Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #26 Skrevet 12. januar 2015 Man kan ikke gå på jobb hvis man ikke fungerer i det hele tatt pga søvnmangel. Vet om noen som fikk delvis sykmelding en periode pga lignende søvntrøbbel med barna. Anonymous poster hash: b47f8...7cf
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #27 Skrevet 12. januar 2015 Jeg synes faktisk det er innafor, men med forbehold. Noen tåler lite søvn en natt eller to, andre gjør ikke. Er du helt ødelagt, og ikke klarer jobben din skikkelig, så er det vel ikke noe for deg å gjøre på jobben? Klarer du derimot å jobbe (selv om det sikkert er ubehagelig), synes jeg ikke det er innafor. Jeg jobber sammen med en lærer som har et barn som til tider sover lite på nettene. Hun blir helt ødelagt, og ender ofte med å dra hjem fordi hun ikke har hodet med seg. Hun blir helt fjern, det er aldri tvil de nettene hun har fått lite søvn. Det er ingenting for henne på jobben å gjøre disse dagene - en vikar gjør en mye bedre jobb. Anonymous poster hash: becdc...cd0
Hjertefru Skrevet 12. januar 2015 #28 Skrevet 12. januar 2015 Det er vel litt på grensen, men er det bare et engangstilfelle må det gå an, særlig hvis fraværet er lavt ellers. En slik nødløsning tror jeg de fleste av oss har tatt, eller kommer til å ta.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 12. januar 2015 #29 Skrevet 12. januar 2015 Hadde det vært slik unntaksvis hadde jeg tenkt at det var greit. Men dette ser ut til å være hele tiden, og da må dere gripe fatt i problemet der det ligger. Altså ikke ved å ta fri fra jobb, men å ordne nattesøvnen. Ellers kan du jo be om ulønnet permisjon fra dagvaktene?
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #30 Skrevet 12. januar 2015 Vettu, jeg har ringt inn til sjefen. Fortalt at det har vært typ 3. eller 4. natta uten søvn på grunn av barn som ikke har sovet av diverse grunner og nå ønsker å ta en egenmeldingsdag. Det har vært helt greit og helt innafor. Han, en mann altså, syns det var bra at jeg heller brukte en dag på å sove meg opp og klar for jobb dagen etter enn å komme på jobb og ikke greie å konsentrere meg på grunn av søvn mangel. Når en sjef syns det var bra, så syns jeg det veier mer enn DIB meninger. Ikke skjer det ofte og ut i fra det du skriver så ser det ikke ut for at du er noe særlig borte fra jobb ellers heller. Anonymous poster hash: 9f3b3...386 Men det å spørre om fri er noe helt annet enn bare å levere en egenmelding. Å spørre er selvfølgelig greit. Anonymous poster hash: fd636...e2d Les en gang til da. Jeg skrev jeg ønsket å ta ut en egenmeldingsdag og det var greit. Ikke en fri dag, men en egenmeldingsdag. Anonymous poster hash: 9f3b3...386
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #31 Skrevet 12. januar 2015 Jeg ville forsøkt å dra på jobb men snakket med sjefen min om den vanskelige situasjonen hvis den er gjentakende for tiden. Hør med hn hva han tenker. Hvis det er uansvarlig av deg å møte på jobb i en slik tilstand så er det kanskje bedre å bruke egenmelding, men i utgangspunktet så kan du ikke bruke egenmelding på slikt, før du evt blir så utkjørt at du blir sykemeldt fordi du blir i psykisk ubalanse selv... Anonymous poster hash: 55f9f...d06
Hjertefru Skrevet 12. januar 2015 #32 Skrevet 12. januar 2015 Jeg ville forsøkt å dra på jobb men snakket med sjefen min om den vanskelige situasjonen hvis den er gjentakende for tiden. Hør med hn hva han tenker. Hvis det er uansvarlig av deg å møte på jobb i en slik tilstand så er det kanskje bedre å bruke egenmelding, men i utgangspunktet så kan du ikke bruke egenmelding på slikt, før du evt blir så utkjørt at du blir sykemeldt fordi du blir i psykisk ubalanse selv... Anonymous poster hash: 55f9f...d06 Men da blir det jo sykemelding og ikke egenmelding...
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #33 Skrevet 12. januar 2015 Jeg ville forsøkt å dra på jobb men snakket med sjefen min om den vanskelige situasjonen hvis den er gjentakende for tiden. Hør med hn hva han tenker. Hvis det er uansvarlig av deg å møte på jobb i en slik tilstand så er det kanskje bedre å bruke egenmelding, men i utgangspunktet så kan du ikke bruke egenmelding på slikt, før du evt blir så utkjørt at du blir sykemeldt fordi du blir i psykisk ubalanse selv... Anonymous poster hash: 55f9f...d06 Det er vel bedre å forebygge med en egenmelding, enn å få veggen og bli sykemeldt i månedsvis? Anonymous poster hash: ff369...f93
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #34 Skrevet 12. januar 2015 Søvnmangel er terror. Har selv et kroniskt sykt barn, som fører til mye nattevåk. Tok selv en egenmeldingsdag en gang pga søvnmangel som førte til at jeg var helt på tuppa. Hodet hang ikke med og gråt veldig lett. Sjefen hadde veldig stor forståelse for det. Mye bedre å ta en egenmeldingsdag enn at du møter veggen og blir borte i månedsvis. Lykke til. Ville forresten tatt kontakt med lege pga barnas søvntrøbbel. Anonymous poster hash: 42fc4...7a7
bønni Skrevet 12. januar 2015 #35 Skrevet 12. januar 2015 Jeg synes det er fornuftig å ta egenmelding for å sove i ditt tilfelle. Og det høres ut som du har en forståelsesfull og sympatisk og smart sjef. Sov godt, håper alt kommer i lage etter at dere har kommet dere skikkelig etter sykdomsperioden! Det høres heller ikke ut som om du har en jobb der du bør være alt for uoppmerksom og ta dårlige beslutninger.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #36 Skrevet 12. januar 2015 Vettu, jeg har ringt inn til sjefen. Fortalt at det har vært typ 3. eller 4. natta uten søvn på grunn av barn som ikke har sovet av diverse grunner og nå ønsker å ta en egenmeldingsdag. Det har vært helt greit og helt innafor. Han, en mann altså, syns det var bra at jeg heller brukte en dag på å sove meg opp og klar for jobb dagen etter enn å komme på jobb og ikke greie å konsentrere meg på grunn av søvn mangel. Når en sjef syns det var bra, så syns jeg det veier mer enn DIB meninger. Ikke skjer det ofte og ut i fra det du skriver så ser det ikke ut for at du er noe særlig borte fra jobb ellers heller.Anonymous poster hash: 9f3b3...386 Men det å spørre om fri er noe helt annet enn bare å levere en egenmelding. Å spørre er selvfølgelig greit.Anonymous poster hash: fd636...e2d [/ Les en gang til da. Jeg skrev jeg ønsket å ta ut en egenmeldingsdag og det var greit. Ikke en fri dag, men en egenmeldingsdag.Anonymous poster hash: 9f3b3...386 Grunnen til at du leverer egenmeldingen er jo for å få en betalt fridag. Uten den egenmeldingen ville det blitt ubetalt fri (skulk om du ikke hadde fått tillatelse). Personlig mener jeg at slike ting som at du har barn som ikke sover ikke bør være arbeidsgivers problem. Det bør løses ved å bruke ferie eller avspasering eller at arbeidsgiver gir fri, uten lønn, en dag det ikke er så mye å gjøre. Når nå arbeidsgiver tillot bruk av egenmelding var det jo greit i ditt tilfelle, men det er ikke noe jeg mener du hadde hatt noen rett til å bli sur for om du ikke hadde fått godkjent. Anonymous poster hash: fd636...e2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå