Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #26 Skrevet 12. januar 2015 Er læreren ellers god i jobben sin, HI? I så fall er det det viktigste! Men, jeg er faktisk også litt enig med deg. En lærer bør gå foran som et godt eksempel, spesielt med tanke på at det også kan være barn i klassen som kanskje ikke lærer god hygiene hjemme. Jeg minnes en tråd her for en god stund tilbake om ei som ba om hjelp, spurte spørsmål om det de fleste andre mente var helt hinsides at en ung voksen skulle måtte spørre om. Det viste seg at det var forsømmelse fra foreldrenes side hele oppveksten hennes. Mener å huske at hun fortalte at hun også gikk skitten på skolen. Slike tegn bør en lærer ta. Men hvordan skal en lærer ta slike tegn til bekymring hvis han eller hun ikke praktiserer normal hygiene selv? Jobber man alene, eller sitter på et kontor hele dagen og ikke har kontakt med kolleger, eller utendørs uten kolleger eller andre nær, da tenker jeg man kan gjøre som man vil. Men jobber man tett med folk så bør man følge et minimum av hygieneregler. Jeg er ikke mer kresen at jeg tenker at alle kan forsove seg innimellom og ikke rekke å vaske håret. Men hele tiden? Nei, det er ikke greit. Lærere kommer tett inn på barna også, så da tenker jeg de bør holde seg noenlunde velstelt, uten at det trenger å være strigla av den grunn. Anonymous poster hash: ec230...61d Jeg syntes læreren er faglig dyktig, og læreren er god på å se barna. Læreren har problemer med å håndtere urolige barn og det er mye uro i klassen. Jeg er enig i at det viktigste er at læreren er god i faget sitt. Du har i alle fall skjønt innlegget mitt. Det er greit ikke å vaske håret innimellom, men et minimum av hygieneregler må man kunne forvente. Enig med deg mht at hvordan skal læreren se om andre barn er skitne når læreren ikke praktiserer god hygiene selv. HI Anonymous poster hash: 452a7...895
Luksusdyret Skrevet 12. januar 2015 #27 Skrevet 12. januar 2015 Da får jeg som lærer notere meg at slank og ren er en del av arbeidsbeskrivelsen også. Og jeg som trodde yrket mitt dreide seg om læring og utvikling. Nå tillegger du meg synspunkter jeg ikke har. Slank har jeg aldri sagt at en lærer bør være. Ren/ikke fett hår bør være en selvfølge. HI Anonymous poster hash: 452a7...895 Men tjukk og utrent er jo også dårlig forbilde, på lik linje med fett hår? Hvorfor mener du ikke at lærer bør være slank og fast i kroppen da? Enn med det mentale? En lærer som ser på Hotell Cæsar eller andre hjernedøde programmer er vel heller intet godt forbilde?
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #28 Skrevet 12. januar 2015 Legg en anonym lapp sammen med en flaske sjampo for fett hår i postkassa hans. Problem solved. Anonymous poster hash: 5a745...12e
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #29 Skrevet 12. januar 2015 Mens jeg ikke fatter hvordan du mener st du har noen rett til å uttale deg om en profesjonell yrkesutøver sitt fete hår. Det finnes faen fakta meg grenser for hva idiotiske foreldre skal legge seg oppi. Hadde denne profesjonelle yrkesutøveren vært ansatt i en bank ville vedkommende fått sparken etter advarseler, da de skal være representative. En ansatt i NRK med fett hår ville raskt blitt tatt av lufta. Hvorfor skal ikke de samme kravene til renslighet stilles til de som er sammen med våre barn? Hvor går grensa mener du, eller kunne læreren vært en uteligger for alt hva du brydde deg? HI Anonymous poster hash: 452a7...895 Mange av de ansatte i NRK drikker på jobb (Ja, de som er på tv) , er ut og inn av avvenning, så tviler sterkt på at de ville fått fyken på grunn av litt fett hår Anonymous poster hash: 73ba3...63a
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #30 Skrevet 12. januar 2015 Jeg tenker helt motsatt jeg. At det er viktig at jeg som lærer viser elevene at man ikke trenger å være strigla til en hver tid. At man møte folk selv om man har en kvise eller en flekk på kneet. Mine elever er så hysterisk opptatt av utseende, da alle de ser på nettet og i blader er perfekte, at jeg tenker at vi som voksne må vise at det ikke er hvor perfekte tenner man har som gir oss lykke i livet. Nå skal det sies at jeg går ren og nydusja hjemmefra. Men enkelte dager så får jeg sølepyttsprut på meg fra biler, eller håret burde vært vasket. :-) (Nå tenker jeg heller ikke automatisk at det er en sammenheng mellom fett hår og lite hygiene, da jeg selv slet med fett hår en periode. Og jeg endte opp med å vaske håret to ganger daglig (før jeg fant ut at det var nettopp all vaskinga som ødela håret).) Anonymous poster hash: 861f2...a5d
gale damen Skrevet 12. januar 2015 #31 Skrevet 12. januar 2015 Nei jeg tuller overhodet ikke. Barna mine lærer renslighet hjemme, men det er ikke alle barn som lærer det hjemme. Det finnes nok av de barna som sitter på skolebenken og peller buser som de spiser. Det finnes nok av barn som ikke vasker henda etter dobesøk. Noen av de har nok lært det hjemme, og noen har nok godt av at læreren tar opp temaet. Jeg har ikke noe i mot overvektige, men jeg ville reagert om disse jobbet på et sted der de skal være et helseforbilde, ex på treningsstudio eller på en helsestasjon. Man mister fort troverdigheten om man ikke lever som man lærer. Jeg reagerer også på de som går rundt og lukter vondt eller har dårlig hygiene på jobb. Hadde jeg jobbet på et sted der en kollega møtte opp og ikke var representativ, kan jeg love deg at det fort ville blitt tatt opp. Et sted der jeg jobbet kunne man kjenne på lukta hvor vaskehjelpa hadde vært, fordi det stinket helt forferdelig svette til stor sjenanse. Det ble selvfølgelig tatt opp med vaskehjelpen. Så over til læreren. Ja jeg mener at en lærer skal være representativ. Mener dere virkelig det er greit at lærere skal være unntatt kleskoder og hygienekoder? I min verden går man ikke rundt med så fett hår. Jeg følger barnet mitt hver dag til skolen og ser derfor læreren hver dag. Håret blir fetere og fetere for hver dag, inntil det en dag ser nyvasket ut. Så blir det fetere og fetere igjen til det igjen en dag ser nyvasket ut. Kvalmende. Ja jeg mener læreren skal gå foran som et godt forbilde på ting læreren kan gjøre noe med. Fatter ikke at dere mener det er greit å gå rundt med fett hår. Yiiikes. HI Anonymous poster hash: 452a7...895 *lol* dette er dagens! Om du hadde vært ansatt hos meg kan det vel være at noen hadde tatt opp det manglende innholdet i hodet.. Hva vet du om hvorfor dette mennesket har tiltagende fett hår? Du hopper umiddelbart til konklusjonen at dette dreier sg om dårlig hygiene, uten en eneste tanke bortsett fra at det støter din sans for hva DU mener andre bør gjøre. Dust. Fint du morer deg. Håper du ikke går rundt og kaller dine ansatte dust eller noen andre for den saks skyld. Det sa mye om deg. Manglende innhold i hodet har jeg aldri blitt beskyldt for på en eneste jobb. Tvert om. Gode skussmål og forfremmelse til seksjonsleder kjenner jeg derimot godt til. Det må da være lov å synes at læreren har fett hår uten å bli harselert slik med?! Er dette lederstilen din? Og ja jeg mener læreren bør vaske håret. HI Anonymous poster hash: 452a7...895 Selvsagt kan du synes at læreren har fett hår, men du har ikke noe med det. Jeg synes du utviser litt manglende innhold når du så til de grader er opptatt av fysisk utseende hos et menneske hvis oppgave er å undervise. At du mener deg forfremmet til seksjonsleder ser jeg ikke helt hva har med saken å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #32 Skrevet 12. januar 2015 Nesten som å høre meg du beskriver. Bare at jeg dusjer hver dag. Er lærere på usikker, og har "sløyd". Masse støv i lufta og maling til tider over alt. Jeg får ikke dekka arbeidsklær så jeg har alltid på meg noe som det ikke er så farlig med. Siden jeg bor mer eller mindre på sløyd, blir der slik. I tillegg har jeg psoriasis i hodebunn. Så jeg kan ikke vaske med sjampo hver dag, men prøver å gå ut støvet, så det ikke blir verre. I tillegg bruker jeg limingen, noe som Gjør at håret ser jævlig ut. I tillegg har jeg eksem så spes om vintern flasser jeg. Så kan ikke bruke sminke heller. Noen dager ser jeg ut som en dass-ekke kult det heller. Sikker på at det ikke er noe sånt? Anonymous poster hash: f9ab8...238
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #33 Skrevet 12. januar 2015 Usikker= ungdomsskole Anonymous poster hash: f9ab8...238
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #34 Skrevet 12. januar 2015 Synes jeg hører HI når ungen hennes skal begynne på ungdomsskolen og klassen får en overvektig lærer. ..eller alt for mager lærer. Du er helt på vidda hi. Min far hadde det slik. Dusjet og tok rene klær på hver eneste dag, mens håret levde sitt eget liv. Fett dagen etter hårvask. Men han var rensligheten selv likevel selv om han ventet ned hårvask til hver 3 dag. Høres ut som du trekker en konklusjon ut fra dette håret at han hverken dusjer/vasker seg, skifter klær og lukter gamle fiskekaker... Du er bare enkel. Veldig enkel! Anonymous poster hash: e82d6...659
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #35 Skrevet 12. januar 2015 Ingenting?Anonymous poster hash: ba940...1f0 Men læreren bør vel gå foran med et godt eksempel og ha god hygiene??! HIAnonymous poster hash: 452a7...895 Hva med at du som mor går foran med et godt eksempel? Ser du ikke at du forgifter sinnet til ungen din? Anonymous poster hash: 74532...f1b
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #36 Skrevet 12. januar 2015 Da får jeg som lærer notere meg at slank og ren er en del av arbeidsbeskrivelsen også. Og jeg som trodde yrket mitt dreide seg om læring og utvikling. Nå tillegger du meg synspunkter jeg ikke har. Slank har jeg aldri sagt at en lærer bør være. Ren/ikke fett hår bør være en selvfølge. HIAnonymous poster hash: 452a7...895 Du kanaldri vite hva slags hårprodukter mennesker bruker. Kanskje noen anser dunet på haka di som skjegg og synes du er ekkel av den grunn? Skjønner du hvor jeg vil? Man skal ikke dømme andre. Det er noe av det viktigste du lærer barna dine! Anonymous poster hash: 74532...f1b
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #37 Skrevet 12. januar 2015 Mitt hår/hodebunnen min har blitt ødelagt av at jeg som tenåring vaska håret hver dag, og noen ganger flere ganger daglig. Håret mitt ser fett ut dagen etter hårvask, men hodebunnen er sår og jeg bør vaske håret helst bare en gang i uka. Skikkelig kjipt. Har blitt vant med det, men innlegg som dette gjør meg litt lei. Lurer på hva folk sier om meg bak min rygg/skriver på nett. Forøvrig dusjer jeg hver dag Anonymous poster hash: d591b...d5c
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #38 Skrevet 12. januar 2015 Da får jeg som lærer notere meg at slank og ren er en del av arbeidsbeskrivelsen også. Og jeg som trodde yrket mitt dreide seg om læring og utvikling. Slank: Nei. Ren: Ja. Det siste er jo selvsagt. Når man står tett oppi andre mennesker hele dagen er det en selvfølelse at man har vasket seg og pusset tennene. Og ja, jeg er lærer selv. (Nå synes jeg ikke fett hår går under "ren" på denne måten. Så lenge det bare ser fett ut, men ikke lukter, bør det ikke være en sak.) Anonymous poster hash: e8905...a72
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #39 Skrevet 12. januar 2015 Nei jeg tuller overhodet ikke. Barna mine lærer renslighet hjemme, men det er ikke alle barn som lærer det hjemme. Det finnes nok av de barna som sitter på skolebenken og peller buser som de spiser. Det finnes nok av barn som ikke vasker henda etter dobesøk. Noen av de har nok lært det hjemme, og noen har nok godt av at læreren tar opp temaet. Jeg har ikke noe i mot overvektige, men jeg ville reagert om disse jobbet på et sted der de skal være et helseforbilde, ex på treningsstudio eller på en helsestasjon. Man mister fort troverdigheten om man ikke lever som man lærer. Jeg reagerer også på de som går rundt og lukter vondt eller har dårlig hygiene på jobb. Hadde jeg jobbet på et sted der en kollega møtte opp og ikke var representativ, kan jeg love deg at det fort ville blitt tatt opp. Et sted der jeg jobbet kunne man kjenne på lukta hvor vaskehjelpa hadde vært, fordi det stinket helt forferdelig svette til stor sjenanse. Det ble selvfølgelig tatt opp med vaskehjelpen. Så over til læreren. Ja jeg mener at en lærer skal være representativ. Mener dere virkelig det er greit at lærere skal være unntatt kleskoder og hygienekoder? I min verden går man ikke rundt med så fett hår. Jeg følger barnet mitt hver dag til skolen og ser derfor læreren hver dag. Håret blir fetere og fetere for hver dag, inntil det en dag ser nyvasket ut. Så blir det fetere og fetere igjen til det igjen en dag ser nyvasket ut. Kvalmende. Ja jeg mener læreren skal gå foran som et godt forbilde på ting læreren kan gjøre noe med. Fatter ikke at dere mener det er greit å gå rundt med fett hår. Yiiikes. HI Anonymous poster hash: 452a7...895 *lol* dette er dagens! Om du hadde vært ansatt hos meg kan det vel være at noen hadde tatt opp det manglende innholdet i hodet. Hva vet du om hvorfor dette mennesket har tiltagende fett hår? Du hopper umiddelbart til konklusjonen at dette dreier sg om dårlig hygiene, uten en eneste tanke bortsett fra at det støter din sans for hva DU mener andre bør gjøre. Dust. Fint du morer deg. Håper du ikke går rundt og kaller dine ansatte dust eller noen andre for den saks skyld. Det sa mye om deg. Manglende innhold i hodet har jeg aldri blitt beskyldt for på en eneste jobb. Tvert om. Gode skussmål og forfremmelse til seksjonsleder kjenner jeg derimot godt til. Det må da være lov å synes at læreren har fett hår uten å bli harselert slik med?! Er dette lederstilen din? Og ja jeg mener læreren bør vaske håret. HI Anonymous poster hash: 452a7...895 Selvsagt kan du synes at læreren har fett hår, men du har ikke noe med det.Jeg synes du utviser litt manglende innhold når du så til de grader er opptatt av fysisk utseende hos et menneske hvis oppgave er å undervise. At du mener deg forfremmet til seksjonsleder ser jeg ikke helt hva har med saken å gjøre. Jeg er ikke opptatt av utseende, men renslighet. Du blandet inn jobb her ved å skrive: Om du hadde vært ansatt hos meg kan det vel være at noen hadde tatt opp det manglende innholdet i hodet. Jeg skrev da at jeg er seksjonsleder for å vise deg at jeg også er sjef med ansatte, og ikke har manglende innhold i hodet. Stillingen fikk jeg ene og alene på dyktighet. Ditt neste trekk her er vel å si at det ikke beviser noe, men jeg syntes vi skal la den ballen ligge og holde oss til tema: Uhygienisk lærer (og ikke utseendet). HI Anonymous poster hash: 452a7...895
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #40 Skrevet 12. januar 2015 Da får jeg som lærer notere meg at slank og ren er en del av arbeidsbeskrivelsen også. Og jeg som trodde yrket mitt dreide seg om læring og utvikling. Slank: Nei. Ren: Ja. Det siste er jo selvsagt. Når man står tett oppi andre mennesker hele dagen er det en selvfølelse at man har vasket seg og pusset tennene. Og ja, jeg er lærer selv. (Nå synes jeg ikke fett hår går under "ren" på denne måten. Så lenge det bare ser fett ut, men ikke lukter, bør det ikke være en sak.) Anonymous poster hash: e8905...a72 Jeg er enig. Utseendet sitt skal lærerne få ha i fred. Hygienen syntes jeg bør være noenlunde på stell. Jeg er overrasket over alle som ikke skjønner poenget. Jeg bryr meg ikke filla om de er tykke eller tynne. HI Anonymous poster hash: 452a7...895
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #41 Skrevet 12. januar 2015 Det er ekkelt, men kan det hende læreren har noen underliggende problemer? Kanskje hun ikke tåler å dusje/vaske håret så ofte? en form for hudsykdom el. Er det ikke dårlig lukt, har hun trolig normal hygiene ellers. Anonymous poster hash: d067b...3fc
Luksusdyret Skrevet 12. januar 2015 #42 Skrevet 12. januar 2015 Nei jeg tuller overhodet ikke. Barna mine lærer renslighet hjemme, men det er ikke alle barn som lærer det hjemme. Det finnes nok av de barna som sitter på skolebenken og peller buser som de spiser. Det finnes nok av barn som ikke vasker henda etter dobesøk. Noen av de har nok lært det hjemme, og noen har nok godt av at læreren tar opp temaet. Jeg har ikke noe i mot overvektige, men jeg ville reagert om disse jobbet på et sted der de skal være et helseforbilde, ex på treningsstudio eller på en helsestasjon. Man mister fort troverdigheten om man ikke lever som man lærer. Jeg reagerer også på de som går rundt og lukter vondt eller har dårlig hygiene på jobb. Hadde jeg jobbet på et sted der en kollega møtte opp og ikke var representativ, kan jeg love deg at det fort ville blitt tatt opp. Et sted der jeg jobbet kunne man kjenne på lukta hvor vaskehjelpa hadde vært, fordi det stinket helt forferdelig svette til stor sjenanse. Det ble selvfølgelig tatt opp med vaskehjelpen. Så over til læreren. Ja jeg mener at en lærer skal være representativ. Mener dere virkelig det er greit at lærere skal være unntatt kleskoder og hygienekoder? I min verden går man ikke rundt med så fett hår. Jeg følger barnet mitt hver dag til skolen og ser derfor læreren hver dag. Håret blir fetere og fetere for hver dag, inntil det en dag ser nyvasket ut. Så blir det fetere og fetere igjen til det igjen en dag ser nyvasket ut. Kvalmende. Ja jeg mener læreren skal gå foran som et godt forbilde på ting læreren kan gjøre noe med. Fatter ikke at dere mener det er greit å gå rundt med fett hår. Yiiikes. HI Anonymous poster hash: 452a7...895 *lol* dette er dagens! Om du hadde vært ansatt hos meg kan det vel være at noen hadde tatt opp det manglende innholdet i hodet. Hva vet du om hvorfor dette mennesket har tiltagende fett hår? Du hopper umiddelbart til konklusjonen at dette dreier sg om dårlig hygiene, uten en eneste tanke bortsett fra at det støter din sans for hva DU mener andre bør gjøre. Dust. Fint du morer deg. Håper du ikke går rundt og kaller dine ansatte dust eller noen andre for den saks skyld. Det sa mye om deg. Manglende innhold i hodet har jeg aldri blitt beskyldt for på en eneste jobb. Tvert om. Gode skussmål og forfremmelse til seksjonsleder kjenner jeg derimot godt til. Det må da være lov å synes at læreren har fett hår uten å bli harselert slik med?! Er dette lederstilen din? Og ja jeg mener læreren bør vaske håret. HI Anonymous poster hash: 452a7...895 Selvsagt kan du synes at læreren har fett hår, men du har ikke noe med det.Jeg synes du utviser litt manglende innhold når du så til de grader er opptatt av fysisk utseende hos et menneske hvis oppgave er å undervise. At du mener deg forfremmet til seksjonsleder ser jeg ikke helt hva har med saken å gjøre. Jeg er ikke opptatt av utseende, men renslighet. Du blandet inn jobb her ved å skrive: Om du hadde vært ansatt hos meg kan det vel være at noen hadde tatt opp det manglende innholdet i hodet. Jeg skrev da at jeg er seksjonsleder for å vise deg at jeg også er sjef med ansatte, og ikke har manglende innhold i hodet. Stillingen fikk jeg ene og alene på dyktighet. Ditt neste trekk her er vel å si at det ikke beviser noe, men jeg syntes vi skal la den ballen ligge og holde oss til tema: Uhygienisk lærer (og ikke utseendet). HI Anonymous poster hash: 452a7...895 At du er sjef betyr ikke at du ikke har manglende innhold i hodet. Per i dag har jeg en glimrende sjef, men har vært borti ordentlige dumme neper av sjefer før. Bare det at du ikke forstår at fett hår ikke nødvendigvis har noe med hygiene å gjøre betyr at du ikke er noe særlig smart. Da jeg var tenåring kunne jeg vaske håret 2 ganger om dagen, så ble det likevel fett to timer senere. Heldigvis er det ikke slik lenger nå, men jeg forstår at det finnes folk med underliggende problemer som gjør at de får fett hår selv om de dusjer og vasker seg hver dag. Du sier at læreren ikke lukter, noe som også underbygger påstanden om at hun ikke er urenslig. Folk som ikke vasker seg lukter gammel svette, matos osv.
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #43 Skrevet 12. januar 2015 Jeg fatter ikke alle som trekker inn det med fett hår etter to timer, vaske håret to ganger om dagen osv. HI har fortalt at hun leverer barn på skolen hver dag og at lærerens hår blir fetere og fetere for hver dag for så å bli være rent en dag eller to og så ble fetere og fetere for hver dag som går etter vasken. Jeg regner med at HI er oppegående nok til å ikke opprette en tråd her hvis det var bare litt fett hår eller om hun hadde inntrykk av at læreren slet med fett hår uansett hårvask. Det er jo tydelig at denne læreren ikke vasker håret på mange dager siden håret blir verre og verre for hver dag som går. Jeg mener at alle som jobber med mennesker - også barn - er i en form for serviceyrke, og da bør man også så langt mulig holde et visst nivå på personlig hygiene. Man trenger ikke være nydusjet daglig en gang, men man bør ikke lukte og man bør se noenlunde ren ut. Da jeg gikk på ungdomsskolen hadde klassen en lærer som tydeligvis ikke dusjet veldig ofte, gikk gjerne i samme klærne i evigheter. Joda, klærne var ikke synlig skitne, men de ble mer og mer krøllete. Personen var storrøyker så det satt bestandig røyklukt i klærne uansett om de var nyvasket eller ikke. Håret var stadig veldig synlig fett. I begynnelsen var det litt smålatter blant elevene når læreren ikke var tilstede, "skal vi tippe når h*n dusjer neste gang?". Denne læreren mistet dessverre masse respekt i klassen, mest pga. sin fremtoning. Vi sluttet å be læreren om hjelp, for da h*n lente seg da gjerne nær oss.... og da var det bedre å la være fordi det føltes ubehagelig. Timene til denne læreren ble også mer og mer urolig, noe som gikk sterkt ut over læringen til klassen. Jeg tror det sikkert var en hyggelig person, men det fungerte ikke på noen måte i læringssituasjon å være så uflidd. Til hun som tidligere i tråden nevnte at hun underviser sløyd, det mener jeg blir anderledes. Likeledes om man lider av psoriasis eller sterk eksem (men da er det som oftest synlig på en eller annen måte). Jeg sveipet forbi lærerutdanning før jeg ombestemte meg. Der tok de faktisk opp at man i jobb skal være presentabel. Samme med de utdanningene jeg har tatt senere, personlig hygiene har alltid vært et tema. Jeg har også jobbet i svært ulike serviceyrker, og samme der. Hvorfor skal det være anderledes for lærere? Anonymous poster hash: ec230...61d
Luksusdyret Skrevet 12. januar 2015 #44 Skrevet 12. januar 2015 (endret) Jeg fatter ikke alle som trekker inn det med fett hår etter to timer, vaske håret to ganger om dagen osv. HI har fortalt at hun leverer barn på skolen hver dag og at lærerens hår blir fetere og fetere for hver dag for så å bli være rent en dag eller to og så ble fetere og fetere for hver dag som går etter vasken. Jeg regner med at HI er oppegående nok til å ikke opprette en tråd her hvis det var bare litt fett hår eller om hun hadde inntrykk av at læreren slet med fett hår uansett hårvask. Det er jo tydelig at denne læreren ikke vasker håret på mange dager siden håret blir verre og verre for hver dag som går. Jeg mener at alle som jobber med mennesker - også barn - er i en form for serviceyrke, og da bør man også så langt mulig holde et visst nivå på personlig hygiene. Man trenger ikke være nydusjet daglig en gang, men man bør ikke lukte og man bør se noenlunde ren ut. Da jeg gikk på ungdomsskolen hadde klassen en lærer som tydeligvis ikke dusjet veldig ofte, gikk gjerne i samme klærne i evigheter. Joda, klærne var ikke synlig skitne, men de ble mer og mer krøllete. Personen var storrøyker så det satt bestandig røyklukt i klærne uansett om de var nyvasket eller ikke. Håret var stadig veldig synlig fett. I begynnelsen var det litt smålatter blant elevene når læreren ikke var tilstede, "skal vi tippe når h*n dusjer neste gang?". Denne læreren mistet dessverre masse respekt i klassen, mest pga. sin fremtoning. Vi sluttet å be læreren om hjelp, for da h*n lente seg da gjerne nær oss.... og da var det bedre å la være fordi det føltes ubehagelig. Timene til denne læreren ble også mer og mer urolig, noe som gikk sterkt ut over læringen til klassen. Jeg tror det sikkert var en hyggelig person, men det fungerte ikke på noen måte i læringssituasjon å være så uflidd. Til hun som tidligere i tråden nevnte at hun underviser sløyd, det mener jeg blir anderledes. Likeledes om man lider av psoriasis eller sterk eksem (men da er det som oftest synlig på en eller annen måte). Jeg sveipet forbi lærerutdanning før jeg ombestemte meg. Der tok de faktisk opp at man i jobb skal være presentabel. Samme med de utdanningene jeg har tatt senere, personlig hygiene har alltid vært et tema. Jeg har også jobbet i svært ulike serviceyrker, og samme der. Hvorfor skal det være anderledes for lærere? Anonymous poster hash: ec230...61d Hun sier at læreren ikke lukter. Kanskje hun har hodebunnsproblemer, psoriasis osv som gjør at hun ikke kan vaske håret oftere enn en gang i uka, selv om hun vasker resten av kroppen og ikke lukter vondt. Mange på DiB har skrevet at de vasker håret 1 gang i uka eller 1 gang annenhver uke, uten at det ble reaksjoner på det. Og nei, de fleste går ikke rundt og snakker om at de har hudsykdom, psoriasis osv til vilt fremmede mennesker. Endret 12. januar 2015 av MrsRiddick
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #45 Skrevet 12. januar 2015 Herregud, du må jo rett å slett være litt enkel hi? Jeg jobber selv i et yrke der jeg har mye kontakt med både kolleger og brukere. Jeg dusjer kun en gang i uken, og stakkars min kollega eller sjef hvis de hadde ment at jeg skulle gjøre det oftere! De hadde fått så ørene hadde flagret! Makan til hva du påberoper deg å skulle bestemme! Anonymous poster hash: 667a1...42b
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #46 Skrevet 12. januar 2015 Jeg fatter ikke alle som trekker inn det med fett hår etter to timer, vaske håret to ganger om dagen osv. HI har fortalt at hun leverer barn på skolen hver dag og at lærerens hår blir fetere og fetere for hver dag for så å bli være rent en dag eller to og så ble fetere og fetere for hver dag som går etter vasken. Jeg regner med at HI er oppegående nok til å ikke opprette en tråd her hvis det var bare litt fett hår eller om hun hadde inntrykk av at læreren slet med fett hår uansett hårvask. Det er jo tydelig at denne læreren ikke vasker håret på mange dager siden håret blir verre og verre for hver dag som går. Jeg mener at alle som jobber med mennesker - også barn - er i en form for serviceyrke, og da bør man også så langt mulig holde et visst nivå på personlig hygiene. Man trenger ikke være nydusjet daglig en gang, men man bør ikke lukte og man bør se noenlunde ren ut. Da jeg gikk på ungdomsskolen hadde klassen en lærer som tydeligvis ikke dusjet veldig ofte, gikk gjerne i samme klærne i evigheter. Joda, klærne var ikke synlig skitne, men de ble mer og mer krøllete. Personen var storrøyker så det satt bestandig røyklukt i klærne uansett om de var nyvasket eller ikke. Håret var stadig veldig synlig fett. I begynnelsen var det litt smålatter blant elevene når læreren ikke var tilstede, "skal vi tippe når h*n dusjer neste gang?". Denne læreren mistet dessverre masse respekt i klassen, mest pga. sin fremtoning. Vi sluttet å be læreren om hjelp, for da h*n lente seg da gjerne nær oss.... og da var det bedre å la være fordi det føltes ubehagelig. Timene til denne læreren ble også mer og mer urolig, noe som gikk sterkt ut over læringen til klassen. Jeg tror det sikkert var en hyggelig person, men det fungerte ikke på noen måte i læringssituasjon å være så uflidd. Til hun som tidligere i tråden nevnte at hun underviser sløyd, det mener jeg blir anderledes. Likeledes om man lider av psoriasis eller sterk eksem (men da er det som oftest synlig på en eller annen måte). Jeg sveipet forbi lærerutdanning før jeg ombestemte meg. Der tok de faktisk opp at man i jobb skal være presentabel. Samme med de utdanningene jeg har tatt senere, personlig hygiene har alltid vært et tema. Jeg har også jobbet i svært ulike serviceyrker, og samme der. Hvorfor skal det være anderledes for lærere? Anonymous poster hash: ec230...61d Takk for støtten. Jeg er 100% enig med deg. HI Anonymous poster hash: 452a7...895
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #47 Skrevet 12. januar 2015 Herregud, du må jo rett å slett være litt enkel hi? Jeg jobber selv i et yrke der jeg har mye kontakt med både kolleger og brukere. Jeg dusjer kun en gang i uken, og stakkars min kollega eller sjef hvis de hadde ment at jeg skulle gjøre det oftere! De hadde fått så ørene hadde flagret! Makan til hva du påberoper deg å skulle bestemme! Anonymous poster hash: 667a1...42b Jeg syntes det er interessant hvordan du setter likhetstegn mellom at jeg mener at læreren ikke bør ha fett hår og det å være enkel?! Det bør være rom for å ha forskjellige meninger på et forum uten å få slengt ut insinuasjoner om at jeg er enkel. Du bør for øvrig tenke deg godt om dersom du kun dusjer 1 gang i uken når du har kontakt med mange kolleger og brukere. En del av barnelærdommen er at andre kjenner lukta bedre enn deg selv. Dersom kolleger/overordnede hadde tatt opp hygienen din burde du lyttet fremfor å gi de inn så ørene flagrer. HI Anonymous poster hash: 452a7...895
Anonym bruker Skrevet 12. januar 2015 #48 Skrevet 12. januar 2015 Jeg fatter ikke alle som trekker inn det med fett hår etter to timer, vaske håret to ganger om dagen osv. HI har fortalt at hun leverer barn på skolen hver dag og at lærerens hår blir fetere og fetere for hver dag for så å bli være rent en dag eller to og så ble fetere og fetere for hver dag som går etter vasken. Jeg regner med at HI er oppegående nok til å ikke opprette en tråd her hvis det var bare litt fett hår eller om hun hadde inntrykk av at læreren slet med fett hår uansett hårvask. Det er jo tydelig at denne læreren ikke vasker håret på mange dager siden håret blir verre og verre for hver dag som går. Jeg mener at alle som jobber med mennesker - også barn - er i en form for serviceyrke, og da bør man også så langt mulig holde et visst nivå på personlig hygiene. Man trenger ikke være nydusjet daglig en gang, men man bør ikke lukte og man bør se noenlunde ren ut. Da jeg gikk på ungdomsskolen hadde klassen en lærer som tydeligvis ikke dusjet veldig ofte, gikk gjerne i samme klærne i evigheter. Joda, klærne var ikke synlig skitne, men de ble mer og mer krøllete. Personen var storrøyker så det satt bestandig røyklukt i klærne uansett om de var nyvasket eller ikke. Håret var stadig veldig synlig fett. I begynnelsen var det litt smålatter blant elevene når læreren ikke var tilstede, "skal vi tippe når h*n dusjer neste gang?". Denne læreren mistet dessverre masse respekt i klassen, mest pga. sin fremtoning. Vi sluttet å be læreren om hjelp, for da h*n lente seg da gjerne nær oss.... og da var det bedre å la være fordi det føltes ubehagelig. Timene til denne læreren ble også mer og mer urolig, noe som gikk sterkt ut over læringen til klassen. Jeg tror det sikkert var en hyggelig person, men det fungerte ikke på noen måte i læringssituasjon å være så uflidd. Til hun som tidligere i tråden nevnte at hun underviser sløyd, det mener jeg blir anderledes. Likeledes om man lider av psoriasis eller sterk eksem (men da er det som oftest synlig på en eller annen måte). Jeg sveipet forbi lærerutdanning før jeg ombestemte meg. Der tok de faktisk opp at man i jobb skal være presentabel. Samme med de utdanningene jeg har tatt senere, personlig hygiene har alltid vært et tema. Jeg har også jobbet i svært ulike serviceyrker, og samme der. Hvorfor skal det være anderledes for lærere? Anonymous poster hash: ec230...61d Hun sier at læreren ikke lukter. Kanskje hun har hodebunnsproblemer, psoriasis osv som gjør at hun ikke kan vaske håret oftere enn en gang i uka, selv om hun vasker resten av kroppen og ikke lukter vondt. Mange på DiB har skrevet at de vasker håret 1 gang i uka eller 1 gang annenhver uke, uten at det ble reaksjoner på det. Og nei, de fleste går ikke rundt og snakker om at de har hudsykdom, psoriasis osv til vilt fremmede mennesker. Jeg står ikke nær nok til å kjenne om det lukter. Jeg har ikke tatt det opp med barnet mitt, da jeg ønsker at barnet mitt skal ha et godt forhold til læreren/skolen. Jeg sier aldri noe negativt om skolen til barna. Tvert om. Det er ikke frekvensen av hårvasken jeg reagerer på, men det fete håret. En viss minimumsstandard av renslighet bør man kunne forvente. Om lærer har en hodebunnssykdom aner jeg ikke, men noe kunne vel vedkommende gjort med det?! HI Anonymous poster hash: 452a7...895
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2015 #49 Skrevet 13. januar 2015 Takk for all hjelp folkens. Ser at majoriteten mener det er greit at læreren har fett hår, så jeg skal ikke gjøre noe med saken. HI Anonymous poster hash: 452a7...895
Luksusdyret Skrevet 13. januar 2015 #50 Skrevet 13. januar 2015 Jeg fatter ikke alle som trekker inn det med fett hår etter to timer, vaske håret to ganger om dagen osv. HI har fortalt at hun leverer barn på skolen hver dag og at lærerens hår blir fetere og fetere for hver dag for så å bli være rent en dag eller to og så ble fetere og fetere for hver dag som går etter vasken. Jeg regner med at HI er oppegående nok til å ikke opprette en tråd her hvis det var bare litt fett hår eller om hun hadde inntrykk av at læreren slet med fett hår uansett hårvask. Det er jo tydelig at denne læreren ikke vasker håret på mange dager siden håret blir verre og verre for hver dag som går. Jeg mener at alle som jobber med mennesker - også barn - er i en form for serviceyrke, og da bør man også så langt mulig holde et visst nivå på personlig hygiene. Man trenger ikke være nydusjet daglig en gang, men man bør ikke lukte og man bør se noenlunde ren ut. Da jeg gikk på ungdomsskolen hadde klassen en lærer som tydeligvis ikke dusjet veldig ofte, gikk gjerne i samme klærne i evigheter. Joda, klærne var ikke synlig skitne, men de ble mer og mer krøllete. Personen var storrøyker så det satt bestandig røyklukt i klærne uansett om de var nyvasket eller ikke. Håret var stadig veldig synlig fett. I begynnelsen var det litt smålatter blant elevene når læreren ikke var tilstede, "skal vi tippe når h*n dusjer neste gang?". Denne læreren mistet dessverre masse respekt i klassen, mest pga. sin fremtoning. Vi sluttet å be læreren om hjelp, for da h*n lente seg da gjerne nær oss.... og da var det bedre å la være fordi det føltes ubehagelig. Timene til denne læreren ble også mer og mer urolig, noe som gikk sterkt ut over læringen til klassen. Jeg tror det sikkert var en hyggelig person, men det fungerte ikke på noen måte i læringssituasjon å være så uflidd. Til hun som tidligere i tråden nevnte at hun underviser sløyd, det mener jeg blir anderledes. Likeledes om man lider av psoriasis eller sterk eksem (men da er det som oftest synlig på en eller annen måte). Jeg sveipet forbi lærerutdanning før jeg ombestemte meg. Der tok de faktisk opp at man i jobb skal være presentabel. Samme med de utdanningene jeg har tatt senere, personlig hygiene har alltid vært et tema. Jeg har også jobbet i svært ulike serviceyrker, og samme der. Hvorfor skal det være anderledes for lærere? Anonymous poster hash: ec230...61d Hun sier at læreren ikke lukter. Kanskje hun har hodebunnsproblemer, psoriasis osv som gjør at hun ikke kan vaske håret oftere enn en gang i uka, selv om hun vasker resten av kroppen og ikke lukter vondt. Mange på DiB har skrevet at de vasker håret 1 gang i uka eller 1 gang annenhver uke, uten at det ble reaksjoner på det. Og nei, de fleste går ikke rundt og snakker om at de har hudsykdom, psoriasis osv til vilt fremmede mennesker. Jeg står ikke nær nok til å kjenne om det lukter. Jeg har ikke tatt det opp med barnet mitt, da jeg ønsker at barnet mitt skal ha et godt forhold til læreren/skolen. Jeg sier aldri noe negativt om skolen til barna. Tvert om. Det er ikke frekvensen av hårvasken jeg reagerer på, men det fete håret. En viss minimumsstandard av renslighet bør man kunne forvente. Om lærer har en hodebunnssykdom aner jeg ikke, men noe kunne vel vedkommende gjort med det?! HI Anonymous poster hash: 452a7...895 Enn hvis lærer har hudsykdom, masse kviser eller psoriasisutslett, synes du også det er ekkelt? Siden det er det fete håret du reagerer på, og ikke frekvensen på hårvask?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå