Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #1 Skrevet 5. januar 2015 Min mann skal ta ut de siste dagene/ukene av permisjonen nå(sammenhengende. Tidligere hatt gradert). Vårt barn er 1,5 år, og hatt fri hele jula. Mannen ønsker å ha barnet i bhg, noe jeg holder med han i. Barnet trenger andre impulser etter så lenge fri. Ei venninne av meg stilte spm.tegn ved om dette overhodet er lov? Anonymous poster hash: 5fcfb...20e
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #2 Skrevet 5. januar 2015 Ja det er lov enn så lenge. Alle vil nok uansett lure på hvorfor han skal ha fri for å være med barnet sitt og så leverer det i bhg. Anonymous poster hash: 9c712...52d
skjotta Skrevet 5. januar 2015 #3 Skrevet 5. januar 2015 Ja, det er lov. Hvor etisk og moralsk "greit" det er å sende barnet i barnehagen mens staten betaler ham for å være hjemme med barnet er et helt annet spørsmål.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #4 Skrevet 5. januar 2015 Lov er det nok, men syns du virkelig det er greit??? Ha barnet i barnehagen når pappa er hjemme i pappapermisjon? Det er forkastelig, og slike fedre får du billig fra meg ihvertfall. Det hadde ikke vært min mann ihvertfall. Han elsker hvert minutt han får med barna.. Han ville aldri vært hjemme i perm og hattbarnet i bhg... Anonymous poster hash: 4ba7f...381
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #5 Skrevet 5. januar 2015 Lov er det nok, men syns du virkelig det er greit??? Ha barnet i barnehagen når pappa er hjemme i pappapermisjon? Det er forkastelig, og slike fedre får du billig fra meg ihvertfall. Det hadde ikke vært min mann ihvertfall. Han elsker hvert minutt han får med barna.. Han ville aldri vært hjemme i perm og hattbarnet i bhg... Anonymous poster hash: 4ba7f...381 Jeg bestemmer ikke over mannen min. Så dette avgjør han selv. Jeg jobber turnus, så jeg føler nok jeg har mer fritid enn han. Jeg har også barnet i bhg de dagene jeg har fri. Vi betaler for plassen, og disponerer den som vi vil. HI Anonymous poster hash: 5fcfb...20e
soleia Skrevet 5. januar 2015 #6 Skrevet 5. januar 2015 Det er lov, men kvifor tek han ut samanhengande permisjon no? og kva har han tenkt å halde på med? Det hadde vore betre for barnet om han tok ut enkeltdagar og ga barnet fridagar frå barnehagen for å gjere barnehageveka kortare. Dette er slikt som undergrev ordninga med fedrekvote.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #7 Skrevet 5. januar 2015 Det var ikke dette vi kjempa for når vi ønsket at far skulle ha mer lovfestet permisjon. Og jeg håper virkelig at det blir en regel mot det snart! Anonymous poster hash: 5aabd...f3e
skjotta Skrevet 5. januar 2015 #8 Skrevet 5. januar 2015 Det var ikke dette vi kjempa for når vi ønsket at far skulle ha mer lovfestet permisjon. Og jeg håper virkelig at det blir en regel mot det snart! Anonymous poster hash: 5aabd...f3e Men er du overrasket over at det var dette vi fikk? Når staten går inn og bestemmer at far skal være hjemme med barn enten han vil eller ikke...
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #9 Skrevet 5. januar 2015 Lov er det nok, men syns du virkelig det er greit??? Ha barnet i barnehagen når pappa er hjemme i pappapermisjon? Det er forkastelig, og slike fedre får du billig fra meg ihvertfall. Det hadde ikke vært min mann ihvertfall. Han elsker hvert minutt han får med barna.. Han ville aldri vært hjemme i perm og hattbarnet i bhg... Anonymous poster hash: 4ba7f...381 Jeg bestemmer ikke over mannen min. Så dette avgjør han selv. Jeg jobber turnus, så jeg føler nok jeg har mer fritid enn han. Jeg har også barnet i bhg de dagene jeg har fri. Vi betaler for plassen, og disponerer den som vi vil. HI Anonymous poster hash: 5fcfb...20e Hvorfor i all verden kan ikke et så lite barn få noen fridager innimellom? Anonymous poster hash: 0297b...571
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #10 Skrevet 5. januar 2015 Skjønner ikke hvorfor dere ønsker å ha barn når dere er så kyniske. Dere får betalt for å være med barnet. Tragisk !!! Syns systemet er latterlig som godtar noe sånt. Anonymous poster hash: 6eca4...67f
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #11 Skrevet 5. januar 2015 Det var ikke dette vi kjempa for når vi ønsket at far skulle ha mer lovfestet permisjon. Og jeg håper virkelig at det blir en regel mot det snart! Anonymous poster hash: 5aabd...f3e Men er du overrasket over at det var dette vi fikk? Når staten går inn og bestemmer at far skal være hjemme med barn enten han vil eller ikke... Nå bestemmer staten at mor skal være hjemme og, enten hun vil eller ikke. Så hvorfor skal de ha det noe lettere enn oss? Anonymous poster hash: 5aabd...f3e
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #12 Skrevet 5. januar 2015 Det var da svært da! Barnet har jo også godt av nye impulser, ikke tråkke hjemme med far hele dagen. Men barnet bør isåfall ha korte dager slik at far og barnet også får god tid sammen. Anonymous poster hash: a42cd...025
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #13 Skrevet 5. januar 2015 Lov er det nok, men syns du virkelig det er greit??? Ha barnet i barnehagen når pappa er hjemme i pappapermisjon? Det er forkastelig, og slike fedre får du billig fra meg ihvertfall. Det hadde ikke vært min mann ihvertfall. Han elsker hvert minutt han får med barna.. Han ville aldri vært hjemme i perm og hattbarnet i bhg... Anonymous poster hash: 4ba7f...381 Jeg bestemmer ikke over mannen min. Så dette avgjør han selv. Jeg jobber turnus, så jeg føler nok jeg har mer fritid enn han. Jeg har også barnet i bhg de dagene jeg har fri. Vi betaler for plassen, og disponerer den som vi vil. HIAnonymous poster hash: 5fcfb...20e Bestemmer ikke over mannen? Det der er vel en sak dere bør bli enige om i fellesskap. Jeg synes han burde ta gradert permisjon sånn at ungen får fri fra barnehagen når far har permisjonsdag. At far sitter hjemme og har betalt fri mens barnet er i barnehagen synes jeg er hårreisende. Anonymous poster hash: 23880...2f6
Hjertefru Skrevet 5. januar 2015 #14 Skrevet 5. januar 2015 Men jeg skjønner ikke; hvorfor betale for barnehageplass når en av foreldrene har permisjon?
*Miss Marple* Skrevet 5. januar 2015 #15 Skrevet 5. januar 2015 Men jeg skjønner ikke; hvorfor betale for barnehageplass når en av foreldrene har permisjon? Sikkert fordi far har hatt gradert perm til nå og da har vel barnet vært i bhg. De kan jo ikke si opp plassen fordi far nå skal ha noen uker sammenhengende perm. Skjønner heller ikke tanken bak dette, men det er uansett lov å ha både bhg og permisjon samtidig. Utrolig nok.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #16 Skrevet 5. januar 2015 Lov er det nok, men syns du virkelig det er greit??? Ha barnet i barnehagen når pappa er hjemme i pappapermisjon? Det er forkastelig, og slike fedre får du billig fra meg ihvertfall. Det hadde ikke vært min mann ihvertfall. Han elsker hvert minutt han får med barna.. Han ville aldri vært hjemme i perm og hattbarnet i bhg... Anonymous poster hash: 4ba7f...381 Jeg bestemmer ikke over mannen min. Så dette avgjør han selv. Jeg jobber turnus, så jeg føler nok jeg har mer fritid enn han. Jeg har også barnet i bhg de dagene jeg har fri. Vi betaler for plassen, og disponerer den som vi vil. HI Anonymous poster hash: 5fcfb...20e Men altså... Ser du ikke forskjell på å ha fri fra jobb og fødselspermisjon? Poenget er jo at mor og far skal ha fri med barnet for å bli kjent med det, ha mulighet til å gi barnet en rolig start hjemme og slippe å bli sendt i barnehagen som baby. Og vi får betalt i permisjonen slik at vi ikke må selge gård og grunn mens vi er hjemme og tar oss av babyen. Permisjonen er IKKE betalt fri slik at far skal pusse opp hus, mekke bil, henge med kompiser osv mens han dumper ungen i barnehagen. Vil påstå at dette er å misbruke godene vi har.. Tror jeg skal stikke over til naboen (som er en av landets mest profilerte politikere) og be han ta en kikk på forumet, da ser han vel fort hvilke goder som skulle vært gjort om på Anonymous poster hash: cfca1...4fd
skjotta Skrevet 5. januar 2015 #17 Skrevet 5. januar 2015 Det var ikke dette vi kjempa for når vi ønsket at far skulle ha mer lovfestet permisjon. Og jeg håper virkelig at det blir en regel mot det snart! Anonymous poster hash: 5aabd...f3e Men er du overrasket over at det var dette vi fikk? Når staten går inn og bestemmer at far skal være hjemme med barn enten han vil eller ikke...Nå bestemmer staten at mor skal være hjemme og, enten hun vil eller ikke. Så hvorfor skal de ha det noe lettere enn oss? Anonymous poster hash: 5aabd...f3e siden mor som oftest ammer er det naturlig at hun er hjemme den første tiden, men mor har 10 uker, far har 14. Dette kan ikke bli likestilt med mindre menn begynner å gro egger, livmor og vaginalt slik at de kan bære frem og føde barna selv. frem til da har de fullt krav på å ta ut så stor del av felleskassen som de ønsker.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #19 Skrevet 5. januar 2015 Det var da svært da! Barnet har jo også godt av nye impulser, ikke tråkke hjemme med far hele dagen. Men barnet bør isåfall ha korte dager slik at far og barnet også får god tid sammen. Anonymous poster hash: a42cd...025 Men da bør vel for svarte ikke far være i pappaperm!? Anonymous poster hash: bccd1...6f8
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #20 Skrevet 5. januar 2015 Det var da svært da! Barnet har jo også godt av nye impulser, ikke tråkke hjemme med far hele dagen. Men barnet bør isåfall ha korte dager slik at far og barnet også får god tid sammen. Anonymous poster hash: a42cd...025 Men da bør vel for svarte ikke far være i pappaperm!? Anonymous poster hash: bccd1...6f8 Skjønner du ikke det? Far vil ha tid til sine egne greier og ha betalt fri. At han misbruker en gode engasjerte fedre har kjempet hardt for å få igjennom er ikke så nøye.. Anonymous poster hash: cfca1...4fd
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #21 Skrevet 5. januar 2015 Det er dessverre lov.Man får penger i to ender. Far får permisjonspenger og staten dekker en barnehageplass.Ren galskap.Nok en grunn til at velferdssystemet vårt aldri kommer til å vare. Anonymous poster hash: 9a234...3d1
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #22 Skrevet 5. januar 2015 Det var ikke dette vi kjempa for når vi ønsket at far skulle ha mer lovfestet permisjon. Og jeg håper virkelig at det blir en regel mot det snart! Anonymous poster hash: 5aabd...f3e Men er du overrasket over at det var dette vi fikk? Når staten går inn og bestemmer at far skal være hjemme med barn enten han vil eller ikke...Nå bestemmer staten at mor skal være hjemme og, enten hun vil eller ikke. Så hvorfor skal de ha det noe lettere enn oss? Anonymous poster hash: 5aabd...f3e siden mor som oftest ammer er det naturlig at hun er hjemme den første tiden, men mor har 10 uker, far har 14. Dette kan ikke bli likestilt med mindre menn begynner å gro egger, livmor og vaginalt slik at de kan bære frem og føde barna selv. frem til da har de fullt krav på å ta ut så stor del av felleskassen som de ønsker. Både mødre og fedrekvoten er nå på 10 uker hver... Anonymous poster hash: c6b2b...14f
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #23 Skrevet 5. januar 2015 Det var da svært da! Barnet har jo også godt av nye impulser, ikke tråkke hjemme med far hele dagen. Men barnet bør isåfall ha korte dager slik at far og barnet også får god tid sammen. Anonymous poster hash: a42cd...025 Så vi er kommet dit altså? At å ha barna hjemme under permisjonen er at barna bare tråkker hjemme med far/ mor? Anonymous poster hash: 0297b...571
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #24 Skrevet 5. januar 2015 Det var da svært da! Barnet har jo også godt av nye impulser, ikke tråkke hjemme med far hele dagen. Men barnet bør isåfall ha korte dager slik at far og barnet også får god tid sammen. Anonymous poster hash: a42cd...025 Så vi er kommet dit altså? At å ha barna hjemme under permisjonen er at barna bare tråkker hjemme med far/ mor? Anonymous poster hash: 0297b...571 Trodde liksom det var litt av poenget med permisjon, jeg da Anonymous poster hash: cfca1...4fd
klg,2 boys now:) Skrevet 5. januar 2015 #25 Skrevet 5. januar 2015 Det er helt klart lov.veldig mange fedre bruker pappa perm til helt andre ting og ungen er i Bhg.er min erfaring ihverfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå