Gjest Antarctica Skrevet 7. januar 2015 #26 Skrevet 7. januar 2015 Jeg var "fjell-enke" i mange år. Fem dager uten kontakt ville jeg ikke ha syntes var noe problem i seg selv (han kunne dra avgårde i en måned noen ganger). Men det var problematisk at så mye av vår tid og penger ble brukt på hans private hobby. Han kunne bli dritsur for at jeg gikk i et femtiårslag som varte litt ut på morgenkvisten, "for da var jo søndagen ødelagt også", men å se at det var dårlig gjort å velge fire uker fjellklatring i de korte ukene vi skulle ha ferie sammen, som en familie, det klarte han ikke. Turer i seg selv er et mindre problem enn egoisme...
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #27 Skrevet 7. januar 2015 Har utstyrt han med gps-sender så han kan leve ut friluftslivet sitt samtidig som jeg slippe å bekymre meg så mye hjemme:) Så ja, han hadde fått dra! Anonymous poster hash: 94c21...254
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #28 Skrevet 7. januar 2015 Kommer an på. Min mann er interessert i friluftsliv og slikt, men ikke vant. Hadde han stukket til fjells uten kontaktmuligheter hadde jeg uroet meg. Derimot hadde min beste kompis blitt med, hadde jeg ikke ofret dem en tanke, for han er godt vant med lange turer. Min mann er relativt erfaren, men han kom til Norge for åtte år siden. Han er oppvokst i et land uten fjell, og har bare erfaring som voksen. Har nok lest mye og har mye teoretisk kunnskap, men jeg føler vel kanskje at han ikke helt har forstått hvor farlig norsk natur kan være, og at det ikke bare er uforsiktige personer som rammes. Jeg kjenner selv en person som døde i naturen, selv om han hadde mer enn 60 års erfaring. HI Anonymous poster hash: e63ef...d46
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #29 Skrevet 7. januar 2015 Jeg er ikke ute etter å frata ham glede, men jeg er virkelig livredd for at noe skal skje med ham. Tanken på at dersom noe kan skje med ham første dag og at han da blir liggende i fire døgn uten å kunne kontakte hjelp gjør at jeg ikke tror jeg vil klare å slappe av i løpet av disse dagene. HI Anonymous poster hash: e63ef...d46 Kan du ikke bare si at du er oppriktig bekymret for ham og be ham ta med seg mobilen, men at han kan la den være avslått hele tiden og kun bruke den til nød? Da får dere jo begge "litt" viljen deres.. Anonymous poster hash: 24266...d80 Det handler om at det ikke er mobildekning på de stedene han vil dra til, ikke at han ikke vil gi meg beskjed. Og da får han heller ikke kontaktet hjelp dersom noe skulle skje. HI Anonymous poster hash: e63ef...d46
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #30 Skrevet 7. januar 2015 Jeg er ikke ute etter å frata ham glede, men jeg er virkelig livredd for at noe skal skje med ham. Tanken på at dersom noe kan skje med ham første dag og at han da blir liggende i fire døgn uten å kunne kontakte hjelp gjør at jeg ikke tror jeg vil klare å slappe av i løpet av disse dagene. HI Anonymous poster hash: e63ef...d46 Kan du ikke bare si at du er oppriktig bekymret for ham og be ham ta med seg mobilen, men at han kan la den være avslått hele tiden og kun bruke den til nød? Da får dere jo begge "litt" viljen deres.. Anonymous poster hash: 24266...d80 Det handler om at det ikke er mobildekning på de stedene han vil dra til, ikke at han ikke vil gi meg beskjed. Og da får han heller ikke kontaktet hjelp dersom noe skulle skje. HI Anonymous poster hash: e63ef...d46 Han får ta med seg nødbluss, satelittelefon, eller nødpeilesender. Reiser man på så lange turer uten mulighet for kontakt over lengre tid må man ha sikkerthetsutstyret i orden Anonymous poster hash: 32811...5de
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #31 Skrevet 7. januar 2015 Det har jeg gjort flere ganger alene og med andre. Syns synd på mannen din. Anonymous poster hash: 7238d...ed6
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2015 #32 Skrevet 7. januar 2015 Det har jeg gjort flere ganger alene og med andre. Syns synd på mannen din. Anonymous poster hash: 7238d...ed6 Som har en kone som elsker ham? Ja, kjempesynd på ham. Jeg har heller ikke nektet ham å dra på tur. Skjønner meg ikke på mennesker som deg, som nyter å prøve å såre andre. HI Anonymous poster hash: e63ef...d46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå