Gå til innhold

Uhygienisk lærer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Læreren til sønnen min pleier å gå rundt med langt og fett hår som deler seg. Det er skikkelig motbydelig og ekkelt. Jeg har ikke vært nær nok (heldigvis) til å kjenne noe lukt, men huff så uapetittelig læreren ser ut. Ja jeg er helt sikker på at det er dårlig hygiene som er årsaken til fett-looken og ikke wet-look gele ol. Håret blir fetere og fetere for hver dag, og plutselig en dag ser det normalt ut inntil det igjen blir fetere og fetere. Hva gjør man med dette da?

Anonymous poster hash: 452a7...895

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting?

Anonymous poster hash: ba940...1f0

Skrevet

Ingenting?

Anonymous poster hash: ba940...1f0

Men læreren bør vel gå foran med et godt eksempel og ha god hygiene??! HI

Skrevet

Skal du gjere noko med at læraren har fett hår?

Gjest Julia1984
Skrevet

Nei, det kan du ikke gjøre noe med. For alt du vet vasker /dusjer lærer hver dag og skifter undertøy. Men "å gjøre noe med det" fordi han er et forbilde for barna? Da får du ganske mye du skal måtte bry deg om i tiden fremover...

det er å trå langt over personlige grenser å bry seg om en lærers personlige hygiene bare pga håret

Skrevet

Du tullet hi? Lær ungen din normal personlig hygiene hjemme. Ungen din kommer til å møte tykke, for tynne etc lærere i årene på skolen. Hva skal du gjøre med det da? Skal du be læreren slanke seg fordi vedkommende er et dårlig forbilde???

Man skal virkelig høre mye rart før øra detter av...

Anonymous poster hash: e82d6...659

Skrevet

Nei jeg tuller overhodet ikke.

Barna mine lærer renslighet hjemme, men det er ikke alle barn som lærer det hjemme. Det finnes nok av de barna som sitter på skolebenken og peller buser som de spiser. Det finnes nok av barn som ikke vasker henda etter dobesøk. Noen av de har nok lært det hjemme, og noen har nok godt av at læreren tar opp temaet.

Jeg har ikke noe i mot overvektige, men jeg ville reagert om disse jobbet på et sted der de skal være et helseforbilde, ex på treningsstudio eller på en helsestasjon. Man mister fort troverdigheten om man ikke lever som man lærer.

Jeg reagerer også på de som går rundt og lukter vondt eller har dårlig hygiene på jobb. Hadde jeg jobbet på et sted der en kollega møtte opp og ikke var representativ, kan jeg love deg at det fort ville blitt tatt opp. Et sted der jeg jobbet kunne man kjenne på lukta hvor vaskehjelpa hadde vært, fordi det stinket helt forferdelig svette til stor sjenanse. Det ble selvfølgelig tatt opp med vaskehjelpen.

Så over til læreren. Ja jeg mener at en lærer skal være representativ. Mener dere virkelig det er greit at lærere skal være unntatt kleskoder og hygienekoder? I min verden går man ikke rundt med så fett hår. Jeg følger barnet mitt hver dag til skolen og ser derfor læreren hver dag. Håret blir fetere og fetere for hver dag, inntil det en dag ser nyvasket ut. Så blir det fetere og fetere igjen til det igjen en dag ser nyvasket ut. Kvalmende. Ja jeg mener læreren skal gå foran som et godt forbilde på ting læreren kan gjøre noe med. Fatter ikke at dere mener det er greit å gå rundt med fett hår. Yiiikes. HI

Skrevet

Mens jeg ikke fatter hvordan du mener st du har noen rett til å uttale deg om en profesjonell yrkesutøver sitt fete hår. Det finnes faen fakta meg grenser for hva idiotiske foreldre skal legge seg oppi.

Skrevet

Barna mine lærer renslighet hjemme, men det er ikke alle barn som lærer det hjemme. Det finnes nok av de barna som sitter på skolebenken og peller buser som de spiser. Det finnes nok av barn som ikke vasker henda etter dobesøk. Noen av de har nok lært det hjemme, og noen har nok godt av at læreren tar opp temaet.

Jeg har ikke noe i mot overvektige, men jeg ville reagert om disse jobbet på et sted der de skal være et helseforbilde, ex på treningsstudio eller på en helsestasjon. Man mister fort troverdigheten om man ikke lever som man lærer.

Jeg reagerer også på de som går rundt og lukter vondt eller har dårlig hygiene på jobb. Hadde jeg jobbet på et sted der en kollega møtte opp og ikke var representativ, kan jeg love deg at det fort ville blitt tatt opp. Et sted der jeg jobbet kunne man kjenne på lukta hvor vaskehjelpa hadde vært, fordi det stinket helt forferdelig svette til stor sjenanse. Det ble selvfølgelig tatt opp med vaskehjelpen.

Så over til læreren. Ja jeg mener at en lærer skal være representativ. Mener dere virkelig det er greit at lærere skal være unntatt kleskoder og hygienekoder? I min verden går man ikke rundt med så fett hår. Jeg følger barnet mitt hver dag til skolen og ser derfor læreren hver dag. Håret blir fetere og fetere for hver dag, inntil det en dag ser nyvasket ut. Så blir det fetere og fetere igjen til det igjen en dag ser nyvasket ut. Kvalmende. Ja jeg mener læreren skal gå foran som et godt forbilde på ting læreren kan gjøre noe med. Fatter ikke at dere mener det er greit å gå rundt med fett hår. Yiiikes. HI

Du får det jo til å høres ut som om at håret står rett til værs pga fettet hår.... 

Så lenge ikke læreren oser av lukt og at ungene dine ikke klager på vond lukt hadde jeg aldeles ikke sagt et eneste ord. 

For alt du vet kan det være en årsak til at mannen ikke vasker håret ofte nok - etter din mening...

Skrevet

Det der tror jeg bare er noe du må leve med hi. Du må ha det relativt deilig og problemfritt som gidder å henge deg opp i dette.

Skjønner jo hva du mener, er ikke fan av uvasket hår akkurat, men hva har du tenkt å gjøre da? Ringe rektor? Ta det opp med fau? Go ahead sier jeg bare... :D

Skrevet

Mens jeg ikke fatter hvordan du mener st du har noen rett til å uttale deg om en profesjonell yrkesutøver sitt fete hår. Det finnes faen fakta meg grenser for hva idiotiske foreldre skal legge seg oppi.

Hadde denne profesjonelle yrkesutøveren vært ansatt i en bank ville vedkommende fått sparken etter advarseler, da de skal være representative. En ansatt i NRK med fett hår ville raskt blitt tatt av lufta. Hvorfor skal ikke de samme kravene til renslighet stilles til de som er sammen med våre barn? Hvor går grensa mener du, eller kunne læreren vært en uteligger for alt hva du brydde deg? HI

Skrevet

Hadde denne profesjonelle yrkesutøveren vært ansatt i en bank ville vedkommende fått sparken etter advarseler, da de skal være representative. En ansatt i NRK med fett hår ville raskt blitt tatt av lufta. Hvorfor skal ikke de samme kravene til renslighet stilles til de som er sammen med våre barn? Hvor går grensa mener du, eller kunne læreren vært en uteligger for alt hva du brydde deg? HI

Spesiell sammenligning... 

Er det ikke godt nok at barna dine kan god hygiene?

Skrevet

Det der tror jeg bare er noe du må leve med hi. Du må ha det relativt deilig og problemfritt som gidder å henge deg opp i dette.

Skjønner jo hva du mener, er ikke fan av uvasket hår akkurat, men hva har du tenkt å gjøre da? Ringe rektor? Ta det opp med fau? Go ahead sier jeg bare... :D

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre og om jeg skal gjøre noe. Det er derfor jeg spør her.

Når ting settes i perspektiv er dette en relativt liten sak altså. Det som opptar meg mest er de tragiske mordene i Paris og angrepet på ytringsfriheten. HI

Skrevet

Barna mine kan hygiene, men jeg syntes nå uansett det er ekkelt med lærerens fete hår. Jeg syntes læreren burde vært mer representativ og et bedre forbilde. HI

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre og om jeg skal gjøre noe. Det er derfor jeg spør her.

Når ting settes i perspektiv er dette en relativt liten sak altså. Det som opptar meg mest er de tragiske mordene i Paris og angrepet på ytringsfriheten. HI

Nei, men nå har du jo fått et ganske så klart svar fra flere så da vet du vell at det er bare å tie :) 

Som sagt hadde jeg forstått det hvis læreren stinker døden ettersom det kan ødelegge for undervisningen. Hadde selv en lærer som luktet noe voldsomt. Det var ingen elever som sa noe - som jeg vet om. Men det skulle vært tatt opp med ham.

Anonymous poster hash: 92162...148

Skrevet

Nei, men nå har du jo fått et ganske så klart svar fra flere så da vet du vell at det er bare å tie :)

Som sagt hadde jeg forstått det hvis læreren stinker døden ettersom det kan ødelegge for undervisningen. Hadde selv en lærer som luktet noe voldsomt. Det var ingen elever som sa noe - som jeg vet om. Men det skulle vært tatt opp med ham.

Anonymous poster hash: 92162...148

OK. Takk. Ja svarene er entydige. Jeg får vel bare stilltiende avfinne meg med at læreren får ha dette fete og ekle håret sitt i fred. HI

Skrevet

Er læreren ellers god i jobben sin, HI?

I så fall er det det viktigste!

Men, jeg er faktisk også litt enig med deg. En lærer bør gå foran som et godt eksempel, spesielt med tanke på at det også kan være barn i klassen som kanskje ikke lærer god hygiene hjemme.

Jeg minnes en tråd her for en god stund tilbake om ei som ba om hjelp, spurte spørsmål om det de fleste andre mente var helt hinsides at en ung voksen skulle måtte spørre om. Det viste seg at det var forsømmelse fra foreldrenes side hele oppveksten hennes. Mener å huske at hun fortalte at hun også gikk skitten på skolen. Slike tegn bør en lærer ta.

Men hvordan skal en lærer ta slike tegn til bekymring hvis han eller hun ikke praktiserer normal hygiene selv?

Jobber man alene, eller sitter på et kontor hele dagen og ikke har kontakt med kolleger, eller utendørs uten kolleger eller andre nær, da tenker jeg man kan gjøre som man vil.

Men jobber man tett med folk så bør man følge et minimum av hygieneregler. Jeg er ikke mer kresen at jeg tenker at alle kan forsove seg innimellom og ikke rekke å vaske håret. Men hele tiden? Nei, det er ikke greit.

Lærere kommer tett inn på barna også, så da tenker jeg de bør holde seg noenlunde velstelt, uten at det trenger å være strigla av den grunn.

Anonymous poster hash: ec230...61d
Skrevet

Mener du egentlig presentabel når du skriver representativ? 

Hva med alle lærerne med kaffeånde. Bør skolene ansette en egen tannlege som sørger for at lærerne pusser tennene sine før hver skoletime?

Anonymous poster hash: f6c51...528
Skrevet

Personlig missliker jeg sterkt at lærere bruker sminke og parfyme. Ungene bør venne seg til at mennesker ser bra nok ut slik de ser ut fra naturens side og at det ikke er normalt å lukte blomster og frukt. Jeg klager likevel ikke på lærere som gjør dette.

Anonymous poster hash: 5ee05...ab6
Skrevet

Så lenge denne læreren ikke har en lukt som barna reagerer på, er det nok dessverre ikke din business om læreren har et hår som ser fett ut.

Om derimot elevene plages av dårlig lukt, synes jeg det er ok å ta dette opp med rektoren som kan ta en prat med læreren.

Anonymous poster hash: d9490...e40

Skrevet

Da får jeg som lærer notere meg at slank og ren er en del av arbeidsbeskrivelsen også. Og jeg som trodde yrket mitt dreide seg om læring og utvikling.

Skrevet

*lol* dette er dagens!

Om du hadde vært ansatt hos meg kan det vel være at noen hadde tatt opp det manglende innholdet i hodet..

Hva vet du om hvorfor dette mennesket har tiltagende fett hår?

Du hopper umiddelbart til konklusjonen at dette dreier sg om dårlig hygiene, uten en eneste tanke bortsett fra at det støter din sans for hva DU mener andre bør gjøre.

Dust.

Skrevet

Barna mine kan hygiene, men jeg syntes nå uansett det er ekkelt med lærerens fete hår. Jeg syntes læreren burde vært mer representativ og et bedre forbilde. HI

Da må du også syte over lærere som spiser usunt, ikke trener, har 3 barn med 3 forskjellige menn osv - det er heller ikke sunt forbilde, men heller ikke noe som du har noe med! Du sier at du ikke har merket lukt, hva er problemet da? Skader det læringsmiljø på noen måte at lærer har fett hår?

Her på forumet skriver jo mange at de vasker håret annenhver uke, så det vil si at det er veldig mange som ser sånn ut som denne læreren. :D

Skrevet

*lol* dette er dagens!

Om du hadde vært ansatt hos meg kan det vel være at noen hadde tatt opp det manglende innholdet i hodet..

Hva vet du om hvorfor dette mennesket har tiltagende fett hår?

Du hopper umiddelbart til konklusjonen at dette dreier sg om dårlig hygiene, uten en eneste tanke bortsett fra at det støter din sans for hva DU mener andre bør gjøre.

Dust.

Fint du morer deg. Håper du ikke går rundt og kaller dine ansatte dust eller noen andre for den saks skyld. Det sa mye om deg.

Manglende innhold i hodet har jeg aldri blitt beskyldt for på en eneste jobb. Tvert om. Gode skussmål og forfremmelse til seksjonsleder kjenner jeg derimot godt til.

Det må da være lov å synes at læreren har fett hår uten å bli harselert slik med?! Er dette lederstilen din?

Og ja jeg mener læreren bør vaske håret. HI

Skrevet

Da får jeg som lærer notere meg at slank og ren er en del av arbeidsbeskrivelsen også. Og jeg som trodde yrket mitt dreide seg om læring og utvikling.

Nå tillegger du meg synspunkter jeg ikke har. Slank har jeg aldri sagt at en lærer bør være. Ren/ikke fett hår bør være en selvfølge. HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...