Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #26 Skrevet 9. januar 2015 Vi har en bunker 100 meter under bakken. Her har vi rasjonert mat, vann og nødvendig medisin slik vi kan overleve der i 1 år. Vi kommer til å gå ned i bunkeren nå når eldste kommer fra skolen. Har forøvrig hamstret inn bananer og kaffe Anonymous poster hash: 174b4...9e9
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #27 Skrevet 9. januar 2015 Vi har en bunker 100 meter under bakken. Her har vi rasjonert mat, vann og nødvendig medisin slik vi kan overleve der i 1 år. Vi kommer til å gå ned i bunkeren nå når eldste kommer fra skolen. Har forøvrig hamstret inn bananer og kaffe Anonymous poster hash: 174b4...9e9 Sikker på at dere har NOK bananer og kaffe? Anonymous poster hash: e5462...812
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #28 Skrevet 9. januar 2015 Tar inn leker og småting som står ute, og parkerer bilen i garasjen så den ikke får masse småting flyvende på seg. Ellers stoler jeg på at huset er såpass trygt, at det ikke faller sammen. Selv om jeg tidligere har opplevdt at taket ble tatt av stormen Men gikk heldigvis greit det også. Har tre etasjer, med oppholdsrom både i 1. 2. og 3. etg, så skulle det bli fryktelig ille, er det nok ikke verre enn å flytte seg ned en etasje eller to Anonymous poster hash: c33db...360
Fashionista Skrevet 9. januar 2015 #29 Skrevet 9. januar 2015 Vi får vel rydde unna litt uteleker og sette hagemøblene et sted de står godt i le..Skal dessuten sørge for å legge lightere,stearinlys og en liten lommelykt lett tilgjengelig i tilfelle strøbrudd. Ellers ingen spesielle tiltak.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #30 Skrevet 9. januar 2015 Vi har en bunker 100 meter under bakken. Her har vi rasjonert mat, vann og nødvendig medisin slik vi kan overleve der i 1 år. Vi kommer til å gå ned i bunkeren nå når eldste kommer fra skolen. Har forøvrig hamstret inn bananer og kaffe Anonymous poster hash: 174b4...9e9 Sikker på at dere har NOK bananer og kaffe? Anonymous poster hash: e5462...812 Har kjøpt 50 poser med filterkaffe og 35 kg bananer, det holder i allefall en stund. Vi har masse hermetisk mat og masse mat fryst ned i fryserommet i bunkeren så det skal gå bra🙏 Anonymous poster hash: 174b4...9e9
Gjest vinterbrud Skrevet 9. januar 2015 #31 Skrevet 9. januar 2015 Jeg har ryddet litt på verandaen,det er det eneste. Ellers har jeg kubbelys fremme og lommelykt.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #32 Skrevet 9. januar 2015 Vi har en bunker 100 meter under bakken. Her har vi rasjonert mat, vann og nødvendig medisin slik vi kan overleve der i 1 år. Vi kommer til å gå ned i bunkeren nå når eldste kommer fra skolen. Har forøvrig hamstret inn bananer og kaffe Anonymous poster hash: 174b4...9e9 Sikker på at dere har NOK bananer og kaffe? Anonymous poster hash: e5462...812 Har kjøpt 50 poser med filterkaffe og 35 kg bananer, det holder i allefall en stund. Vi har masse hermetisk mat og masse mat fryst ned i fryserommet i bunkeren så det skal gå bra🙏 Anonymous poster hash: 174b4...9e9 Du trengte jo ikke å kjøpe alle bananene? Jeg fikk ikke tak i! Anonymous poster hash: a88e6...c29
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #33 Skrevet 9. januar 2015 Ha ha, bananer og kaffe. I love dinbaby.com Anonymous poster hash: faa4b...ffc
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #34 Skrevet 9. januar 2015 hva i alle dager skal vi i kjelleren å gjøre? *ler* For oss som opplevde nyttårsorkanen i 1991, rister bare på hodet av disse opphausa stormene som kommer. Vi har sikret alt som er løst ute. Det holder i massevis Anonymous poster hash: 85b02...dff
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #35 Skrevet 9. januar 2015 Her på Sunnmøre er vi vant til slikt, og har ikke gjort mer enn å ta inn løse gjenstander fra hus og altan. Eneste jeg må binde fast er mannen, som er helt gal etter drittvær og som sikkert kommer til å ville gå ut for å "nyte" orkanen i morgen. Hehe. Han er utenlandsk og synest alt som har med dårlig vær å gjøre er superfascinerende. Anonymous poster hash: 90e0d...b68
Superdolly Skrevet 9. januar 2015 #36 Skrevet 9. januar 2015 Jeg tenker at dersom dette får deg til å føle deg trygg er det lurt av deg å ha gjort det. Skulle dere ikke trenge å gjemme dere i kjelleren så har du i det minste en ren og ryddig kjeller. Det er jo ikke så galt det heller .
☆☆☆ Skrevet 9. januar 2015 #37 Skrevet 9. januar 2015 Nei, er då ikkje første orkanen vi har opplevd og sikkert ikkje siste. Som generell beredskap har vi alltid ein del mat i frysaren, nok ved i boda og propanovn i tilfelle straumbrot kombinert med for sterk vind til å fyre. I denne sesongen er hagemøblane i le for vind og det einaste vi evt mistar er bossdunken. Litt "nedfallsved" reknar vi med vi kan få, mange tre på tomta.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #38 Skrevet 9. januar 2015 Gå i kjelleren??? Herregud. Anonymous poster hash: 297eb...130
Appelsinpiken Skrevet 9. januar 2015 #39 Skrevet 9. januar 2015 Forberedt oss? Er på hytta vi, og håper det ikke blir verre enn at vi kan stå på ski og skulle orkanen slå til får vi spille yatzy istedet
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #40 Skrevet 10. januar 2015 Ja vel ja... Tøffe damer på dib ser jeg... Vi måtte faktisk evakuere til kjelleren i dag. Der veltet et tre over taket og knuste noen ruter i stuen. De som skriver at de kan ut og handle og gud vet hva i orkan, vel det sier litt om vettet til vedkommende spør du meg. Men hver sin lyst! Håper dere ikke har fått skader, men om noen bor u nærheten av oss så er det store sjangser for at vi er flere som har kontakt med forsikringsselskapet i kveld. Anonymous poster hash: d4d03...af0
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2015 #41 Skrevet 10. januar 2015 Skal tjore fast kaninburet ute, ellers har jeg ikke tenkt å gjøre noe. Storm og vind er vi vandt til her på kysten på sunnmøre, blir det orkan så går det også bra. Var 3 døgn uten strøm etter Dagmar. Anonymous poster hash: ffa2b...89f Jeg håper ikke du har en kanin sittende i et bur 24/7? Anonymous poster hash: e5462...812 Hvor kom det i fra, liksom? Anonymous poster hash: 67f02...28a
Tyra79 Skrevet 11. januar 2015 #42 Skrevet 11. januar 2015 Vi har en bunker 100 meter under bakken. Her har vi rasjonert mat, vann og nødvendig medisin slik vi kan overleve der i 1 år. Vi kommer til å gå ned i bunkeren nå når eldste kommer fra skolen. Har forøvrig hamstret inn bananer og kaffe Anonymous poster hash: 174b4...9e9 Sikker på at dere har NOK bananer og kaffe? Anonymous poster hash: e5462...812 Sametruse?
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2015 #43 Skrevet 11. januar 2015 Sikkert lurt å være forberedt Her på Vestlandet reiste jo taket på flere (og nye) hus under den store nyttårsorkanen da jeg var barn. Tror ikke det er det byggtekniske som er viktigst alltid, men hvor vinden tar mest. Anonymous poster hash: 817ce...20c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå