Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #26 Skrevet 6. januar 2015 Dette er selvfølgelig ikke første gangen noe sånt skjer. Og er derfor jeg reagerer som jeg gjør. Er felles oppgang som låser seg automatisk, så kunne ikke la døra være oppe heller. Og ja, vi har ikke lov å bo 2 stk her og kan dermed ikke få to nøkler. Uansett. Takk til de som har skrevet støttende kommentarer. Det ordner seg nok. Bare så d er sagt. Jeg er ikke en person som må til alle tider vite hvor han er og når han kommer hjem, har heller ikke behov for å være med han 24/7. Syns det er deilig med alenetid. Men når han er suicidal så er det naturlig at jeg blir bekymret. en slik mann er ikke i stand til å ta vare på seg selv. Anonymous poster hash: 93251...50b
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #27 Skrevet 6. januar 2015 Tipper dere bor på studenthybel med kun en nøkkel? Her ejg bor er det sånn, hyblene får kunn en nøkkel, mens par- og familieboliger får to. Jeg tror forholdet deres er kjørt i grøfta allerede. Hva skal du med denne taperen? Anonymous poster hash: 45fe3...9d4
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #28 Skrevet 6. januar 2015 Herregud så mange idioter som svarer! En avtale er en avtale. Så enkelt er det. Om avtalen er "idiotisk", så er det faktisk mannens oppgave å si ifra om det. Han er vel ikke en liten guttetass som ikke er i stand til å forstå hva avtalen innebærer? Når han selv har sagt seg enig i avtalen får han holde den. Sånn er det å være voksen. Jeg hadde ikke godtatt at mannen min brøt en avtale bare fordi han plutselig angret og syntes avtalen var dum. Det er for meg helt grunnleggende i forholdet. At mannen i tillegg lyver og sier han er på vei hjem når han ikke er det er heller ikke akseptabelt. Hadde mannen min begynt å lyve skal jeg love jeg hadde gjort noe mer enn litt uskyldig masing! Jeg har nulltoleranse for løgner! Men mange dørmatter her som synes det er greit at mannen bryter avtaler og lyver. Tipper pipa hadde fått en annen lyd hvis det hadde vært dama som gjorde sånt...??!! Anonymous poster hash: e7160...5ac
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #29 Skrevet 6. januar 2015 Hadde gitt opp å leve med en sucidal mann som du får et slags forsørgeransvar for.. Vet godt hva jeg snakker om, og et sånt forhold blir sjeldent likeverdig.. Hvis dere ikke har barn så råder jeg deg til å avslutte forholdet. Det kommer bare til å slite deg ut og ta fra deg livsgnisten.. Hilsen ei som har vært i samme situasjon.. Anonymous poster hash: 3f192...80c
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #30 Skrevet 6. januar 2015 Herregud så mange idioter som svarer! En avtale er en avtale. Så enkelt er det. Om avtalen er "idiotisk", så er det faktisk mannens oppgave å si ifra om det. Han er vel ikke en liten guttetass som ikke er i stand til å forstå hva avtalen innebærer? Når han selv har sagt seg enig i avtalen får han holde den. Sånn er det å være voksen. Jeg hadde ikke godtatt at mannen min brøt en avtale bare fordi han plutselig angret og syntes avtalen var dum. Det er for meg helt grunnleggende i forholdet. At mannen i tillegg lyver og sier han er på vei hjem når han ikke er det er heller ikke akseptabelt. Hadde mannen min begynt å lyve skal jeg love jeg hadde gjort noe mer enn litt uskyldig masing! Jeg har nulltoleranse for løgner! Men mange dørmatter her som synes det er greit at mannen bryter avtaler og lyver. Tipper pipa hadde fått en annen lyd hvis det hadde vært dama som gjorde sånt...??!! Anonymous poster hash: e7160...5ac Hvor mange tråder har ikke det vært her inne om kontrollerende mannfolk som setter innetid, maser på sms om når hun kommer hjem og som krever fullt innsyn på fb ol til dama. I alle dei tilfella så må hun kvitte seg med han fortere en svint... Anonymous poster hash: 32554...a03
Chl85 Skrevet 6. januar 2015 #31 Skrevet 6. januar 2015 Dette er selvfølgelig ikke første gangen noe sånt skjer. Og er derfor jeg reagerer som jeg gjør. Er felles oppgang som låser seg automatisk, så kunne ikke la døra være oppe heller. Og ja, vi har ikke lov å bo 2 stk her og kan dermed ikke få to nøkler. Uansett. Takk til de som har skrevet støttende kommentarer. Det ordner seg nok. Bare så d er sagt. Jeg er ikke en person som må til alle tider vite hvor han er og når han kommer hjem, har heller ikke behov for å være med han 24/7. Syns det er deilig med alenetid. Men når han er suicidal så er det naturlig at jeg blir bekymret. en slik mann er ikke i stand til å ta vare på seg selv. Anonymous poster hash: 93251...50b Sånn å forstå... Da ville jeg nok prøvd så godt jeg kan å komme meg ut av forholdet... Selv om det selvfølgelig ikke er lett som en plett akkurat. Prøvd rådgivning?
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #32 Skrevet 6. januar 2015 Hva med å heller legge nøkkelen i postkassa og opplyse han om det? Da kan du legge deg og slippe å vente på han. Anonymous poster hash: d6746...9be
SuperFries Skrevet 6. januar 2015 #33 Skrevet 6. januar 2015 Det er vel ingen som sjekker at dere går og sliper en ekstra nøkkel. Gud bedre, du høres ut som mora hans.
Todii Skrevet 6. januar 2015 #34 Skrevet 6. januar 2015 Det er vel ingen som sjekker at dere går og sliper en ekstra nøkkel. Gud bedre, du høres ut som mora hans. I mange studentboliger får man ikke vanlig nøkkel, men en brikke med chip. Akkurat som et hotellkort. Ikke like enkelt å kopiere nøkkel da
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #35 Skrevet 6. januar 2015 Det er vel ingen som sjekker at dere går og sliper en ekstra nøkkel. Gud bedre, du høres ut som mora hans. Om dette er til en studentbolig kan man ikke bare slipe flere. Slik er det nesten alltid. Det virker ikke som om mange her har opplevd en slik dynamikk HI beskriver, men det har jeg, og har full forstaaelse for at samlivet med denne mannen er tungt. At HI bekymrer seg naar mannen drikker mer enn de vet han har godt av pg.a. at han har sterk angst og er suicidal kan vel de fleste forstaa, om man legger godviljen til. Denne mannen lyder som et tungt anker rundt foten din, HI. Jeg haaper dere ikke har barn ennaa. Full sympati fra meg! Stor klem, Anonymous poster hash: bf263...245
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #36 Skrevet 6. januar 2015 Syns de som kommenterer i en negativ retning, burde heller holde tilbake på de vonde ordene. Dette gjør det ikke bedre for HI. Hun trenger hjelp med hennes situasjon, og selv kan jeg ikke gi henne noen gode råd.Håper det går bra med deg, Hi. Ønsker deg lykke til! Anonymous poster hash: d6746...9be
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #37 Skrevet 6. januar 2015 Syns de som kommenterer i en negativ retning, burde heller holde tilbake på de vonde ordene. Dette gjør det ikke bedre for HI. Hun trenger hjelp med hennes situasjon, og selv kan jeg ikke gi henne noen gode råd. Håper det går bra med deg, Hi. Ønsker deg lykke til! Anonymous poster hash: d6746...9be At mannen er suicidal sier hun ikke noe om før langt uti tråden. Dette er et prima eksemplar av en tråd der HI legger på flere og flere detaljer etterhvert som at svarene ikke går hennes vei. Det var ingen ting som tydet på at hun var bekymret for mannen. Anonymous poster hash: 32554...a03
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2015 #38 Skrevet 6. januar 2015 Synes nesten det er litt rart at han orker å komme hjem i det hele tatt for å være helt ærlig. Og det kommer fra en person som har opplevd det sammen, han kom hjem neste dag og hadde ikke hørt fra han på mange timer. Dere har en avtale på at han ikke skal drikke mer enn 4 øl sier du, høres mer ut som en avtale du har lagt for han. Hvis du ikke kan kopiere nøkkelen selv så legg den et sted bare han vet da, hvor vanskelig kan det være? Dere har ikke barn antar jeg? For da kan du risikere å bli vekt mange ganger i løpet av natten.. Hvis dette hender ofte så skjønner jeg at det er et problem, hvis det ikke er noe gjentar seg støtt og stadig så er det vil ikke så farlig. Hvis han med sosial angst koser seg ute med kompiser innimellom så er da det en bra ting eller? Og blir du ikke fornøyd så dropp heller hele mannen istedet for å være martyr og sur på han, det er nok begge tjent med. Anonymous poster hash: 57514...3ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå