Gå til innhold

Har du og mannen like interesser?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så deilig å være lik min kjære!

Vi er urbane livsnytere som elsker å reise:)🙏 Oppleve livet, verden.

Opptatt av utdanning og kommunikasjon utover hva middagen består av og bleiepriser.

Like opptatt av sex og hensynet til hverandre veier alltid tyngst.

 

Gud deilig!

 

Anonymous poster hash: 745da...32b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei i grunn ikke.

 

Så vi elsker å snakke om bleieprisene. Med tre unger har det blitt jevnt med bleieprat oppigjennom åra kan du si.

 

Anonymous poster hash: 0db17...65b

Skrevet

Vi har da noen :-)

 

- Online spill

- Fantasi /sci-fi filmer/serier

- Trening

- Reise

Det er det jeg kommer på nå

Skrevet

Ja, det har vi!

 

Reise, spise ute, mat generelt, vi liker de samme filmene og seriene. Vi er begge opptatt av tid med familien, være mye ute i aktivitet.

 

Eneste interessen vi ikke deler like lidenskapelig er trening. Jeg elsker å trene, men han mener aktiviteten i hverdagen med barna er nok (sykling, aketurer, ski, fjellturer Osv)

 

 

 

Anonymous poster hash: 74e13...21b

Skrevet

Ja. Men også noen ulike interesser. Man behøver ikke å gjøre alt sammen, det er sunt med alenetid

 

Anonymous poster hash: ac01f...176

Skrevet

Vi har stort sett like interesser utenom det at jeg ikke spiller rollespill (altså, AD&D rollespill, ikke de man spiller med motsatt kjønn ;) ) eller sjakk. Resten blir et spørsmål om gradering. Vi er like glad i reiser, japansk design og bøker og liker de samme filmene. Men jeg liker mer å stå på ski, lese krim og sci-fi og er lidenskapelig opptatt av mat og vin. Han er mer ivrig på brettspill og historiske skildringer.

 

Anonymous poster hash: 92b5d...088

Skrevet

HI-> hvordan er det egentlig å ha reise som interesse når man har barn? Hvor mange har dere, og hvordan endret det seg etter at de kom?

 

Anonymous poster hash: 79e51...d7a

Skrevet

Vi har gjør det meste i lag og stortrives i hverandres selskap! Interessene er jakt, fiske, golf, reising, trening og hytta. Vi reiser så ofte vi kan i hele verden og har allerede bestilt tur til USA i Juni og Finland i Juli. Venter ei lita tulle i Mars men det hindrer ikke oss i å reise😊 blir også jakt til høsten med tulla i bæremeisen så barn er ingen hindring!

Skrevet

Litt 50/50 egentlig.

 

Felles interesser er

data/videospill

en del tv-serier og filmer

kinoturer

konserter/show

sang/musikk

 

Ellers er jeg veldig glad i bøker, men han liker ikke å lese.

Han er interessert i fotball, noe som eg kan styre min begeistring for.

 

+++

Skrevet

Vi er både like og ulike, og det er sånn vi passer best sammen. Som hånd i hanske (som jo heller ikke er like, heller ikke så ulike, men de passer perfekt sammen).



Anonymous poster hash: feeae...6e6
Skrevet

HI-> hvordan er det egentlig å ha reise som interesse når man har barn? Hvor mange har dere, og hvordan endret det seg etter at de kom? Anonymous poster hash: 79e51...d7a

Er ikke HI, men vi har en sønn på 6 år og vi klarer fremdeles å reise en del, sammen som familie, hver for oss med barnet, eller alene mens den andre er hjem med barnet. Vi reiser også mye ifm jobben og studier. Gutten har rukket å reise til Canada 7 ganger (har familie der), Mauritius 2 ganger, Paris 5 ganger, Tyrkia, Morokko, Genova samt diverse steder i Frankrike, Sveits, Tyskland og Norge. Nest på programmet såtr Japan i april.

 

De største endringene etter at vi fikk barn ble at vi droppet lange turer på loffen til fordel for reiser der vi leide bolig på et sted og besøkte nærområdet, og enkelte destinasjoner ble satt på vent, f.eks. India. Jeg som aldri hadde vært på AI har dessuten vært på AI hele 4 ganger de siste 2 årene, alene med gutten.

 

Men etterhvert som han blir større blir vi mer eventyrlystne og vi klarer å gjennomføre mer krevende/slitsomme turer.

 

Anonymous poster hash: 92b5d...088

Skrevet

Vi har gjør det meste i lag og stortrives i hverandres selskap! Interessene er jakt, fiske, golf, reising, trening og hytta. Vi reiser så ofte vi kan i hele verden og har allerede bestilt tur til USA i Juni og Finland i Juli. Venter ei lita tulle i Mars men det hindrer ikke oss i å reise😊 blir også jakt til høsten med tulla i bæremeisen så barn er ingen hindring!

"Barn er ingen hindring" og så har dere ikke fått barn enda? Classic... Keep us posted!

 

 

Anonymous poster hash: 153df...f73

Skrevet

Vi har noen felles interesser, men utover det er vi ganske ulike.

 

Felles: begge elsker natur, friluftsliv, skikjøring, fisking, fjellturer og jakt. Vi bruker mye tid på de to hyttene våre slik vi kan dyrke våre felles interesser.

 

Utover det er vi som natt og dag, jeg er teoretiker med lang universitetsutdannelse, mens han er praktiker med fagbrev. Jeg liker å slappe av og nyte livet, mens han helst vil gjøre noe hele tiden og arbeider til han stuper (han koser seg, utrolig nok, når han sysler rundt med alle prosjektene sine) Jeg elsker å bo i by, mens han helst vil bo på landet. Til tross for våre ulikheter krangler vi sjeldent og har gode samtaler, ulikheter er ikke nødvendigvis noe negativt. I vårt samliv er det en berikelse :)

 

Anonymous poster hash: 7cfe6...a7e

Skrevet

Ja, jeg og min nåværende har like interesser, og det er mildt sagt helt fantastisk! Min tidligere samboer og jeg hadde ingen like interesser, og det ble som en negativ spiral, for vi hadde jo aldri noe å kose oss med sammen. Verken mat, musikk, programmer, opplevelser... Nada. Så for min egen del har jeg merket at det er en heltny og nydelig verden å ha felles interesser. 

Skrevet

 

Vi har gjør det meste i lag og stortrives i hverandres selskap! Interessene er jakt, fiske, golf, reising, trening og hytta. Vi reiser så ofte vi kan i hele verden og har allerede bestilt tur til USA i Juni og Finland i Juli. Venter ei lita tulle i Mars men det hindrer ikke oss i å reise blir også jakt til høsten med tulla i bæremeisen så barn er ingen hindring!

"Barn er ingen hindring" og så har dere ikke fått barn enda? Classic... Keep us posted! Anonymous poster hash: 153df...f73

Haha, tenkte det samme...

 

Anonymous poster hash: ac01f...176

Skrevet (endret)

Vi har gjør det meste i lag og stortrives i hverandres selskap! Interessene er jakt, fiske, golf, reising, trening og hytta. Vi reiser så ofte vi kan i hele verden og har allerede bestilt tur til USA i Juni og Finland i Juli. Venter ei lita tulle i Mars men det hindrer ikke oss i å reise😊 blir også jakt til høsten med tulla i bæremeisen så barn er ingen hindring!

Du får heller si barn ingen hindring etter dere har fått barn. Lykke til med jakt når ungen er knappe 6mnd og avføringen renner nedover bæremeisen, ungen hyler og er kald å skremmer vekk alt vilt på 1 mils avstand. Endret av Øyne som ser!!
Skrevet

 

 

Vi har gjør det meste i lag og stortrives i hverandres selskap! Interessene er jakt, fiske, golf, reising, trening og hytta. Vi reiser så ofte vi kan i hele verden og har allerede bestilt tur til USA i Juni og Finland i Juli. Venter ei lita tulle i Mars men det hindrer ikke oss i å reise blir også jakt til høsten med tulla i bæremeisen så barn er ingen hindring!

"Barn er ingen hindring" og så har dere ikke fått barn enda? Classic... Keep us posted! Anonymous poster hash: 153df...f73
Haha, tenkte det samme...

 

Anonymous poster hash: ac01f...176

Ingen grunn til å le og gjøre narr av da... Å reise med en liten baby funker fint, selv om det kanskje ikke akkurat blir jakt. Vi har vel alle hatt våre naive forestillinger om hvordan morstilværelsen skulle bli.

 

Anonymous poster hash: 0db17...65b

Skrevet

 

Vi har gjør det meste i lag og stortrives i hverandres selskap! Interessene er jakt, fiske, golf, reising, trening og hytta. Vi reiser så ofte vi kan i hele verden og har allerede bestilt tur til USA i Juni og Finland i Juli. Venter ei lita tulle i Mars men det hindrer ikke oss i å reise😊 blir også jakt til høsten med tulla i bæremeisen så barn er ingen hindring!

Du får heller si barn ingen hindring etter dere har fått barn. Lykke til med jakt når ungen er knappe 6mnd og avføringen renner nedover bæremeisen, ungen hyler og er kald å skremmer vekk alt vilt på 1 mils avstand.

Glemte å nevne at han har to fra før som også er med på det vi gjør og det har de vært siden de var 2 og 5. Det går helt fint. Krever bare litt mer planlegging med barn enn når man er alene.

Skrevet

 

 

Vi har gjør det meste i lag og stortrives i hverandres selskap! Interessene er jakt, fiske, golf, reising, trening og hytta. Vi reiser så ofte vi kan i hele verden og har allerede bestilt tur til USA i Juni og Finland i Juli. Venter ei lita tulle i Mars men det hindrer ikke oss i å reise😊 blir også jakt til høsten med tulla i bæremeisen så barn er ingen hindring!

Du får heller si barn ingen hindring etter dere har fått barn. Lykke til med jakt når ungen er knappe 6mnd og avføringen renner nedover bæremeisen, ungen hyler og er kald å skremmer vekk alt vilt på 1 mils avstand.
Glemte å nevne at han har to fra før som også er med på det vi gjør og det har de vært siden de var 2 og 5. Det går helt fint. Krever bare litt mer planlegging med barn enn når man er alene.
Litt forskjell på 6mnd og 2år da. Skal dere seriøst dra med en unge på 6mnd i skauen for å skyte dyr??? Du er klar over at bæremeis er skadelig for så små barn?
Skrevet

Vi elsker barna våre, konserter, samme musikksmak, å reise og sex.. Det er de felles interessene vi har :) Vi har maaange ulike interesser også:)

 

Anonymous poster hash: 660f1...e13

Skrevet

HI-> hvordan er det egentlig å ha reise som interesse når man har barn? Hvor mange har dere, og hvordan endret det seg etter at de kom?

 

Anonymous poster hash: 79e51...d7a

Vi har 3 barn (tvillinger på 2 og ei på 4), og allerede fra de var nyfødte har vi vært på både lengre og kortere reiser. Da eldste var 1,5 mnd reiste vi til USA og var i 3 uker. Da tvillingene kom til reiste vi til USA da de var 2 mnd, og var der i 2 uker. Siden da har vi vært i USA 3 ganger til (har familie der), Monaco, Spania, Autralia og flere plasser i Norden og charterturer "syden". 

 

Den største overgangen er all planleggingen. Det krever mye utstyr, vi kan ikke reise uspesifisert eller reise uten mål å mening. Alt må planlegges, mtp vogn, overnatting, skal bilstoler med, må vi ha leiebil osv. 

Og det er MYE dyrere å ha med barn, fjellturer er byttet ut med bassengkos og småturer til stranden eller aktivitetsparker i nærområdet. Sene middager ute er byttet med yatzy på balkongen mens barna sover. Koselige frokoster på små restauranter er byttet ut med loff og nutella på hotellrommet eller dær vi måtte bo. 

 

Nå kan vi ikke lenger tenke så mye på hva VI ønsker å gjøre, nå må vi ta hensyn til barna. Og turene kan ikke planlegges 1 uke i forveien, her er det snakk om måneder ;)

 

Med første fikk jeg ganske stort sjokk og den første ferien med knetta vart ikke slik som vi hadde sett for oss. Jeg lå mest inne, var for varmt ute. Nå har vi også lært å ta hensyn til temperatur og årstid dit vi skal. Å reise med barn til en plass hvor gjennomsnittstemperaturen er nærmere 40 grader er bare å GLEMME! Allerede da er ferien "ødelagt", og man må sitte foran air condition på hotellrommet. 

 

Neste tur blir i påska, og da skal vi reise to uker til Brasil på besøk til samboeren sin onkel. Har aldri vært der før, så det blir utrolig spennende. 

Det som er verst er flyturene, men har funnet ut at det alltid er kjekkt å ha en Ipad (3, så alle barna har hversin for vår del :P ) men også reise på natten. Da sover dem somregel store deler av flyturen, og det blir ikke fult så bråkete og mye aktivitet.

 

Anonymous poster hash: 32d82...70b

Skrevet

HI-> hvordan er det egentlig å ha reise som interesse når man har barn? Hvor mange har dere, og hvordan endret det seg etter at de kom? Anonymous poster hash: 79e51...d7a

Er heller ikke HI, men vi reiser masse med vårt barn som nå er fem og har gjort det siden han var liten baby. Jeg ser at andre svarer at de har slutta å dra på loffetur etter at de fikk barn, men vi gjør det fortsatt. Nå har vi riktignok bare ett barn, men vi har vært på turer på opp til 3 mnd, primært med tog, uten å ha spikra ruta på forhånd.

 

Jeg synes det er enkelt å reise med barn. Femåringen har stor utholdenhet, er nysgjerrig og vitebegjærlig. Vi tar flere pausedager enn vi gjorde før, reiser roligere, tar ofte natttog, er mer på lekeplasser og parker og rekker ikke like mange museer og severdigheter som før, men samtidig møter vi andre småbarnsfamiler der vi er og får nye venner som vi ikke ville møtt før.

 

 

 

Anonymous poster hash: 5a508...7a9

Skrevet

Jeg synes også det går fint å reise med barn. Vi reiser MYE, i fjor var vi på 8 utenlandsturer. Vi reiser aldri charter, men leier alltid leilighet eller store familieråd på hotel med separate soverom. Eneste forskjellen er jo at vi må holde oss inne når barna sover på kvelden, så det må være mulighet til å kunne lage/bestille litt mat og ha en sofa man kan lese i eller slappe av på uten å forstyrre barna. Har to aktive barn, men flytur har aldri vært noe problem. Har med hver sin ipad og de er så vant til det.

Begge barna elsker å reise! Straks vi var kommet inn døra fra forrige tur spurte han om når vi kunne dra igjen. Å reise er veldig lærerikt også, de lærer om andre kulturer, religioner, ny mat, geografi, språk (begge er veldig gode i engelsk og veldig opptatt av å lære for å kunne kommunisere).

 

 

Anonymous poster hash: 74e13...21b

Skrevet

Både og. Begge driver med musikk, spiller selv. Begge er glad i å være ute. Han er mer glad i frilufstliv enn meg, selv om jeg liker det jeg også, så jeg bremser nok litt der. Han kunne tenkt seg mer, jeg kunne tenkt meg noen mindre. Spesielt vinteraktiviteter. For meg holder det å bygge snømann og ake.

Han liker å lese tungt stoff som diverse forskning, og om personlig utvikling og hvordan en kan påvirke hjernen og tankesett. Jeg er en lettvekter som trives best med serieromaner o.l. 

 

Begge liker å ta en skikkelig ferie i blant, som oftest luksuriøse familieferier med bading, fornøyelsesparker og lekebutikker. Ellers er jeg veldig glad i shopping av både klær og utstyr til barna og interiør. Det har han liten interesse av bortsett fra sport/friluftsutstyr til hele familien.

 

Han har diverse verv her og der, jeg liker bedre praktiske oppgaver. Begge liker å være gjestfri for barnas venner, så mye av ettermiddagene går til å holde fortet igang med mange barn i huset.

Skrevet

 

Vi har gjør det meste i lag og stortrives i hverandres selskap! Interessene er jakt, fiske, golf, reising, trening og hytta. Vi reiser så ofte vi kan i hele verden og har allerede bestilt tur til USA i Juni og Finland i Juli. Venter ei lita tulle i Mars men det hindrer ikke oss i å reise😊 blir også jakt til høsten med tulla i bæremeisen så barn er ingen hindring!

"Barn er ingen hindring" og så har dere ikke fått barn enda? Classic... Keep us posted!

 

 

Anonymous poster hash: 153df...f73

Haha, det var min tanke også! 😄

 

 

Anonymous poster hash: 915e6...c0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...