Gå til innhold

Type uten venner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hører rykter om at jenter er så kyniske at de krever at gutten skal ha sosiale kontakter for at de skal kunne tillate seg å like ham.

Dette kan vel ikke være sant? For dere er jo ikke sammen med de eventuelle vennene hans, og enten liker/elsker dere han, eller ikke, uansett hvor mange venner han har i virkeligheten og på Facebook, ... eller?

Anonymous poster hash: aecee...2ba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hører rykter om at jenter er så kyniske at de krever at gutten skal ha sosiale kontakter for at de skal kunne tillate seg å like ham.

Dette kan vel ikke være sant? For dere er jo ikke sammen med de eventuelle vennene hans, og enten liker/elsker dere han, eller ikke, uansett hvor mange venner han har i virkeligheten og på Facebook, ... eller?Anonymous poster hash: aecee...2ba

HI her er altså mann

Skrevet

Eg har ikkje tenkt så mykje over det der når eg har møtt dei eg blei saman med. Hadde nok stussa og lurt på grunnen om han ikkje hadde vener i det heile, men ikkje ellers. Dårleg erfaring?

Skrevet

Jeg er singel, men dette har jeg aldri tenkt på. Når jeg tenker over det nå så vil ikke det ha noe å si, men må jeg velge ville jeg valgt en mann med få, gode venner i stedet for mange bekjente. Det er muligens fordi jeg er slik selv.

Anonymous poster hash: 0f891...38f
Skrevet

Hvis en mann ikke har venner og ikke er sosial, ville jeg tatt som ett tegn på at vi ikke passet sammen...

Skrevet

Har heller ikke reflektert over det, men skal jeg ha en mening så tenker jeg vel kanskje litt på hans sosiale evner, og hvorfor han ikke har noen venner..

Skrevet

Det har jeg aldri tenkt. 

Min mann er mer av typen som har få, men nære venner, og glad er jeg for det. Hadde han vært ultrasosial og skulle ha flydd på besøk hit og dit og arrangementer hist og her så ville jeg aldri ha sett han. 

Han er en familiekjær mann som er ute en gang i blant med en venn eller to. 

Og antall venner både irl og på facebook var ikke noe jeg sjekket opp før jeg vurderte han som en kjæreste. Det høres bare trist ut om det skal være en kriterium. Men det er klart, hadde jeg vært av den typen som MÅ ut på noe sosialt hele tiden og vil ha mange folk rundt meg til enhver tid, og ønsker meg en mann som er likedan, så ville det kanskje ha hatt noe å si. Like barn leker best, osv. 

Anonymous poster hash: 968c6...79b
Skrevet

Ikke noe jeg har tenkt så hardt på igrunn, men når du sier det så har mannen min veldig få venner. Han er ikke norsk men har bodd her i 10 år og har liksom ikke satt seg som mål å få masse venner her. Har noen få som han ringer og treffer kanskje et par ganger i året, ellers er han sånn at han holder folk litt på avstand. Hvofor aner jeg ikke og det plager ikke meg. Hadde vært et større problem om han hadde hundrevis av venner og brukte masse tid på å sitte i mobilen, FB osv med dem..

Anonymous poster hash: e4397...47d
Skrevet

Dette kan vel ikke være sant? For dere er jo ikke sammen med de eventuelle vennene hans, og enten liker/elsker dere han, eller ikke, uansett hvor mange venner han har i virkeligheten og på Facebook, ... eller?

En person som ikke har venner overhodet er kanskje litt spesiell tenker jeg..? Hvis det er fordi han ikke vil ha venner, så er det litt spesielt. Er det fordi han ikke klarer å få seg venner, er jo det også litt spesielt.

Anonymous poster hash: e4397...47d

Skrevet

Jeg er ikke opptatt av å ha venner. Forventer ikke at en mann er det heller. Mannen min har mange "venner", men ingen skikkelig gode venner.

Anonymous poster hash: 8006e...62b

Skrevet

Jeg er en dame uten venner. Har erfaring med mobbing fra siste år i barnehagen til jeg gikk ut av videregående, konstant. Ble aldri invitert i bursdager, ble baksnakket, latterliggjort, frosset ut osv. Fikk hele tiden høre at jeg var stygg, dum og håpløs. Dessverre har jeg også i voksen alder opplevd mobbing, utfrysing og dolking i ryggen - ei av mine beste venninner på den tiden (trodde jeg) lå systematisk med eksen min og lot som ingenting, mens flere andre venninner visste og sa ikke noe. Et par av dem har spredt mine hemmeligheter rundt. Etter det har jeg valgt å distansere meg fra folk og ikke ha nære venner, for å beskytte meg selv.

Heldigvis har jeg en mann som er glad i meg, og 3 skjønne barn. Han har mange kompiser og venninner selv.

Anonymous poster hash: 643d6...00a
Skrevet

Oi, jeg leste "Type uten tenner" og tenkte at jeg ville hatt noe imot det...

Uten venner, altså. Jo, jeg ville nok sikkert stusset litt på det. I alle fall hvis han var født og oppvokst her, og likevel ikke hadde venner. Men det er egentlig idiotisk, for fyren kunne jo vært en kjempekar likevel. Ville vel bare lurt på hva grunnen var.

Skrevet

Det at en mann ikke har venner plager meg ikke i seg selv. Men eksen min hadde ikke venner, og mente at det dermed var mitt ansvar å skaffe ham det, siden jeg hadde venner. Han krevde å få være med hver gang jeg skulle treffe mine venner, slik at de kunne bli felles venner.

Om en mann ikke har venner og enten er fornøyd med det eller tar ansvar for å skaffe seg det selv, så er det helt greit for meg.

Anonymous poster hash: 11517...3b8
Skrevet

Venner på facebook og venner i virkeligheten er jo to forskjellige ting...? 

Jeg hadde vært skeptisk til en kar som ikke hadde verken venner eller sosiale kontakter, som du kaller det (forutsatt at sosiale kontakter ikke betyr "fordelaktige" sosiale kontakter). Rett og slett fordi venner er viktig for meg, og jeg synes det blir så skjevt hvis alt man finner på sammen med andre skal være med mine venner og bekjente. Lurer jo også litt på hvorfor han ikke har noen.

Mannen min har forresten ikke så mange venner sånn sett, og heller ikke eksen. Iallefall med eksen var det ganske slitsomt, siden jeg fikk dårlig samvittighet når jeg var med mine. Jeg er for likeverdighet i et forhold, og det innebærer også det å være sosial med andre, eller med andre sammen. 

Skulle egentlig ønske mannen min hadde noen venner/folk han omgås, det hadde vært hyggelig med flere folk i nettverket!

Anonymous poster hash: 1f664...eb9
Skrevet

Det er ingenting kynisk ved å ønske seg en partner som er sosialt oppegående. Hverken ingen venner eller dumme venner er særlig tiltrekkende. Ingen venner og bare kjæresten i hele verden? Det er jo totalt kvelende.

Skrevet

Det er ingenting kynisk ved å ønske seg en partner som er sosialt oppegående. Hverken ingen venner eller dumme venner er særlig tiltrekkende. Ingen venner og bare kjæresten i hele verden? Det er jo totalt kvelende.

Det kan jo være man ikke har venner fordi man trenger/ønsker å være mye for seg selv, og dermed ikke krever mer av kjæresten enn de med mange venner.

Skrevet

Det kan jo være man ikke har venner fordi man trenger/ønsker å være mye for seg selv, og dermed ikke krever mer av kjæresten enn de med mange venner.

Det er nok teoretisk mulig, men einstøinger som ikke forholder seg til andre overhodet er jo sjelden spesielt interessante å være med uansett, samt at de har en lei tendens til å mene at kjæresten bør ha det på samme måte. Da må de finne seg en som er like sær, og gudhjelpemeg for en oppvekst det blir for ungene.

Skrevet

Hvorfor det? Det er jo ingenting som tilsier at om man ikke har gode venner så forlanger han å være 24/7 med kjæresten sin? Det går jo an å ha interesser og aktiviteter uavhengig av hverandre og om man har eller ikke har venner!?!

Det å være sosialt oppegående trenger så absolutt ikke å vise seg i hvor mange venner du har. Noen får kanskje nok av kollegaer og å være sammen med mennesker på jobben, og vil ha "fri" når de går ut fra jobben?!

Det som er din fasit trenge ikke være fasiten til andre, og ingen fasit trenger å være den riktige. Det er lov til å være litt åpen for at mennesker er forskjellige og ikke har de samme behovene uten å dømme de som lite tiltrekkende eller kvelende for det.

Anonymous poster hash: 6c188...3c8

Skrevet

Hvorfor det? Det er jo ingenting som tilsier at om man ikke har gode venner så forlanger han å være 24/7 med kjæresten sin? Det går jo an å ha interesser og aktiviteter uavhengig av hverandre og om man har eller ikke har venner!?!

Det å være sosialt oppegående trenger så absolutt ikke å vise seg i hvor mange venner du har. Noen får kanskje nok av kollegaer og å være sammen med mennesker på jobben, og vil ha "fri" når de går ut fra jobben?!

Det som er din fasit trenge ikke være fasiten til andre, og ingen fasit trenger å være den riktige. Det er lov til å være litt åpen for at mennesker er forskjellige og ikke har de samme behovene uten å dømme de som lite tiltrekkende eller kvelende for det.

Anonymous poster hash: 6c188...3c8

Vel. Du kan jo ta de sosialt sære, jeg foretrekker noen som funker i en større sammenheng.

Skrevet

Jeg hadde en kjæreste som hadde over 400 venner på fb (jeg har ca 100 selv) og snakke masse om vennene sine. Da vi hadde vært sammen en stund innså jeg at han hadde ingen venner irl og de såkalte vennene sine var kollegaer som han aldri møtte privat. Og da jeg ble enda bedre kjent med ham så ble det klart hvorfor han ikke klarer å vedlikeholde vennskap og nå er han eks.

Spiller ingen rolle om hvor mange venner man har på fb om man ikke har ekte venner utenom fb.

Anonymous poster hash: 45fea...402

Skrevet

Mannen min har bodd flere år i utlandet og mistet kontakt med de vennene han hadde her i norge og nå bor vi et helt annet sted i norge enn de. Han har ingen venner nå, men har gode kollegaer som han er en del med. Selv om han ikke har noen venner er han ganske sosial men tror det er vanskelig å finne seg gode venner hvis man ikke studerer/går på skole. Og det å ha småbarn hjelper jo ikke heller. Men jeg bryr meg ikke. Jeg har venner og han er med til dem.

Anonymous poster hash: 92996...dd0

Skrevet

Jeg har i perioder ikke hatt spesielt mye venner, bekjente ja men ikke direkte venner.

Så ville ikke automatisk velge bort en mann bare fordi han ikke har venner.

Men det er mye som ville spile inn derfor, mest hvorfor han ikke har venner

Anonymous poster hash: 468c9...f36
Skrevet

Jeg har en mann uten venner og ville absolutt foretrukket at han hadde noen! Han var en sosial og omgjengelig type når vi møttes, men har ikke brukt tid til å pleie vennskap og dermed har de falt fra en etter en. Nå begynner han å bli rimelig sær. Om vi skulle gå fra hverandre, sitter han igjen totalt uten nettverk. Det er kun min familie og mine venner stort sett vi pleier omgang med, ser hans familie kanskje et par ganger i året. Noen av de har vi ikke sett på flere år.

Det er utfordrende å opprettholde et godt samliv, jeg vil gjerne mer ut, men får dårlig samvittighet siden han alltid er hjemme. Han trives ikke på jobben lenger heller, så alt blir veldig negativt.

Skrevet

Min mann har ikke venner, han har noen bekjente, og han deltar på sosiale tilstelninger med jobben, som julebord etc. Han er også sosial med mine venner når vi gjør ting som familier sammen. Han har en bror som han er sammen med et par ganger i året, og de snakkes på telefon sånn ca hver mnd. De bor langt unna hverandre. 

Han er flink sosialt sett, får folk til å føle seg vel. 

Jeg er sosial, inviterer både stort og smått hjem til oss, og er med påp ulike venninnetreff og drar også av og til på jenteturer. Vi kan også gjøre ting sammen, som konserter etc. Vi drar på ferier med andre familier, det funker fint. Han er ikke sosial med de andre mennene i gruppa, det hender han er med å drikke øl og se fotball. Om noen trenger hjelp til å fikse noe, eller løfte noe, er han aldri tung å be. 

Fordi om han selv trives som en enslig ulv, og trives i sitt og familiens selskap kveler meg på ingen måte. Vi har det veldig fint sammen. 

Anonymous poster hash: f4a7c...9b4
Skrevet

Jeg var samboer med en mann som praktisk talt var uten venner. Nå har han heldigvis klart å få seg to stk hvert fall. Han var alltid så negativ til å være sosial, og det gjorde at jeg trakk meg litt inn i meg selv også. Nei, det var ikke noe ålreit. 

Nå har jeg en kjæreste som har mistet en del venner opp gjennom årene med små barn, men han har fortsatt noen igjen, og han pleier vennskapene, samt liker å være sosial. Han fungerer uten tvil bedre sosialt også enn eksen. Det siste er å foretrekke for meg hvertfall. 

Anonymous poster hash: 8274c...701

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...