Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #1 Skrevet 9. januar 2015 Gjør dere noen tiltak? Altså gjør dere klart til å gå i kjelleren eller slikt noe? Min venninne og jeg diskuterte litt. Jeg ordner og vasker i kjelleren i dag for vi får nok været midt i trynet. Og jeg har to små barn som jeg trenger å ha en plass å rømme til hvis det blir nødvendig. Hun mener jeg er hysterisk og bare ler av meg. De får været på samme måte som oss og hun driter i det. Anonymous poster hash: d4d03...af0
Gulltopp med Knoll og Tott Skrevet 9. januar 2015 #2 Skrevet 9. januar 2015 Fester trampolinen, tar inn uteleker i boden, thats about it. Litt hysterisk høres du ut ja, men du er nå ihvertfall på den sikre siden ☺️
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #3 Skrevet 9. januar 2015 Jeg husker Dagmar, så det er greit å ta forholdsregler hvis du bor i et utsatt område. Jeg bor i Bergen og heldigvis ligger huset vårt i le for de fleste stormer. Vi gjør sikrer tingene vi har i hagen, det er nok for oss. Anonymous poster hash: faa4b...ffc
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #4 Skrevet 9. januar 2015 Så lenge du ikke går helt doomsdayprepper så er det vel greit det du gjør for at du skal føle deg trygg.. Hadde det blitt meldt orkan her (på indre Østlandet) så hadde jeg gravd meg kjeller også... Anonymous poster hash: 205a5...342
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #5 Skrevet 9. januar 2015 Sørger for at vi ikke har leker og styr liggende løst utenfor, men det blir vell med det ;-) Anonymous poster hash: c211f...209
Husbygger Skrevet 9. januar 2015 #6 Skrevet 9. januar 2015 Har ryddet inn leker og ting som kan blåse bort, men ikke gjort noe mer en det. Tror vi ligger litt i le for den vinden som er meldt nå siden den kommer fra vest. Men har ikke tenkt tanken at vi skal flykte ned i kjelleren, høres litt ekstremt ut synes jeg. Vet at vi har masse t-lys hjemme, sånn i tilfelle strømmen går. Ellers har vi ikke tenkt å gjøre noe annerledes en ellers.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #7 Skrevet 9. januar 2015 Spikrer planker på vinduene og taket, setter på fem ekstra låser på døren, og har bomberom i kjelleren der vi har nødhjelpsutstyr og rasjoner med hermetikk, t.o.m en camping do og nødaggregat. Litt slitsomt å ta av alle plankene etter hver gang, men.. Anonymous poster hash: 7032b...c24
HvittHus Skrevet 9. januar 2015 #8 Skrevet 9. januar 2015 Forberede seg ved å fjerne løse gjenstander og sikre hus der det er mulig, er smart. Samt kjøpe inn lys, lommelykter, og annet man kan trenge til et langvarig strømbrudd. (Vi var uten strøm i fire dager under Dagmar)Men noe mer enn det, ville jeg tenkt var litt pussig. De fleste hus på kysten er bygget for å tåle en storm.
kråkemamma Skrevet 9. januar 2015 #9 Skrevet 9. januar 2015 Gjør som du føler på selv Hadde jeg bodd midt i orkanøyet ville jeg vært litt forberedt selv. Nok ved, stearinlys, lommelykt. mat og drikke har man stort sett. Har selv vært midt i blåsten selv flere ganger og vet at feks strømmen kan være borte lenge. Sett både hustak og campingvogner fly så fest de løse tingene
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #10 Skrevet 9. januar 2015 Hvordan kommer ungene seg på skolen når det er orkan ute? Blir skolen stengt? Anonymous poster hash: 8e94c...b95
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #11 Skrevet 9. januar 2015 Hvordan kommer ungene seg på skolen når det er orkan ute? Blir skolen stengt?Anonymous poster hash: 8e94c...b95 Orkanen kommer i morgen, da er skolen stengt Når jeg tenker etter har faktisk alle store orkaner her vært når skolen har hatt helg/ferie.... Anonymous poster hash: f0856...cf7
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #12 Skrevet 9. januar 2015 Jeg klarer ikke å finne ut av hvor det er meldt uvær Anonymous poster hash: c7d70...cdc
skjotta Skrevet 9. januar 2015 #13 Skrevet 9. januar 2015 Gjør som du føler på selv Hadde jeg bodd midt i orkanøyet ville jeg vært litt forberedt selv. Nok ved, stearinlys, lommelykt. mat og drikke har man stort sett. Har selv vært midt i blåsten selv flere ganger og vet at feks strømmen kan være borte lenge. Sett både hustak og campingvogner fly så fest de løse tingene Bare en liten kuriositet; i orkanøyet er det vindstille. Vinden blåser i ring rundt øyet 😉 (Skjønte hva du mente 😉)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #14 Skrevet 9. januar 2015 Vi har ikke gjort noe særlig, vi har vedovn + masse ved i boden, samt stearinlys. Våtservietter har vi også. Bør vel kanskje hamstre noen bananer og kaffe.. Anonymous poster hash: e5462...812
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #15 Skrevet 9. januar 2015 Jeg klarer ikke å finne ut av hvor det er meldt uvær Anonymous poster hash: c7d70...cdc http://www.smp.no/nyheter/article10525644.ece Anonymous poster hash: f0856...cf7
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #16 Skrevet 9. januar 2015 Ikke noe spesielt utenom å passe på at det ikke ligger ting ute som kan blåses bort. Men vi har alltid lys, lommelykt og nok mat (som ikke trenger å være i kjøleskapet) til et par dager i tilfelle langvarig strømbrudd. Uansett hvor man bor, er det greit å ha slik at man slipper å gå ut før det verste er over. Jeg ville ikke bodd i et hus som jeg ikke stolte på kan stå imot en skikkelig vestlandsstorm, flytting i kjelleren er derfor uaktuelt. Anonymous poster hash: 6fbe4...a3a
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #17 Skrevet 9. januar 2015 Vi har ikke gjort noe særlig, vi har vedovn + masse ved i boden, samt stearinlys. Våtservietter har vi også. Bør vel kanskje hamstre noen bananer og kaffe.. Anonymous poster hash: e5462...812 Ved såklart, det tenkte jeg ikke å nevne over, det har vi også hele tiden nok av for et par dager. Anonymous poster hash: 6fbe4...a3a
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #18 Skrevet 9. januar 2015 Jaja så er jeg kanskje hysterisk😉 Nå har vi iallefall ren og pen kjeller! Jeg har også sett både tak, trær og annet gi seg over til vinden og er kanskje nervøs av den grunn. Vi leier et gammelt hus mens vi holder på å bygge nytt. Dette huset har stått i mange stormer men det er ikke til å unngå at taket burde vært skiftet og at eier ikke er så flink på vedlikeholdet som han burde vært. Taksteinene (skifer) ligger og rister når det blåser vanlig ute Anonymous poster hash: d4d03...af0
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #19 Skrevet 9. januar 2015 Orkan er frisk bris for oss på Vestlandet 😂 bur rett ved sjøen, så må vell ut å vaske av havsaltet på stue vinduene på søndag 😊 gleda meg 😃 elska alt med ekstrem vær. Men blir alltid mindre enn forventa 😡 Anonymous poster hash: 00109...619
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #20 Skrevet 9. januar 2015 Har ikke tenkt noe særlig over det jeg. Anonymous poster hash: 09e2f...962
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #21 Skrevet 9. januar 2015 Orkan er frisk bris for oss på Vestlandet bur rett ved sjøen, så må vell ut å vaske av havsaltet på stue vinduene på søndag gleda meg elska alt med ekstrem vær. Men blir alltid mindre enn forventa Anonymous poster hash: 00109...619 Tenker heller ikke på orkan som noe mer enn mye vind, tungt å gå osv, men stikker på butikken om jeg må.. Anonymous poster hash: e5462...812
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #22 Skrevet 9. januar 2015 Mannen tok seg fri fra jobben fra klokka 12 i dag for å feste takstein ekstra godt, men akkurat nå er det helt blå himmel med stor sol.., Anonymous poster hash: d651d...8e5
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #23 Skrevet 9. januar 2015 Skal tjore fast kaninburet ute, ellers har jeg ikke tenkt å gjøre noe. Storm og vind er vi vandt til her på kysten på sunnmøre, blir det orkan så går det også bra. Var 3 døgn uten strøm etter Dagmar. Anonymous poster hash: ffa2b...89f
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #24 Skrevet 9. januar 2015 Har ryddet bort trampoline, planker og annet løst styr ute. Skal ta inn mer ved så vi slipper å gå ute i drittværet. Ellers går livet som normalt. Anonymous poster hash: a8117...e5d
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2015 #25 Skrevet 9. januar 2015 Skal tjore fast kaninburet ute, ellers har jeg ikke tenkt å gjøre noe. Storm og vind er vi vandt til her på kysten på sunnmøre, blir det orkan så går det også bra. Var 3 døgn uten strøm etter Dagmar. Anonymous poster hash: ffa2b...89f Jeg håper ikke du har en kanin sittende i et bur 24/7? Anonymous poster hash: e5462...812
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå