Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det jenter? Jeg har slitt max denne uka men i går kjøpte jeg farris og det hjalp faktisk! 😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra at det hjalp, dolsi!☺Her går det bra! Eg har servert godteri utan å ete av det sjølv, og det kjennes godt å ha kontroll. Det er utruleg mange freistingar i kvardagen min, så det er ikkje rart vekta har blitt høgare og høgare, eg har jo falt for dei alle saman..!

Nøkkelen min er planleggjing. Kvar kveld legg eg ein plan for neste dags måltid. Skal eg på kafe, tenkjer eg ut mindre usunne alternativ, og held meg til planen. Har no trent ca annakvar dag heime, det fungerer godt. Vekta viser framleis 87,5, håper å sjå 86 på tysdag, som er min vegedag.

Skrevet

Bra at det hjalp, dolsi!☺Her går det bra! Eg har servert godteri utan å ete av det sjølv, og det kjennes godt å ha kontroll. Det er utruleg mange freistingar i kvardagen min, så det er ikkje rart vekta har blitt høgare og høgare, eg har jo falt for dei alle saman..!

Nøkkelen min er planleggjing. Kvar kveld legg eg ein plan for neste dags måltid. Skal eg på kafe, tenkjer eg ut mindre usunne alternativ, og held meg til planen. Har no trent ca annakvar dag heime, det fungerer godt. Vekta viser framleis 87,5, håper å sjå 86 på tysdag, som er min vegedag.

Så flink du er! Jeg må også ta en dag om gangen. Har god tid på morgenen før jobb så jeg planlegger da. Alle tar med seg rester fra jula på jobb så spise rommet må jeg holde meg unna . Har gått fint. Sørger for å ha gulrøtter og 0% yoghurt i kjøleskapet. Gleder meg til middag hver dag og alt smaker så myyye bedre! Sønnen min spiste en klubbe i går og la den 2 meter unna meg men tror du pinade ikke jeg klarte å lukte den??? Godt luktet den og! 😂
Skrevet

Jeg har holdt stand siden 5.januar og det går i grunnen greit :-) Ikke snop, pepsi-max, poteter eller vanlig brød på meg.

Hodepinen har ikke meldt seg siden de tre første dagene var over, og jeg prøver å få i meg mye vann. Må veldig ofte tisse, og det er ganske irriterende - spesielt på jobb.... Har likevel fortsatt å drikke mye, og håper at kroppen venner seg til et større væskeinntak snart.. Det rare er at jeg som "aldri" var tørst før, nå våkner med følelsen av å være nesten uttørket. Må drikke et glass vann med en gang jeg står opp.

Har begynt å stå opp ti minutter før jeg pleide og koker meg havregrøt (havregryn, vann og litt salt, noen rosiner og mandler på toppen) før jeg vekker barna. Før kasta jeg i meg noe frokost når jeg kom på jobb og var småsulten fram til lunsj. Nå holder det fint til lunsjtid.

I stedet for brød spiser jeg rugsprø eller havreknekkebrød med sunt pålegg og bruker mer agurk/tomat/paprika osv.

Middagen er i grunnen vanskeligst å variere synes jeg. Kjøtt, fisk, kylling osv er ok, men når ikke ris, pasta, poteter og slikt er selvsagt på menyen lenger blir det fort kjedelig.. Bruker en del salat, brokkoli og blomkål. Har innimellom spist fullkornris eller fullkornspasta, men blir så usikker på mengdene at jeg synes det er lettere å la være enn så lenge.

Føler meg veldig bra, og føler jeg har gått ned litt selv om jeg ikke veier meg..

Har et spm til dere som spiser typ grovkarbo (som jeg tror jeg gjør): teller dere kalorier eller måler opp mengder av f.eks ris/pasta (fullkorn selvsagt), og hva gjør dere med ost, smør/margarin og frukt? Vet jo at om balansen karbohydrater/fett er feil så vil det jo virke mot sin hensikt....... Innbiller meg at det likevel er bedre med "ekte" saker som fløte, ost og meierismør de gangene jeg bruker dette? Bruker dere fettfattige/magre produkter selv om dere har kuttet på karbohydratene?

Jeg har en tanke om at jeg ikke skal telle kalorier, siden det da blir veldig "kur-aktig" og jeg blir veldig hekta på det (får dårlig samvittighet fort osv). Selv om jeg skal ned en del på sikt, er fokus at det skal være sunt og til å leve med.

Dvs ønsker jeg å gjøre dette til en selvfølge slik at jeg slipper å tenke på mat hele tida!

Skrevet

Er det greit med peanøtter med skall som kveldssnacks? Vet man ikke skal ha store mengder, men det er vel sunt fett på lik linje med mandel, hasselnøtter etc?

Skrevet

Det er meir kcaloririkt enn sjokolade, så pass på mengda. Det er sjølvsagt sunnare enn sjokolade da😉

Skrevet

Her opererer vi etter "If it ain't there, you can't eat it"-metoden, også kjent som "If you can't reach it, you can't drink it"-prinsippet ...

Alt vi har av mussérende vin er plassert i kjøleskapet på Kjærestens kontor, mine favorittviner står øverst i vinhyllen hvor jeg ikke rekker opp og Martini-flasken står på toppen av et høøøøyt skap :D

Skrevet

Kuttet ut snop i år, og shaker en del. Spiser mindre porsjon middag. Ingen trening.

1.1: 76.1

I dag: 72.7.

Meeen, i morgen skal jeg på fest. Alkoholen ødelegger vel neste ukes vektnedgang. Men man må jo leve!

Anonymous poster hash: 89cea...abb

Skrevet

Her går det bra, har ikke spist noe godterier, enda så mye som står fremme av både kaker og snop på jobb..

Har gått ned 1,3kg siden jeg startet. Men har ikke gjort noe annet med kostholdet. Det starter nå, mindre brød og pasta, mer vann og mye mye mindre sukkefribrus! Så nå starter slankinga😁 ned 12kg før sommeren er målet!

Anonymous poster hash: cff19...820

Skrevet

Her går det bra, har ikke spist noe godterier, enda så mye som står fremme av både kaker og snop på jobb..

Har gått ned 1,3kg siden jeg startet. Men har ikke gjort noe annet med kostholdet. Det starter nå, mindre brød og pasta, mer vann og mye mye mindre sukkefribrus! Så nå starter slankinga😁 ned 12kg før sommeren er målet!

Anonymous poster hash: cff19...820

Skulle ikke være anonym
Skrevet

Jeg er også med. Ikke godteri siden nyttår, og lever lavkarbo. Minus 4.5 kg da jeg veide meg etter ti dager. Jeg er sjokoladoman, men søtsuget er ikke der i hverdagen nå. Men skulle gjerne unnet meg sjokolade på lørdag. Det tenker jeg ikke gjøre nå. Men etter at målet er nådd. Målet mitt for i år er ca tjue kilo. Jeg går sakte ned pga sykdom, så det kan i perioder være lite motiverende når andre raser ned. Men jeg må holde motet oppe! Så flinke dere er jenter!! :)

Skrevet

Jeg henger i strikken. Ingen godteri, snacks kaker eller noe annet moro siden nyttår. Det vil si - forrige helg var jeg på fest og da ble det alkohol. Men jeg holdt meg langt unna alt på bordet. Dagen derpå var kanskje litt vanskeligere for da får jeg ofte lyst på brus og chips. Her ble det Farris, te og grønnsaker. Og det gjorde egentlig at fyllesyken forsvant mye fortere.

Nå har jeg for første gang et skikkelig godtesug. Tror det har med syklusen å gjøre.. Jeg er nesten litt desperat. Men ingen fare for sprekk.

Har ikke gått ned noe særlig i vekt - men tror det ble en stopper for det med alkohol forrige helg. Jeg ser det likevel på kroppen, og mannen min har også kommentert det (men - hva annet kan han gjøre, om han er littegranne taktisk?)

Ser med glede fremover mot ke 4. Detta går bra!

Lykke il alle sammen :D

Skrevet

Henger også med! Har vært så flink! Er spent på veiing i morgen ☺ Det jeg merket i helga var at det gikk greit å se mannen spise potetgull og sjokolade. Det eneste er at jeg har lyst til å kose meg med noe jeg også. Spiste gulrøtter og dipp. Laget smoothie. Det er liksom ikke helt det samme 😕 merker det på kroppen at alt vannet er borte. Ikke like pløsete i ansikt og magen er blitt mindre. Det gir meg motivasjon til å fortsette 😊

Skrevet

Jeg henger i strikken. Ingen godteri, snacks kaker eller noe annet moro siden nyttår. Det vil si - forrige helg var jeg på fest og da ble det alkohol. Men jeg holdt meg langt unna alt på bordet. Dagen derpå var kanskje litt vanskeligere for da får jeg ofte lyst på brus og chips. Her ble det Farris, te og grønnsaker. Og det gjorde egentlig at fyllesyken forsvant mye fortere.

Nå har jeg for første gang et skikkelig godtesug. Tror det har med syklusen å gjøre.. Jeg er nesten litt desperat. Men ingen fare for sprekk.

Har ikke gått ned noe særlig i vekt - men tror det ble en stopper for det med alkohol forrige helg. Jeg ser det likevel på kroppen, og mannen min har også kommentert det (men - hva annet kan han gjøre, om han er littegranne taktisk?)

Ser med glede fremover mot ke 4. Detta går bra!

Lykke il alle sammen :D

Herlighet, ser at jeg har skrevet nesten det samme innlegget før. Sukker gjør meg glemsk..

Skrevet (endret)

Ååååå ... Hva kommer det av at man bare vil spise unyttig mat når man er syk? :(

Kroppen burde jo hige etter sunne saker som ferskpresset juice med ingefær, quinoa, linser, dampet grønnkål, hvetegress og bønnespirer ...

Ligger under dynen med influensa og feber.

Har drukket litervis med Cola Zero og satt til livs intet mer enn to sjokoladecookies, en mini-snickers, et stykke brioche på størrelse med Grønland (øya!) og tre champagnepraliner siden i går kveld. Har ikke spist noe vanlig mat, da :P

Uææææææ!!!! :o

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Ååååå ... Hva kommer det av at man bare vil spise unyttig mat når man er syk? :(

Kroppen burde jo hige etter sunne saker som ferskpresset juice med ingefær, quinoa, linser, dampet grønnkål, hvetegress og bønnespirer ...

Har drukket litervis med Cola Zero og satt til livs intet mer enn to sjokoladecookies, en mini-snickers, et stykke brioche på størrelse med Grønland (øya!) og tre champagnepraliner siden i går kveld. Har ikke spist noe vanlig mat, da :P

Min kropp er like dust når jeg er syk:/

Men det går bra, det løser seg når dritten slipper taket. God bedring:)

Skrevet

Min kropp er like dust når jeg er syk:/

Men det går bra, det løser seg når dritten slipper taket. God bedring:)

Takk :)

Har lyst på søtt, salt, fritert (!) ... dævver :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...