Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #26 Skrevet 11. januar 2015 Jeg var med en venninne til syden da jeg var 16. De dekket rom for meg og venninna mi, mamma og pappa dekket resten.. Flyturen, mat og lommepenger. De dekket selvfølgelig det som hadde med utflukter og taxi osv. Anonymous poster hash: b0dc0...f4b
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #27 Skrevet 11. januar 2015 Normalt å be de dekke flyreisen og evt hotell+ mat og lommepenger selv . Leis il vile jeg Ike best om penger Til. Anonymous poster hash: da75e...79d
3 i april Skrevet 11. januar 2015 #28 Skrevet 11. januar 2015 Hadde det vært oss så hadde jeg ment at gutten måtte betale fly og opphold selv (altså overnatting). Men vi hadde ikke forlangt penger for mat, leiebil ol. Og jeg hadde regnet med at gutten hadde med lommepenger. Det er da ikke smålig og forlange dette. En ekstra flybillett og hotellovernatting er ikke billig, spesielt siden en 17 åring går som voksen og ikke barn. Hadde et av mine barn blitt bedt med på en slik tur hadde jeg tatt det som en selvfølge at vi hadde måtte betale flybillett, hotell, mat ol. Jeg hadde også spurt om det var noe spesielt jeg måtte tenke på ved tanke på beregning av lommepenger som fek badeland, spesielle utflukter som kostet litt ekstra ol.
Chl85 Skrevet 11. januar 2015 #29 Skrevet 11. januar 2015 Syns det er helt fair at han betaler sin egen flybillett og mat Senga dere har til overs koster jo uansett ikke mer enn om dere drar kun dere. Broren min har hatt med kamerat og da var dette dealen(tenåring) de hadde med foreldra. Nå betalte foreldra mine riktignok for han når de var ute å spiste(slik at han hadde litt ekstra lommepenger), men det hadde de økonomi til og synes var koselig Foreldrene må selv se om de er villige til det
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #30 Skrevet 11. januar 2015 Har 17 åringer råd til å dra på ferie? Jeg trodde de som da vi var ungen måtte jobbe i sommerferiene for å få seg lommepenger. Jeg hadde ikke betalt sydentur for at min 17 åring skulle dra til syden (ikke derfor jeg jobber og sliter). De pengene skulle gått til hele familien og ikke bare ett barn som burde ha en sommerjobb. Anonymous poster hash: 93b2b...452
*Miss Marple* Skrevet 11. januar 2015 #31 Skrevet 11. januar 2015 Har 17 åringer råd til å dra på ferie? Jeg trodde de som da vi var ungen måtte jobbe i sommerferiene for å få seg lommepenger. Jeg hadde ikke betalt sydentur for at min 17 åring skulle dra til syden (ikke derfor jeg jobber og sliter). De pengene skulle gått til hele familien og ikke bare ett barn som burde ha en sommerjobb. Anonymous poster hash: 93b2b...452 Selv en 17 åring fortjener vel 3-4 ukers ferie? De jobber tross alt på skolen hele året. Og er det ikke akkurat derfor vi 'jobber og sliter', for at vi skal ha råd til mat, klær, ferie ol? Jeg hadde heller bedt om å få fly og ev merutgifter til leigebil dekket og heller betalt all mat for en ekstra gjest. Som andre har skrevet før her, så er det kjipt å være den som ikke har råd til å spise på Resturant sammen med de andre. Lommepenger osv er en selvfølge at han har selv.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #32 Skrevet 11. januar 2015 Har 17 åringer råd til å dra på ferie? Jeg trodde de som da vi var ungen måtte jobbe i sommerferiene for å få seg lommepenger. Jeg hadde ikke betalt sydentur for at min 17 åring skulle dra til syden (ikke derfor jeg jobber og sliter). De pengene skulle gått til hele familien og ikke bare ett barn som burde ha en sommerjobb. Anonymous poster hash: 93b2b...452 Selv en 17 åring fortjener vel 3-4 ukers ferie? De jobber tross alt på skolen hele året. Og er det ikke akkurat derfor vi 'jobber og sliter', for at vi skal ha råd til mat, klær, ferie ol? Jeg hadde heller bedt om å få fly og ev merutgifter til leigebil dekket og heller betalt all mat for en ekstra gjest. Som andre har skrevet før her, så er det kjipt å være den som ikke har råd til å spise på Resturant sammen med de andre. Lommepenger osv er en selvfølge at han har selv. Nei det syns jeg ikke. Jeg jobbet alle sommerferiene fra jeg var 15 år. Hadde max 1-1,5 uker fri, men ikke råd til å dra til utlandet. Nei jeg jobber ikke får å sende en av familiens medlemmer til utlandet. Mat, klær, hus og familieferie innen rimelighetens grenser ja. Sydentur alene, NEI. Det får de betale for selv når de blir gamle nok og kan betale for det selv. Men om Hi spør foreldrene først uten at hennes sønn nevner noe til vennen sin kan de jo be om hva som helst og så kan foreldrene si ja eller nei Anonymous poster hash: 93b2b...452
HvittHus Skrevet 11. januar 2015 #33 Skrevet 11. januar 2015 Siden gutten ikke er på ferie om sommeren kan man kanskje anta at det er økonomiske grunner for det. Da vil det være leit for både foreldre og gutt å måtte si nei av økonomiske grunner, evnt at de må avstå fra andre nødvendige innkjøp for å kunne sende med sønnen på ferie. Personlig hadde jeg dekket alt. Hadde jeg ikke hatt råd til dette, så hadde det ikke vært aktuelt å spørre foreldrene, med mindre jeg visste at manglende ferie var pga andre årsaker enn økonomi.. Og det er selvfølgelig ikke alle ungdommer som får seg sommerjobb. Her jeg bor, må du kjenne noen med forbindelser for å få deg jobb. Ellers kan du bare drømme om å få deg noe å gjøre som 17 åring.
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #34 Skrevet 11. januar 2015 Hvis mitt barn hadde blitt bedt med ville jeg selvsagt dekket fly og lommepenger. Tenker i steden for at dere sitter og deler regningen på restauranten så ville jeg nok gitt foreldrene en rund sum som kunne dekke den slags utgifter Anonymous poster hash: 9e491...bfb
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #35 Skrevet 11. januar 2015 Tenk så kleint det hadde blitt da, du betaler for deres mag og drikke på restauranten og ser på regningen for å be om penger fra han som dere i utgangspunktet inviterte med... tror du bør tenke gjennom dette en gang til Anonymous poster hash: fc64c...482
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå