Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #1 Skrevet 14. januar 2015 til at jeg synes skolene bør varsle hvis barn ikke møter på skolen, og at foreldre bør varsle hvis barna er syke...Vi prøvde å få med skolen på det da gutten begynte i 1.klasse, men det "tilbudet" kunne ikke skolen tilby. Stor forskjell om leteaksjon blir satt i gang 8.30 og ikke 16.30!!! http://m.db.no/2015/01/14/nyheter/innenriks/leteaksjon/37185100/ Anonymous poster hash: dfe51...fbf
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #2 Skrevet 14. januar 2015 Uff, jeg får helt vondt i magen. Håper de finner henne! Anonymous poster hash: a637d...035
skinnfilla Skrevet 14. januar 2015 #3 Skrevet 14. januar 2015 Uff, så ekkelt! Håper hun kommer tilrette snart. Vår skole ringer ,om ikke barna møter opp.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #4 Skrevet 14. januar 2015 til at jeg synes skolene bør varsle hvis barn ikke møter på skolen, og at foreldre bør varsle hvis barna er syke...Vi prøvde å få med skolen på det da gutten begynte i 1.klasse, men det "tilbudet" kunne ikke skolen tilby. Stor forskjell om leteaksjon blir satt i gang 8.30 og ikke 16.30!!!http://m.db.no/2015/01/14/nyheter/innenriks/leteaksjon/37185100/Anonymous poster hash: dfe51...fbf Jeg er helt enig, men jeg jobber på skole selv og vi vet ikke hvordan vi praktisk sett skal få dette til. Forslag mottas med takk. Anonymous poster hash: 56c45...691
Serepta Skrevet 14. januar 2015 #5 Skrevet 14. januar 2015 Enig med deg, hi. Denne varslingsordningen har vi heldigvis på vår skole. Håper de finner jenta.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #6 Skrevet 14. januar 2015 til at jeg synes skolene bør varsle hvis barn ikke møter på skolen, og at foreldre bør varsle hvis barna er syke...Vi prøvde å få med skolen på det da gutten begynte i 1.klasse, men det "tilbudet" kunne ikke skolen tilby. Stor forskjell om leteaksjon blir satt i gang 8.30 og ikke 16.30!!!http://m.db.no/2015/01/14/nyheter/innenriks/leteaksjon/37185100/Anonymous poster hash: dfe51...fbf Jeg er helt enig, men jeg jobber på skole selv og vi vet ikke hvordan vi praktisk sett skal få dette til. Forslag mottas med takk. Anonymous poster hash: 56c45...691 På vår skole er det et eget telefonnummer man skal ringe mellom kl 7.45 og 8.00 om man ikke skal på skolen. Den som sitter der gir vel beskjed videre til lærerne om hvem som er syke. Dersom noen andre ikke møter opp til første time, blir foreldrene oppringt. Anonymous poster hash: 69688...dc3
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #7 Skrevet 14. januar 2015 Heldigvis er vi nøye på det der jeg jobber. Varsler ikke foreldrene og barna ikke kommer, tar læreren kontakt så fort sjansen byr seg. Grusomt at ikke alle kan ha det sånn. Anonymous poster hash: 48f68...27e
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #8 Skrevet 14. januar 2015 Vi har mobilskole. Sender sms om barnet ikke kommer. Har ikke skolen fått beskjed før ni blir foreldrene ringt opp. Anonymous poster hash: 727f3...a54
amandine Skrevet 14. januar 2015 #9 Skrevet 14. januar 2015 til at jeg synes skolene bør varsle hvis barn ikke møter på skolen, og at foreldre bør varsle hvis barna er syke...Vi prøvde å få med skolen på det da gutten begynte i 1.klasse, men det "tilbudet" kunne ikke skolen tilby. Stor forskjell om leteaksjon blir satt i gang 8.30 og ikke 16.30!!!http://m.db.no/2015/01/14/nyheter/innenriks/leteaksjon/37185100/Anonymous poster hash: dfe51...fbf Jeg er helt enig, men jeg jobber på skole selv og vi vet ikke hvordan vi praktisk sett skal få dette til. Forslag mottas med takk. Anonymous poster hash: 56c45...691 Det er da ikke verre enn at ved fravær må vi gi beskjed pr mail eller tlf før kl 8. Mail til kontaktlærer og med kopi til kontoret. Hvis et barn ikke dukker opp innen 15 min etter skolestart blir foresatte kontaktet om det ikke er gitt beskjed. Ikke vanskelig i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #10 Skrevet 14. januar 2015 Så godt å se at det er mange skoler som klarer å få til denne varslingen! Ble temmelig oppgitt over hvor umulig rektor mente det var å gjennomføre dette hos oss! HI Anonymous poster hash: dfe51...fbf
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #11 Skrevet 14. januar 2015 til at jeg synes skolene bør varsle hvis barn ikke møter på skolen, og at foreldre bør varsle hvis barna er syke...Vi prøvde å få med skolen på det da gutten begynte i 1.klasse, men det "tilbudet" kunne ikke skolen tilby. Stor forskjell om leteaksjon blir satt i gang 8.30 og ikke 16.30!!!http://m.db.no/2015/01/14/nyheter/innenriks/leteaksjon/37185100/Anonymous poster hash: dfe51...fbf Jeg er helt enig, men jeg jobber på skole selv og vi vet ikke hvordan vi praktisk sett skal få dette til.Forslag mottas med takk.Anonymous poster hash: 56c45...691 Det er da ikke verre enn at ved fravær må vi gi beskjed pr mail eller tlf før kl 8. Mail til kontaktlærer og med kopi til kontoret. Hvis et barn ikke dukker opp innen 15 min etter skolestart blir foresatte kontaktet om det ikke er gitt beskjed. Ikke vanskelig i det hele tatt.Hvem som varsler da? Jeg har 27 førsteklassinger alene. Om en av dem ikke dukker opp, kan ikke jeg gå helt bort i adm. for å ringe foreldrene. Vi har en stor skole, med lange avstander. Det er ikke bare å forlate klassen. Jeg ønsker selvsagt å ha en ordning på dette, men lurer på hvordan andre skoler faktisk gjennomfører det? Hvem ringer? Anonymous poster hash: 56c45...691
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #12 Skrevet 14. januar 2015 til at jeg synes skolene bør varsle hvis barn ikke møter på skolen, og at foreldre bør varsle hvis barna er syke...Vi prøvde å få med skolen på det da gutten begynte i 1.klasse, men det "tilbudet" kunne ikke skolen tilby. Stor forskjell om leteaksjon blir satt i gang 8.30 og ikke 16.30!!!http://m.db.no/2015/01/14/nyheter/innenriks/leteaksjon/37185100/Anonymous poster hash: dfe51...fbf Jeg er helt enig, men jeg jobber på skole selv og vi vet ikke hvordan vi praktisk sett skal få dette til.Forslag mottas med takk.Anonymous poster hash: 56c45...691 selvsagt gir de beskjed om de mottar en tlf om at noen ikke kommer, men hvordan gjør de det på deres skole? Hvem gir beskjed hjem om noen ikke dukker opp? Kontaktlærer? Kontordamen?rektor? På vår skole er det et eget telefonnummer man skal ringe mellom kl 7.45 og 8.00 om man ikke skal på skolen. Den som sitter der gir vel beskjed videre til lærerne om hvem som er syke. Dersom noen andre ikke møter opp til første time, blir foreldrene oppringt. Anonymous poster hash: 69688...dc3 Anonymous poster hash: 56c45...691
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 14. januar 2015 #13 Skrevet 14. januar 2015 til at jeg synes skolene bør varsle hvis barn ikke møter på skolen, og at foreldre bør varsle hvis barna er syke...Vi prøvde å få med skolen på det da gutten begynte i 1.klasse, men det "tilbudet" kunne ikke skolen tilby. Stor forskjell om leteaksjon blir satt i gang 8.30 og ikke 16.30!!!http://m.db.no/2015/01/14/nyheter/innenriks/leteaksjon/37185100/Anonymous poster hash: dfe51...fbf Jeg er helt enig, men jeg jobber på skole selv og vi vet ikke hvordan vi praktisk sett skal få dette til.Forslag mottas med takk.Anonymous poster hash: 56c45...691 Det er da ikke verre enn at ved fravær må vi gi beskjed pr mail eller tlf før kl 8. Mail til kontaktlærer og med kopi til kontoret. Hvis et barn ikke dukker opp innen 15 min etter skolestart blir foresatte kontaktet om det ikke er gitt beskjed. Ikke vanskelig i det hele tatt.Hvem som varsler da? Jeg har 27 førsteklassinger alene. Om en av dem ikke dukker opp, kan ikke jeg gå helt bort i adm. for å ringe foreldrene. Vi har en stor skole, med lange avstander. Det er ikke bare å forlate klassen. Jeg ønsker selvsagt å ha en ordning på dette, men lurer på hvordan andre skoler faktisk gjennomfører det? Hvem ringer? Anonymous poster hash: 56c45...691 Vi er og på en stor skole. Her gir klassestyrer beskjed til administrasjonen , holder vel med en Mail , sms eller ett oppring så ringer noen derfra foreldre. Såkalt mobilskole... Dette er ikke vanskelig å få til
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #14 Skrevet 14. januar 2015 Vi må også gi beskjed dersom barnet ikke kommer på skolen. Barnet blir etterlyst om skolen ikke hører noe og et barn ikke dukker opp. Anonymous poster hash: 880ed...f12
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #15 Skrevet 14. januar 2015 til at jeg synes skolene bør varsle hvis barn ikke møter på skolen, og at foreldre bør varsle hvis barna er syke...Vi prøvde å få med skolen på det da gutten begynte i 1.klasse, men det "tilbudet" kunne ikke skolen tilby. Stor forskjell om leteaksjon blir satt i gang 8.30 og ikke 16.30!!!http://m.db.no/2015/01/14/nyheter/innenriks/leteaksjon/37185100/Anonymous poster hash: dfe51...fbf Jeg er helt enig, men jeg jobber på skole selv og vi vet ikke hvordan vi praktisk sett skal få dette til. Forslag mottas med takk. Anonymous poster hash: 56c45...691 Få det til? Tom pult, ikke hørt noe, send kjapp sms. Evt ring om ingen svar. Har selv praktisert dette i ti år. Anonymous poster hash: 9eca7...d26
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #16 Skrevet 14. januar 2015 Håper også dette kan løses praktisk etterhvert på skolene, men det tar vel uansett noen timer fra man blir meldt savnet til det settes i gang organiserte leteaksjoner? Eller? Anonymous poster hash: 9ed95...9a8
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #17 Skrevet 14. januar 2015 Jeg bruker gladelig min egen mobil til dette. Koster meg null kroner. De fleste har i dag abonnement med mange sms inkludert. Anonymous poster hash: 9eca7...d26
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #18 Skrevet 14. januar 2015 Håper også dette kan løses praktisk etterhvert på skolene, men det tar vel uansett noen timer fra man blir meldt savnet til det settes i gang organiserte leteaksjoner? Eller? Anonymous poster hash: 9ed95...9a8 Hadde vi oppdaget at en elev var borte hadde vi ikke nølt med å lete! Flere timer? Nei nei nei! Anonymous poster hash: 9eca7...d26
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #19 Skrevet 14. januar 2015 til at jeg synes skolene bør varsle hvis barn ikke møter på skolen, og at foreldre bør varsle hvis barna er syke...Vi prøvde å få med skolen på det da gutten begynte i 1.klasse, men det "tilbudet" kunne ikke skolen tilby. Stor forskjell om leteaksjon blir satt i gang 8.30 og ikke 16.30!!!http://m.db.no/2015/01/14/nyheter/innenriks/leteaksjon/37185100/Anonymous poster hash: dfe51...fbf Jeg er helt enig, men jeg jobber på skole selv og vi vet ikke hvordan vi praktisk sett skal få dette til.Forslag mottas med takk.Anonymous poster hash: 56c45...691 Få det til? Tom pult, ikke hørt noe, send kjapp sms. Evt ring om ingen svar. Har selv praktisert dette i ti år.Anonymous poster hash: 9eca7...d26 vi har ikke sms system på skolen vår. Jeg vet at de har det på mange andre skoler. Jeg skjønner også at poenget er at man skal ringe om noen ikke dukker opp. Jeg mener også dette, men lurer på hvordan dere går det rent praktisk. siden du gjør det, så lurer jeg på om dere har telefon i klasserommet, eller hva du faktisk gjør. Det er det jeg lurer på. Hva eksakt gjør du når du oppdager at et barn ikke har komt? Det er det jeg lurer på. Anonymous poster hash: 56c45...691
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #20 Skrevet 14. januar 2015 Håper også dette kan løses praktisk etterhvert på skolene, men det tar vel uansett noen timer fra man blir meldt savnet til det settes i gang organiserte leteaksjoner? Eller? Anonymous poster hash: 9ed95...9a8 Hadde vi oppdaget at en elev var borte hadde vi ikke nølt med å lete! Flere timer? Nei nei nei! Anonymous poster hash: 9eca7...d26 Jeg tenkte mer regelverk med politi, røde kors ect. Anonymous poster hash: 9ed95...9a8
Ladybird2014 Skrevet 14. januar 2015 #21 Skrevet 14. januar 2015 Håper også dette kan løses praktisk etterhvert på skolene, men det tar vel uansett noen timer fra man blir meldt savnet til det settes i gang organiserte leteaksjoner? Eller? Anonymous poster hash: 9ed95...9a8 Hadde vi oppdaget at en elev var borte hadde vi ikke nølt med å lete! Flere timer? Nei nei nei! Anonymous poster hash: 9eca7...d26 Jeg tenkte mer regelverk med politi, røde kors ect. Anonymous poster hash: 9ed95...9a8 Kun på film dei ventar i timesvis.
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #22 Skrevet 14. januar 2015 til at jeg synes skolene bør varsle hvis barn ikke møter på skolen, og at foreldre bør varsle hvis barna er syke...Vi prøvde å få med skolen på det da gutten begynte i 1.klasse, men det "tilbudet" kunne ikke skolen tilby. Stor forskjell om leteaksjon blir satt i gang 8.30 og ikke 16.30!!!http://m.db.no/2015/01/14/nyheter/innenriks/leteaksjon/37185100/Anonymous poster hash: dfe51...fbf Jeg er helt enig, men jeg jobber på skole selv og vi vet ikke hvordan vi praktisk sett skal få dette til.Forslag mottas med takk.Anonymous poster hash: 56c45...691 Det er da ikke verre enn at ved fravær må vi gi beskjed pr mail eller tlf før kl 8. Mail til kontaktlærer og med kopi til kontoret. Hvis et barn ikke dukker opp innen 15 min etter skolestart blir foresatte kontaktet om det ikke er gitt beskjed. Ikke vanskelig i det hele tatt.Hvem som varsler da? Jeg har 27 førsteklassinger alene. Om en av dem ikke dukker opp, kan ikke jeg gå helt bort i adm. for å ringe foreldrene. Vi har en stor skole, med lange avstander. Det er ikke bare å forlate klassen. Jeg ønsker selvsagt å ha en ordning på dette, men lurer på hvordan andre skoler faktisk gjennomfører det? Hvem ringer? Anonymous poster hash: 56c45...691 Mobil på hvert klasserom? Ringe med privat mobil? gå i friminuttet? 27 førsteklassinger alene? Er det i det heletatt lov? Har du ingen assistent? Anonymous poster hash: 0099b...4a2
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #23 Skrevet 14. januar 2015 til at jeg synes skolene bør varsle hvis barn ikke møter på skolen, og at foreldre bør varsle hvis barna er syke...Vi prøvde å få med skolen på det da gutten begynte i 1.klasse, men det "tilbudet" kunne ikke skolen tilby. Stor forskjell om leteaksjon blir satt i gang 8.30 og ikke 16.30!!!http://m.db.no/2015/01/14/nyheter/innenriks/leteaksjon/37185100/Anonymous poster hash: dfe51...fbf Jeg er helt enig, men jeg jobber på skole selv og vi vet ikke hvordan vi praktisk sett skal få dette til.Forslag mottas med takk.Anonymous poster hash: 56c45...691 Få det til? Tom pult, ikke hørt noe, send kjapp sms. Evt ring om ingen svar. Har selv praktisert dette i ti år.Anonymous poster hash: 9eca7...d26 vi har ikke sms system på skolen vår. Jeg vet at de har det på mange andre skoler. Jeg skjønner også at poenget er at man skal ringe om noen ikke dukker opp. Jeg mener også dette, men lurer på hvordan dere går det rent praktisk. siden du gjør det, så lurer jeg på om dere har telefon i klasserommet, eller hva du faktisk gjør. Det er det jeg lurer på. Hva eksakt gjør du når du oppdager at et barn ikke har komt? Det er det jeg lurer på. Anonymous poster hash: 56c45...691 Ok! Tar opprop, og når jeg evt ser at noen ikke er der, lar jeg det gå 10 min i tilfelle somling på skoleveien. Så sender jeg sms til foresatte. Har tlf-liste i skuffen min. Følger så med på om jeg får svar. Har 28 elever, men greier dette samtidig som jeg tar meg av dem. Får som regel svar om at det er sykdom/tannlegetime etc, og at de har glemt å si ifra. Ok☺svarer jeg. De FÅ gangene jeg ikke har fått svar har jeg ringt. Dette tar ikke lang tid, og jeg går ikke ut av klasserommet, for jeg sier ikke noe sensitiv info. Anonymous poster hash: 9eca7...d26
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #24 Skrevet 14. januar 2015 til at jeg synes skolene bør varsle hvis barn ikke møter på skolen, og at foreldre bør varsle hvis barna er syke...Vi prøvde å få med skolen på det da gutten begynte i 1.klasse, men det "tilbudet" kunne ikke skolen tilby. Stor forskjell om leteaksjon blir satt i gang 8.30 og ikke 16.30!!!http://m.db.no/2015/01/14/nyheter/innenriks/leteaksjon/37185100/Anonymous poster hash: dfe51...fbf Jeg er helt enig, men jeg jobber på skole selv og vi vet ikke hvordan vi praktisk sett skal få dette til.Forslag mottas med takk.Anonymous poster hash: 56c45...691 Få det til? Tom pult, ikke hørt noe, send kjapp sms. Evt ring om ingen svar. Har selv praktisert dette i ti år.Anonymous poster hash: 9eca7...d26 vi har ikke sms system på skolen vår. Jeg vet at de har det på mange andre skoler. Jeg skjønner også at poenget er at man skal ringe om noen ikke dukker opp. Jeg mener også dette, men lurer på hvordan dere går det rent praktisk. siden du gjør det, så lurer jeg på om dere har telefon i klasserommet, eller hva du faktisk gjør. Det er det jeg lurer på. Hva eksakt gjør du når du oppdager at et barn ikke har komt? Det er det jeg lurer på. Anonymous poster hash: 56c45...691 Enten sender du en mail fra klasserommet til en på kontoret som ringer, ellers så sender du sms fra mobilen din. Får du ikke svar så ber du noen ringe Anonymous poster hash: e8f7d...d7c
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2015 #25 Skrevet 14. januar 2015 På skolen der ungene går ringer de eller sender melding innen ca 30-45 minutter etter skolestart hvis en elev ikke dukker opp. Er ikke vanskelig å få gjort det, har jo med pc og mobil inn i klasserommet, det tar ca 15 sek å varsle administrasjonen og få dem til å ringe foreldre. Ja, jeg fikk en sånn melding da min mann rett og slett glemte at han skulle hente ungene hjemme og kjøre dem til skolen. Jeg var dratt på jobb, han jobber like i nærheten av både hjemmet og skolen og skulle ta ansvar. Han var litt flau, for å si det slik... Skjedd én gang, det skjer nok ikke igjen. Anonymous poster hash: 4dedf...12a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå