Gå til innhold

Til dere som har tatt abort mer enn en gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser jo at det er en faktor som går igjen blant de med mange aborter ja.

Anonymous poster hash: bbb6e...d4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1 abort i beg av 20 årene.

2 abort var pga sykt foster. Angrer ikke, men skrekkelig avgjørelse å ta. Kjenner det sitter dypt 2 år senere

Anonymous poster hash: f76af...af3

Skrevet

Ser jo at det er en faktor som går igjen blant de med mange aborter ja.

Å det er?

Skrevet

Jeg unnskylder meg ikke. Hvorfor skulle jeg det?

Anonymous poster hash: 6da01...8a4

Hvordan greier man ellers ta det valget flere ganger og så leve med seg selv?

Fordi der å da under de omstendighetene som rådet var det definitivt det rette valget for meg og oss som en familie.

Anonymous poster hash: 0eb47...3f0

Ja, men man setter seg ikke i den situasjonen flere ganger... man lærer vel etter første gang?

Nå har jeg jo ikke syntes at situasjonen var så ille fordi jeg valgte rett og du vet ingenting om omstendighetene rundt da jeg ble gravid. Du vet ingenting annet enn at jeg har sagt at de abortene jeg har tatt var rett for meg og oss.

For meg var det å ta abort riktig og hadde jeg blitt gravid i dag hadde jeg gjort det samme, om det passet deg og dit livssyn er fullstendig irrelevant fordi du vet absolutt ingenting annet om livet mitt enn hva jeg har fortalt deg i denne tråden. Derimot skal jeg si at jeg respekterer dit personlige valg om å være i mot abort og jeg ber deg om å respektere mine valg og la være å hetse andre som har tatt de valgene for gjort er gjort.

Anonymous poster hash: 0eb47...3f0

Jeg er ikke imot abort, bare å bruke abort som prevensjon, noe det virker som folk som har tatt abort mer enn en gang gjør... Etter første aborten burde man vel sørge for ikke å bli gravid igjen når det ikke passer?

Min venninne har fått 4 barn, men de kunne fort ende opp som abort. Første barnet var planlagt. Barn nr 2 ble til på p-piller til tross for riktig bruk. Barn nr 3 ble til på hormonspiral. Barn nr 4 ble til på p-stav. Hvordan mener du hun skulle ha unngått situasjonen? Tatt UL hver dag for å se at spiralen var på plass eller at P-staven ikke var knekt?

Har selv to barn som ble til på p-piller, og en abort etter graviditet som også ble til på p-piller. Ventetid på sterilisering her i nord er 2 år, mener du man burde gå 2 år uten sex?

Anonymous poster hash: f74ab...883

Skrevet

Abort nr 1: gravid etter en voldtekt. Var 16 år.

Abort nr 2: gravid på prevensjon. Hadde tre barn, yngste var bare 6 mnd og hadde kolikk og div medfødte utfordringer som krevde hyppig oppfølging. Forholdet var helt på felgen, vi var begge slitne og hadde to barn til å ta oss av. Vi hadde ikke kapasitet til å ta oss av et barn til og samtidig bevare ekteskapet og gi de andre barna god nok omsorg.

Anonymous poster hash: 96e86...e80

Skrevet

Har tatt to aborter, og det var det riktige å gjøre. Jeg ser ikke på et 10 ukers embryo som et individ, og det gjør ikke lovverket heller. Derfor er det selvbestemt abort til 12. uke. Det er ikke et barn, men en mulighet for barn. At noen (som HI) prøver å få dette til å bli et moralsk valg, handler bare om hennes egne verdier. Hun får bare godta at andre har et annet verdisyn. For meg har det aldri vært snakk om at den 2. aborten skulle være noe "verre" eller at jeg liksom er mer "slem" 2. gang. Det er jo absurd. Resultatet er jo det samme. En graviditet som ikke førte til barn.

Anonymous poster hash: 6fea6...5f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...