Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #1 Skrevet 4. januar 2015 Jeg har enda ikke fått barnet er i uke 25 men allikevel bestemte jeg meg for å kjøpte en barnevogn som ei vennine av meg ville selge til en billig penge. min eks gjorde det slutt når jeg valgte å beholde barnet men vi har møtt hverandre ny og ne. Men mest for sex sin skyld tror jeg, men fra min side møter jeg han fordi jeg har ett lite håp om at han skal ombestemme seg. Her om dagen når jeg var på besøk hos, overnattet hos han og vi hadde det koselig. Begynte å fortelle han om OUL, den dagen jeg var der så sendte jeg bilder av barnet men han påstår at han ikke har sett de fordi han har byttet e email(noe jeg tror det er bare tull) han vil bare ikke innrømme at han faktisk likte bildene av sin sønn og det han så. Vi snakket også litt om valg av navn, han like visst ingen av forslagene mine! Men han ga meg heller ikke noe forslag! Så fortalte jeg at jeg kom til å få noe penger for barnet og at jeg ønsket vi alle tre kunne dra på en liten ferie som familie for barnets skyld med noe av de pengene. Sa også at jeg var villig til å bruke noe av sparepengene mine også å at jeg spanderte alt. så fortalte jeg også at jeg hadde kjøpt en brukt barnevogn og da klikket han i vinkler fordi jeg var en dårlig person/mamma eller kom til å bli det fordi jeg hadde kjøpt en brukt barnevogn og hva jeg tenkte med å legge nyfødt barn i andres barn sin svette! Det sa han. Og at de pengene burde brukes på barnet eller spares. Jeg er jo enig, men han har sagt i fra at han ikke vil være en del av dette? Hvorfor skal han bry seg om jeg kjøper en brukt barnevogn eller ikke? Dessuten så har jeg kjøpt snart det meste inn, og ja jeg har brukt av sparepengene mine. Så er det vel akkurat det samme om jeg spanderer en liten tur på oss tre med de pengene jeg får (en gangs penger som det kalles på ca 40 tusen kr) siden jeg ikke har hatt fast jobb. Eller om jeg bruker pengene fra lomma mi, og jeg skjønner bare ikke hvorfor han skal begynne å bestemme om ny eller brukt vogn.? Hva tror dere? Burde jeg ta hensyn? Han da bestemt at barnet ikke skal ligge i en brukt vogn å at jeg måtte bare kjøpe en ny vogn! Anonymous poster hash: aae70...5a2
Gjest Antarctica Skrevet 4. januar 2015 #3 Skrevet 4. januar 2015 (Når det er sagt, han høres ut som en idiot. Ikke ta ham inn i flere avgjørelser med mindre det er juridisk pålagt deg. Du får bare trøbbel med en så umoden og navlebeskuende fyr.)
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #4 Skrevet 4. januar 2015 Den engangssummen skal vare hele permisjonen din eller? Da ville jeg ikke brukt den på ferie.... Eller får du noe utbetalt hver mnd også? Anonymous poster hash: 392b1...589
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #5 Skrevet 4. januar 2015 Hvorfor vil du ha den fyren der i livene deres mer enn nødvendig? Anonymous poster hash: e4552...a43
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #6 Skrevet 4. januar 2015 (Når det er sagt, han høres ut som en idiot. Ikke ta ham inn i flere avgjørelser med mindre det er juridisk pålagt deg. Du får bare trøbbel med en så umoden og navlebeskuende fyr.) Tro det eller ei han blir 32 år. Men ja umoden på visse områder for hans alder Anonymous poster hash: aae70...5a2
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #7 Skrevet 4. januar 2015 Den engangssummen skal vare hele permisjonen din eller? Da ville jeg ikke brukt den på ferie.... Eller får du noe utbetalt hver mnd også? Anonymous poster hash: 392b1...589 Nei nei da ville jeg aldri dratt på ferie. Får noe annet også hver mnd. Anonymous poster hash: aae70...5a2
Gjest Antarctica Skrevet 4. januar 2015 #8 Skrevet 4. januar 2015 (Når det er sagt, han høres ut som en idiot. Ikke ta ham inn i flere avgjørelser med mindre det er juridisk pålagt deg. Du får bare trøbbel med en så umoden og navlebeskuende fyr.) Tro det eller ei han blir 32 år. Men ja umoden på visse områder for hans alder Anonymous poster hash: aae70...5a2 For enhver alder, spør du meg. Jeg unner ikke barnet ditt å ha for mye kontakt med et sånt fjols, han er jo kontrollfrik.
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #9 Skrevet 4. januar 2015 Hvorfor vil du ha den fyren der i livene deres mer enn nødvendig? Anonymous poster hash: e4552...a43 Jeg har følelser for han og har ett håp om å være en familie sammen for barnets skyld(selv om at jeg vet at det aldri kommer til å fungere) han er veldig kontrollerende og er veldig sjalu på alt mulig. Men jeg syns for det om at barnet fortjener å være med Pappan sin. Men selvsagt jeg kan ikke tvinge han. Men jeg bare forstår ikke hvorfor han blir sur for en brukt barnevogn når han ikke vil være en del av dette. Anonymous poster hash: aae70...5a2
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #10 Skrevet 4. januar 2015 Han sier at du er en dårlig mor fordi du kjøper brukt barnevogn? I motsetning til den fantastiske faren han er da eller, som ikke vil ha barnet engang? Engangsstønaden er for øvrig DINE penger, og ikke øremerket utstyr til barnet. Ikke la ham diktere hvordan du skal bruke dem! (Når det er sagt så virker det ikke som den beste prioriteringen å spandere ferie på en sånn idiot.) Anonymous poster hash: f4a66...0e8
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #11 Skrevet 4. januar 2015 (Når det er sagt, han høres ut som en idiot. Ikke ta ham inn i flere avgjørelser med mindre det er juridisk pålagt deg. Du får bare trøbbel med en så umoden og navlebeskuende fyr.)Tro det eller ei han blir 32 år. Men ja umoden på visse områder for hans alder Anonymous poster hash: aae70...5a2 For enhver alder, spør du meg. Jeg unner ikke barnet ditt å ha for mye kontakt med et sånt fjols, han er jo kontrollfrik. Jeg er jo vel ganske enig med deg. Hva er deres råd? Anonymous poster hash: aae70...5a2
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #12 Skrevet 4. januar 2015 Han er en dust, men du er litt dust du og, når du skal bruke engangsstønaden på ferie - også har du ikke penger til hverdagen, engang. Anonymous poster hash: 0242a...992
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #13 Skrevet 4. januar 2015 Forresten så er det helt normalt å kjøpe brukt barnevogn. Til og med noen av de perfekte dib-mødrene gjør det. Anonymous poster hash: f4a66...0e8
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #14 Skrevet 4. januar 2015 Han er en dust, men du er litt dust du og, når du skal bruke engangsstønaden på ferie - også har du ikke penger til hverdagen, engang. Anonymous poster hash: 0242a...992 HERREGUD, se bort fra dette! Var visst litt sein i skrivinga, ser nå at du sier du har nok til å klare deg. Sorry! :) Anonymous poster hash: 0242a...992
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #15 Skrevet 4. januar 2015 Hvorfor ønsker du å spandere tur med denne mannen av engangsstønaden / sparepengene dine? Han er jo ikke intressert. Du kommer ikke til å forandre ham. Og barnet får jo absolutt ingenting ut av en tur det aldri vil huske, samme hvor mye dere leker "happy family" under turen. Og når han ikke viser noen interesse, hvorfor tar du til deg hva han mener om brukt vogn? Og navn? Nei vet du hva. La ham være, og heller la han komme til deg om han noen gang finner ut at han vil stille opp alikevel. Hvis du prøver å tvinge det frem ender du bare opp skuffet alikevel. Anonymous poster hash: 211a1...975
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2015 #16 Skrevet 4. januar 2015 Brukt barnevogn er fornuftig. Å dra på ferie med en x der du må betale alt for å forsøke å få ham til å ombestemme seg er tåpelig.har du mindre enn en million i egenkapital kommer du helt sikkert til å få bruk for de pengene til barnet senere. Anonymous poster hash: b3edf...05f
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #17 Skrevet 5. januar 2015 Du er gravid. Blir dumpa. Fortsetter å ha sex med fyren. Håper dere kan bli en familie. Han interesserer seg ikke for noen av dere. Du vil bruke dine penger på ham. Han klikker på deg for ting han ikke har noe med og for ting som er helt høl i hue. Du kaller ham kontrollfrik -men mener barnet har godt av å leve med han bak 4 vegger .. Hallo?? Er det noen hjemme? Den tråden som er inne på fordommer .... As we speak! Hadde jeg gjetta så ville jeg trodd ex narkoman på deg (da synker iq'en litt) fortsatt narkoman på han! Evt psykiatri. Siste alternativet må være at du er 15 år. I hodet hvertfall ... Sorry men det her er helt krise .. Men for all del, han er slem mot deg! Ikke godta det Anonymous poster hash: a5dfd...090
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #18 Skrevet 5. januar 2015 Du er gravid. Blir dumpa. Fortsetter å ha sex med fyren. Håper dere kan bli en familie. Han interesserer seg ikke for noen av dere. Du vil bruke dine penger på ham. Han klikker på deg for ting han ikke har noe med og for ting som er helt høl i hue. Du kaller ham kontrollfrik -men mener barnet har godt av å leve med han bak 4 vegger .. Hallo?? Er det noen hjemme? Den tråden som er inne på fordommer .... As we speak! Hadde jeg gjetta så ville jeg trodd ex narkoman på deg (da synker iq'en litt) fortsatt narkoman på han! Evt psykiatri. Siste alternativet må være at du er 15 år. I hodet hvertfall ... Sorry men det her er helt krise .. Men for all del, han er slem mot deg! Ikke godta det Anonymous poster hash: a5dfd...090 Du tror jeg er en ex narkoman???? Anonymous poster hash: aae70...5a2
Gjest Antarctica Skrevet 5. januar 2015 #19 Skrevet 5. januar 2015 (endret) (Når det er sagt, han høres ut som en idiot. Ikke ta ham inn i flere avgjørelser med mindre det er juridisk pålagt deg. Du får bare trøbbel med en så umoden og navlebeskuende fyr.)Tro det eller ei han blir 32 år. Men ja umoden på visse områder for hans alder Anonymous poster hash: aae70...5a2 For enhver alder, spør du meg. Jeg unner ikke barnet ditt å ha for mye kontakt med et sånt fjols, han er jo kontrollfrik.Jeg er jo vel ganske enig med deg. Hva er deres råd? Anonymous poster hash: aae70...5a2 Avgrens kontakten med ham. Ikke sitt og drikk kaffe og være hyggelig, ikke gi han nøkkel til huset ditt, ikke dra på ferie med ham. Ikke informer ham om ting han ikke har noe med, ikke fortell om hvilke kjøp du gjør og hvilke valg du tar, ikke ha ham med på fødeavdelinga, allier deg med en mor eller venninne som vil støtte deg i stedet, ikke skriv ham opp på skjemaet for "delt foreldreansvar." Kort sagt: du og babyen er en familie, snart. Du trenger ikke ham som del av den, bygg deg et annet nettverk, hold kontakt med venner og familie og folk som bygger deg opp. Endret 5. januar 2015 av Pashla&pashlingene
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #20 Skrevet 5. januar 2015 Hvorfor ønsker du å spandere tur med denne mannen av engangsstønaden / sparepengene dine? Han er jo ikke intressert. Du kommer ikke til å forandre ham. Og barnet får jo absolutt ingenting ut av en tur det aldri vil huske, samme hvor mye dere leker "happy family" under turen. Og når han ikke viser noen interesse, hvorfor tar du til deg hva han mener om brukt vogn? Og navn? Nei vet du hva. La ham være, og heller la han komme til deg om han noen gang finner ut at han vil stille opp alikevel. Hvis du prøver å tvinge det frem ender du bare opp skuffet alikevel. Anonymous poster hash: 211a1...975 Det er bare fordi jeg har ett lite håp om at han kanskje skal ombestemme seg i hyggelige omgivelser, men jeg vet jo at han ikke fortjener noe som helst fra meg! Jeg vet jo innerst inne at jeg burde kutte all kontakt med karen... Anonymous poster hash: aae70...5a2
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #21 Skrevet 5. januar 2015 (Når det er sagt, han høres ut som en idiot. Ikke ta ham inn i flere avgjørelser med mindre det er juridisk pålagt deg. Du får bare trøbbel med en så umoden og navlebeskuende fyr.)Tro det eller ei han blir 32 år. Men ja umoden på visse områder for hans alder Anonymous poster hash: aae70...5a2 For enhver alder, spør du meg. Jeg unner ikke barnet ditt å ha for mye kontakt med et sånt fjols, han er jo kontrollfrik.Jeg er jo vel ganske enig med deg. Hva er deres råd? Anonymous poster hash: aae70...5a2 Avgrens kontakten med ham. Ikke sitt og drikk kaffe og være hyggelig, ikke gi han nøkkel til huset ditt, ikke dra på ferie med ham. Ikke informer ham om ting han ikke har noe med, ikke fortell om hvilke kjøp du gjør og hvilke valg du tar, ikke ha ham med på fødeavdelinga, allier deg med en mor eller venninne som vil støtte deg i stedet, ikke skriv ham opp på skjemaet for "delt foreldreansvar." Kort sagt: du og babyen er en familie, snart. Du trenger ikke ham som del av den, bygg deg et annet nettverk, hold kontakt med venner og familie og folk som bygger deg opp. Det høres veldig lurt, selv om at jeg har prøvd flere ganger å ikke fortelle han noe som helst. Som f.eks når jeg fikk vite kjønn så lot jeg være å fortelle med en gang. Men jeg følte den gleden inni i meg og da følte jeg for også å dele med han. Er kanskje naiv. Og for godtroende.. Burde vel være litt mer streng med meg selv. Anonymous poster hash: aae70...5a2
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #22 Skrevet 5. januar 2015 Hvorfor ønsker du å spandere tur med denne mannen av engangsstønaden / sparepengene dine? Han er jo ikke intressert. Du kommer ikke til å forandre ham. Og barnet får jo absolutt ingenting ut av en tur det aldri vil huske, samme hvor mye dere leker "happy family" under turen. Og når han ikke viser noen interesse, hvorfor tar du til deg hva han mener om brukt vogn? Og navn? Nei vet du hva. La ham være, og heller la han komme til deg om han noen gang finner ut at han vil stille opp alikevel. Hvis du prøver å tvinge det frem ender du bare opp skuffet alikevel.Anonymous poster hash: 211a1...975 Det er bare fordi jeg har ett lite håp om at han kanskje skal ombestemme seg i hyggelige omgivelser, men jeg vet jo at han ikke fortjener noe som helst fra meg! Jeg vet jo innerst inne at jeg burde kutte all kontakt med karen... Anonymous poster hash: aae70...5a2 Du kan ikke kutte all kontakt. Han er far til barnet ditt og barnet har rett til å bli kjent med ham, men du bør få inn i hodet at han ikke ønsker å være familie sammen med deg. Du må forholde deg til ham minst de nesten 18 årene, men du trenger ikke ha sex med ham og du bør venne deg til tanken på at det koster mye å ha barn. Det første året er nesten gratis, men etter hvert blir det mye penger av det. Ikke kast bort store summer på en drøm om at han ombestemme seg. Anonymous poster hash: b3edf...05f
sug lut Skrevet 5. januar 2015 #23 Skrevet 5. januar 2015 Greit han er eks, tenker jeg. Dropp forhåpningene.
Gjest Antarctica Skrevet 5. januar 2015 #24 Skrevet 5. januar 2015 Hvorfor ønsker du å spandere tur med denne mannen av engangsstønaden / sparepengene dine? Han er jo ikke intressert. Du kommer ikke til å forandre ham. Og barnet får jo absolutt ingenting ut av en tur det aldri vil huske, samme hvor mye dere leker "happy family" under turen. Og når han ikke viser noen interesse, hvorfor tar du til deg hva han mener om brukt vogn? Og navn? Nei vet du hva. La ham være, og heller la han komme til deg om han noen gang finner ut at han vil stille opp alikevel. Hvis du prøver å tvinge det frem ender du bare opp skuffet alikevel.Anonymous poster hash: 211a1...975 Det er bare fordi jeg har ett lite håp om at han kanskje skal ombestemme seg i hyggelige omgivelser, men jeg vet jo at han ikke fortjener noe som helst fra meg! Jeg vet jo innerst inne at jeg burde kutte all kontakt med karen... Anonymous poster hash: aae70...5a2 Du kan ikke kutte all kontakt. Han er far til barnet ditt og barnet har rett til å bli kjent med ham, men du bør få inn i hodet at han ikke ønsker å være familie sammen med deg. Du må forholde deg til ham minst de nesten 18 årene, men du trenger ikke ha sex med ham og du bør venne deg til tanken på at det koster mye å ha barn. Det første året er nesten gratis, men etter hvert blir det mye penger av det. Ikke kast bort store summer på en drøm om at han ombestemme seg.Anonymous poster hash: b3edf...05f Her er jeg tilbøyelig til å si at barnet har rett til å slippe å bli kjent med ham. Det lukter psykiatri eller rus eller noe annet ikke bra noe lang vei av den beskrivelsen. HI gjør best i å holde seg langt unna, og ikke gjøre noen aktiv innsats mht barnets farsforhold. Han kan ikke ha mye omsorgsevner, den fyren der, og det er grenser for hva unger skal utholde bare fordi der fins et biologisk slektskap.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2015 #25 Skrevet 5. januar 2015 Du er gravid. Blir dumpa. Fortsetter å ha sex med fyren. Håper dere kan bli en familie. Han interesserer seg ikke for noen av dere. Du vil bruke dine penger på ham. Han klikker på deg for ting han ikke har noe med og for ting som er helt høl i hue. Du kaller ham kontrollfrik -men mener barnet har godt av å leve med han bak 4 vegger .. Hallo?? Er det noen hjemme? Den tråden som er inne på fordommer .... As we speak! Hadde jeg gjetta så ville jeg trodd ex narkoman på deg (da synker iq'en litt) fortsatt narkoman på han! Evt psykiatri. Siste alternativet må være at du er 15 år. I hodet hvertfall ... Sorry men det her er helt krise .. Men for all del, han er slem mot deg! Ikke godta det Anonymous poster hash: a5dfd...090 Jeg synes det er utorlig styggt gjort av deg å skrive noe sånt til en person over nettet, og dømme en person på den måten pga situasjonen jeg har opplevd med min eks. Du kan ikke dømme folk slik, og bare tro at de er ex narkomaner. Verken jeg eller min eks har aldri rørt dop i våre liv. Vi drikker ikke alkohol en gang. Gå å ta deg en bolle du! Anonymous poster hash: aae70...5a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå