Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #26 Skrevet 7. januar 2015 Uansvarlig med en på snart 5 mnd på overnatting hos besteforeldre? Ikke rart det blir mange usikre barn rundt omkring, blir jo overbeskyttet uten like. De har vel hatt barn selv og vet sikkert en god del om det. Mine foreldre har hatt 4 barn, og de kan myyyye mer det å ha barn enn det jeg gjør gitt. Selv om noe forandrer seg. Snakk nå heller med svigermor om det som bekymrer deg, hun vil sikkert forstå :-) de vil sikkert bare i beste mening gjøre det så likt som hjemme. Anonymous poster hash: 87983...bf4 Men så handler det kanskje ikke så mye om hvem som kan mest om babyer.... men om tilknytting og det faktum at en så liten baby trenger mammaen sin og ikke kan forstå hvorfor mamma er bort så lenge.... Anonymous poster hash: 6697e...bc5 Så små barn har ingen tidsperspektiv, så de vet ikke om mor er borte i en time eller ti. Derfor spiller det ingen rolle. Bare bra å la de små bli trygge på andre omsorgspersoner også. Jeg ville sagt at babyen skulle ligge i egen seng, eller at hun kan ligge med den ene av de (som ikke røyker), bare si at babyen sove urolig eller noe, så det er lurt at ikke alle tre ligger i samme seng. Hadde dere ikke startet uvanen med samsoving hadde det ikke vært et problem.....just sayin´! (Jadda, hylekoret som sikkert vil protestere mot dette, det er så koselig og bra og dill og dall å samsove, men det gir barna en uvane du må venne de av...) Anonymous poster hash: 942f6...02c
*Miss Marple* Skrevet 7. januar 2015 #27 Skrevet 7. januar 2015 Uansvarlig med en på snart 5 mnd på overnatting hos besteforeldre? Ikke rart det blir mange usikre barn rundt omkring, blir jo overbeskyttet uten like. De har vel hatt barn selv og vet sikkert en god del om det. Mine foreldre har hatt 4 barn, og de kan myyyye mer det å ha barn enn det jeg gjør gitt. Selv om noe forandrer seg. Snakk nå heller med svigermor om det som bekymrer deg, hun vil sikkert forstå :-) de vil sikkert bare i beste mening gjøre det så likt som hjemme. Anonymous poster hash: 87983...bf4 Men så handler det kanskje ikke så mye om hvem som kan mest om babyer.... men om tilknytting og det faktum at en så liten baby trenger mammaen sin og ikke kan forstå hvorfor mamma er bort så lenge.... Anonymous poster hash: 6697e...bc5 Så små barn har ingen tidsperspektiv, så de vet ikke om mor er borte i en time eller ti. Derfor spiller det ingen rolle.Bare bra å la de små bli trygge på andre omsorgspersoner også. Jeg ville sagt at babyen skulle ligge i egen seng, eller at hun kan ligge med den ene av de (som ikke røyker), bare si at babyen sove urolig eller noe, så det er lurt at ikke alle tre ligger i samme seng. Hadde dere ikke startet uvanen med samsoving hadde det ikke vært et problem.....just sayin´! (Jadda, hylekoret som sikkert vil protestere mot dette, det er så koselig og bra og dill og dall å samsove, men det gir barna en uvane du må venne de av...) Anonymous poster hash: 942f6...02c Skal man ikke gjøre noe for kosen sin del da? Siden det bare er et heft man må venne barnet av med? Og det stemmer heller ikke det du sier. Vi samsov til baby var ca 4 mnd. Da roet hun seg bedre i egen seng og vi hadde ingen kamp på noen måte. Om man tar tingene i barnets tempo blir det færre kamper.
Sint naken biltyv Skrevet 7. januar 2015 #28 Skrevet 7. januar 2015 Overnatting så tidlig hos andre? Tja, samsoving er jo ikke mer trygt med dere enn med de.
Gjest Trulte med to små Skrevet 7. januar 2015 #29 Skrevet 7. januar 2015 Uansvarlig med en på snart 5 mnd på overnatting hos besteforeldre? Ikke rart det blir mange usikre barn rundt omkring, blir jo overbeskyttet uten like. De har vel hatt barn selv og vet sikkert en god del om det. Mine foreldre har hatt 4 barn, og de kan myyyye mer det å ha barn enn det jeg gjør gitt. Selv om noe forandrer seg. Snakk nå heller med svigermor om det som bekymrer deg, hun vil sikkert forstå :-) de vil sikkert bare i beste mening gjøre det så likt som hjemme. Anonymous poster hash: 87983...bf4 Men så handler det kanskje ikke så mye om hvem som kan mest om babyer.... men om tilknytting og det faktum at en så liten baby trenger mammaen sin og ikke kan forstå hvorfor mamma er bort så lenge.... Anonymous poster hash: 6697e...bc5 Så små barn har ingen tidsperspektiv, så de vet ikke om mor er borte i en time eller ti. Derfor spiller det ingen rolle. Bare bra å la de små bli trygge på andre omsorgspersoner også. Jeg ville sagt at babyen skulle ligge i egen seng, eller at hun kan ligge med den ene av de (som ikke røyker), bare si at babyen sove urolig eller noe, så det er lurt at ikke alle tre ligger i samme seng. Hadde dere ikke startet uvanen med samsoving hadde det ikke vært et problem.....just sayin´! (Jadda, hylekoret som sikkert vil protestere mot dette, det er så koselig og bra og dill og dall å samsove, men det gir barna en uvane du må venne de av...) Anonymous poster hash: 942f6...02c Dill og dall å samsove og gir barna en uvane! Ja mulig du syns det, men vi er nok mange som ikke er enig i det gitt!
Urwa Skrevet 7. januar 2015 #30 Skrevet 7. januar 2015 Min baby sover med meg ennå. Vi kastet bare ut pappa'n.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #31 Skrevet 7. januar 2015 Overnatting så tidlig hos andre? Tja, samsoving er jo ikke mer trygt med dere enn med de. Jo, dersom HI og mannen ikke røyker så. Anonymous poster hash: 8ae85...1ee
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #32 Skrevet 7. januar 2015 Sende liten baby bort på overnatting? At du klarer. Ingen røykere hadde fått passet mine barn, besteforeldre eller ei. Anonymous poster hash: b22e6...ea1
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #33 Skrevet 7. januar 2015 For det første ville jeg aldri latt barnet overnatte hos noen andre så tidlig, men om jeg ikke hadde noe valg hadde det i hvert fall vært fullstendig uaktuelt at de samsov! Anonymous poster hash: 67bb8...88b
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2015 #34 Skrevet 8. januar 2015 Min svigerfar røyker, men ikke svigermor. Eldstemann sov hos dem når han var rett over halvåret og da sov svigermor og han sammen på gjestrommet. De hadde ikke selv tenkt over det med røyking og samsoving, men når jeg tok det opp på en vennelig måte forsto de fort og ville bare gjøre det beste for sitt barnebarn. Snakk med dem, de bør forstå. Anonymous poster hash: 9c374...0f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå