Gå til innhold

Hvordan skal jeg reagere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann og jeg har slete med forholdet vårt en stund nå. For det meste fordi jeg har følt meg oversett og tatt for gitt. Etter mye samtaler har han sagt seg enig i at han har oppført seg dårlig, men lovet meg å forbedre seg nå som han kunne se hva problemet har vært. De siste dagan har han vært kjempe god. Men, i kveld skulle han ut å ta en øl med en kompis. Siden han sliter en del med angst har vi en avtale om at han ikke skal drikke mer enn 4 øl i løpet a en kveld. Og siden vi har en bosituasjon som gjør at vi kun har 1 nøkkel t leiligheten ble vi enige om at han ikke skulle bli så mye seinere enn kl. 22 da jeg må åpne opp for han og kan ikke legge meg før han kommer hjem. Jeg er ringevikar og blir gjerne ringt opp kvelden før jeg eventuelt skal jobbe. Fikk en slik tlf i 22 tiden og jeg svarte ja. Jeg sliter skikkelig mye med søvn og det er viktig for meg å legge meg tidli hvis jeg skal fungere dagen etter. Så jeg kontaktet min mann og spurte om han hadde tenkt å bli ute mye lenger. Han svarte at han tenkte seg hjem om en halv times tid. Og det passet meg ypperlig. Men etter 40 minutter skreiv han til meg om at han tenkte at han skulle bli lenger for d var så koselig. Jeg har ingenting i mot at han er ute og koser seg, men når jeg må sitte opp og vente på han er det ugreit. Så jeg prøvde å overtale han til å holde det han hadde lovet, han ville ikke. Så jeg ble sur på han! Jeg skjønte at jeg ikke kom til å få legge meg så jeg måtte ringe jobben og si at jeg ikke kunne allikevel. Etter mye krangling på sms, ga jeg meg til slutt og sa unnskyld og ba han om å kose seg videre. Kl. 1.30 spurte jeg om han i det hele tatt hadde tenkt seg hjem, da fikk jeg beskjed om at han var på vei. Når det hadde gått over 1 time og han fremdeles ikke var hjemme begynte jeg å bli bekymret. Det var selvfølgelig noe galt med telefonen min idag så jeg kunne ikke ringe. Jeg skrev meldinger men fikk ingen svar. Etter halvannen time logget jeg meg inn på hans facebook og fant han kompisen han var ute og drakk med, så sendte jeg melding fra min Facebook. Av han fikk jeg vite at min kjære mann fremdeles var der, han hadde ikke gått. Jeg hadde sittet hjemme og ventet og vært bekymret, mens han fremdeles satt der og ignorerte mine meldinger. Litt iver kl. 3.30 skrev jeg til han at jeg ikke kom til å åpne opp døren for han. Da fikk jeg som svar at han var på vei hjem. Jeg er såååå sur!!! Og lei meg. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har rett og slett sittet og ventet på at han skal komme hjem dritings! Jeg ba han om å ikke komme hjem, og føler egentlig at dette forholdet er slutt. Jeg sa flere ganger at jeg ikke kom til å åpne opp døra for han. Men han insisterte på at han var på vei hjem. Han skulle gå fra byen, noe som tar ca 45 minutter. Hva skal jeg gjøre? Jeg har ikke lyst å se han eller snakke med han! Leiligheten vår er for liten til at jeg kan gå i et annet rom. Det er egentlig en hybel. Jeg er så forbanna, men vet ikke hva riktig reaksjon er. Jeg må jo slippe han inn, kan ikke la han fryse i hjel i minus grader. Men hva skal jeg gjøre når han kommer inn? Jeg orker ikke skrike, men jeg klarer ikke å ikke si noe. Kan noen hjelpe meg?

Anonymous poster hash: 93251...50b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du reise vekk?

Anonymous poster hash: 6b414...c79

Skrevet

Ikke nå. Så seint. Vil jo dessuten bli her for jobb og sånt. ..

Skrevet

Da er det ikke så mye du kan fysisk gjøre. Mitt første instinkt hadde nok vært å trampe ut med en overnattingsbag, låse og la den voksne mannen passe seg selv. Jobben ringer jo på mobilen uannsett.

Men det blir vel oppvask når det lysner? Orker du å ta det hele på nytt med en mann i bakrus, eller var det siste dråpen?

Skrevet

Jeg elsker han jo, og tanken på å forlate han gjør meg trist. Men jeg kan ikke ta i mot mer drit nå. Det er det ene tomme løfte etter det andre. Jeg hat ingen jeg kan reise til i byen jeg bor i. Så må eventuelt reise ut a byen. Men jeg kan heller ikke kaste han ut så seint, for han har heller ingen plass hn kan gå. Økonomien vår er felles, og jeg vil ikke at mine penger skal bli brukt på at han skal sove komfortabelt i et hotellrom. Jeg må ta d opp med han i morgen, men jeg vet ikke om jeg virkelig skal gå fra han. Denne gangen virket hn oppriktig når hn sa at hn skulle skjerpe seg. Får da heller ikke no mer ut a flere samtaler. Jeg er helt fortvilet!

Skrevet

Forstår jeg godt.. Ingen enkel sak når hjertet og hjernen sier to forskjellige ting..

Fulle folk er ivertfall umulige å snakke med, så det er nok ikke noen vits å ta noe særligt når han kommer hjem. Men kanskje om han klarer å se hvor skuffet du er når dagslyset kommer, kan han kanskje begynne å forstå.

Jeg har store problemer selv å ta de store samtalene, så for meg hjelper det å skrive det i brev... Legger igjen før jeg tar en lang dag ute.

Skrevet

Ja. Det var en god ide. Da prøver jeg på det. Takk for gode råd.

Skrevet

Syns det virker som om min må forholde seg mer til det om det er konkret forann han i skriftlig form. Ivertfall ikke når det er rett fram og lite omskrivinger som kan "missforstå".

Dumt det er andre også som har dumme menn som holder de oppe om natten. Desverre må jeg på jobb om 1,5 time, og tåler som deg veldig lite forstyrrelser i søvnmønsteret. Greit at det var til nytte for noen ivertfall da :-)

Håper at alt går bedre når morgenlyset kommer :-)

Skrevet

Vet ikke hva det er med mannfolk! Håper ting ordner seg for deg og at du får en god dag til tross for lite søvn.

Skrevet

Hadde ikke orket å kaste livet mitt på en sånn drittsekk. Hvis dette var engangsforeteelse og han oppriktig angrer seg og ikke gjentar det så er det verdt å gi ham en sjanse til. Hvis det er gjennomgående mønster for ham så er det ikke noe vits i å holde på ham. Du vil vel ikke ha en uansvarlig fjortis til mann?

Skrevet

Hvor gamle er dere egentlig, du høres ut som den sure mammaen som sitter oppe og venter på den utagerende tenåringen sin..

Hvorfor i alle dager kunne han ikke ta med seg den ene nøkkelen i går så du fikk lagt deg?

Ringe å mase sånn på en voksen mann da, er sikker på at kameratene lo av han der han satj og mottok melding etter melding fra kjærringa som vil ha han hjem.

Gå nå å få laget en nøkkel til i dag så slipper dere dette problemet igjen.

Anonymous poster hash: c9d12...8e9

Skrevet

Hvor gamle er dere egentlig, du høres ut som den sure mammaen som sitter oppe og venter på den utagerende tenåringen sin..

Hvorfor i alle dager kunne han ikke ta med seg den ene nøkkelen i går så du fikk lagt deg?

Ringe å mase sånn på en voksen mann da, er sikker på at kameratene lo av han der han satj og mottok melding etter melding fra kjærringa som vil ha han hjem.

Gå nå å få laget en nøkkel til i dag så slipper dere dette problemet igjen.

Anonymous poster hash: c9d12...8e9

Lo eller ikke, en avtale er en avtale. De hadde bare en nøkkel som han ikke gadd å ta med seg. Da kan han ikke lyve til henne og få henne til å sitte og vente på ham halve natta! Har ingenting med "sure mammaen" å gjøre, jeg blir også sur hvis folk lyver til meg og bryter avtaler. Han kunne ha sagt at han sover borte så slapp hun å vente på ham. Men neida, han velger å lyve.

Skrevet

Hvorfor i huleste heiteste har dere ikke for lenge siden laget to nøkler??

Anonymous poster hash: c29e4...f62

Skrevet

Skjønner ikke at du må mase sånn? Han er vel så lei maset ditt at han sier hva som helst for å slippe det en stund bare for å kose seg videre med kompiser! Vet hvordan det et å være på mannen din sin side! Er grusomt! Nå vet jeg ikke hvis ofte hAn er ute, men de få gangene jeg er ute og tar noen glass med venninner liker jeg å kunne gjøre det uten "hjemmetid" Jeg er faktisk voksen, og det tror jeg mannen din er også!

Skjønner ikke hvorfor han ikke tok nøkkelen med se så du kunne lagt deg. Skjønner heller ikke hvorfor du ikke bare gikk og la deg, så kunne han ringe deg når han ville inn?

Anonymous poster hash: 25f0e...446

Skrevet

Jeg skjønner sinne og frustrasjonen din. Men, hvorfor kunne ikke han ta nøkkelen når han skulle ut? Og sist men ikke minst, dere er to voksne mennesker som bor i den leiligheten. Hvorfor har ikke dere skaffet en nøkkel til? Må den ene sitte på trappa hvis den andre er forsinket?

Når det gjelder oppførselen hans så kan ikke den unnskylder, men jeg tror jeg hadde oppført meg like barnslig hvis mannen min først hadde bestemt hvor mye jeg finn drikke og når jeg måtte være hjemme, for deretter begynne å kjefte på meg over sms, logge seg inn på MIN fb konto for å sende melding til MINE venner.

Utifra det du skriver her virker du veldig kontrollerende og ustabil. Så i dette forholdet deres tror jeg nok dere begge to hadde hatt godt av en tur på familievernkontoret. For slik dere oppfører dere ovenfor hverandre er ikke akseptabelt i det hele tatt...

Anonymous poster hash: 32554...a03

Skrevet

Jeg synes at dere har litt å gå på begge to. Han burde forholdt seg til det han hadde lovet, men jeg synes at det merkelig at du satt oppe og ventet. Hadde dere bare en nøkkel, så er det ikke verre enn at han kunne ringt deg på mobilen når han ville inn. Ingenting i veien for at du kunne gått og lagt deg. Meldte du virkelig avbud til jobben din fordi du satt oppe og vente på at en voksen mann skulle komme hjem? Logget du deg inn på hans fb konto? Beklager, men slik som du beskriver situasjonen her så bør du gi han mer slack. Du høres kontrollerende ut. 

Skrevet

Dere som skriver at hun bare kunne gått og lagt seg, har tydeligvis aldri hatt søvnproblemer. Mannen ga jo hele tiden inntrykk av at han var på vei. Dersom en med søvnproblemer (i alle fall slik jeg har det) blir vekket etter å ha sovnet, om det så bare er et kvarter, kan h*n bare glemme mer søvn den natten. Da er det bedre å holde seg våken for deretter å kunne sove resten av natten.

Enig i at dere burde ha to nøkler.

Anonymous poster hash: 1d7c0...1c4

Skrevet

Herrefred da.

Jeg går alltid ut fra at to timer blir til fire +

Oftest blir en kveld hyggeligere enn man tror og tiden går.

nå har vi hver vår nøkkel, men ikke alktid han tar sin med. Da går jeg og legger meg og ber han ringe når han står på trappa. Gidder jammen ikke sitte og vente som en nervøs hønemor.

Og hva inntaket anngår...vel, det er ikke meg som får en dårlig dag.

Anonymous poster hash: 7cd8c...1d8

Skrevet

Hvorfor fikk han ikke ta med nøkkelen og hvorfor kunne du ikke bare lagt deg? Du kunne likevel åpnet døra da han kom hjem? Skjønner at du har søvnproblemer, men det skal vel ikke mannen lide for? La nå mannen få kose seg og du må virkelig løsne grepet. 😊👍

Anonymous poster hash: 4b469...b23

Skrevet

Jeg hadde oppført meg like trassig som mannen din hvis jeg hadde hatt en hjemme som oppførte seg sånn. Herrefred, du eier ikke mannen, han er et eget individ. Ja han burde holde avtaler men ærlig talt, du maser jo altfor mye.

Hvorfor tok han ikke med seg nøkkelen når dere avtalte på forhånd hvordan denne ene nøkkelen skulle løses? Eller la den ute under bøomsterpotta eller noe og gi han beskjed så du kunne legge deg?

Det forholdet er dødfødt uansett hvis dere ikke begge tar grep. Høres sykt ut.

Anonymous poster hash: 7a809...4c5

Skrevet

Utrolig ubehagelig med så mange angriperne svar uten å prøve å forstå ens situasjon. Som sagt har jeg ikke noe i mot at han er ute og koser seg, men en avtale er en avtale. Spesielt når det skjer gang på gang, og alkoholen er med på å ødelegge forholdet vårt og hans psykiske helse som igjen påvirker forholdet vårt. Vi har bare en nøkkel, og tro meg, om det hadde vært mulig hadde vi skaffet oss en nøkkel til. Men det er ikke mulig uten at jeg sier noe mer om det.

Jeg hadde også vært ute a leiligheten igår, men skulle hjem før han og måtte derfor ha nøkkelen. Vi er i en veldig ubeleilig livssituasjon og hadde også en avtale om at mye planlegging skulle til og avtaler skulle holdes for at en-nøkkel-sitiasjonen vår skulle fungere. Jeg hadde selvfølgelig lagt meg hvis han kunne komme seg inn på egenhånd. Dt har jo hendt mange ganger før. Men jeg sliter veldig mye med søvn. Så når han hadde kommet hjem og vekket meg ville jeg ike fått sovet igjen. Ofte må jeg bruke sterke sovemedisiner, og da hadde jeg ikke hørt at han ringte.

Når det gjelder at jeg logget meg inn på hans Facebook var da jeg trodde at han lå i ei grøft et sted og ville bare vite at han levde. Om kompisene hans lo og gjorde narr a han skulle han ha unngått å bryte et løfte.

Men jeg har det tungt nok som det er uten at jeg må sitte og forsvare meg selv overfor ukjente mennesker som ikke eier forståelse for andres situasjon. Jeg skrev her for jeg trengte å få ut frustrasjonen min og noen tips om hvordan jeg ikke skulle klikke heilt mongo.

Jeg er ikke mora hans og prøver heller ikke å oppføre meg som en. Men når han kommer hjem dritfull og prøver å ta livet av seg så må man bruke visse tiltak for at situasjonen ikke skal gjenta seg, om det så betyr å ta på seg bekymret mamma rollen.

Skrevet

Synes du oppfører deg veldig som et offer nå egentlig. Og melde avbud på jobb pga dette? Kommer de til å ringe deg neste gang, tror du?

Og ikke mulig å lage en nøkkel til? Rart.

Anonymous poster hash: 64428...b32
Gjest Minnieropptatt
Skrevet

Synes du oppfører deg veldig som et offer nå egentlig. Og melde avbud på jobb pga dette? Kommer de til å ringe deg neste gang, tror du?

Noen steder er det slik at man må levere inn nøkkelen og få den slipt hos feks vaktmester. Kanskje det er slik at der hi bor, er det egentlig kun lov med én beboer. Og da trenger man ikke mer enn.......én nøkkel.

Skrevet

Sånn ut i fra denne enkelt hendelsen du beskriver her, så synes jeg du overreagerer. Skjønner man kan bli furt, men ikke stort mer enn det. Hadde det vært meg , hadde jeg latt døra være ulåst og gått å lagt meg og ferdig med det. 

Klart jeg hadde sikkert blitt irritert, men vet av erfaring at ting kan bli en del mer gøy/koselig enn det jeg hadde regnet med og da gjerne vil være lenger ute. Hadde blitt mektig irritert skulle mannen min ha mast halve kvelden om innetid?! Kanskje litt utetid med kompiser er akkurat det han trenger?

Men klart er det MASSE andre ting som du ikke nevner her(noe som er typisk), så kan det klart stille seg annerledes.. Er han full ukentlig, raserer leilighet, bråker/skråler(når du skal sove), mister nøkler i fleng, har tunge diagnoser og generelt er en uansvarlig dust, så kan jeg skjønne at dette var noe som fikk begeret til å renne litt over.

Men kun ut i fra denne hendelsen her, så må jeg innrømme at du fremstår som en smule slitsom. Ikke for å være ekkel altså! Bare sånn det fremstår av denne hendelsen. Kna være masse sykt bakenforliggende som jeg ikke vet noe om. ;)

Uansett lykke til :)

Skrevet

Noen steder er det slik at man må levere inn nøkkelen og få den slipt hos feks vaktmester. Kanskje det er slik at der hi bor, er det egentlig kun lov med én beboer. Og da trenger man ikke mer enn.......én nøkkel.

Er vel vanlig med reservenøkkel?? Men klart er vel forskjeller der :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...