Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #1 Skrevet 8. januar 2015 Sønnen vår er med i skolekorpset, og denne helgen som også er samværshelg med faren skal de ha seminarhelg før en konkurranse de skal være med i om 3 uker. De skal øve frem til 13.30 på lørdag og så skal de på bowling 17-19. Så skal de øve på søndag igjen. Øvingen bør han absolutt være med på, og bowlingen har han selv veldig lyst til å være med på. Faren har ikke bil, og mener jeg bør kjøre sønnen frem og tilbake i helgen. Da kan jo ikke jeg finne på ting i helgen om jeg først skal hente sønnen min 9.30 for å kjøre han til øving, så hente han og kjøre han til faren 13.30, for så å hente han hos faren og kjøre han til bowling 16.30 for så å hente han og kjøre han tilbake til faren 19. Det stod i e-posten fra korpset at foreldre kunne kontakte de dersom det ble problemer med transport, for de håpet at alle ble med på bowling (som er på andre siden av byen). Så jeg sa til faren at han kan ringe henne for å høre om sønnen vår kan sitte på med noen av de. Men da sier han bare at det ikke er så farlig om han ikke blir med på seminarhelgen. Det er vel for å si at dersom ikke jeg kjører frem og tilbake, så blir det ikke noe av. Så bør jeg kjøre frem og tilbake? Forrige gang han var hos faren kjørte jeg og hentet de og kjørte de tilbake, men det var pga det da var julekonsert som jeg også skulle være med på, så jeg måtte jo kjøre dit uansett. Dette er jo ikke noe jeg skal være med på. Anonymous poster hash: 5f1b8...4e0
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #2 Skrevet 8. januar 2015 Det må far ordne. Det å følge opp aktiviteter er en del av foreldrerollen og det innebærer at far også må bidra. Følger han ikke opp så forklarer du det for gutten at far ikke kan eller vil så da blir det ikke seminarhelg. Så får far ta den støyten. Anonymous poster hash: d5392...43d
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #3 Skrevet 8. januar 2015 Kan dere ikke bytte helg? Anonymous poster hash: 18056...345
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #4 Skrevet 8. januar 2015 Jeg hadde kjørt. Det er kanskje ikke riktig, men alt for at min sønn skal ha det bra. Anonymous poster hash: 5cd3d...da8
Marriet Skrevet 8. januar 2015 #5 Skrevet 8. januar 2015 Jeg synes faren er en idiot som ikke gjør en liten innsats for sønnen sin som skal på seminar. Hadde jeg vært deg så hadde jeg ringt noen andre foreldre og spurt om ikke sønnen kan sitte på. Siden faren er så tafatt og ikke gidder å ta den telefonen selv.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #6 Skrevet 8. januar 2015 Det må far ordne opp i. Han får også fortelle at sønnen ikke kan være med på seminarhelgen fordi han ikke gidder å gjøre litt for å få ordnet med skyss. Gir du etter på slike ting har du det gående hele tiden, og hvis du ikke ønsker det må du en eller annen gang ta denne kampen. Anonymous poster hash: d2710...68a
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #7 Skrevet 8. januar 2015 Jeg hadde ordnet det for barnet. At barnet har en ubrukelig far er ikke hans skyld, og skal ikke gå utover han. Da er det mer rettferdig at det går utover deg som tross alt fikk barn med han. Jeg ville ha ringt og ordnet med at han fikk sitte på med noen andre, han har vel venner på korpset og siden du følger opp dette mest kjenner vel du noen av de andre foreldrene også. Hadde det ikke vært noen som kunne ta han med i sin bil hadde jeg avlyst mine egne avtaler og kjørt han selv. Aldri verden om jeg hadde latt far ødelegge denne helgen for han. Anonymous poster hash: 80548...84a
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #8 Skrevet 8. januar 2015 Jeg hadde uten tvil kjørt, gjort mitt beste for at barna skulle få med seg slike ting. Men må si at det er en skikkelig ego drittsekk den faren, snakk om å tenke med rævva og seg selv, fremfor å gjøre en liten innsats for at sønnen skal få beholde den sosiale delen! Anonymous poster hash: e016e...50d
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #9 Skrevet 8. januar 2015 En mulighet er kanskje at gutten kan ta offentlig kommunikasjon selv og heller være med en kamerat mellom spillingen og bowlingen. Kommer jo an på hvor det ergo hvor gammel gutten er. Anonymous poster hash: 18056...345
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #10 Skrevet 8. januar 2015 Kan dere ikke bytte helg? Anonymous poster hash: 18056...345 Vi kunne jo det, men jeg tror ikke gutten min har så lyst til det heller, siden han ikke har sett faren på fire uker. (forrige samværshelg var i julen og da var han hos meg). HI Anonymous poster hash: 5f1b8...4e0
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #11 Skrevet 8. januar 2015 En mulighet er kanskje at gutten kan ta offentlig kommunikasjon selv og heller være med en kamerat mellom spillingen og bowlingen. Kommer jo an på hvor det ergo hvor gammel gutten er. Anonymous poster hash: 18056...345 Han er 8 år, og har aldri tatt bussen alene, så det er nok dessverre ikke en mulighet. Vi flyttet fra bydelen der korpset er i sommer (tar 10 min med bil å kjøre dit vi bor nå), men han ville fortsette i korpset for å ha kontakt med vennene fra den gamle skolen. Faren bor 5 min fra der vi bor nå, så det er 10 min med bil for han også dit, men selvsagt tar det litt lengre tid med buss (må bytte buss da det ikke går buss direkte dit, men det går ofte busser da). HI Anonymous poster hash: 5f1b8...4e0
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #12 Skrevet 8. januar 2015 Kan ikke du ringe noen av de andre foreldrene og ordne transport for sønnen din da? Siden bf ikke vil ringe selv Anonymous poster hash: 21856...9d9
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #13 Skrevet 8. januar 2015 Kan dere ikke bytte helg? Anonymous poster hash: 18056...345 Vi kunne jo det, men jeg tror ikke gutten min har så lyst til det heller, siden han ikke har sett faren på fire uker. (forrige samværshelg var i julen og da var han hos meg). HI Anonymous poster hash: 5f1b8...4e0 Da ville jeg ringt foreldrene til en av kompisene fra den gamle skolen. Om du kjører han til øvelsen kan han kanskje være sammen med den kompisen mellom øving og bowling, så kan enten foreldrene til denne kompisen kjøre han hjem til pappaen eller du henter han etter bowlingen. Jeg hadde ihvertfall ordnet det så han kom seg på øvelse og bowling. Anonymous poster hash: 80548...84a
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #14 Skrevet 8. januar 2015 Det må far ordne opp i. Han får også fortelle at sønnen ikke kan være med på seminarhelgen fordi han ikke gidder å gjøre litt for å få ordnet med skyss. Gir du etter på slike ting har du det gående hele tiden, og hvis du ikke ønsker det må du en eller annen gang ta denne kampen. Anonymous poster hash: d2710...68a Det er også en ting, at jeg stortsett er den som må ordne alt. Han har han to helger i mnd. Pga jobb henter han han ikke før 18-19 på fredager og så leveres han søndag kveld. Hvis sønnen min har planer i samværshelgen, så er det jeg som må ordne opp, f.eks. kjøre i bursdager. Jeg skulle veldig gjerne ønske at faren hans hadde prioritert å ordne seg førerkort, men det er jo lite jeg får gjort med det. Jeg ønsker jo at han skal ta ansvar, men vil jo ikke som enkelte her skriver at det skal gå utover sønnen min heller :-( HI Anonymous poster hash: 5f1b8...4e0
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #15 Skrevet 8. januar 2015 Jeg hadde kjørt. Vanskelig å få gjort stort med tafatte menn, men hadde tatt støyten selv sånn at det ikke gikk ut over barnet mitt. Har selv barn med ex så vet en ting eller to om å svelge kameler. Anonymous poster hash: 83b1b...127
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #16 Skrevet 8. januar 2015 Kan ikke du ringe noen av de andre foreldrene og ordne transport for sønnen din da? Siden bf ikke vil ringe selv Anonymous poster hash: 21856...9d9 Jeg har bare nr til en annen forelder, men jeg får prøve å ringe de. De har selv tre unger i korpset, så det er ikke sikkert de har plass til noen flere da... HI Anonymous poster hash: 5f1b8...4e0
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #17 Skrevet 8. januar 2015 Ville forresten tatt meg en prat med familievernkontoret om hvordan samværet kan bli enklere for deg, er ikke rett hvis du skal hente og bringe og ha styr på alt som skal foregå de helgene barnet er hos far. Anonymous poster hash: 83b1b...127
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #18 Skrevet 8. januar 2015 Jeg hadde kjørt. Vanskelig å få gjort stort med tafatte menn, men hadde tatt støyten selv sånn at det ikke gikk ut over barnet mitt. Har selv barn med ex så vet en ting eller to om å svelge kameler. Anonymous poster hash: 83b1b...127 Jeg svelger og svelger. Han har iallfall sluttet å kalle meg stygge ting. Det gjorde han før. Men da ble jo samarbeidet mellom oss ganske dårlig siden jeg nektet å snakke med han eller ta tlf når han ringte når han var så stygg mot meg. Så han har vel innsett at det bare går utover sønnen vår. Mannen min blir ganske sur når jeg gjør det han mener er tjenester for eksen min, siden eksen min tidligere har oppført seg så stygt mot meg. Han klarer vel ikke helt se det at jeg kun gjør det for sønnen min. Men jeg skulle jo ønske at eksen tok litt mer ansvar selv :-( HI Anonymous poster hash: 5f1b8...4e0
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #19 Skrevet 8. januar 2015 Mitt tips er å slutte bruke negativ energi på det, slutte å ønske at ting er annerledes. Denne mannen kommer aldri til å forandre seg. Begynn å se på det som at barnet er ditt ansvar, han er din sønn og du må 100% av tiden følge han opp. Så har du far som kan være litt barnevakt innimellom så du får littegranne barnefri. Livet ditt vil bli bedre om du bare innser at sånn er det. Du er ikke alene om å følge opp et barn uten hjelp fra den andre forelderen, ubrukelige foreldre er det dessverre mange av. Barnet ditt er 8 år og snart i stand til å komme seg hit og dit mer på egenhånd. Denne siste tiden hvor han trenger å følges og kjøres hit og dit er det ditt ansvar, du har ingen å dele det med og kommer heller ikke til å få det. Anonymous poster hash: 80548...84a
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #20 Skrevet 8. januar 2015 Voksne menn som ikke har førerkort? Hvor er det dere finner sånne tapere? Normale voksne folk, skaffer seg da førerkort? Anonymous poster hash: 1fe11...7cd
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #21 Skrevet 8. januar 2015 Ville forresten tatt meg en prat med familievernkontoret om hvordan samværet kan bli enklere for deg, er ikke rett hvis du skal hente og bringe og ha styr på alt som skal foregå de helgene barnet er hos far. Anonymous poster hash: 83b1b...127 Nei, jeg syns heller ikke at det er rett. Jeg vet ikke om eksen innser at han er faren hans. Han oppfører seg jo som om det er jeg som alltid har ansvar for han selv når han er hos han. Samværsavtalen vår er at jeg skal ha han i jula og faren i påska. Normalt ville jo det da blitt en uke på hver. Men eksen min definerer påska fra torsdag til mandag og nekter å ha han mer enn det pga han skal jobbe. Det har aldri falt han inn å ta ferie mandag til fredag den uka slik at da må jo sønnen min være hos meg. Og så etter påske pleier han å reise bort 1-2 mnd og så når da sommeren kommer kan han ikke ha sønnen vår pga han må jobbe for å tjene penger igjen etter ferieturen sin. I fjor insisterte jeg på at han måtte ha sønnen vår i en uke da, så da hadde han det (i samværsavtalen står det to uker, men det har han aldri hatt. I forfjor hadde han han to ekstra helger på høsten). Jeg er vel lei av at han mener at alt er mitt ansvar pga jeg har hovedomsorgen. HI Anonymous poster hash: 5f1b8...4e0
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #22 Skrevet 8. januar 2015 Voksne menn som ikke har førerkort? Hvor er det dere finner sånne tapere? Normale voksne folk, skaffer seg da førerkort? Anonymous poster hash: 1fe11...7cd Når man bor i en by, er det ikke alle som ser behovet for det. Han føler vel ikke han trenger det da og prioriterer det ikke... Mannen til ei venninne hadde i førerkort før i fjor (han er over 30), men hadde pleid å sykle til jobb og alle andre steder. Men når de fikk ei datter i fjor, så han behovet for førerkort, og fikk skaffet seg det. Hvor jeg fant en slik taper.. Nei, si det... ung og dum? HI Anonymous poster hash: 5f1b8...4e0
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #23 Skrevet 8. januar 2015 Mitt tips er å slutte bruke negativ energi på det, slutte å ønske at ting er annerledes. Denne mannen kommer aldri til å forandre seg. Begynn å se på det som at barnet er ditt ansvar, han er din sønn og du må 100% av tiden følge han opp. Så har du far som kan være litt barnevakt innimellom så du får littegranne barnefri. Livet ditt vil bli bedre om du bare innser at sånn er det. Du er ikke alene om å følge opp et barn uten hjelp fra den andre forelderen, ubrukelige foreldre er det dessverre mange av. Barnet ditt er 8 år og snart i stand til å komme seg hit og dit mer på egenhånd. Denne siste tiden hvor han trenger å følges og kjøres hit og dit er det ditt ansvar, du har ingen å dele det med og kommer heller ikke til å få det. Anonymous poster hash: 80548...84a Ja, kanskje det... Jeg har han jo 100 % store deler av året da faren er borte, og det er ikke egentlig noe problem det. Men hvis jeg allikevel skal kjøre han frem og tilbake hele helgen, så kunne jeg jo også fått gleden av å ha han hos meg i tillegg. Jeg har ei datter på 2 år i tillegg, og jeg får jo ikke gjort noe med henne i helgen da, om jeg skal bruke den til å kjøre storbror frem og tilbake.... HI Anonymous poster hash: 5f1b8...4e0
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #24 Skrevet 8. januar 2015 Ville forresten tatt meg en prat med familievernkontoret om hvordan samværet kan bli enklere for deg, er ikke rett hvis du skal hente og bringe og ha styr på alt som skal foregå de helgene barnet er hos far. Anonymous poster hash: 83b1b...127 Nei, jeg syns heller ikke at det er rett. Jeg vet ikke om eksen innser at han er faren hans. Han oppfører seg jo som om det er jeg som alltid har ansvar for han selv når han er hos han. Samværsavtalen vår er at jeg skal ha han i jula og faren i påska. Normalt ville jo det da blitt en uke på hver. Men eksen min definerer påska fra torsdag til mandag og nekter å ha han mer enn det pga han skal jobbe. Det har aldri falt han inn å ta ferie mandag til fredag den uka slik at da må jo sønnen min være hos meg. Og så etter påske pleier han å reise bort 1-2 mnd og så når da sommeren kommer kan han ikke ha sønnen vår pga han må jobbe for å tjene penger igjen etter ferieturen sin. I fjor insisterte jeg på at han måtte ha sønnen vår i en uke da, så da hadde han det (i samværsavtalen står det to uker, men det har han aldri hatt. I forfjor hadde han han to ekstra helger på høsten). Jeg er vel lei av at han mener at alt er mitt ansvar pga jeg har hovedomsorgen. HI Anonymous poster hash: 5f1b8...4e0 Du må nok innse det samme som jeg har innsett. Faren til gutten er ikke mer enn en gøy onkel. Føler med deg. Anonymous poster hash: 5cd3d...da8
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #25 Skrevet 8. januar 2015 Ville forresten tatt meg en prat med familievernkontoret om hvordan samværet kan bli enklere for deg, er ikke rett hvis du skal hente og bringe og ha styr på alt som skal foregå de helgene barnet er hos far. Anonymous poster hash: 83b1b...127 Nei, jeg syns heller ikke at det er rett.Jeg vet ikke om eksen innser at han er faren hans. Han oppfører seg jo som om det er jeg som alltid har ansvar for han selv når han er hos han. Samværsavtalen vår er at jeg skal ha han i jula og faren i påska. Normalt ville jo det da blitt en uke på hver. Men eksen min definerer påska fra torsdag til mandag og nekter å ha han mer enn det pga han skal jobbe. Det har aldri falt han inn å ta ferie mandag til fredag den uka slik at da må jo sønnen min være hos meg. Og så etter påske pleier han å reise bort 1-2 mnd og så når da sommeren kommer kan han ikke ha sønnen vår pga han må jobbe for å tjene penger igjen etter ferieturen sin. I fjor insisterte jeg på at han måtte ha sønnen vår i en uke da, så da hadde han det (i samværsavtalen står det to uker, men det har han aldri hatt. I forfjor hadde han han to ekstra helger på høsten). Jeg er vel lei av at han mener at alt er mitt ansvar pga jeg har hovedomsorgen. HI Anonymous poster hash: 5f1b8...4e0 Du må nok innse det samme som jeg har innsett.Faren til gutten er ikke mer enn en gøy onkel. Føler med deg. Anonymous poster hash: 5cd3d...da8 Problemet er vel at gøye onkler har man ikke samværsavtaler med. Ville forresten tatt meg en prat med familievernkontoret om hvordan samværet kan bli enklere for deg, er ikke rett hvis du skal hente og bringe og ha styr på alt som skal foregå de helgene barnet er hos far. Anonymous poster hash: 83b1b...127 Nei, jeg syns heller ikke at det er rett.Jeg vet ikke om eksen innser at han er faren hans. Han oppfører seg jo som om det er jeg som alltid har ansvar for han selv når han er hos han. Samværsavtalen vår er at jeg skal ha han i jula og faren i påska. Normalt ville jo det da blitt en uke på hver. Men eksen min definerer påska fra torsdag til mandag og nekter å ha han mer enn det pga han skal jobbe. Det har aldri falt han inn å ta ferie mandag til fredag den uka slik at da må jo sønnen min være hos meg. Og så etter påske pleier han å reise bort 1-2 mnd og så når da sommeren kommer kan han ikke ha sønnen vår pga han må jobbe for å tjene penger igjen etter ferieturen sin. I fjor insisterte jeg på at han måtte ha sønnen vår i en uke da, så da hadde han det (i samværsavtalen står det to uker, men det har han aldri hatt. I forfjor hadde han han to ekstra helger på høsten). Jeg er vel lei av at han mener at alt er mitt ansvar pga jeg har hovedomsorgen. HI Anonymous poster hash: 5f1b8...4e0 Du må nok innse det samme som jeg har innsett.Faren til gutten er ikke mer enn en gøy onkel. Føler med deg. Anonymous poster hash: 5cd3d...da8 Takk for det. Problemet er vel bare at gøye onkler har man ikke samværsavtaler med... Men samarbeidet mellom oss har bedret seg betraktelig i forhold til slik det var. Vi fikk fra hverandre da han var nesten 3 år. I perioden etter det maste og trakasserte han meg så at jeg anmeldte han for å få slutt på det. I tillegg har han vært veldig stygg i munnen mot meg frem til for 1-2 år siden. Nå er ting egentlig ok mellom oss, men jeg blir lei av at han tar lite ansvar. Jeg ber han jo aldri om en eneste ting når sønnen vår er hos meg. HI Anonymous poster hash: 5f1b8...4e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå