Gå til innhold

Hvor raskt kan jeg se resultater?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag hadde jeg min 5. dag på slanker'n. Min drøm er 30 kg ned. Jeg har spist 1000 kcal hver av disse 5 dagene og ingenting godis, brus etc. Veide meg i dag og ikke gått ned 1 gram 😲

Når kan jeg forvente vektnedgang?

Anonymous poster hash: a6d87...b71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye mulig du spiser for lite, da går det veldig tregt. MEner anbefalingen for kvinner er å ikke være under 1200 kcal i døgnet.

Skrevet

Trener du ved siden av ? Jeg gikk selv ned 30 kg på ca 4,5-5 måneder :D

Skrevet

Og hva har du spist ?

Skrevet

Bare tull! Dess mindre du spiser, dess fortere ser du resultat! Tren i tillegg,så går det enda fortere. Sjansen for å sprekke blir jo veldig stor,da. Hvis du sulter deg! Men er man motivert nok så kan det gå fort! Det er bare tull at kroppen går i "sparebluss" av lite mat og holder igjen på vekta. Det som imidlertid er sant er at kroppen til en hver tid er beredt på å nå den høyeste vekta du har hatt og hjernen din vil prøve å "lure" deg til å spise/frotse for å oppnå dette! Fettcellene krymper når du går ned i vekt,men de forsvinner ikke! De er alltid klar for påfyll! Så pass deg for sprekk og legg om til en livsstil,ikke bare en slankekur!

Anonymous poster hash: f796a...988

Skrevet

Dessverre kan jeg ikke trene så det har jeg ikke gjort. Jeg har spist vanlig mat men ikke så mye. Har ligget på 800-1000 kcal. Bruker den lifesum appen. I dag f.eks: havregrynsgrøt med 2 dl lettmelk, 1 eple, 1 pære, 1 kopp grønn te med 2 suketter, 1 skål hjemmelaget tomatsuppe og 1 egg. Og ca 2 l vann

Hi

Skrevet

Du spiser ALTFOR lite!!

Når kroppen ikke får nok næring så "tviholder" den på d den har...

Anonymous poster hash: 8c00b...4b5

Skrevet

Jeg har aldri sett en overvektig som spiser for lite....

Hi

Skrevet (endret)

Jeg ser ikke noe galt med det kost holdet :D men man kommer jo bare så langt uten trening :( et lite tips hvis du er desperat (ikke en sun måte å gå ned på ) men hvis du lager hjemmelaget grønnsaksuppe å lever på den i et par dager så skal jeg låååååve deg at du har gått ned :D men som sakt ikke en sunn måte, jeg gjore det når det sto stille i perioder å kunne fint gå ned 2 kg på 3-4 dager :) men jeg var også veldig stor :) det kan du spise deg grønn av

Endret av Isabellkonge
Skrevet

Dessverre kan jeg ikke trene så det har jeg ikke gjort. Jeg har spist vanlig mat men ikke så mye. Har ligget på 800-1000 kcal. Bruker den lifesum appen. I dag f.eks: havregrynsgrøt med 2 dl lettmelk, 1 eple, 1 pære, 1 kopp grønn te med 2 suketter, 1 skål hjemmelaget tomatsuppe og 1 egg. Og ca 2 l vann

HiAnonymous poster hash: a6d87...b71

Husk å ikke gå sulten, da prøver kroppen å holde på det den har fordi den tror at den ikke skal få mat :( spis mer grønnsaker og ikke mye frukt for der er det jo igjen MYE fruksukker :(
Skrevet

Du spiser ALTFOR lite!!

Når kroppen ikke får nok næring så "tviholder" den på d den har...

Anonymous poster hash: 8c00b...4b5

Myte 

Anonymous poster hash: 84887...029

Skrevet

Takk for tips om grønnsaksuppe. Så da er det bedre å ta en gulrot istedetfor eple som snack?

Skrevet

Takk for tips om grønnsaksuppe. Så da er det bedre å ta en gulrot istedetfor eple som snack?

Mye bedre :D
Skrevet

Jeg startet året med å kutte ut godis. Spiste vanlig mat frem til i går. I går tok jeg noka-shake til frokost og lunsj, en banan som mellommåltid og spiste vanlig middag (1 1/2 potet, 1 1/2 laksefilét, grønnsaker). I dag hadde jeg gått ned 2.3 kg. I dag har jeg tatt en shake, spist en nutrilett-bar, et knekkebrød, og pasta til middag.

Det er slik jeg går ned i vekt. Trener ikke for tiden. Slik gikk jeg ned nesten 20 kg for to-tre år siden. Og nå skal jeg ned noen kg til.

Jeg teller ikke kalorier, for jeg hater å veie mat og sånn. Men jeg får en kick-start med shake og bar, det fungerer godt for meg:)

Drikker for så vidt lite vann, er avhengig av cola zero...

Anonymous poster hash: 00198...c17

Skrevet

Hvilke shaker og barer bruker du?

Hi

Skrevet

Så; shake til frokost og lunsj og en bar eller grønnsak/frukt middag (som er vanlig mat?)

Hi

Skrevet

Haha, leste at du i dag hadde hatt 5 min på slankern, og synes du hadde veldig store forventninger til resultat ;)

Ca 0,5 kg i uka er fin vektnedgang. At du ikke har gått ned noe nå kan skyldes mengde avføring i tarmen, hvor du er i syklusen, mye vann i kroppen osv. Prøv igjen neste uke. Husk at frukt inneholder endel sukker, grønnsaker er bedre kcalorimessig.

Skrevet

Frukt og barer inneholder uhørvelige mengder sukker! Dropp det!

Anonymous poster hash: f796a...988

Skrevet

Da blir det gulrøtter og kålrabi istedet for frukt i morgen.

Er litt lysten på å prøve shake for å se.

Hi

Skrevet

Du bør veie deg på samme tid på døgnet, f.eks hver mandag morgen før frokost, uten klær, rett etter dobesøk. Du kan i tillegg måle rundt midje, lår, overarmer.

Men jeg ville ikke gjort det oftere enn 1 gang pr uke.

Hvis det motiverer kan du skrive ned eller legge det inn i Excel og lage grafer.

Mannen min gjorde det når han gikk ned 30 kg i fjor og for han var det veldig motiverende.

Anonymous poster hash: 8fdb8...aa7

Skrevet

Gikk han på diett?

Hi

Skrevet

Han sluttet å spise for mye, han spiste seg ofte for stappmett, særlig på middag.

Han kuttet nesten helt ut godteri og valgte "smartkarbo", i praksis enda grovere brød, mye mer grønnsaker og mindre potet, pasta, hvetemel.

I tillegg begynte han å trene 1 gang i uka.

Og han holder vekten og hele familien spiser nok sunnere nå.

I etterkant var han overrasket over hvor lett det faktisk var å gjøre mange små endringer som ga store resultater til sammen.

Anonymous poster hash: 8fdb8...aa7

Skrevet

Jeg skulle ønske jeg kunne trene eller gå turer.

Hadde håpet jeg kunne se bittelitt resultat på vekta nå etter 5 dager. Trenger litt kickstart tror jeg.

Hi

Skrevet

I mai innførte vi gotteriforbud hjemme (av barn har vi kun en baby), laget litt sunnere middager og jeg begynte å spise mindre til middag (elsker middag, mindre glad i gotteri men spiser det egentlig). Sommeren ble veldig varm så da ble det noe is, men allikevel gikk jeg ned 8 kg ganske fort. Kunne forresten ikke trene pga ennå bekkensmerter etter fødselen. Jeg så ikke noe forskjell etter 8 kg ned, men ka skje det egentlig syntes. Ingen sa noe. Så gikk det tregt, gikk ikke ned lenger, men plutselig gikk jeg ned igjen, når jeg kom til ca 12 kg totalt så begynte jeg å se det, så også da at selvfølgelig var klærne "større", men så også mindre lår, mindre mage osv. Angrer på at jeg ikke hadde målt meg med målebånd før jeg begynte å gå ned i vekt. Da begynte folk å kommentere det. Har nå gått ned 16 kg totalt, de siste 3 kg kommer antakelig av at bekkenet er mye bedre, trener ikke så mye pga hater treningsstudio, har ikke plass til et treningsapparat, og har en slitsom jobb. Men går litt turer.

Jeg har ikke telt en eneste kalori, har prøvd det før og ble fort lei og ga opp. Skjønner ikke at folk gidder å telle kalorier, må jo bli litt paranoid, "nei huff kan ikke spise det og det". Vel jeg spiser faktisk hva jeg vil av mat (ikke gotteri), bare litt mindre og det usunne ikke like ofte. I blant gjør vi de hje,, elagde pizzan sunnere mens andre ganger lager vi den sånn som vi vil. Jeg har mer troen på en livsstilsendring enn en slankekur med kaloritelling. Slanke personer er slanke fordi de spiser fornuftig, ikke fordi de har slanket seg, man må legge om matvanene sine for resten av livet. Og gå sakte ned. 30 kg på f.eks 3 mnd er for fort og man går lettere opp igjen da. 0,5-1 kg i uken er det beste å gå ned.

Jeg skal ned iallefall 10 kg til, håper jeg klarer det, men blir fornøyd med 5 kg til. Burde kanskje gått ned 1605 kg, men mitt mål er ikke å bli bikinimodell men å bli slankere og sunnere.

Spis mindre, noe sunnere men også unn deg usunn mat men helt klart ikke i store mengder. Ikke tell kalorier!

Anonymous poster hash: 88a54...479

Skrevet

Hvilke shaker og barer bruker du?

Hi

Noka sjokoladeshake. Den eneste jeg liker. Skal blandes med melk. Nutrilett brownie eller dark chokolate er de jeg liker best. Da jeg gikk ned 20 kg spiste jeg også middag av asjett, ikke tallerken. Lettere å ta mindre porsjoner da:)

Anonymous poster hash: 00198...c17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...