Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #1 Skrevet 8. januar 2015 Søsteren min er blitt fridd til og skal gifte seg allerede dette året. Vi skal også gifte oss dette året og hadde egentlig planlagt bryllup seint på året. Men når jeg sa dette til henne ble hun helt rar. (For først visste ikke hun når de skulle gifte seg) men når jeg sa vi også skulle sa hun at de i hvert fall skulle gifte seg til sommeren!! Hun er nok fast bestemt på å gifte seg først, for hun er slik. Ingenting er viktigere enn henne og hun skal alltid være først! Bare p.g.a dette endret vi dato. Før hun kom ut med sin dato. Å nå viser det seg at vi skal gifte oss helgene etter hverandre! Dette er jo kjempedumt! Men bare av prinsipp så vil jeg gifte meg først, siden vi hadde planlagt det og har vert forlover i flere år. Jeg vet dette høres nok veldig dumt ut for noen men ikke hvis dere kjenner familiesituasjonen vår. Men hva er deres tanker om to bryllup så tett? Jeg synes selv det er kjempetrist. Men jeg vil ikke sette en enda tidligere dato for jeg skal jo planlegge dette bryllupet også. Anonymous poster hash: aa3d9...f63
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #2 Skrevet 8. januar 2015 Jeg hadde syntes det var naturlig at to søstre som gifter seg samme måned slår bryllupene sammen jeg. Enten det eller at den ene drøyer bryllupet til året etter. Ihvertfall om dere begge planlegger store feiringer. Er det kun små feiringer er det ikke så farlig. Anonymous poster hash: 82030...d67
☆☆☆ Skrevet 8. januar 2015 #3 Skrevet 8. januar 2015 Tenker de er splitter pine begge to, og at de endar opp med å få det litt mindre kjekt i begge brullupa. Noko de begge fortjener, sånn sett er det perfekt.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #4 Skrevet 8. januar 2015 Dårlig gjort av søsteren din tenker jeg! Anonymous poster hash: 1eada...dc8
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #5 Skrevet 8. januar 2015 Det går ikke an!! Så egoistisk! Det er svært unaturlig å gifte seg uken etter hverandre... Her må dere sette dere ned å snakke sammen som voksne mennesker! Kan ikke en gifte seg tidlig på sommeren og en sent? Anonymous poster hash: 72c45...ff3
Preggie Skrevet 8. januar 2015 #6 Skrevet 8. januar 2015 Jeg synes du burde holde på datoen dere først hadde bestemt, sent på året. Svært umodent av deg å måtte gifte deg først. Who cares?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #7 Skrevet 8. januar 2015 Jeg hadde syntes det var naturlig at to søstre som gifter seg samme måned slår bryllupene sammen jeg. Enten det eller at den ene drøyer bryllupet til året etter. Ihvertfall om dere begge planlegger store feiringer. Er det kun små feiringer er det ikke så farlig. Anonymous poster hash: 82030...d67 slår bryllupene sammen? Hvorfor det? De er jo åpenbart ikke bestevenner akkurat når de kniver om dato, så merkelig å skulle slå sammen bryllup. Anonymous poster hash: 273d7...3b7
Plutselig_gravid Skrevet 8. januar 2015 #8 Skrevet 8. januar 2015 Det går ikke an. Enten må dere ha bryllup sammen eller så må en av dere utsette det til neste år. Har dere bryllup med en ukes mellomrom vil folk kjenne konkurransen/sjalusien mellom dere på kroppen. Negativt og ikke minst flaut. Uansett hvor fine bryllupene deres blir så tror jeg nok at det ikke er det de vil bli husket som. Dere vil bli husket som "søstrene som konkurrerte om å være først, best, finest" osv... Hvis det er slik som dette forholdet deres er så tipper jeg dere vil prøve og overgå hverandre når det gjelder det ene og det andre med bryllupet. Plutselig sitter dere der begge med et bryllup dere egentlig ikke ønsket dere.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #9 Skrevet 8. januar 2015 Jøss sier jeg, jøss! Dere må jo være helt gale, dere er søstre og ikke rivaler og konkurrenter. Jeg hadde holdt på den opprinnelige planen deres og hatt bryllupet sent på året. Om det er så sinnsykt viktig for deg å vinne denne konkurransen med søsteren din så får du se og lære under hennes bryllup og sørge for å overgå henne med ditt eget. Jøss så trist å ha et sånt forhold til søsteren sin. Du er jo like gal som du påstår at hun er når du ikke hever deg over dette og får en slutt på galskapen. Er dere ikke voksne? Anonymous poster hash: a3178...e7c
soleia Skrevet 8. januar 2015 #10 Skrevet 8. januar 2015 Så du endra bryllupsplanane fordi det var viktig for deg å gifte deg før syster di? Synes ærleg tala de høyres barnsleg misunnelege ut begge to, og du er ikkje det minste betre enn det du seier syster di er. Det er ikkje hennar feil at de har venta fleire år på å gifte dykk, medan dei har lyst å vere litt raskare ute. Synes de bør halde dykk til den planlagde datoen seinare på året, slik at det vert litt større avstand mellom bryllupa. Systre som giftar seg to påfølgande helger er litt rart. For nokon hadde det naturlege vore å slå bryllupa saman, men trur ikkje det er løysinga i dette tilfellet. Ditt bryllup vert ikkje noko dårlegare av at syster di har gifta seg først, og de kan gjere det til eit heilt anna bryllup utan å skulle konkurere.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #11 Skrevet 8. januar 2015 Hvis hun gifter seg i f.eks juni ville jeg hatt det i august. Selv om hun er kjempe barnslig er du like ille. Jeg ville hatt bryllupet i en annen måned. Når hun har hatt bryllupet sitt får du gjøre det enda bedre 😉 Anonymous poster hash: 42c46...20e
Stjernesludd1 Skrevet 8. januar 2015 #12 Skrevet 8. januar 2015 Dette er bare flaut å lese. Gift dere når dere først skulle sent på året.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #13 Skrevet 8. januar 2015 Noen ganger lønner det seg å bare gi seg og la andre få viljen sin, dette for å unngå å skape en dårlig dag for deg. Hvis du og din kjære hadde bestemt bryllup sent på året så bør dere holde på det. Det er ikke slik at den som forlovet seg først har rett til å få gifte seg først slik som du uttrykker det. Anonymous poster hash: 0d54f...53d
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #14 Skrevet 8. januar 2015 Du tuller sant? Hvor gammel er du?? Anonymous poster hash: c42fe...26f
BareMas Skrevet 8. januar 2015 #15 Skrevet 8. januar 2015 Et søskenpar jeg kjebber giftet seg med 2 ukers mellomrom, helt uproblematisk. Det som er problematisk med situasjonen du beskriver er denne kampen om å være først, og jeg tror det vil ta noe av gleden vekk fra dagen for dere begge. Hvorfor ikke sette den datoen dere ØNSKER, og gifte dere da?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #16 Skrevet 8. januar 2015 Jeg hadde syntes det var naturlig at to søstre som gifter seg samme måned slår bryllupene sammen jeg. Enten det eller at den ene drøyer bryllupet til året etter. Ihvertfall om dere begge planlegger store feiringer. Er det kun små feiringer er det ikke så farlig. Anonymous poster hash: 82030...d67 Hva er det du sier? Bryllup skal jo handle om mann og kone, og er en høytidelig og spesiell dag. Den skal ikke deles med noen spør du meg. Anonymous poster hash: f3857...201
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #17 Skrevet 8. januar 2015 Du ender dato for bryllupet ditt for å være sikker på å få gifte deg før din søster og blir så sur på henne når det viser seg at hun har valgt en dato en uke etter deg selv om hun hele tiden har sakt at det blir til sommeren en gang? Stakkars foreldrene deres. De må være forferdelig flaue. Gå tilbake til din opprinnelige plan om å gifte deg sent på året eller slå sammen bryllupene. Det blir jo mange av de samme gjestene og det er ikke så gøy å dra på den samme festen to helger etter hverandre. I tillegg kan du ikke dra på bryllupsreise rett etter bryllupet ditt uten å måtte droppe hennes store dag. Veldig sært! Anonymous poster hash: d5b2f...e5d
*SommerFrisk* Skrevet 8. januar 2015 #19 Skrevet 8. januar 2015 Trist. Skulle jeg likevel valgt ville jeg valgt og gifte meg sist, slik at mitt ble husket, og ikke satt i skyggen av hennes. Men her hadde det der aldri skjedd. Merkelig.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #20 Skrevet 8. januar 2015 Tenker de er splitter pine begge to, og at de endar opp med å få det litt mindre kjekt i begge brullupa. Noko de begge fortjener, sånn sett er det perfekt.Fortjener å ha det ukoselig i bryllupet sitt? Pent sagt av deg Anonymous poster hash: 71269...d8d
Himmel og hav Skrevet 8. januar 2015 #21 Skrevet 8. januar 2015 Jeg tror at dere begge to har glemt hva det å gifte seg handler om. Det er ikke en konkurranse i å være først, ha den fineste kjolen, de lekreste blomstene og det mest minneverdige selskapet. Det handler om å vie livet sitt til den man elsker, og konkurransen om å få han dere ønsker har dere vunnet allerede. Snakk sammen, og fordel dere med noen måneders mellomrom.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #22 Skrevet 8. januar 2015 2 helger etter hverandre hadde jeg ikke hatt råd til eller barnevakt til. En måned i mellom hadde vært et minimum for min del og hvorfor lar du ikke søsteren din gifte seg først så kan du se hva som kan bli enda bedre til ditt bryllup. noen gjester er alltid misfornøyde med noe, men sier jo aldri noe til brudeparet om det😉 Anonymous poster hash: 1484a...b20
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #23 Skrevet 8. januar 2015 Hva sier mannen din til denne galskapen, at dere måtte skrinlegge deres opprinnelige planer for å skynde dere å gifte dere før din søster? Mannen din er faktisk viktigere i planleggingen av deres bryllup enn søsteren din altså. Planlegg et koselig høstbryllup etter deres personlige ønsker og drit nå i hva søsteren din gjør. Hennes bryllup handler om henne og hennes mann, ditt bryllup handler om deg og din mann. Ingen av bryllupene burde handle om krigen mellom deg og din søster. Anonymous poster hash: a3178...e7c
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #24 Skrevet 8. januar 2015 Dere månen kanskje regne med at endel av slekt og felles venner velger et bryllup og ikke kommer i det andre. Midt på sommeren har folk ferieplaner, i tillegg til reisevei, barnevakt osv Det positive er at folk kan bruke de samme klærne to helger på rad. Kan jo hende det blir mye like bilder! Anonymous poster hash: e523d...1e7
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #25 Skrevet 8. januar 2015 Har dere tenkt på at folk kanskje må velge bort ett av deres bryllup? (og kanskje ender med å velge bort begges, siden de ikke vil velge mellom dere) Mange har ferieplaner. Mange jobber turnus.. Jeg jobber hver tredje helg, og det er kjedelig å bruke begge frihelgene på bryllup, og det ene kunne endt opp med å være i en jobbhelg. Andre igjen jobber annenhver helg.. Velg heller en helt annen måned. Og sørg for å ha et mye morsommere og bedre bryllup. Om hennes er først, så kan du lære av hennes bryllup og evt feil, og å få ditt enda bedre. Anonymous poster hash: 42e8d...ca8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå