Gå til innhold

Har du og mannen like interesser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har gjør det meste i lag og stortrives i hverandres selskap! Interessene er jakt, fiske, golf, reising, trening og hytta. Vi reiser så ofte vi kan i hele verden og har allerede bestilt tur til USA i Juni og Finland i Juli. Venter ei lita tulle i Mars men det hindrer ikke oss i å reise😊 blir også jakt til høsten med tulla i bæremeisen så barn er ingen hindring!

"Barn er ingen hindring" og så har dere ikke fått barn enda? Classic... Keep us posted!

Anonymous poster hash: 153df...f73

Haha, det var min tanke også! 😄

Anonymous poster hash: 915e6...c0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har gjør det meste i lag og stortrives i hverandres selskap! Interessene er jakt, fiske, golf, reising, trening og hytta. Vi reiser så ofte vi kan i hele verden og har allerede bestilt tur til USA i Juni og Finland i Juli. Venter ei lita tulle i Mars men det hindrer ikke oss i å reise blir også jakt til høsten med tulla i bæremeisen så barn er ingen hindring!

"Barn er ingen hindring" og så har dere ikke fått barn enda? Classic... Keep us posted!

Anonymous poster hash: 153df...f73

Haha, oisann.... Kan bli en hard landing der ja.

Det kan vel også være en ide å sjekke om barnet rekker å få pass og personnummer før juni?

Anonymous poster hash: 11bc9...1fc

Skrevet

Vi har gjør det meste i lag og stortrives i hverandres selskap! Interessene er jakt, fiske, golf, reising, trening og hytta. Vi reiser så ofte vi kan i hele verden og har allerede bestilt tur til USA i Juni og Finland i Juli. Venter ei lita tulle i Mars men det hindrer ikke oss i å reise😊 blir også jakt til høsten med tulla i bæremeisen så barn er ingen hindring!

Du får heller si barn ingen hindring etter dere har fått barn. Lykke til med jakt når ungen er knappe 6mnd og avføringen renner nedover bæremeisen, ungen hyler og er kald å skremmer vekk alt vilt på 1 mils avstand.
Glemte å nevne at han har to fra før som også er med på det vi gjør og det har de vært siden de var 2 og 5. Det går helt fint. Krever bare litt mer planlegging med barn enn når man er alene.
Litt forskjell på 6mnd og 2år da. Skal dere seriøst dra med en unge på 6mnd i skauen for å skyte dyr??? Du er klar over at bæremeis er skadelig for så små barn?

Trist at du er så pessimistisk. Jakt er en stor del av vårt liv da vi bor midt i terrenget og har flere vennepar som har gått på jakt med baby. Jeg velger heller å være optimistisk og tenke at dette klarer vi, istede for å binde meg til sofaen og være misunnelig på andre som får det til.

Skrevet

Vi har gjør det meste i lag og stortrives i hverandres selskap! Interessene er jakt, fiske, golf, reising, trening og hytta. Vi reiser så ofte vi kan i hele verden og har allerede bestilt tur til USA i Juni og Finland i Juli. Venter ei lita tulle i Mars men det hindrer ikke oss i å reise blir også jakt til høsten med tulla i bæremeisen så barn er ingen hindring!

Du får heller si barn ingen hindring etter dere har fått barn. Lykke til med jakt når ungen er knappe 6mnd og avføringen renner nedover bæremeisen, ungen hyler og er kald å skremmer vekk alt vilt på 1 mils avstand.
Glemte å nevne at han har to fra før som også er med på det vi gjør og det har de vært siden de var 2 og 5. Det går helt fint. Krever bare litt mer planlegging med barn enn når man er alene.
Litt forskjell på 6mnd og 2år da. Skal dere seriøst dra med en unge på 6mnd i skauen for å skyte dyr??? Du er klar over at bæremeis er skadelig for så små barn?

Trist at du er så pessimistisk. Jakt er en stor del av vårt liv da vi bor midt i terrenget og har flere vennepar som har gått på jakt med baby. Jeg velger heller å være optimistisk og tenke at dette klarer vi, istede for å binde meg til sofaen og være misunnelig på andre som får det til.

Pass på å ikke falle med baby.

Anonymous poster hash: ac01f...176

Skrevet

Så nå er jeg misunnelig pga jeg sier at så små barn ikke skal sitte i bæremeis??? Binder meg til sofaen? Ærlig talt! Åååå du er så flink tar med ungene på jakt og til Finland, vi som velger å gjøre andre ting er ikke så flink som meg. Skal vedde på du må si det i enhver anledning dere har, hele brukeren din her inne lyser jo av det!!!
Skrevet

Jeg har jaktet i mange år (ca 15) og valgte å ta en liten pause da jeg fikk barn. Det er flere grunner til det. For det første synes jeg ikke små barn og våpen er noen god kombinasjon. For det andre er det mange praktiske årsaker, som feks at barn lager mye støy og som hun andre sier så skal ikke en på 6 mnd sitte i bæremeis pga ryggen. Nå vet ikke jeg hva du legger i "være med på jakt", men mine barn (jeg har 3 stk) må være minst 6-7 år før de får bli med og postere. Før den tid er eneste jaktaktivitet å besøke jegerne på spiseplassen.

Jeg sitter ikke i sofaen av den grunn. Jeg har valgt å prioritere noen mer familievennlige friluftsaktiviteter de nærmeste årene, inntil barna blir litt større. Fint at du har som innstilling å ta med barnet ut, det er en viktig verdi. Men det er ikke alt som blir helt som man hadde tenkt bestandig. Barn er egne individer med egne behov som må tas hensyn til helt fra de er født.

Anonymous poster hash: 0db17...65b

Skrevet

Vi har mange felles interesser, men også noen som er forskjellige.

Anonymous poster hash: 1167b...bed
Skrevet

Så nå er jeg misunnelig pga jeg sier at så små barn ikke skal sitte i bæremeis??? Binder meg til sofaen? Ærlig talt! Åååå du er så flink tar med ungene på jakt og til Finland, vi som velger å gjøre andre ting er ikke så flink som meg. Skal vedde på du må si det i enhver anledning dere har, hele brukeren din her inne lyser jo av det!!!

Denne diskusjonen gidder jeg ikke mer av. Jeg prøvde bare å påpeke at det går an a være litt mer optimistisk, og iallefall ikke rakke ned på andre som prøver å være det. Jeg har ikke peiling på hvordan du lever ditt liv og sier ikke at du er misunnelig. Kan godt være akkurat du er aktiv med dine barn. Men: Det er mange som ser begrensningene men ikke mulighetene og da velger jeg å være den som ser muligheter.

Skrevet

Nei... Ingen....

Anonymous poster hash: 0445b...2fd

Gjest flykræsj
Skrevet

Vi har samme yrke, som jo også er en interesse. Begge er opptatt av trening og vi liker å reise. Ellers eeeeelsker han å lese om 2. Verdenskrig, mens jeg elsker matlaging- så helt like interesser har ikke.

Skrevet

Tja ikke så mye utenom hund,trening og oppussing.

I tillegg elsker vi begge å prate om drømmer vi har om fremtiden.

Ellers er han mer friluftsmenneske som liker å dra på tur,sove i telt o.l

jeg er mer innemenneske.

Men vi tilpasser oss hverandre.

Anonymous poster hash: dff68...705

Skrevet

Jeg har ikke mann, da, men dame. Vi har rimelig like interesser:

- Hund, tur med hund, positiv trening, alt for at hunden skal ha det bra

- Trening (selv om jeg nok er hakket mer interessert og ivrig er vi begge glad i å trene)

- Sunt kosthold (men med utskeielse i helga)

- Reising (selv om det har blitt mindre de siste to årene)

- Liker å se de samme tingene på tv med enkelte unntak

Vi har veldig forskjellig musikksmak, men er med hverandre på konsert likevel hvis det ikke er andre å gå med. Vi har også likt behov for sosialt liv og trives veldig godt med å gjøre det meste sammen. Ulikt sexbehov, da, men.

Anonymous poster hash: 08a5b...f86
Skrevet

Nix, ikke en eneste egentlig. Ikke musikk, ikke bøker, ikke filmer, ikke serier, ikke data (jeg er her, han programerer for fun), ikke reising, ikke friluftsliv......nei egentlig ikke noe felles interesser.

Anonymous poster hash: de0e8...347

Skrevet

Til dere som ikke har noe særlig felles interesser og har det bra sammen, hvordan gjør dere det? Har dere hver dees hobby og treffes for å prate rundt middagsbordet? Jeg er oppriktig nysgjerrig, for det er vanskelig for meg å se hvordan samspillet blir når man ikke har mange felles interesser og er bestekompiser i tillegg til kjæreste. Når det er sagt, jeg vet at det er mulig, mine foreldre har vært sammen i 40 år og deler fint lite sammen utenom det å være kjærester. :)

De som kke har det bra sammen og ikke deler noe særlig er på en måte lettere for meg å forstå...

Anonymous poster hash: 92b5d...088

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...