Gå til innhold

Hvor raskt kan jeg se resultater?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I mai innførte vi gotteriforbud hjemme (av barn har vi kun en baby), laget litt sunnere middager og jeg begynte å spise mindre til middag (elsker middag, mindre glad i gotteri men spiser det egentlig). Sommeren ble veldig varm så da ble det noe is, men allikevel gikk jeg ned 8 kg ganske fort. Kunne forresten ikke trene pga ennå bekkensmerter etter fødselen. Jeg så ikke noe forskjell etter 8 kg ned, men ka skje det egentlig syntes. Ingen sa noe. Så gikk det tregt, gikk ikke ned lenger, men plutselig gikk jeg ned igjen, når jeg kom til ca 12 kg totalt så begynte jeg å se det, så også da at selvfølgelig var klærne "større", men så også mindre lår, mindre mage osv. Angrer på at jeg ikke hadde målt meg med målebånd før jeg begynte å gå ned i vekt. Da begynte folk å kommentere det. Har nå gått ned 16 kg totalt, de siste 3 kg kommer antakelig av at bekkenet er mye bedre, trener ikke så mye pga hater treningsstudio, har ikke plass til et treningsapparat, og har en slitsom jobb. Men går litt turer.

Jeg har ikke telt en eneste kalori, har prøvd det før og ble fort lei og ga opp. Skjønner ikke at folk gidder å telle kalorier, må jo bli litt paranoid, "nei huff kan ikke spise det og det". Vel jeg spiser faktisk hva jeg vil av mat (ikke gotteri), bare litt mindre og det usunne ikke like ofte. I blant gjør vi de hje,, elagde pizzan sunnere mens andre ganger lager vi den sånn som vi vil. Jeg har mer troen på en livsstilsendring enn en slankekur med kaloritelling. Slanke personer er slanke fordi de spiser fornuftig, ikke fordi de har slanket seg, man må legge om matvanene sine for resten av livet. Og gå sakte ned. 30 kg på f.eks 3 mnd er for fort og man går lettere opp igjen da. 0,5-1 kg i uken er det beste å gå ned.

Jeg skal ned iallefall 10 kg til, håper jeg klarer det, men blir fornøyd med 5 kg til. Burde kanskje gått ned 1605 kg, men mitt mål er ikke å bli bikinimodell men å bli slankere og sunnere.

Spis mindre, noe sunnere men også unn deg usunn mat men helt klart ikke i store mengder. Ikke tell kalorier! Anonymous poster hash: 88a54...479

Ser at ordboka vil at jeg skal gå ned 1605 kg hehe! Jeg mente 15 kg ;) Beklager skrivefeil

Anonymous poster hash: 88a54...479

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe 😀

Jeg håper dette er noe jeg klarer.

Jeg var "normalvektig" tidligere. Så fikk jeg en sykdom som gjør at jeg kan gå minimalt. Så da satt jeg i ro og spiste godis og syntes synd på meg selv.

Men nå er det da nok.

Hi

Anonymous poster hash: a6d87...b71

Skrevet

Jeg har ikke trent og spist sunt og ca like mye som deg og har gått ned 2,5 kg fra 1.jan. Folk er forskjellig. Jeg har en vennine som gjorde alt etter boka for å gå ned i vekt. Under 1000kcal pr dag. Gikk ikke ned noen ting på 2 mnd og kontaktet lege. Var som en over her sier..kroppen tviholdt på det lille den fikk. Hun økte matinntaket og da begynte vekten endelig å synke. Nå har hun gått ned 10 kg :) Prøv deg frem, og lykke til :)

Anonymous poster hash: 41459...5d5

Skrevet

Bare tull! Dess mindre du spiser, dess fortere ser du resultat! Tren i tillegg,så går det enda fortere. Sjansen for å sprekke blir jo veldig stor,da. Hvis du sulter deg! Men er man motivert nok så kan det gå fort! Det er bare tull at kroppen går i "sparebluss" av lite mat og holder igjen på vekta. Det som imidlertid er sant er at kroppen til en hver tid er beredt på å nå den høyeste vekta du har hatt og hjernen din vil prøve å "lure" deg til å spise/frotse for å oppnå dette! Fettcellene krymper når du går ned i vekt,men de forsvinner ikke! De er alltid klar for påfyll! Så pass deg for sprekk og legg om til en livsstil,ikke bare en slankekur! Anonymous poster hash: f796a...988

Eh... What?? Forstår du deg ikke på kroppen, kan du heller ikke uttale deg om det.

Hi, du spiser altfor lite!!

Sjekk Grete Roede - da tenker jeg du får deg en overrakselse!:-)

Anonymous poster hash: f4729...bdb

Skrevet

Takk 😊

Hi

Skrevet

Bare tull! Dess mindre du spiser, dess fortere ser du resultat! Tren i tillegg,så går det enda fortere. Sjansen for å sprekke blir jo veldig stor,da. Hvis du sulter deg! Men er man motivert nok så kan det gå fort! Det er bare tull at kroppen går i "sparebluss" av lite mat og holder igjen på vekta. Det som imidlertid er sant er at kroppen til en hver tid er beredt på å nå den høyeste vekta du har hatt og hjernen din vil prøve å "lure" deg til å spise/frotse for å oppnå dette! Fettcellene krymper når du går ned i vekt,men de forsvinner ikke! De er alltid klar for påfyll! Så pass deg for sprekk og legg om til en livsstil,ikke bare en slankekur! Anonymous poster hash: f796a...988

Eh... What?? Forstår du deg ikke på kroppen, kan du heller ikke uttale deg om det.

Hi, du spiser altfor lite!!

Sjekk Grete Roede - da tenker jeg du får deg en overrakselse!:-)

kan jeg spise så mye mer da med tanke på at jeg ikke er i bevegelse og da ikke forbrenner?

Hi

Skrevet

Man spiser ift det man forbrenner.

Eks jeg skulle spise 1300 kcal (det tilsvarte en nedgang på ca en halv kilo i uka). De dagene jeg trente kunne jeg spiste desto mer, så jeg ikke gikk i underskudd.

Jeg lå rundt 13-1400 kalorier i de 4 ukene jeg gikk på Express kurs, og gikk ned 3,5 kg:-)

Jeg sluttet å tenke like sunt etter opplegget, spiste mer snop, og gikk sakte men sikkert opp igjen.

Jeg telte kalorier i starten, men man får fort læring i øyemål;)

Hater å telle kalorier, så jeg skal gjøre det samme nå som jeg gjorde da. 5-6 måltider per dag, trimme 2-3 dager i uka (gå rask tur, styrke, sykle, saltime) og holde meg til snop 1 gang i uka. Da jeg gikk ned sist, spiste jeg litt mer snop enn en gang i uka, men i mye mindre mengder.

Jeg er et sjokotroll!

Nå skal jeg ned til 63 kg(8 kg) og har klart 2 dager uten snop til nå. Woho!

Lykke til:)

Skrevet

Lykke til, resultatene kommer nok snart!

Tolker det som at sykdom hindrer deg i å trene? Er svømming også uaktuelt?

Anonymous poster hash: 8fdb8...aa7

Skrevet

Hei!

Jeg skal strikke blånisselue til mitt barnebarn på 5 år, men ønsker ikke å tove den. Noen som har oppskrift, eller vet hvor jeg finner en oppskrift uten toving?

Garnet må ikke klø!

Anonymous poster hash: e45a3...f73

Skrevet

Om du liker kaffe så bremser det matlysten. Jeg ble plutselig hektet på kaffe for noen år siden. Drakk glatt en og en halv kanne iløpet av dagen. Hadde i utgangspunkter ingen planer om å gå ned i vekt da jeg var nogenlunde fornøyd med vekten som lå på rundt 63 kg, men som de aller fleste kvinner sier man ikke nei takk til å bli kvitt ett par kg ekstra :)

Det som hente med meg var at jeg i en travel hverdag ikke tok meg tid til å spise like mye som tidligere. Var så mye enklere å bare hive i seg en kopp kaffe, det bremset jo matlysten også. Men etter en liten stund merket jeg at klærne plutselig begynte å bli for store, buksene satt ikke like stramt som de ellers har pleid å gjort. Stusset litt på om det kunne være vaskemiddelet, men etter en tur på vekta så jeg at jeg i løpet av bare noen uker hadde gått ned 4 kg. Dette ga dessverre veldig medsmak. Tok ikke lange tiden før jeg lå på 55 kg, og hoftebenene, kinnbenene osv begynte å bli synligere. Noe jeg elsket! Så i takt med at vekta minsket ble jeg mer og mer motivert/besatt av å gå ned enda mere og la meg et mål om å komme ned på 50kg! Begynte å droppe en del måltider, og minsket de jeg fortsatt spiste. Dette var faktisk en overaskende enkel sak i og med at all den kaffen tok knekken på matlysten! Gikk søren ikke mange ukene før jeg var ned på 51 kg, og det var da helvette startet.. Det å se vekten gå mer og mer ned blir til slutt en avhengighet, nesten som narkotika. BARE 1kg til nå, så er jeg fornøyd. Og når den kiloen var borte måtte jeg ned BARE 1 kg till så skulle jeg gi meg! Jeg begynte å sette meg mål om å gå annenhver dag uten mat, det gikk enkelt som bare det. Følte en enorm mestringsfølelse etter et døgn uten en smule. Dette ballet på seg og på det værste var jeg 2 og et halvt døgn uten fast føde! Drakk ett par shaker og skammet meg som en idiot etter hver shake..

Kiloene raste av men jeg ble aldri fornøyd. I takt med at kiloene forsvant ble jeg dårligere og dårligere uten at jeg i det heletatt tenkte tanken om at det kunne være pga kostholdet og vektnedgangen. Jeg fikk infeksjoner flere plasser i kroppen, i lymfene, sår, store byller under armene osv. Følte jeg var kronisk forkjølt og hver gang jeg reiste meg fikk jeg blodtryksfall, hjerteryttmen begynte også å bli i uryttme. Enormt høy, så høy at jeg følte den dunkende pulsen fra tærne og opp til hodet.

Men en dag smalt det! Jeg skulle stå opp om morgenen, men kroppen sviktet. Jeg var så tappet for krefter at jeg ikke kom meg til toalettet. Heldigvis nådde jeg mobilen min og fikk ringt min far som kom på flekken. Etter det husker jeg ikke stort, kom til meg selv på sykehuset å familien sto samlet som om de var på mitt dødsleie. Min far hadde funnet meg liggende likbleik i min egen urin i sengen, nesten ingen puls. Veide da 41,6 kg.

Hadde aldri i min villeste fantasi sett for meg at det skulle gå så langt. Men der lå jeg som en skrøpling i en sykehusseng med sonde og intravenøs i flere uker.

Ligger dag på 50kg men ønsker å opp ett par til. Sliter med senskader med både hjerte, hukommelse osv. Heldigvis ikke noe livstruende men det preger min hverdag i stor grad!

Det jeg skal fram til her da, er at du kan bremse matlysten med kaffe. Men jeg fraråder deg på det sterkeste å sulte deg! Spis heller mindre men oftere. Og sunt såklart! Kroppen er ikke laget for å gå uten mat! Jeg synes du virker veldig motivert ut ifra svarene dine, og med motivasjon kommer du langt :) så lenge det gjøres på den rette måten :) beklager at dette ble langt, jeg ønsker deg lykke til og håper du når målet ditt uten å skade helsa :)

Anonymous poster hash: 3b731...25b

Skrevet

Takk for alle fine svar og lykke ønskninger 😊

Ja det er sykdom som gjør at jeg ikke kan trene og heller ikke svømme. Jeg er i basseng med barna men det er bare for plasking og lek. - Selv da er jeg helt ferdig etterpå.

hi

Skrevet

Jeg har gått ned 18 kg, KUN ved kostholdsendringer. Mine var ganske små- så det tok nesten et år å gå ned de 18 kiloene. Hadde nok gått veldig mye fortere med trening. 

MEN gi det litt tid før du veier deg, for du blir gal av det. Kroppen kan holde på væske, det kan være rett før mens og du er oppblåst. Vekten kan variere med 2,5-3 kg væske. 

Fortsett sånn du gjør nå og du kommer til å gå ned, men kroppen bruker tid på å venne seg til ny og annerledes næringsinntak. Skal sies at jeg fortsatt spiste en del mat, men jeg bare endret på hva jeg spiste + kuttet ut godis. Slanket meg IKKE, for jeg søkte nytt kosthold. Går alltid opp igjen når jeg slanker meg. 

Prøv å få opp pulsen om ikke annet, 2-3 ganger om dagen. Hopp litt, gå noen ekstra runder i trappa, bare kjenn at pulsen øker. Putt litt chili og ingefær i den grønne teen din eller på kjøttpålegg, det øker forbrenningen. Putt noen dråper sitron i kroppen, det hjelper til med å rense kroppen. Ta Omega-3 tilskudd. Spis hvitløk og løk. Les deg opp om de ulike grønnsakene/fruktenes funksjoner. Masse fra naturen som kan hjelpe til med vekttap. Men fortsett så flink som du er nå, og ikke vei deg før om 3 uker minst! 

Lykke til! 

Skrevet

Takk 😊

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...