Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #1 Skrevet 11. januar 2015 Har dere barneleker i stua? Eller har alt av barneting sin plass på barnerommene? Synes det i heimen at det er barn i huset? Tegninger hengt opp på veggene? Anonymous poster hash: 966e8...061
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #2 Skrevet 11. januar 2015 Ja det er vel leker i de fleste rom bortsett fra soverommet mitt -og tegninger også Anonymous poster hash: fe035...022
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #3 Skrevet 11. januar 2015 Leker i stuen. Ingen leker på rommene sine, med unntak av bamser i sengene og litt pynt. Anonymous poster hash: 95ca9...20b
Englenemine Skrevet 11. januar 2015 #4 Skrevet 11. januar 2015 Synes ekstremt mye , og jeg elsker at det synes 💜
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #5 Skrevet 11. januar 2015 Ja, vi har en lekekrok i stuen som det er ganske rikelig med leker i. Barna er små (fem og ett) og har soverom i en annen etasje, vi har ingen verken forventning eller ønsker om at de skal holde seg der for å leke. De bor her. Anonymous poster hash: 48bd2...8c0
Modesty Blaise. Skrevet 11. januar 2015 #6 Skrevet 11. januar 2015 Jada, og masse av de. Her er det lekekjøkken, gyngehest og hoppeku 😄 Og en haug med andre ting vi prøver å same i kasser.... 😊
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #7 Skrevet 11. januar 2015 Vanskelig å unngå at det blir leker i stua med små i hus ja.. Anonymous poster hash: c777e...ce6
Lessismore Skrevet 11. januar 2015 #8 Skrevet 11. januar 2015 Her er det og leker i stua. Hyggelig det, barna bor her de og.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #9 Skrevet 11. januar 2015 Ja, vi har en lekekrok i stuen som det er ganske rikelig med leker i. Barna er små (fem og ett) og har soverom i en annen etasje, vi har ingen verken forventning eller ønsker om at de skal holde seg der for å leke. De bor her. Anonymous poster hash: 48bd2...8c0 Samme her, har en 3-åring. Men hadde han hatt rom med dør inn til stua så hadde nok lekene "bodd" der. Anonymous poster hash: ad297...896
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #10 Skrevet 11. januar 2015 Helt klart Vi bor 6 stykker i dette huset, 4 av dem barn, så det er klart det synes at det bor barn her... Men vi har en stor kjellerstue da, så de store lekekassene med briotog, lego, byggeklosser, småbiler, plastikkdyr osv står der nede. De bæres opp ved behov, men lekes ofte med der nede også, særlig om de har venner på besøk. Her i hovedstuen står det et lite bort med små stoler i et hjørne, ligger noen bamser i sofakroken, nederste hylle i bokhylla er fylt med tegnesaker og en stor kommode med tre skuffer er fylt til randen med hamaperler, tegnebrett og allverdens småtteri. I den andre stuen har de tre hyller med spill og puslespill, et par dukkevogner, en pult fylt med loom-strikker, smykkeperler og slike ting og en del barnebøker. I gangen mellom soverommene har de en stor bokhylle full av barnebøker. På kjøkkenet henger det tett i tett på kjøleskapet med tegninger.... Jada, det synes at det bor barn her Anonymous poster hash: 0f9f5...1ad
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #11 Skrevet 11. januar 2015 Leker og tegninger over alt! Anonymous poster hash: 848d4...d81
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #12 Skrevet 11. januar 2015 HI her! Det er herlig å høre! Det gjør det her og, og det vil det fortsette med en stund også?! Anonymous poster hash: 966e8...061
ms.Pond Skrevet 11. januar 2015 #13 Skrevet 11. januar 2015 Her har vi mesteparten av lekene på rommet, og noe på stua. Vi har knøttliten stue, og nå som det kommer en baby til hvert øyeblikk så må vi nesten "stjele" litt av lekeplassen for å få inn ting til babyen. Men litt småting som noen biler, et par spill, tegnebord osv har vi på stua. Resten står på rommet. Det er uansett mest stas når det kommer besøk, for da kan de gå på rommet og leke, og slipper å hysjes ned av foreldre som prøver å snakke i det samme knøttlille rommet hvor de leker, bygger og fjaser. Forøvrig er kjøleskapet tapetsert med tegninger, det står skulpturer og malerier fra barnehagen over hele stua og vi er mektig stolte over hver eneste en. Så ja, det synes absolutt at det bor barn her
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #14 Skrevet 11. januar 2015 Jada, og masse av de. Her er det lekekjøkken, gyngehest og hoppeku 😄 Og en haug med andre ting vi prøver å same i kasser.... 😊 Høres ut som du bor hos oss 😊 Anonymous poster hash: 01747...a89
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #15 Skrevet 11. januar 2015 Ungene er 2 og 4. Mesteparten av lekene er på rommene deres, men de får lov til å ha ting i stua og, men de må rydde de vekk på kvelden. Har en liten lekekasse til leker som havner nede, og når den er full må den taes opp og tømmes før de får ta seg nye ting. Jeg orker rett å slett ikke å ha leker over hele huset. Ja, de bor her, og skal leve her, men det skal jeg og. Jeg har ikke mitt rot\hobbyting over hele huset. Anonymous poster hash: 0e39c...061
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #16 Skrevet 11. januar 2015 Ungene er 2 og 4. Mesteparten av lekene er på rommene deres, men de får lov til å ha ting i stua og, men de må rydde de vekk på kvelden. Har en liten lekekasse til leker som havner nede, og når den er full må den taes opp og tømmes før de får ta seg nye ting. Jeg orker rett å slett ikke å ha leker over hele huset. Ja, de bor her, og skal leve her, men det skal jeg og. Jeg har ikke mitt rot\hobbyting over hele huset. Anonymous poster hash: 0e39c...061 Enda godt ikke tinga dine er overalt , det hadde nok ikke ungene orka ... (!!) Det er ikke slike ting som er viktig for dem behøver ikke være veldig ROTETE selvom d er litt leker overalt heller:) Anonymous poster hash: fe035...022
MammantilNurket Skrevet 11. januar 2015 #17 Skrevet 11. januar 2015 (endret) Jada, og masse av de. Her er det lekekjøkken, gyngehest og hoppeku 😄 Og en haug med andre ting vi prøver å same i kasser.... 😊 Hoppeku? Det hørtes kjempegøy ut. Har du link? Googlet akkurat "Hoppeku" - vi MÅ ha en hoppeku! Endret 11. januar 2015 av MammantilNurket
Modesty Blaise. Skrevet 11. januar 2015 #18 Skrevet 11. januar 2015 Jada, og masse av de. Her er det lekekjøkken, gyngehest og hoppeku 😄 Og en haug med andre ting vi prøver å same i kasser.... 😊 Hoppeku? Det hørtes kjempegøy ut. Har du link? Googlet akkurat "Hoppeku" - vi MÅ ha en hoppeku! Hoppeku er genialt, løp å kjøp. Ikke bare til å hoppe med, men også til å snakke med. Sliter med å ikke le høyt når knøttebøtt sitter på gulvet, har lange alvorlige samtaler med dyret, og trener på å si møøøø, muuu 😄
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #19 Skrevet 11. januar 2015 Vi hadde en liten periode med lite leker i stua, helt til første barnebarn ble født. Nå står det en tøff lekekasse i stua, og den blir ikke lekt av bare barnebarnet. Sist jeg var i eksen var det lite med babyleker, men mange større leker. Ungene mente at tantebarnet var for lite til å leke med så mange leker, slik at de byttet ut endel. Så nå må jeg rydde litt der snart, for nå vil babyleker bli tatt i bruk mer. Men vi har ett hus det ikke er vanskelig å se det bor barn i. Malerier, tegninger, ting de har laget står rundt omkring. Tripptrapp stol (snart to, for nå trenger barnebarnet det snart og minstemor her i huset vil ikke låne bort sin så må på loftet og hente ned en til) Sko, skolesekker, fotballsko ligger strødd i gangen. Hagen ser tiltider ut som ett bombenedslag av ulike uteleker og det er igrunn helt greit for ungene leker og er aktive. De roter ikke bare, de er aktive som barn skal være. Anonymous poster hash: 25a5a...3be
QueeenBeee Skrevet 11. januar 2015 #20 Skrevet 11. januar 2015 Etter at mini ble stor nok til å gå i trapper alene så flyttet alle lekene opp. Da godt spredd utover 2 soverom og gangen i 2. etasje. På stua har vi kun tegnesaker, perler, rainbow loom ting osv. Slikt som er greit å sitt eved et bord å holde på med. Så selv om lekene er flyttet ut av stua, så vises det godt at det bor barn her
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #21 Skrevet 11. januar 2015 Ja er alltid mye leker i stua, synes i grunn jeg finner leker overalt i huset. Tar en opprydding engang innimellom hvor alle lekene blir bært opp på rommet hans også setter jeg en tom lekekasse i stua. så fyller han gradvis opp igjen. Grunne til det er at uansett hvor mye leker som er i stua finner han alltid noe på rommet som han tar med seg ned, og til slutt flyter det over her nede. Anonymous poster hash: e23bd...fa7
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #22 Skrevet 11. januar 2015 Har så liten leilighet at alle lekene er i stuen ja. Soverommet er fullt ettersom vi har to senger der inne.Vi må dele soverommet siden leilighet har kun ett soverom. Det resulterer i at stuen aldri ser ryddig ut fordi det er så mye leker,selv når de er ryddet på plass. Anonymous poster hash: 90c22...c38
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #23 Skrevet 11. januar 2015 Lekene til 4-åringen bor på rommet, men sirkulerer fritt i huset. I kveld tok jeg sopelimen fatt og skuflet en haug duplo inn i et hjørne etter lekekveld på stua. Unntak er perler, tegnesaker og hobbyting, spesielt saks, som bor på kjøkkenet og kun får brukes der. Ble mektig lei av å bruke en time hver lørdag til å få ryddet tusen perler på soverommet, for så å høre lyden SVuSSJJJ av de samme perlene på gulvet to minutter senere. Anonymous poster hash: ba005...c12
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #24 Skrevet 12. januar 2015 6 år gammel gutt. Her har lekene bodd på rommet siden vi flyttet til leilighet der han har stort rom for 2,5 år siden. Sprer han seg i stuen, må han rydde før han legger seg. Nå leker han stort sett på rommet sitt. Jeg har heller ikke for vane å ha personlige eiendeler liggende i fellesrommene, de ligger på kontoret mitt. Før det hadde han veldig lite soverom, da var lekene lagret i tv-stuen (som vi lukket døren til etter legging slik at vi slapp følelsen av å bo på ToysR'Us. Men det synes fremdeles at det bor barn i huset, vi har brettspill på en hylle i stuen, tripp trapp stol ved spisebordet, et lite bord i stuen for når han spiser frokost foran tv og boken vi leser før legging står som regel på salongbordet. Og 2 telysholdere han lagde i bhg/på skolen. De fineste tegningene henges på mannens og mitt kontor. Anonymous poster hash: 08d1f...cb2
soleia Skrevet 12. januar 2015 #25 Skrevet 12. januar 2015 Eigentleg bur leikane på leikerommet, men dei tek seg daglege turar inn i stova, sidan det er der ungane likar å leike. Dei har og nokon leiker på rommet sitt, feks eit større legoprosjekt som dei ikkje vil rydde vekk. Vert nok ikkje rydda frå stova kvar kveld, men iallefall når me får besøk. På kjøkenet bur teiknesaker, perler og modellkitt i ein kommode. Då dei var mindre (2- 3 år) hadde me ei leikekorg ståande i stova saman med eit leikekjøkken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå