Gå til innhold

Hva hadde dere som foreldre tenkt?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninnen min skal bli lærer, hun går tredje året nå og har bare toppkarakterer. Utdanningen er innenfor 5-10 trinn, så langt, så bra :)

 

Men så er det dette, da:

Hun er fullt tatovert, begge armene, hendene, fingrene og en stor på halsen. Utenom dette har hun ikke en alternativ stil, men man ser ho tatoveringene..

Jeg er ei grå mus, så mulig jeg tenker mer over det enn hva andre gjør. Jeg tenker bare på konservative foreldre som kanskje ikke syns noe om at noen som er så "annerledes" skal undervise og følge opp barna deres.. For ikke å snakke om fremtidige arbeidsgivere.. Hun sier selv at det ikke burde være noe problem, jeg prøver å forberede henne på at hun kan møte motgang og ha vanskelig for å få seg jobb, tross den gode jobben hun gjør på skolen. Er jeg helt på jordet eller tenker flere som meg?

 

Anonymous poster hash: cc446...1df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke reagert.



Anonymous poster hash: eefe9...cb2
Skrevet

Ja hun kan nok slite med å få en ok jobb og få rett type autoritet ovenfor foreldre og elever.



Anonymous poster hash: b1bc1...32f
Skrevet

Hadde ikke reagert i det hele tatt😊

Skrevet

Nei, jeg kan ikke se problemet. Er det virkelig blitt slik at folk reagerer på tattoveringer? Klarer vi ikke å se bak dem? Isåfall ligger problemet hos disse menneskene, og ikke henne..



Anonymous poster hash: 4556a...8f0
Skrevet

Hadde ikke reagert. Min erfaring er at de som er litt uten om det vanlige er de flinkeste lærene.

 

 

 

Anonymous poster hash: d3778...db1

Skrevet

Ser absolutt ikke problemet!

 

Anonymous poster hash: 2da5d...265

Skrevet

Tror ikke hun får noen problemer!! Ingen som reagerer på tatoveringer nå til dags vel..?..

 

Anonymous poster hash: 7d5cd...490

Skrevet

Vi trenger alle å lære at det er bokens innhold som teller. Hun kommer helt sikkert til å sett på som en skikkelig kul lærer av barna.

 

Anonymous poster hash: 349bb...bdf

Skrevet

Hadde absolutt ikke reagert :)

 

Og det bør ikke være noen hindring å få jobb heller. Min søster skal bli politi og hun har til og med noen små tatoveringer på noen av fingrene ;) Hun har undersøkt og så lenge det ikke er noe støtende har det ingenting å si :)

 

Kjenner også mange sykepleiere med tatoveringer, og de (og jeg) har ikke har ikke hatt problemer med jobb pga dem.

Skrevet

Jeg hadde ikke reagert. Og jeg er selv "grå mus".

 

Anonymous poster hash: c8b2e...576

Skrevet

Har en slik venninne som jobber i helsevesenet. Med eldre mennesker til og med. Og det er ingen som har noe vondt å si om henne.

Skrevet

Jeg hadde heller ikke reagert.

 

Det er så vanlig med tatoveringer nå at hun blir bare en av mange

 

Anonymous poster hash: 19f12...f2d

Skrevet

Er hun en flink lærer som kan engasjere, motivere og lære fra seg så kan hun være så alternativ hun bare vil i utseende for min del :)

Fint at barna ser ulike voksne mennesker i hverdagen sin og ikke bare grå mus i korridorene på skolen...

Skrevet

Hadde ikke reagert. Min erfaring er at de som er litt uten om det vanlige er de flinkeste lærene.

 

 

 

Anonymous poster hash: d3778...db1

Enig

 

 

Anonymous poster hash: a707a...09f

Skrevet

Ingen problem :) Ofte ein frisk pust med slike folk;)

Skrevet

Venninnen min skal bli lærer, hun går tredje året nå og har bare toppkarakterer. Utdanningen er innenfor 5-10 trinn, så langt, så bra :)

 

Men så er det dette, da:

Hun er fullt tatovert, begge armene, hendene, fingrene og en stor på halsen. Utenom dette har hun ikke en alternativ stil, men man ser ho tatoveringene..

Jeg er ei grå mus, så mulig jeg tenker mer over det enn hva andre gjør. Jeg tenker bare på konservative foreldre som kanskje ikke syns noe om at noen som er så "annerledes" skal undervise og følge opp barna deres.. For ikke å snakke om fremtidige arbeidsgivere.. Hun sier selv at det ikke burde være noe problem, jeg prøver å forberede henne på at hun kan møte motgang og ha vanskelig for å få seg jobb, tross den gode jobben hun gjør på skolen. Er jeg helt på jordet eller tenker flere som meg?

 

Anonymous poster hash: cc446...1df

Hadde ikke reagert. Synes det er dumt at du skal prøve å "forberede henne" på motgang som kanskje aldri kommer. Det kalles å være negativ.

 

Anonymous poster hash: f7c39...685

Skrevet

Vet du hva, jeg hadde faktisk reagert!! Jeg hadde lurt på hva slags verdier og holdninger denne læreren har. Jeg hadde gitt henne en sjanse, men vært litt mer kritisk enn hvis det var ei lita nett dame på 50. Det betyr ikke at jeg automatisk hadde syntes at hun var en dårlig lærer, men jeg har desverre noen forutinntatte holdninger som gamle damer er harmløse, når en halvfull mann begynner å snakke med deg kl 02 på et utested håper han å få bli med hjem, at alle barn liker pølse og pizza og at folk med masse synlige tatoveringer er litt korte. Selv om mitt første innfall gjerne er bassert på mine dumme fordommer så stemmer de heldigvis sjeldent!!

 

Anonymous poster hash: fab37...770

Skrevet

Det ser jeg ingen grunn til å reagere på. Barna har bare godt av å ha en lærer som skiller seg ut litt. Har også sett politi med fullsleve tattoo og i kortermet, kjente jeg ble glad av å se at stigmaet mot tattoos begynner å minke.

 

Anonymous poster hash: 88d6d...f49

Skrevet

Hadde ikke reagert:) Den beste barnehagelæreren vi har hatt med å gjøre har langt hår, masse tatoveringer og piercinger. Fantastisk mann.

Skrevet

Hadde ikke reagert i det hele tatt.

Ville heller valgt en sånn lærer enn ei grå mus som deg; barn trenger ulike "typer" voksne ...

 

Anonymous poster hash: 26832...5a3

Skrevet

Det hadde jeg ikke reagert på i det hele tatt.

Og det håper jeg gjelder flertallet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...