Gå til innhold

Meg som sa opp jobben. :)


Anbefalte innlegg

Skrevet

 

Du burde skamme deg og innerst inne følt deg råtten, noe annet kan jeg ikke skjønne. Her har jeg GOD grunnlag for arbeidsavklaringspenger etter en bilpåkjørsel hvor jeg ikke kan fortsette i jobben min, likevel nekter NAV meg penger pga utdannelsen jeg har. Så langt har jeg kjempet mot dem i 10 mnd nå og på disse mnd har jeg måtte leve av bufferkontoen min, NAV betaler ikke en krone!!! At sånne som deg får penger slengt etter seg er en skam! Håper røyken tar knekken på deg en dag!Anonymous poster hash: 5710d...cd9

Da er det på tide å skaffe seg en advokat!!
har en som er på saken ;)

 

Anonymous poster hash: 5710d...cd9

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg skrev et innlegg om at jeg hadde sagt opp jobben. Nå i dag var jeg på en samtale hos nav da kontoen er tom etter jul. Har fått snakket med saksbehandler, og jeg sa selvfølgelig at det var en annen grunn til at jeg sa opp jobben. :)

Jeg får nødhjelp på konto etter kl 4 i dag, på kr 5500,- og søknaden min skulle hun ta opp neste uke. Hun regnet med at det gikk i orden og at jeg får hjelp til livsopphold frem til jeg får dagpenger.

Det er utrolig deilig å slippe å jobbe, deilig å sitte her å kose meg med en kopp kaffe og en røyk. Elsker slike late dager. <3

Ville bare oppdatere til dere som mente at jeg kom til å gå uten penger.....

 

Anonymous poster hash: 99ae0...8eb

 

For å realitetsorientere deg litt så hadde jeg nok ikke vært så sikker på det. NAV innhenter i prosessen dokumentasjon fra din arbeidsgiver på sluttårsak, og det eneste som vil gi deg dagpenger fra dag fire er om du uforskyldt har mistet jobben/ at kontrakten din har utløpt.

 

Sosialhjelp vil du naturligvis likevel ha krav på hvis du ikke har noen buffermidler, men disse 5500 som du har fått er nok beregnet å vare en god stund.

 

Men avslutningen tatt i betraktning, så undres vel jeg også på om ikke dette er et troll ;).

Endret av Ibsenfrue
Skrevet

Jeg jobber i NAV og at du har fått 5500 i nødhjelp må du lenger ut på landet med. Nødhjelp varierer fra kommune til kommune, i Oslo er det 100 kroner pr person i husstand pr døgn, men de fleste andre steder i Norge er det ca 70-80 kroner pr person i husstand pr døgn. Videre har vi ikke lov å gi nødhjelp mer enn maksimalt 5-6 dager. Siden de skal behandle søknaden din neste uke har du fått maks for en uke noe som er vesentlig mindre enn 5500.

 

Selvsagt innhentes det dokumentasjon på årsak til at du sa opp jobben.

 

Anonymous poster hash: 601be...c80

Merkelig at jeg fikk de inn på konto i dag da... Jaja, dere får tro å mene hva dere vil. Jeg har ihvertfall fått penger å vært å handlet masse mat. Regningene har gubben betalt i dag.

I morgen skal jeg kose meg hjemme, med nyvasket hus, kaffe, sjokolade og levende lys. Så mye bedre humør når jeg slipper å dra ut i kulda og på jobb om dagen. :) Ha en fin en kveld folkens. :)

 

Anonymous poster hash: 99ae0...8eb

Skrevet (endret)

 

Jeg jobber i NAV og at du har fått 5500 i nødhjelp må du lenger ut på landet med. Nødhjelp varierer fra kommune til kommune, i Oslo er det 100 kroner pr person i husstand pr døgn, men de fleste andre steder i Norge er det ca 70-80 kroner pr person i husstand pr døgn. Videre har vi ikke lov å gi nødhjelp mer enn maksimalt 5-6 dager. Siden de skal behandle søknaden din neste uke har du fått maks for en uke noe som er vesentlig mindre enn 5500.

 

Selvsagt innhentes det dokumentasjon på årsak til at du sa opp jobben.

 

Anonymous poster hash: 601be...c80

Merkelig at jeg fikk de inn på konto i dag da... Jaja, dere får tro å mene hva dere vil. Jeg har ihvertfall fått penger å vært å handlet masse mat. Regningene har gubben betalt i dag.

I morgen skal jeg kose meg hjemme, med nyvasket hus, kaffe, sjokolade og levende lys. Så mye bedre humør når jeg slipper å dra ut i kulda og på jobb om dagen. :) Ha en fin en kveld folkens. :)

 

Anonymous poster hash: 99ae0...8eb

 

 

 

Du fikk sikkert ordinær sosialstønad på konto i dag, men det er ikke sikkert du får dagpenger på 8 uker enda. Og de pengene du fikk i dag skal i følge NAV antakeligvis vare en 3- 4 ukers tid.

Endret av Ibsenfrue
Skrevet

Rart hun får stønad når hun har mann som har plikt til å forsørge henne. Da min mann mistet jobben så fikk vi beskjed om at han ikke har krav på sosialhjelp siden jeg hadde forsørgeransvar overfor ham. Hele innlegget er troll.



Anonymous poster hash: 56d97...487
Skrevet

Ha ha ha ha ! 😄😄😄😄😝

Skrevet

 

Rart hun får stønad når hun har mann som har plikt til å forsørge henne. Da min mann mistet jobben så fikk vi beskjed om at han ikke har krav på sosialhjelp siden jeg hadde forsørgeransvar overfor ham. Hele innlegget er troll.

 

Anonymous poster hash: 56d97...487

 

Ja jeg tror ingenting på det hun skriver!

Kjæresten til en vennine av meg flyttet endelig til samme by å de ble samboere.

Ettersom som han ikke hadde jobb så søkte han sosialhjelp men det fikk han ikke siden venninen min da hadde forsørgeransvar for han.

 

Anonymous poster hash: 45f61...358

Skrevet

 

Rart hun får stønad når hun har mann som har plikt til å forsørge henne. Da min mann mistet jobben så fikk vi beskjed om at han ikke har krav på sosialhjelp siden jeg hadde forsørgeransvar overfor ham. Hele innlegget er troll.

 

Anonymous poster hash: 56d97...487

 

 

Så enkelt er det ikke. Hvis de ikke har felles barn, har ikke hennes samboer forsørgerplikt ovenfor dem. Og dersom hans inntekt er under satsene for livsopphold for en familie, så vil hun ha krav på sosialstønad i tillegg.

Gjest Sommerfuggel
Skrevet

Tråden er moderert grunnet rasistisk kommentar. Dessverre gikk mange andre svar med i dragsuget.

 

Sommerfuggel i vinterland

Brukermoderator

Skrevet

 

 

Rart hun får stønad når hun har mann som har plikt til å forsørge henne. Da min mann mistet jobben så fikk vi beskjed om at han ikke har krav på sosialhjelp siden jeg hadde forsørgeransvar overfor ham. Hele innlegget er troll.

 

Anonymous poster hash: 56d97...487

 

 

Så enkelt er det ikke. Hvis de ikke har felles barn, har ikke hennes samboer forsørgerplikt ovenfor dem. Og dersom hans inntekt er under satsene for livsopphold for en familie, så vil hun ha krav på sosialstønad i tillegg.

 

Joda så enkelt er det faktisk!

Venninen min hadde ingen barn med kjæresten sin,men så fort han flyttet inn til hun så fikk han ikke noe sosialhjelp ettersom venninen min da hadde forsørgerplikt.

 

Anonymous poster hash: 45f61...358

Skrevet

 

 

 

Rart hun får stønad når hun har mann som har plikt til å forsørge henne. Da min mann mistet jobben så fikk vi beskjed om at han ikke har krav på sosialhjelp siden jeg hadde forsørgeransvar overfor ham. Hele innlegget er troll.

 

Anonymous poster hash: 56d97...487

 

 

Så enkelt er det ikke. Hvis de ikke har felles barn, har ikke hennes samboer forsørgerplikt ovenfor dem. Og dersom hans inntekt er under satsene for livsopphold for en familie, så vil hun ha krav på sosialstønad i tillegg.

 

Joda så enkelt er det faktisk!

Venninen min hadde ingen barn med kjæresten sin,men så fort han flyttet inn til hun så fikk han ikke noe sosialhjelp ettersom venninen min da hadde forsørgerplikt.

 

Anonymous poster hash: 45f61...358

 

 

Poenget er jo at selv om han ikke har forsørgerplikt overfor henne så har de felles husholdning, dvs. hun kan ikke få dekket alle regninger, men kun halvparten av dem som hun er ansvarlig for, hvis de ikke har felles barn. 5500 kr i en uke hørtes alt for mye ut. Derfor troll.

 

Anonymous poster hash: 56d97...487

Skrevet (endret)

 

 

 

Rart hun får stønad når hun har mann som har plikt til å forsørge henne. Da min mann mistet jobben så fikk vi beskjed om at han ikke har krav på sosialhjelp siden jeg hadde forsørgeransvar overfor ham. Hele innlegget er troll.

 

Anonymous poster hash: 56d97...487

 

 

Så enkelt er det ikke. Hvis de ikke har felles barn, har ikke hennes samboer forsørgerplikt ovenfor dem. Og dersom hans inntekt er under satsene for livsopphold for en familie, så vil hun ha krav på sosialstønad i tillegg.

 

Joda så enkelt er det faktisk!

Venninen min hadde ingen barn med kjæresten sin,men så fort han flyttet inn til hun så fikk han ikke noe sosialhjelp ettersom venninen min da hadde forsørgerplikt.

 

Anonymous poster hash: 45f61...358

 

 

Haha, hjelpes.... Les ENDA en gang til.

 

HI har barn, og hvis ikke hennes samboer er far til barna så har ikke han forsørgerplikt, mens HI har det. Ergo har hun minimum i så fall krav på noe barneforsørgerutgifter i sosialstønad. Hvis hennes mann/ samboer i tillegg ikke tjener mye, så har hun i tillegg krav på noe i sosialstønad tross hans inntekt.

Endret av Ibsenfrue
Skrevet

Ha ha lite å gjøre på eller tøysejente :-p

 

Anonymous poster hash: bed02...8a7

Skrevet

Kan dere ikke slutte å fôre trollet?

 

Anonymous poster hash: bd29e...e46

Skrevet (endret)

 

Så deilig for deg da.... personlig ville jeg følt meg helt dritt om jeg måtte motta sosialstønad og attpåtil nødhjelp for å få ting til å gå rundt. Lavere kan man ikke synke etter min mening, og i allefall ikke om det selvvalgt slik som hos deg. Håper du vet at man gjerne sender bekymringsmelding til bv fra nav om folk trenger nødhjelp og de har unger. 

 

Gratulerer, du har blitt en lavtstående skattemissbruker. 

 

Anonymous poster hash: 7aafd...14e

 

 

Dette var da nesten enda mer idiotisk og fordomsfullt enn HI's innlegg...

 

HI har da ikke sagt noe som helst om hvorfor hun har sagt opp jobben. At hun koser seg litt de første dagene etter det, betyr ikke at hun ikke kan ha hatt svært god grunn til å si opp.

 

Dessuten bør du være svært forsiktig med å slenge ut gale påstander om at det å søke om sosialstønad vil medføre bekymringsmelding til barnevern her inne. Du kan risikere at noen tror deg og at de dermed ikke oppsøker hjelp når de og barna behøver det.

Endret av Ibsenfrue
Skrevet

Fra den første tråden;

 

Nå er jeg lei av å jobbe! Har sagt opp jobben min på dagen i dag, gidder ikke bruke tiden min på ting jeg ikke vil lengre. Vet om via andre her at de stiller lite krav for å få livsopphold via nav. Dette året skal jaggu jeg gjøre det også. Sliten og lei av å bruke all tid på ting jeg ikke vil. Dette skal bli mitt år, der jeg gjør det JEG vil. Så får vi se om jeg får meg en jobb jeg vil ha etterhvert. En jobb der jeg kan jobbe når jeg selv vil! 
Flere som har gjort eller skal gjøre som meg? 

Anonymous poster hash: 47d80...44e 
 
Har levert oppsigelsen i dag, å fortalte at det er uaktuelt å jobbe ut oppsigelsestiden. Nå skal jeg bare KOSE meg. Ha tid og overskudd til mine barn, til huset mitt, mine venner, hobbyer og alt jeg har lyst til. Dette blir et fint år.  :) 

Anonymous poster hash: 47d80...44e 
 
På dagpenger ja. Men livsopphold kan de ikke nekte meg, så lenge jeg ikke har penger på konto og har barn å forsørge. Skal nok klare oss vi.  :) Mannen har ganske grei inntekt, så selvom vi ikke står som samboere på papiret så hjelper han til med penger. Han er jo her mesteparten av tiden.  :) Har brukt opp min tid med os og andre stønader før jeg gikk ut i jobb, så skal nok klare å få til å få ut livsopphold av de. 

Men nå var spørsmålet om det er andre her inne som har gjort det samme da. Er ikke av interesse hva dere andre mener om dette. 

Anonymous poster hash: 47d80...44e 

 

 

Synd dette ligner på svindel!!

 

Bra at NAV  setter mye ressurser for å avdekke svindlere.



Anonymous poster hash: 0c01b...4f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...