jeg man kan ha, selv når denne oppfører seg litt urimelig. Om dere bruker navnet vil det nok ta en god stund før ting vil være ok igjen mellom dere, om det noen gang vil bli det igjen. For ikke bare får dere jenter, men dere "tar" navnet "hennes". Men om dere viser litt storvilje og velger et annet navn i stedet, og lar henne "få" det navnet, så kanskje det vil føles lettere for henne, og hun vil godta at du får jenter bedre, og ting mellom dere kan sakte men sikkert komme tilbake til noenlunde normalen. Dere kommer tross alt ikke unna denne dama før om minst 12 år, og da er det greit at samarbeidet er noenlunde ok. Hvertfall når dere tidligere har hatt en slik god tone alle mann. Men det er nå meg. Jeg hadde ofret navnet for freden. Anonymous poster hash: 403e8...4d8 Helt uenig. Det blir sikkert ikke noen særlig husfred uansett, når denne damen kan få seg til å oppføre seg på denne måten. Hi skriver jo at eksen overser jentene hennes. Er ikke interessert i dem på noen måte. Jeg synes det er helt uakseptabelt at HI og mannen skal gi etter for damas ønske. Hvorfor i all verden skal hun holde på et navn hun aldri selv får brukt? Anonymous poster hash: 4c145...cf0 Nei, jeg skjønner jo at jeg er litt mer storsinnet enn de fleste her inne. Men jeg hadde uansett virkelig gjort mitt for å gjøre det lettere for eks å godta. Særlig når de har vært venner, eller iallefall tilnærmet dette tidligere. Ja, eks er urimelig, men hun opplever nok en sorg med å ikke få jenter. Mulig den er blitt enda verre nå når hun egentlig følte seg ferdig med barn og kanskje var begynt å godta å ikke få en datter, så får nye konen til eksmannen ei jente til og ripper opp alt på nytt. Jeg har iallefall forståelse for at man ikke klarer å holde seg selv helt i skinnet når man bærer et slikt savn og sorg. Hadde jeg vært HI hadde jeg bedt eks på en samtale, for å snakke sammen om elefanten i rommet, og ja, jeg hadde sagt at jeg ikke kom til å bruke navnet om det var veldig sårt for eks om jeg gjorde. Og jeg hadde vist en enorm forståelse for hennes sorg or reaksjon, og håpet at eks da ville myknet og følt det litt lettere, når hun blir møtt med forståelse. Om eks alikevel hadde oppført seg urimelig etter en slik samtale, ville jeg nok heller revurdert min tilnærmelse til situasjonen. Anonymous poster hash: 403e8...4d8 Jeg vedder en kasse vin på at du ikke har en x å forholde deg til! Anonymous poster hash: f2475...827
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #52 Skrevet 22. januar 2015 Da har jeg prata med mannens eks, og det gikk for så vidt bra. Jeg hadde psyka meg opp som en helt, og innrømmer gjerne at jeg grua meg. Jeg visste hun skulle innom og hente noe her i dag, så da passa det å ta opp i hvertfall dette med navnet. Jeg forklarte rolig at det var eldstebror som hadde foreslått navnet, at jeg og mannen også hadde snakket om det navnet. Jeg fikk sagt at vi allerede har kalt henne dette navnet i flere måneder, og at hun kommer til å få det navnet. Vi har også landet på at vi ikke gir henne et ekstra fornavn, da vi rett og slett ikke fant noe annet navn som vi syns at passet, pluss at eldstejenta bare har ett fornavn, og vi egentlig ikke har ønsket å ha dobbeltnavn til noen av barna. Hun tok det for så vidt greit når hun stod her i gangen. Eldstejenta overså hun som vanlig, og lillemor som lå og sov i vugga inni stua spurte hun ikke noe om, så det vet jeg ikke helt om blir noe bedre. Men jeg fikk forklart henne at vi kommer til å kalle henne det vi hadde bestemt, og jeg forholdt meg rolig. Så nå er den praten tatt, og jeg kan ikke gjøre noe mere med akkurat det. Anonymous poster hash: 0bcf7...f4b
Paeonia Skrevet 22. januar 2015 #53 Skrevet 22. januar 2015 Det er tøft av deg! Syns det er riktig at dere ikke skal bytte navn bare pga henne, men lurt å trå litt varsomt likevel, siden dere tross alt skal forholde dere til hverandre i mange år framover, og siden det er to brødre i bildet som også skal ha det fint.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #54 Skrevet 22. januar 2015 Altså kjerringa annonserte din fødsel på fb og prøvde å nekte å kalle henne det dere ville? Jeg ville søkt hovedomsorg for de to gutta. Hun høres ikke stabil ut... Anonymous poster hash: 4a506...946
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #55 Skrevet 22. januar 2015 Altså kjerringa annonserte din fødsel på fb og prøvde å nekte å kalle henne det dere ville? Jeg ville søkt hovedomsorg for de to gutta. Hun høres ikke stabil ut... Anonymous poster hash: 4a506...946 Ha, ha. Flere som ikke er helt stabile får en si Anonymous poster hash: f38db...617
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2015 #56 Skrevet 22. januar 2015 Altså kjerringa annonserte din fødsel på fb og prøvde å nekte å kalle henne det dere ville? Jeg ville søkt hovedomsorg for de to gutta. Hun høres ikke stabil ut... Anonymous poster hash: 4a506...946 Det er hverken aktuelt eller hensiktsmessig, du kan ikke ha lest alt jeg har skrevet over her... Det finnes helt sikkert mer sjarmerende ekskoner rundt omkring, men det har fungert bra tidligere, og jeg håper det vil kunne fungere like bra igjen også. Jeg må bare trå fornuftig, ikke for hennes del, ikke for min del, men for guttene sin del. Anonymous poster hash: 0bcf7...f4b
oslofrk Skrevet 22. januar 2015 #57 Skrevet 22. januar 2015 Heia deg HI! Så bra at du tok den nødvendige praten og var tydelig - nå er det ingen tvil! Heia!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå